روايات

رواية الحور الفصل السادس 6 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية الحور الفصل السادس 6 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية الحور الجزء السادس

رواية الحور البارت السادس

رواية الحور الحلقة السادسة

ادم اتخيل حور ومرحها وشكلها وهيا بتضحك.. من قلبها قد ايه جميله عيونها الجميله ضحكتها الي تجنن
ياسين كان معاه على الموبايل: ياعم رحت فين
ادم فاق من شروده: ها … كانت حلوه صح
ياسين : هيا مين دي بقلك معركه حطين
ادم : ياعم مانا سامعك طيب سلام بقى عشان هاخد شاور ونطلع على البحر
يأس: ماشي ياعم ونا رايح الشركه وبعدها على المطعم
وادم كمل بضحك: وبعدها على مها 😉😂
ياسين :طب خليك في نفسك بقى
ادم : طب ياعم سلام
ادم قفل معها وقام اخد شاور وغير لبسه …ولبس بنطلون سماوي جينس وتيشيرت ابيض
وخرج راح نحيت غرفه جدته ودق ودق
الجده وهيا قاعده على سجاده الثلى بتقراء قرآن
اتفضل
ادم دخل : صباح الخير على احلى تيته في الدنيا وقعد على ركبته قدمها وباس ايدها عامله ابه النهارده ياقمري
الجده : الحمدلله ياحبيبي
ادم : عايزه نخرج فين انهارده
الجده :اي حته يا حبيبي …انا زعلانه انك سايب شغلك وشغل ابوك الله يرحمه عشاني
ادم باس ايدها بحب: مفيش أغلى منك ياقمري وبعدين ياتيته دول يومين يلا يا جميل غيري هدومك على ما احضر لك احلى فطار انتي والبت يارا
هيا صحيح لسه مصحيتش ؟!
الجده بضحك: دا انا دخلت عليها انهارده لقتيها …نايمه بهدومها المتربه وباين عليها التعب ياحبه عيني
ادم : يلا معليش انا هقوم احضر الفطار وانتي صحي البت دي ينوبنا ثواب فيها😂
عند حور
حور : لبست دريس بيبي بلو طويل وعليه جاكت ابيض وسيبت شعرها وحطت مكياج خفيف
نزلت بهدوء ويوسف كان مشغول في الموبايل
قربت عليه وبهدوء: يوسف
يوسف رفع عنيه وبص عليها وياريته مارفع وشه سرح في ملامحها وشعرها والهوا بيحركه وابستم وهوبيبص لعيونها
حور ضحكت : ايه سرحت في ايه
يوسف : ها لا ولاحاجه يلا نفطر
قعدت حور قدامه
حور : هتسافر امتى
يوسف : بعد ساعه ونص …كدا تحبي تفطري ايه
حور :اممم اي حاجه
يوسف : انا هاخد كرواسون تشوكلت وفنيلا
حور : تمام وانا زيك
….
عند ادم
دخل المطبخ وكانو جابو امبارح معلبات واكل يكفيهم كام يوم
ادم دخل وبقى مش عارف يعمل ايه طلع علبه فول وفتحها وتونه ووقف هرش دماغه …انا صحيح عندي مطعم لاكن مش شيف
جاب طبق وحط التونه وحط البهارات
ادي اول طبق جهز اممم الفول بقى دور على موبايله في جيبه وافتكر انه سايبه على الكمودينو ..راح اوضته وجابه وهو معدي كان باب اوضه يارا مفتوح ولاحظ انها نايمه ومدور وشها وبتعيط وماسكه حاجه
قرب بهدوء من الباب ووقف واتصدم لما شاف صوره شاب وسيم وقعده تعيط
ادم في عقله : مين دا ؟ وهيا ليه بتعيط عليه اصلا؟!تكون بتحبه ؟!
اتردد يكلمها او لا وقفل الباب براحه وخبط كأنه ولا شاف حاجه
ادم : دق دق
يارا مسحت دموعها بسرعه وخبت الصوره تحت المخده
وبتوتر : ادخل
ادم دخل براحه صباح الخير …ايه دا انتي لسه بلبسك
يارا : ماهو في واحد مفتر*ي بقى الله يسامحه
استغفر الله 🤍
ادم : لا اله إلا الله محمد رسول الله …يابنتي مش لعبتي وضحكتى …لو كنت جبت مساعده او حاجه كنتي قعدتي زي المعتاد قدام البحر مفيش جديد يعني
يارا بغيظ : ولله احسن من ما اقعد وسط التراب
ادم وهو بيقعد جبها طب وسعي كدا …يلا يا حجه انتي هتباتي …قومي خدي شاور وتعالي دا انا محضر لكو حتت فطار تاكلي صوابعك وراه
يارا ولله ايه بقى الفطار دا
ادم : ها … مابيتكلش
..ا..امم..قصدي مابيتقلش هيا دي
يارا بصتله بشك : غربيه بس ماشي الميا تكذب الغطاس
وهيا بتنفض البطانية في وشه انا قايمه اخد شاور
ادم وهو بيتعدل ويتغطى
تمام يلا روحي
يارا نعم نعم حد قالك هنا أوتيل ولا سرير ايجار قوم ياعم روح اوضتك
ادم : يارا انتى لسانك طويل اوي وحدفها ب المخده سيبني انام
يارا تمام وراحت تضربه في وشه ب المخده وتدوس عليه يلا قوم سريري يا تيته الحقني الحقننننني
ادم قام سد بقها
ادم : اللهي يسترك ياشخيه فضحتنيا جدتك هتجي تضربني
يارا طلعت لسنها : احسن يلا هوينا
ادم وهوبيزقها : طب وسعي كدا ٥د والا هنرفع الفطار فاهمه ويفوتك نص عمرك ها وممنوع تطلعي من غير ماتصلي وترتبي سريرك واوضتك وكل مايلزم الغرفه
يارا: نعععم كل دا في خمس دقايق
ادم وهو كاتم ضحكه وبصوت واطي: عشان متشوفوش طبق التونه وتشمت فيا 😂
يارا: طيب يلا وبتزقه لحد ماطلع ورزعت الباب
ادم وقف وحط ايده على دماغه : اعمل ايه بقى …في البت يارا وطبق الفول دا ..😅
ولف جه الباب طب اشوف حوار يارا ولا الحق ألم كرامتي وعمل طبق الفول دا 🍽️🤔
…..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الحور)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى