Uncategorized

رواية اغتصاب صالونات الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم آية البدري

  رواية اغتصاب صالونات الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم آية البدري

 رواية اغتصاب صالونات الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم آية البدري

 رواية اغتصاب صالونات الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم آية البدري

صبا : مش هتيجي في حضن اختك ولا اي
روز بدموع ضهرت في عنيها جرت و حضنه صبا و هادي حضنهم هما الاتنين سوي 
في مكان ما في مصر 
سانجو : اممم ناوي علي اي يا غيث 
غيث : هيقتلوها مش هعرف احميها اهم حاجه دلوقت انتي ابعدي حاولي تبعدي عني خالص لدرجه اني لو كلمتك مترديش 
سانجو : غيث متخوفنيش 
غيث : انا ارتكبت غلط من الاول و دلوقت هدفع تمنه تعرفي مكنتش متوقع ابدا اني بحبها للدراجادي
سانجوا : غيث انت لسه بتفكر فيها 
غيث : صبا دي مش شاغله تفكيري دي تفكيري كله يا رب بس ميعرفوش يوصللها 
سانجو : بس خلاص هما عرفوا انها مراتك 
غيث : انتي بتخوفيني اكتر 
____________
بعد اربع تيام 
في احد فنادق القاهره
صبا : مبرووك يا قلب اختك
فادي بفرحه : حبيبت قلب اخوكي انا هموت من الفرحه 
فؤاد و هو شايل ابنه مارك : يلا موت و خلصنا 
فادي : طلعوا الواد ده من اوضتي 
فؤاد : يلا ياض اخلص العروسه خلصت و انت لسه 
فادي بغيظ : يا صبا هو انا مش اخوكي طلعي الواد ده بره 
صبا : بس بقي انت و هو . هادي روح شوف روز و العيال عاملين معاها اي 
فادي : صبا هي ماما و بابا مش هيجوا 
صبا بحزن : ماما جيه بابا
فؤاد بحقد : عنه ما جه يلا يا عم بلاش نكد خلينا نفرح 
صبا : بااس خلصنا المهم حات حته السكره دي 
فؤاد : بس يا ماما ده بتاعي انا ده 
فادي : بت انتي و هو انا الحلاق مش هيجي ولا اي 
فؤاد : بقلك اي والهي انت شكلك كده حلو يلا يا عم العروسه جهزت و انت لسه 
فادي :طب و دقني 
فؤاد مسكه من ايده : يلا يا عم بلا نيله هو الحلاق هنستناه اكتر من كده 
خرجوا من الاوضه 
صبا شايله مارك : لوووووووووووووووولي
فؤاد ماشي جنب فادي 
تحت في القاعه 
هادي : روز حاتي ايهاب و روحي اقعدي جنب العروسه 
روز : هتوقعد مع الاتنين حرام 
هادي : يلا يا بت عاوزك ترجي بعريس هه 
روز : انت بتهزر 
هادي بأبتسامه : لا يا قلب اخوكي براحتك انا عاوزك تعيشي حياتك يا روز بس بأحترام الكلام بحدود و انا اسف لو كنت مزنقها عليكي يعني 
روز حضنه اخوها و مشت 
صبا جت و قعدت جنب هادي 
صبا : حبايب مامي . اي يا باشا قاعد لوحدك ليه 
هادي : هاعد مع مين يعني بعدين منا قاعد مع حبايب خالهم اهو 
صبا : مالك و روز فين 
هادي اتنهد : قلتلها تشوف حياتها 
صبا : مالك يا هادي 
هادي : اصلي عرفت يا ختي ان روز لما كانت في الجامعه مكنتش بتتكلم حتي مع بنات و كانت منفصله عن الكل فلما عرفت زعلت الصراحه و قلت اسبها تعيش حياتها و سنها كفايه خنقه بقي 
صبا : انت كويس 
هادي بحزن : لا يلا سيبك قومي انتي كمان اتنطتي معاهم انا قاعد مع مهاب و ايهاب اهو 
صبا : طيب خلي بالك من العيال و انا هجبلك فؤاد و مارك يقعد معاك 
هادي بحزن : طيب 
صبا راحت و قعدت ترقص مع روز و فادي و عروسته ليلي و اصحبها 
عند هادي 
دموعه نزلت 
هادي بيكلم الاطفال : تعرفوا انا حبيت امكوا اوووي و خالتكوا اوي اوي اوي بس للاسف هسبهم عاوز اطمن عليهم قبل ما امشي 
ضحك مهاب بشده 
هادي بدموع : فرحان علشان خالك هيموت 
عند فادي و عروسته ليلي 
ليلي : فين باباك 
فادي بحزن : لا بابا مش هيجي 
ليلي : طيب 
صبا جت :بخ بخ المأذون جه 
فادي بفرحه : يلا 
ليلي بكسوف : يلا.
تم كتب الكتاب بين فادي و اخو ليلي الكبير 
صبا و روز : مبروووووك 
روز جرت و قرصت ليلي في ركبتها 
البنات ضحكه 
 و جه معاد الرقصه السلو 
 صبا و فؤاد و روز راحوا قعدوا جنب هادي و الاطفال كانوا مع احد الخدم في غرفه في غرف الفندق 
سامي اخو ليلي الكبير : انسه روز تسمحيلي بالرقصه دي 
روز خافت و بصت لهادي و هادي اتعصب و غار علي اخته بس حاول ميبنش عليه 
فؤاد قام و مسك ايد روز غصب : لا معلش هي هترقص مع ابن عمتها عن اذنك 
و خدها و راحوا يرقصوا جنب فادي و ليلي 
سامي : طيب تحبي ترقصي يا انسه صبا 
قيس ظهر في الوقت ده  حط ايده علي كتف صبا : لا انسه صبا طلعه مدام و امشي علشان فرح اختك ميتقلبش فوق راسك.   يلا ياض  انطر من هنا 
سامي مشي بعد ما وقف مصدم فتره 
صبا بهدوء قامت متجهه للحمام ليلحق بها قيس 
قيس : صبا صبا استني 
صبا : مين عزمك و ليه جيت و ليه بتتكلم كأننا متجوزين 
قيس بحزن : علشان انتي لسه مراتي 
صبا :بس انا بجد خنتك يا قيس خلاص بح خنتك بجد  مع غيث 
قيس اتعصب و خد نفس يهدي نفسه : طيب سيبك خلاص الي حصل انا مش هغيره انا لسه بحبك و انتي 
صبا : لسه بحبك بس خلاص لازم اسيبك لازم ابعد علشان اقدر احافظ علي حاجه من ريحه كرامتي طلقني بجد يا قيس و انا اسفه اوي علي الصفقه الزباله الي بينك و بين ابويا بس انا مش سلعه علشان اكمل في الصفقه الرخيصه دي و انت الي غبي لما حاولت ترجع الصفقه دي تاني و رجعتني لعصمتك بمساعدته 
قيس : و عيالنا. 
صبا ضحكة : هو انت متعرفش يا قيس 
قيس واقف مش فاهم 
صبا : عيالك دول متسجلين بأسم غيث و مفيش حاجه تثبت انك ابوهم 
قيس اتنرفز : صبااا متعصبنيش 
صبا بجراءه : هتعمل اي يعني هه 
قيس : صبا عيالي هيعرفوا اني ابوهم و هيتكتبوا بأسمي 
اكمل بحزن : انا بس عاوزهم يعيشوا في جو اسري زي باقي الاطفال 
صبا بحزن : ربنا يسهل يا قيس هحاول ارجع لحبيبتك صبا و لوني مظنش انها لسه عايشه بس يمكن ترجع للحياه علشان ولادها سبني في حالي بقي 
صقيس بأبتسامه : يوم يوم بس و هرجع صبا تاني توافقي تعيشي معايا في فيلا الحديدي و يا ستي باتي مع اروي صحبتك و انا هكون في اوضتي و معتز في اوضته  …. اقلك حاتي فؤاد و هادي و روز يقعدوا معانا  اهو .. هااا موافقه …. مووااافقه …. انتي يا بت  موااافقه  … طب سمعاااني 
صبا : طيب ماشي و دي اخر فرصه ليك يا قيس 
قيس بابتسامه : و ان شاء الله هتكون اخر مره تديني فرصه علشان اصالحك لاني مش هزعلك تاني ابدا 
الفرح انتهي 
و فادي طلع مع ليلي غرفته في الفندق 
و في فيلا الحديدي 
كان معتز و اروي و قيس و صبا وو لادهم و روز و هادي و فؤاد و ابنه مارك 
دخلوا ناموا 
و اروي و روز و صبا فضلوا صاحيين 
صبا : انا مش قادره انام من كتر التفكير 
روز : و انا متعوتش اني انام في الوقت ده بدري اووووي 
اروي كانت سارحانه شويه 
صبا : مالك 
اروي بشرود لا اصل النهارده في الفرح دارين جت و سلمه عليا 
صبا كانت عارفه كل حاجه عن موضوع يزيد و اروي و دارين 
صبا : بوصي هو الموضوع صعب بس خلاص حاولي تعتبري يزيد زي مأخواتك معتبرينه 
روز : انا مش فاهمه 
اروي : مش مهم انا قايمه انام 
اروي مشت. وفجاءه سمعوا صياح رضيع 
و كان مارك علي كتف فؤاد :
فؤاد :صبا الحقيني الواد مش عاوز يسكت 
روز قامت و خدت مارك منه و فجاءه هدئ
فؤاد : خلاص خليه معاكي بقي 
روز و صبا ضحكوا 
روز : تعالي نتمشي تلقيه هو عاوز يشم هوا بس 
صبا : ايوا و انا هدخل انام يلا سلام 
فضل فؤاد و روز و مارك في جنينه الفيلا 
روز : عملتلوا العمليه 
فؤاد بأستغراب : هو في اي انتي تعرفي قصتي انا والواد ده ازاي 
روز ضحكه بخفه : لما حضرتك كنت خاطفني هه و مكنتش في الفيلا و قتها جت واحده كده اسمها جينا باين و قالت بقي انك رامي الواد من اول ما اتولد و انه تعبان و طلع عنده فيرس في الدم و كده المهم عملت العمليه انت و هو 
فؤاد : اه الحمد لله 
روز : طيب الحمد لله مارك نام علي فكره 
فؤاد : روز 
روز : نعم
فؤاد : انا عاوز ااا……………..
يتبع…..
لقراءة الفصل السادس والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية المقاس للكاتبة فاطمة الدمرداش

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى