Uncategorized

رواية إنسان سافل بس محترم الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم رانيا محمود

 رواية إنسان سافل بس محترم الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم رانيا محمود
رواية إنسان سافل بس محترم الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم رانيا محمود

رواية إنسان سافل بس محترم الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم رانيا محمود

أحمد قفل مع ندى لأنه فعلا محتاج يفكر ودي مش اول مره يواجه نفسه بالسؤال ده (
احمد -: ايه اللي حصل اليوم ده …وليه يا احمد وهي مراتك مش حاسس بيها ولا فيه اي مشاعر ليها من إي نوع وليه اليوم ده مقدرتش تتحكم في نفسك وايه اساسا اللي خلاك مش على بعضك حصل ايه معقول تكون ميسون حطت لي حاجه فى الأكل أو العصير زي ما ندى بتقول. ….لأن في اليوم ده قعدت معاياعلي العشا فتره قليله جدا تقريبا وماكلتش غير سلطه أيوه افتكرت فعلا كان قدامها طبق سلطة وقامت على طول ……ايه يا احمد فوق ايه شغل الأفلام بعدين الاكل كان طعمه مش متغير ……لا اكيد كان فيه حاجه……يوه بقى اعرف ازي ….كده مافيش غيره هو اللي هيقدر يساعدني
أحمد :- الو اذيك يا طارق  عامل ايه 
طارق :- احمد مش معقول اذيك اخبارك ايه اخيرا افتكرتني 
أحمد :- ههههههههه معلش بقى يا دكتراه مشغول والله ما انا هشوفك بس الأول بما انك دكتور عبقري صحيح انت دكتور أسنان  بس اكيد تعرف دكاتره عباقره ذيك في تخصصات ثانيه 
طارق :-:- اولا شكرا يااحمد وثانيا والاهم خير يا احمد مالك 
أحمد :- لا يا طارق متقلقش انا تمام انا بس عاوز دكتور ذكوره و……
طارق :- ههههههههه ايه يا عم انت لسه صغيره على النوع ده من الكاتره هههههههه
أحمد :- هههههههه الله يخربيت دماغك انت على طول كده متسرع سيبني أكمل كلامي أنا يا سيدي مش عاوزه ليه انا عاوزه استشاره بس عاوزك تشوفلي دكتور كويس أسأله على حاجه بس تكون واثق فيه شاطر في تخصصه
طارق :- اوك نص ساعة وانا. هكلمك 
      (  بعد. ساعه. )
أحمد :- الو يا طارق قولت نص ساعة كل ده تأخير 
طارق :-الله هو انا فاضي يدوبك خلصت وكمان كلمت صديقي دكتور انجليزي بس شاطر جدا لو عاوز منه ميعاد احجزلك النهارده في عيادته 
أحمد. :-هو عندك في المستشفى دلوقتي 
طارق :- أيوه موجود لحد الساعه 5
أحمد :-  يعني قدامه 3 ساعات    خلاص انا جيالك حالا
       بعد خمس دقائق
أحمد :- الو طارق انا على باب المستشفى بتاعتك من فضلك ممكن تنزلي علشان انا بتوه في المستشفى الكبيره دي 
طارق :- اوك يا احمد انا نازلك
بعد شويه 
طارق :-أهلا يا احمد خير عاوز الدكتور في ايه متخافش مش هتريق عليك واقول عجزت 
أحمد :- يوه بقى على خفه الدم الفظيعه دي لا ياسيدي عاوز أسأله لو فيه منشطات بيكون مفعولها سريع وهل فيه أنواع ممكن تتحط في أكل أو عصائر ومش بيبان ليها طعم 
طارق  :- أعتقد فيه بس دكتور هاري هيقولك أفضل مني 
أحمد :- هههههههه هاري بوتر
طارق :-هههههههه فعلا والله لو شفت شكله بعنيه الزرق ونظارته هو هاري بوتر يلا بينا علشان هو مستني 
 ( دخلوا والدكتور رحب بيهم …طارق سبق وعرفه أن ليه صديق محتاج استشاره منه 
الحديث كان بلغه الانجليزيه
دكتور هاري :- صباح الخير يا دكتور طارق هل هذا صديقك
طارق :- نعم دكتور هاري
أحمد :- أهلا دكتور هاري كنت أود أن أسألك بعض الاسئله بخصوص المنشطات الجنسية 
دكتور هاري :- تفضل لكن انا لا اوصف ادويه بدون كشف وتحاليل مسبقه
أحمد :- لا ابدا انا لا أريد  اي وصفات طبيه فقط بعض الإستفسارات
دكتور هاري -: تفضل يا استاذ احمد
أحمد :- هل يوجد أنواع من المنشطات تغير الحاله عند الرجل حتى لو لم يكن لديه الرغبه الآن بمعنى أن كان ليس لديا الرغبه مع زوجتي حاليا هل بمجرد أن استخدم نوع معين من المنشطات حتى ولو بدون علمي تظهر الرغبه 
دكتور هاري :- هههههههه نعم بالتأكيد ويبدو أن زوجتك لا تستطيع الانتظار
أحمد :- لا يا دكتور انا لا أتحدث عن نفسي 
دكتور هاري :-:- مفهوم مفهوم نعم يا استاذ احمد يوجد مثل هذه الأنواع وهي متوفرة بوجوده عاليه جدا وليس لها آثار جانبيه مادام مستخدمها لا يعاني ايه أمراض مزمنه 
أحمد :- سؤال آخر هل لهذه الادويه ليس طعم ويمكن إضافتها على الاطعمه أو العصائر  ومن يستخدمها لا يشعر بوجودها ولا بتغير طعم الطعام والشراب
دكتور هاري :-  ليس لها طعم وايضا يمكن إضافتها على أي شئ دون أن تفقد تأثيرها
أحمد :-سؤال أخير وسانصرف ممكن ان تكتب لي أسماء هذه الادويه فقط للمعرفه
دكتور هاري :-سأخبرك على اسم موقع طبي خاص بمثل هذه الادويه ستتعرف على أنواعها وأشكالها وايضا تأثيرها وكل شي خاص عنها ولكن لا يمكن أن تشتريها بدون استشاره طبيب
أحمد :- معنى هذا أنه لا يمكن لأحد أن يشتري مثل هذه الأدوية 
دكتور هاري:- لو وصفه طبيه بشكل رسمي يمكنك أن تشتريها لكن بدون ذلك  صعب لكن سيدي عندما يتحدث المال يسكت الضمير 
أحمد تنهد قليلا ثم قال :-نعم يا سيدي المال شكرا دكتور هاري 
((  خرج احمد وعنده علامه استفهام كبيره …))
أحمد :- من فضلك يا طارق  محدش يعرف باللي حصل وخصوصا ميسون
طارق -: هههههه وهو ايه اللي حصل انت بتسأل شويه أسأله من طبيب مش من تاجر مخدرات ……وبعدين أنا أساسا مش فاهم حاجة اصلا 
أحمد :- ارجوك يا طارق مش مهم دلوقتي تفهم أنا بس عاوز وعد وبس 
طارق :- اوعدك يا احمد بس بجد هو فيه ايه يا احمد صحيح احنا أصحاب من فتره قصيره بس فعلا انا حاسس أني اعرفك من زمان وعلى العموم مش هقول لحد اطمن 
أحمد :- شكرا يا طارق 
((    أحمد مشى من المستشفى وقفل تليفونه. وقرر يعمل حاجه تأكد الشك اللي ندى زراعته جواه وكان السبب أنه يحط ايده على أول الخيط 
رجع البيت  في وقت متأخر وكانت ميسون صحيه في اوضتها
أحمد :- مساء الخير يا ميسون
ميسون :-مساء الخير يا احمد كنت فين طول اليوم
أحمد :-ابدا زهقان وفضلت امشي وافكر 
ميسون :- تفكر في ايه 
أحمد :- في حياتنا يا ميسون هو اللي احنا فيه ده مش محتاج تفكير 
ميسون كانت لسه هتتكلم لكن احمد قاطعها :- بقولك ايه انا جعان ايه رأيك تقولي للخدم يجهزولنا العشا وأنا هاخد دش وانزل نأكل مع بعض انا عاوز نتعشى مع بعض 
ميسون :- بس انا مش بأكل في وقت متأخر
أحمد :- خلاص مش.مهم تاكلي كفايه تقعدي جنبي على السفره وبس محتاج تكوني معايا ممكن يا ميسون
 (( هزت رأسها بالموافقه))
(((   أحمد و ميسون على العشا)))
-ميسون :- خير يا احمد انت النهارده غريب 
أحمد :- أصلي زهقت من اللي احنا فيه الجواز يا ميسون احلي بكثير من اللي احنا فيه  الجواز اتنين بيحبوا كل لحظه يكونوا فيها مع بعض بيدورا يسعدوا بعض ازاي بيستمتعوا باللحظات الحلوه مع بعض احنا بقى فين من كل ده 
ميسون :- ماهو انت يا احمد اللي ديما محسسني اني اتغصبت عليك واني مش مرغوبه منك بس مفروضه ماليش حقوق و……….
أحمد :-  شششششششش !!! كفايه يا ميسون بقى خلينا في اللحظه الحلوه دي بصي انا خلصت عشا تعالى نطلع ننام بصراحه انا تعبان من كتر المشي النهارده عاوز انام بس وانتى في حضني
ميسون :- طيب يا حبيبي 
طلع احمد و ميسون. اوضتهم ونام احمد فعلا بس كان مقرر شي ….
…..الصبح احمد طلب من ميسون ميروحوش الشركه ويكون يوم اجازه يقضوه مع بعض 
أحمد :- بقولك ايه تعالى نتمشى مع بعض شويه في الجنينه
ميسون -:طيب هعمل شويه تليفونات علشان اخلص شغل ومحدش يزعجنا 
أحمد :- اوك.  مستنيكي متتأخريش
     (( وبعد شويه)) 
ميسون :- احمد حبيبي انت نمت هو انا اتأخرت للدرجه دي في التليفون
أحمد :- لا ابدا بس انا زهقان تعالى اقعدي جنبي
 (( ميسون قعدت جنب احمد وهو بيلعب في شعرها حاول يبوسها وهي قربت منه بس كان بيبوسها بفتور 
ميسون :- مالك 
أحمد :- مش عارف انا اول مره كنت فيها معاكى بصراحه كان عندي power لكن من وقتها وأنا مش عارف اجيب الإحساس ده انا بجد هموت وارجع اليوم ده تاني بكل تفاصيله كان يوم رائع
(( ميسون عنيها لمعت وكانها كانت نسيه حاجه وافتكرتها ))
ميسون :- طيب يا حبيبي اناهعمل اثنين عصير لينا تعالى نشربهم واحنا بنتمشي يمكن الهوا الفريش ينعشك
أحمد :- اوك تعالى نعملهم مع بعض 
ميسون :- لا ياقلبي. استنى هنا وانا هعمله بأيدي
(( ميسون قامت للمطبخ وأحمد وقف في الجنينه وطلع الموبيل وصورها من باب المطبخ الزجاج وعمل بتليفونه zoom in وماكنش مصدق اللي شايفه كانت ميسون بتحط
حبوب في كوبايه العصير وبتدوبه فيه كويس وبتخبي الحبوب الباقيه في درج المطبخ بشكل سري خرجت ميسون من المطبخ فدخل احمد فتح الدرج واخد شريط الحبوب وحاطه في جيبه ورجع لميسون اللي كانت بتنده عليه لأنها مالقيتهوش نائم زي ماسابته
أحمد :- ميس حبيبي
ميسون :- احمد خضتني اشرب العصير فريش ومنعش وهيفيدك
  أحمد :- اوك بس اطلع اغير هدومي وحران شويه 
ميسون :- طيب اشرب الأول 
أحمد :-اوك ياقلبي هاتي وهشربه فوق ولا اقولك تعالى معايا اختاري لي  هدوم وأنا هاخد دش سريع وهاتي العصيرنشربه سوا
ميسون :- اوك 
أول ما احمد دخل الحمام طلع التليفون وفضل يتفرج علي الفيديو و رمي العصير في الحوض وطلع شريط الحبوب وعمل search علي اسمه في الموقع اللي دكتور هاري قاله عليه وطلع الحبوب دي من أنواع المنشطات القويه كمان سريعه المفعول 
خرج احمد من الحمام وعلى وشه ابتسامه وقال لميسون 
يتبع ……
لقراءة الفصل السادس والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى