روايات

رواية حب وانتقام صقر الفصل السادس 6 بقلم إسراء أبو شنب

رواية حب وانتقام صقر الفصل السادس 6 بقلم إسراء أبو شنب

رواية حب وانتقام صقر الجزء السادس

رواية حب وانتقام صقر البارت السادس

رواية حب وانتقام صقر
رواية حب وانتقام صقر

رواية حب وانتقام صقر الحلقة السادسة

دلف صقر الي مكتبه وهنا تفاجأه
صقر بعصبية : مرام بتعملي اي هنا
مرام بارتباك : أن انا جيت هنا علشان انضف المكتب فجاه صارت أعين صقر مصبوغه بالون الاحمر من شده غضبه والشرار هينط من اعينه فاتجه ناحيه مرام بسرعه البرق امسكها من ذراعيها قائلا بعصبية :
انا قولت مليون مره محدش يدخل المكتب وانا مش موجود تجراتي ازاى تخالفي أوامرى ال محدش بيتجرا ويقول نص كلمه مش مظبوطه انا هعرفك مقامك كويس وهب دبل كيك كان كف خماسي من شدته ارتطمت بالارض ونزفت دم من فمها
صقر نزل لمستواها مسكها من شعرها كاد أن يقتلعه من جذوره من شده غضبه ودفعها خارج المكتب تحت أنظار الموظفين التي تجمعوا من شده غضبه وصوته العالي
صقر بغضب جامح : اقسم بربي اليقرب من المكتب وانا مش موجود لاهتبقي نهايته علي ايدي واهو شفتوا قدامكم نموذج بسيط واتجاه بنظره حول مرام الملقاه أرضا بقرف وعصبية ثم دلف مكتبه جلس علي الكرسي بإهمال أخذ هاتفه المحمول اتصال
ثم رد الشخص

 

 

صقر : الووو
الشخص : ايوا يا صقر باشا في أي جديد
صقر: اتلاقيت مرام بتفتش في المستندات والأوراق
الشخص بانزعاج : وازاى انت تسامح له انها تدخل المكتب وتقلب في الورق
صقر بعصبية مفرطه :
يعني وانا شفتها ماانا كنت بره وفجاه نزلت علي الشركه وتلاقيتها في المكتب
الشخص :
ماشي بس المره الجايه تاخد بالك منها ومن اي حد وخصوصا مرام بتشكل علينا خطر كبير انت عارف ممكن تتضيع ال بنعملو بقالنا كتير هيتهد في لحظه وبعدين انت عارف كويس مين وراها مرام متطردها وترتاح منها واهو خطر واتزاح من طريقنا
صقر بمكر :
انا عارف كويس مين وراءها بس انا مخليهم يعملوا ال هم عاوزينه وبعدين بقي ضربتي ليهم هيبقي ليها لذه وطعم دلوقتي سلام لو في حاجه هقولك
الشخص : ماشي سلام
صقر بعض ما اغلق الهاتف المحمول مع هذا الشخص ظل يفكر كيف هيتعامل مع الفترة المقبلة
عند الموظفين داخل الشركه
موظفه بشماته : قومي يا مرام يا حبيبتي قد اي صعبانه عليا من ال بيحصلك ومدت ليها يدها للمساعده مرام بقرف : أزاحت يدها بقرف اوعي بقي هي ناقصاكي انتي كمان وسبتها ومشيت
الموظفه بغل : انا يا مرام تعملي فيا كده ماشي الصبر عليا بقي
ثم اتي عليها موظف
الموظف: اي في مالك متعصبه كده ليه
الموظفه بغضب : الحيوانه مرام وحكيتله عن ال حصل
الموظف : وانت مالك بيها انتي عارفها كويس متكبره ومغروره ومناخيرها في السما
الموظفه : وانا مالي بيها بس تستاهل ال صقر عمله فيها قم ابتسمت بشماته ثم ارادفت : هيييييييح بس صقر خاطف قلبي من زمان اوى

 

 

الموظف : بس الله يخربيتك لو سمعنا يبقي نقرا الفاتحه علي نفسنا ده ما بيحملش الهوا الطاير
الموظفه بهيام : بس برضه ما يمنعش انه مز المزز ومحطم قلوب العذاره
الموظف : الله يخربيتك هتفضحينة انا أقوم امشي احسن ده لو خرج ولقينا كده احتمال يرمينا من فوق الشركه وانا بصراحه مش مستغني عن عمرى ده انا لسه في أول شبابي وعاوز اتجوز واعمل عائله ومسؤل عن امي و
قطاعاته الموظفه : يا عم حيلك حيلك خلاص قنبله وانفجرب في وشي روح انت اصلا دوشتني
الموظف نظر اليها باستغراب علي هذه الحمقاء تركها وذهب الي عمله
الموظفه : بس برضه ما يمنعش انه قمر ثم اكملت شغلها
&&&&&&&&&&________&&&&&&.

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب وانتقام صقر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!