Uncategorized

رواية روح فهد الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم آية رمضان

 رواية روح فهد الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم آية رمضان

رواية روح فهد الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم آية رمضان

رواية روح فهد الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم آية رمضان

روح قامت وحست ضهره كله بيوجعه و فجأه بتحط ايديه جنبه على طول لاقت جنبها كوبايه مكسوره و المكان جنبه كل ازاز، دخلت في ايديه كام ازازه و غرقت ايديه كله دم، كتمت صرخته و قعدت تتألم بصمت علشان متصحيش فهد لكن مقدرتش تتحكم في وجعها ولا دموعها اللي نزلت على خد فهد و هو حس بدموعها على خدودها
فهد صحي من النوم و شاف روح ايديه غرقانه دم و قام مفزوع مره واحده
فهد بخوف و قلق / مالك يا روح ايديك مالها
روح بتحاول تطمنه مع انه بتتوجع هي كمان
روح بألم / اهدا يا فهد اهدا يا حبيبي انا كويسه
فهد قام بسرعه يجيب الإسعافات الأولية من درج التسريحه اللي قدام الباب على طول و انصدم اما شاف انعكاس يارا في المرايا و هي تضحك بخبث
فهد جز على أسنانه بغضب من تصرفات يارا و قال ف نفسه بكل غضب / ماشي يا يارا اما وريتك والله لاخليكي انهارده تنامي موجوعه زي ما عملتي في روحي كده
فهد جري على روح و بيشلها الازازه اللي في ايديه و هي بتحاول متتوجعش اوي علشان فهد ما يحسش بيها لكن ازاي الواحد ما يحسش بروحه فهد كان قلبه وجعها و هي بيشيل الازاز و بيعقمله ايديه و دمعه فرت من عينيه على طول مسحها لكن روح شافتها و عيطت هي كمان بس موش على وجعها عيطت على دموعه هو
فهد خلص ايد روح و لسه كان جاي يقوم يغسل ايديه روح مسكته من التيشيرت بتاعه و خلته يقرب عليه و هو كأنه متخدر ماشي معاها و هو مغيب شدته من التيشيرت ل غايه اما وصل قصاد وجهها و هي بكل جراءه قربت على شفايفها و قبلتها قبله كما يسميها هو
” قبله الحياة”
فهد انصدم من عملت روح و جراءته لكن مبسوط جدا جدا باللي روح بتعملها و مبسوط بجهله لأن روح كانت حتى في قبلتها جهله فيها، لسه كانت جاي تبعد عنه ف مسك وجهها بايديه الاتنين و بص ف عينيه اللي بتسحرها و قاله بكل حب و همس
فهد بحب و رقه / البوسه موش كده يا روح البوسه بتبقا كده 
فهد و قبله فهد بكل عنف يبث فيها كل خوفها و الخضه اللي قام و شافها بالمنظر ده لكن تحولت إلى قبله رقيقه و فيه كل الحب
فهد بعد عن روح بالعافيه و مسك وشها بايديه و قاله
فهد بحب / لسه بتوجعك يا قلبي
روح بوجع بتدريها / لا يا حبيبي انا كويسه متقلقش يا فهدي
فهد ضمه جامد و قاله / انتي روح فهدك يا روح انتي روح الفهد
روح / اممم، طب يلا نتوضا و نصلي ايه رايك
فهد بحب / يلا يا حبيبتي انا هدخل هاخد شاور سريع و اتوضا و اجيلك حالا، متتحركيش
روح بتعب / حاضر يا قلبي
فهد باسها على في شعره و قام ياخد شاور و بيفكر ازاي يوجع يارا زي ما يتوجع هي كمان روح
روح قاعده في الاوضه و بتفكر في اللي شافته
فلاش باك
روح كانت نايمه و هي قاعده و قامت تعدل نفسه و هي ماسكه ضهره اللي وجعها فجأه شافت اوكره الباب بتتفتح ف عملت نفسها نايمه بسرعه علشان تشوف مين اللي بيفتح الباب في الوقت ده عملت نفسها نايمه بس منتبه للي بيحصل
يارا دخلت الاوضه و حطت كوبايه مكسوره جنب روح على طول بحيث اما روح تحط ايديه جنبه على طول تتعور على طول، ضحكت بسخريه على منظرهم و مشت و قفلت الباب
روح استغربت مجيئه يارا بالشكل ده لأنه لاسف مشافتش يارا و هي بتحط الازاز جنبها، روح فتحت عيونه و بتبص على الباب اللي يارا خرجت منه و فجأه بتسند على الأرض ف اتعورت جامد
باااك
روح شارده و بتقول ل نفسه / يا ترى اقول ل فهد ولا لأ و كمان لو قولتيله، انا ممعيش حاجة تثبت اللي انا شافته
فهد خلص شاور و اتوضا و خرج بص ل روح الشارده و استغرب ف قرب عليه و كان لسه هيلمسه افتكر ان هو متوضي ف ناده بصوته لكن ما سمعتش ناده مره ثانيه بس بردك مسمعتش ف فهد قلق و هزها من درعها و هي فاقت و بتبصله و هي شارده أيضا و قالتله
روح / خير يا حبيبي فيه حاجة
فهد باستغراب/ حاجة ايه يا بنتي دانا زهقت ندها عليكي و انتي مبتروديش في ايه اللي واخد عقلك
روح بتوهان للموضوع قالتله / هو في حد يقدر ياخد عقلي غيرك يا فهدي
فهد / كذابه بت يا روحي لان عارف ان انتي بتفكري في حاجة تانيه بس انا هسكت ل غايه اما انتي تيجي تحكيلي بنفسك، يلا بقا قومي اتوضي و يلا علشان نصلي
روح قامت و قالتله / ماشي يا حبيبي
روح دخلت اخدت شاور سريع و اتوضت و خرجت اتلقت فهد بيلم في الازاز جرت عليه بخوف ل يعور ايديه و قالتله
روح بخوف / فهد خلاص سيبها و انا هشيله
فهد بص ل روح و فهم أن هي خايفه عليه
قام و قاله برقه / اهداي حبيبتي خلاص خلصت و متعورتش، يلا يا قلبي نصلي
فهد و روح راحوا على ركن في الاوضه مخصصطنوا هم الاتنين لل صلاه، صلوا هم الاتنين و قاموا هم الاتنين و فهد اشتال روح و حطها على السرير و سأله برقه
فهد / حبيبتي حاجة بتوجعك
روح / لا يا قلبي بس بصراحة انا محتاجه انام بس شوية
فهد حاطه على السرير و نام جنبه و قعد يلعبله في شعرها ل غايه اما نامت
_______&&&&_________
رامي صحا من النوم و نزل بيجري علشان يقابل سوسن زي ما وعدها و هو بينزل بسرعه خبط في مريم و كانت هتقع بس رامي ماسكها و لحقها
رامي بضحك / اسيبك تقعي
مريم بمرح / اه يا قاسي و أهون عليك
رامي بهزار / اه تهوني تدفعي كام و اسيبك
مريم / ولا مليم شوف و بعدين حضرتك متشيك كده و رايح فين و بغمزه اكيد تقابل المزه قول قول اعترف
رامي بضحك / بصراحة اه رايح اقابله و انتي كانت بتجري كده راحه فين و بغمزه للمز صح
مريم اتحرجت جامد من رامي و هو لاحظ كده
رامي بهزار بيمدلها ايديه و قاله
رامي / أصحاب
مريم مدت ايديه و قالت
مريم / أصحاب
رامي بضحك / طب اسيبك بقا و اروح للمزه سلام يا قمر
مشي رامي و مريم طلعت ل حازم و لم يعرفوا هم الاتنين أن هذا بدايه ل حب و عشق ليهم هم الاتنين للأبد فعلا القدر غريب
مريم طلعت ل حازم اوضته تتطمن عليه و هو كان معاه تليفون و أول ما شاف مريم قفل ف ساعته و قال بارتباك لاحظته مريم 
حازم بتوتر / خير يا مريم فيه حاجة
مريم / لا ابدا يا حازم كنت جايه اطمن عليك
حازم بخبث / طب تعالى
مريم قربت و حازم راح و حضنه و هي ارتبكت كتير
رويدا رويدا حازم دفن وجه في رقبتها و هي قلقت
مريم بارتباك / حازم ابعد كده حرام احنا لسه متجوزناش
حازم بخبث / يا قلبي ما احنا هنتجوز و بعدين انا حبيبك و انتي حبيبتي ف خايفه من ايه يعني
مريم بقلق / معلش يا حازم خليني امشي لو سمحت
حازم بخبث / معقول و تسيب حبيبك تعبان كده دانا حته تعبان اوي يا مريم
مريم بقلق و خوف عليه / مالك يا حبيبي سلامتك
حازم بخبث / تعالى و انا اقولك مالي قبلها حازم قبله مليان رغبه و ليس حب، مريم اتصدمت لدرجه ان هي مقدرتش تتحرك ولا حته تبعده و هو استغل الفرصه و اشتاله و حطها على السرير و فعل معاه ما حرمها الله لانه مبقتش من حقه
________&&&&_________
سوسن صحيت من النوم و لبست وكانت خارجه علشان تقابل رامي اتلقت ناس كتير ف البيت و ف أيضا ماذؤن و كأن عندهم فرح و هي متعرفش ف راحت عند امه و سألته بدهشه / ايه ده هو فيه ايه
صفيه بخبث / النهارده كتب كتابك يا عروسه
__________&&&&&________
رامي استنا سوسن كتير و قعد يستنها لكن هي اتاخرت و ل غايه اما زهق مشي و روح
________&&&&&&_________
مريم صحت من النوم و شافت نفسها عريانه ف حضن حازم و السرير كله دم قعدت تلطم على وجه و تبكي بشده لأنه اتمنت أن يحدث هذا لكن و هي حلاله و للأسف مكانتش فاكره ايه اللي حصل امبارح، لم تعرف هي المسكينه انه كان غصبا عنه، قامت من جنب حازم و لفت نفسها في الملايه و خرجت و هي بتعيط جامد غافله عن العيون اللي شافته و هي خارجه
____&&&&&______
رامي رجع البيت الحزين علشان سوسن مجاتش و كان طالع اوضته لكن انصدم اما شاف مريم خارجه من اوضه حازم و لفه نفسها بملايه و بتبكي بشده
______&&&&&________
عند يارا كانت نايمه مبسوطه بعد اللي عملته في روح و فجأه حست بحاجة ماشيه على جسمها فتحت عينيها و انصدمت صدمه عمرها اما شافت قدامه تعبان و ناوي أن يقرصها
يتبع……
لقراة الفصل الخامس والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية امرأة بطعم الوجع للكاتبة أماني عنان

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!