Uncategorized

رواية عشقت ميمونة الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم هاجر محمد

 رواية عشقت ميمونة الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم هاجر محمد

رواية عشقت ميمونة الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم هاجر محمد

رواية عشقت ميمونة الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم هاجر محمد

أغمض حمزه عينيه بغضب و:- استغفر الله العظيم يارب.. أنا مش عارف أعمل إيه فيه أنا زهقت منه ومن تصرفاته الغبيه والمتسرعه
هاني باستفسار و:- خير ياباشا !!!
حمزه :- مالك راح لواتسون
لم تكن ردت فعلهم مختلفه عن حمزه ماعدا هاني الذي صمت للحظات بتفكير و :-  ده ممكن يفيدنا كتير ياحمزه باشا.. ويخلينا نحمي دم كتير من رجالتنا لو هجمنا علي واتسون بالخطه اللي سيادتك عاملها..
حمزه :- بتفكر في إيه؟؟؟
عشقت ميمونه. هاجر محمد. حبيبة
هاني :- من الأوراق اللي كانت مع صهيب واضح منها ان فيه تسليم شحنة أفراد  هيسفروهم أمريكا بعد تلت أيام  إحنا ممكن ندخله عن طريقها نشوف العدد أد إيه وندخل بأفضل رجاله معانا وإحنا طبعا معاهم1
حمزه باعجاب :- يسلم دماغك.. فعلاً دي فرصه ذهبيه . بس الخوف إننا لو استنينا يقتل مالك. أنا هكلم وليد يحاول يعطل لحد يوم العمليه.. وعايز حراسه مشدده علي ميمونه وصهيب وساره وممنوع دخول أي حد عندهم 1
٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪
_ابني.. أنا عايزه أشوفه  أنا قلبي كان بيقولي ولادي بيروحوا مني
مسدت علي ظهرها ببكاء و:- ما تخافيش ياماما صهيب كويس والاصابه في كتفه بس وان شاء الله هيبقي كويس
أمينه ببكاء و:- أنا عايزه اشوف ولادي.. هي السبب  هي السبب حسبي الله ونعم الوكيل فيكي ياهمسه يابنت متولي هي السبب في ضياع ولادي
عشقت ميمونه. هاجر محمد. حبيبة
سجود :- ربنا انتقم منها ومرميه في السجن دلوقتي
أمينه :- مش كفايا.. مش كفايا عليها دي الموت قليل عليها … نهضت أمينه مره واحده وتوجهت إلي الخارج وتبعتها سجود قاصده بيت متولي العطار
وصلت أمينه الي مقصدها وطرقت علي الباب بعنف وغضب حتي فتحت لها فاطمه….
فاطمه بقلق :- خير ياأم مالك.. تعالي اتفضلي
أمينه بصوت مرتفع :- تعالي إنتي شوفي بنتك اللي ضيعت عيالي مني.. و استغلت ابني وخليته يساعدها وهي اللي باعت شرفها وضحكت عليه
نظرت فاطمه خلفها خوفا من أن يخرج زوجها ويستمع لكلامها :- وطي صوتك يا أم مالك وقولي عملت إيه تاني…
أمينه بوجع :- ضيعت شقي عمري.. ضيعت اللي عمري راح عليهم وشوفت فيهم الذل علشان لما يبقوا رجاله يروحوا مني.. بنتك الشريفه المحترمه اللي لبستوها لإبني كانت شغاله مع كمال الجندي علشان تتدمر ميمونه وتبعدها عن مالك .. بنتك بنتك المحترمه اللي ابني ضحي بساعدته علشان سمعت الراجل اللي بيعتبره زي أبوه  حامل من واحد غير ابني  وبعد ده كله حاولت تقتل مرات ابني حسبي الله ونعم الوكيل فيها حسبي الله ونعم..
_ارتطم شيء ما علي الأرض بقوه جعل الجميع ينظر إلي الدخل في صمت.. لتركض بعدها فاطمه التي رأت زوجها طريح الأرض
فاطمه ببكاء :- متولي .. فوق علشان خاطري فوق يامتولي فوق ياسندي… حد يشوف دكتور جوزي بيروح مني
أسرعت سجود إليه  وبعد أن تفحصته  نظرت إليهم باسف و:- ان لله وان اليه راجعون..
أبعدت فاطمه بيدها بجنون و:- ابعدي عنه إنتي كدابه متولي عايش وهيعيش لحد ما يدفني أنا الأول فوق يامتولي فوق علشان خاطري.. ووضعت راسها علي صدره وظلت تنتحب وتولول بشده3
٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪
بعد يومين وفي صباح جديد استيقظت ميمونه  في نفس لحظة دخول الطبيبه الذي نظرت إليها بابتسامه و:- صباح الخير يادكتوره
التفت ميمونه حولها وهي تعتدل و:- صباح النور… ه ه هو مالك جوزي فين  بقي لي يومين بسأل عليه وما فيش حد بيرد عليه وحمزه كمان ما جاش من إمبارح
الطبيبه بابتسامه :- العقيد حمزه قال إن الدكتور مالك لازم يفضل بعيد اليومين دول .. وكمان أنا جايبه لك معايا زياره
ميمونه بفضول :- مين؟؟
مدت الطبيبه لها يدها و:-  خدي النقاب ده البسيه علشان يدخل لك
أخذت ميمونه منها النقاب وارتدته و:- قولي مين بقي؟؟
الطبيبه :- أنا ما أعرفش غير إنه واحد كان متصاب معانا هنا في المستشفي… ثواني هخليهم يدخلوه
اعتدلت ميمونه وتربعت بترقب حتي وجدت صهيب يدخل من الباب فصرخت بفرحه :- صهيب!!!!
تحرك صهيب ناحيتها و:- هششش خليكي مكانك
ميمونه وهي تتفحص بعينها مكان إصابته و:- إيه اللي حصلك وإزاي جيت هنا إنت كمان
صهيب :- يابنتي قولت لك أنا كويس الحمد لله. المهم دلوقتي طمنيني عليكي
نظرت ميمونه إلي الفراغ بدموع و:- أنا مش كويسه وتعبت من اللي بيحصل تعبت من فراقي أنا ومالك تعبت من كل حاجه وحاسه إن السعاده في الدنيا مش لينا
صهيب :- وليه ما تقوليش إنه إختبار من ربنا أو ابتلاء علشان بيحبكم.. وكمان الصعوبات دي بتقوي الحب وطول ما فيكم نفس هيفضل أمل السعاده مفتوح
ميمونه بابتسامه بسيطه  :- كلام حلو ويارب يتحقق. أنا مش طالبه حاجه من ربنا غير يحفظ لي مالك من كل شر ويجمعني بيه مره تانيه واشوفه بعيني.. ترقرقت الدموع في عينيها بغزاره و:- قلبي حاسس إنه في ضيق حاسه إنه بيصرخ.. حاسه إنه موجوع 
٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪
في مكانك أخر صدحت صرخه عاليه بألم أثر نزع أحد اظافره  و:- اااااااااااااااااااااااااااااااااه3
لتتسع ابتسامه لعينه من ذلك الذي يقف أمامه و:- ماذا أيها المصري هل توجعت .. يجب عن تعتاد علي هذا فأنا سأمزق لحمك.. واكسر عظامك وبعد هذا سالقي بجسدك لكلاب الشوارع حتي تقطعك تحت أنيابها
رفع مالك راسه المتهالكه من آثار الضرب المبرح نظر إليه لثوان وبعدها بصق في وجهه و:-  أقل ما يقال عنك انك خنزير ملعون وأنصحك أن تسرع بقتلي وإلي أعدك أن نهايتك ستكون علي يدي
مسح ذلك الملعون واتسون وجهه وبعدها أمسك بوجه مالك بقسوه و:- لما العجله ستقطع رأسك ولكن حين آتي لك برأس معشوقتك أمامك  فقط انتظر…. تحرك ناحية الخارج و:- أكملوا ما كنتم تفعلوه.. و احذروا أي خطأ أن سأعود غدا إلي هنا حتي اتسلم  الحشرات أمثاله
عشقت ميمونه. هاجر محمد. حبيبة
خرج واتسون وعاود رجاله ضرب مالك مره اخري وصرخاته تبكي لها الطور وتصرخ في السماء .. بعد فتره طويله خرجوا وتركوه كجثة فقط نفسه بعلوا ويهبط وقلب ينبض  فقط بدعاء قلب اخر متيم به
_في منتصف الليل تسلل أحدهم إلي غرفته وهو يخفي أسفل ملابسه شيئا ما ودخل بها إلي حيث مالك…. ساعده علي الجلوس و:- مالك اصحي.. حاول تفوق وتسمعني كويس أنا وليد من رجالة حمزه باشا
فتح مالك عينيه ببريق أمل و:-  اللهم لك الحمد..  ب ب بلغ ج ح حمزه يخلي باله من ميمونه ويقولها إني عشت وهي في قلبي وهموت وهي قلبي.. و و وخليه يقول لأمي إني أسف علي أي وجع سببته ليها وخليها تسامحني.. و وكمان صص صهيب لو خلف ولد خليه ي يسميه مالك  علشان يفضل فاكرني2
مسح وليد دمعه تمردت عليه و:- عارف إنك اتوجعت كتير وصدقني حقك هيرجع. وإنت إن شاء الله هترجع لأهلك أمك ومراتك وأخوك. بس اسمعني وركز في كل حرف هقوله.. بس اتعدل اشرب ده الأول
اعتدل مالك معه وارتشف ما أعطاه له….
وليد :- ده هيخليك ما تحسش بأي وجع لو ضربوك تاني . ركز معايا دلوقتي علشان نقدر نخرج من العش ده ونسلم الدبابير للعداله علشان ناخد حق كل واحد اتغدر بيه
_حرك مالك رأسه ليملي عليه وليد خطتهم…..
٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪
_ يعني إيه ممنوع ادخل أنا جوزي جوه وعايزه أشوفه
_يامدام ما تخلنيش أتضايق عليكي امشي من هنا
تمردت عليه بغضب :- أنا مش هتحرك من هنا غير لما أشوفه ولو قتلتني مش هتحرك
هم الضابط أن يتطاول عليها باليد إلا أن هناك صوت قوي منعه و:- إنت اتجننت ياحضرة الظابط
تراجع الضابط إلي الخلف وأدي التحيه العسكرية و:- حمزه باشا انا أسف بس المدام مصره تدخل المستشفي وأنا حاولت معاها كتير
حمزه بغضب :- امشي من قدامي حالا… نظر إلي تلك المنتقبه و:- اتفضلي اقدر اساعدك في إيه
توسلت إيه بصوت راجي :- جوزي جوه وعايزه اشوفه  ربنا يجزيك خير تساعدني أشوفه واتطمن عليه
حمزه باشفاق :-  ما تقلقيش إن شاء الله هيكون كويس.. بس قولي إسمه إيه؟؟
_إسمه ص صهيب
حمزه بابتسامة :- اكيد إنتي الدكتوره سجود
حركت رأسها بلهفه :- أيوه أنا.. حضرتك تعرف صهيب جوزي
اتسعت ابتسامة حمزه و:- حضرتي اللي جايبه هنا. هههههه تعالي معايا
عشقت ميمونه. هاجر محمد. حبيبة
_أخذ حمزه سجود إلي غرفة صهيب الذي ما إن وقعت عينه أسيرة  نظراتها حتى نهض مسرعا متناسيا إصابته و:- سجود
ركضت سجود إليه والقت بنفسها بين أحضانه بلهفة واشتياق وطوقته بكل ما أوتيت من قوه وظلوا هكذا فتره.. انسحب حمزه ليفسح لهم المجال وخرج
ابتعد صهيب عن سجود وامسك بوجهها و:- ليه جيتي هنا أنا مش قولت لك بلاش تيجي
مسحت سجود علي وجهه و:- ما قدرتش أصبر لو ما شوفتكش بعيني وقلبي اتطمن عليك كنت هموت
قبل صهيب جبينها و:- بعد الشر عليكي. وأنا لما شوفتك روحي رجعت لي ربنا ما يحرمني منك أبدا
ضمته سجود مره أخرى و:- ولا يحرمني منك.. رفعت رأسها إليه و:- عايزه اشوف ميمونه
صهيب :- تعالي نروح لها….
٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪
في غرفة ميمونه :-
_حمزه عايزه أشوف مالك… أو حتي اسمع صوته حرام عليك أنا بموت. علشان خاطري ياحمزه طمني عليه
أمسك حمزه بيدها وقبلها و:- صدقيني هو كويس والله واوعدك قبل ما شمس بكره تطلع مالك هيكون قدامك
ميمونه بدموع :- بجد ياحمزه يعني هترجع لي مالك قول والله
حمزه :- والله هرجعه لك بس إنتي ادعي لنا
_ميمونه
نظرت ميمونه في اتجاه الباب وبعدها هتفت بفرحه:- سجود
٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪
_مالك  بعد ساعتين استعد.. ربع ساعه وتبلع البرشام دي.. ربع ساعة بالظبط. لازم اخرج دلوقتي… ربت علي كتفه و:- في حفظ الله يابطل
…………………………………………………………………………………..
في زنزانة منفرده :-
أمسك كمال بملابس فريد بقوه لدرجة الاختناق و:- فرررررريد… خالد الجندي هيموت. أنا بقي لسه عايش ولو ما خرجتش من هنا هجيبك جانبي وأقتلك بإيدي
فريد باختناق :- ه ه  هموت.. أ أنا ما ب بقاش في أيدي حاجه أعملها أ أنا رايح في داهيه زيي زيك
تركه كمال بحده و:- يعني إيه. اييييييييييييه كده انتهيت لااااااا لااا  أنا لازم أخرج من هنا لازم اخرج5
…………………………………………………………………………………..
في ساعة الحسم دقت ساعة انتهاء الظلم والأخذ بالثأر والانتقام من خونة البشرية .. دخلت سياره إلي حيث يوجد ذلك الوحش الشيطاني  الأمريكي اللعين الذي أخذ أرواح البلاد بمساعدة أقذارها
خرج كل من في تلك السياره ووقفوا منكسرين ورأسهم في الأرض.. وواتسن يتفحصهم بعينه وهو ينفس سجارته  و:- اااوه. هههه كلاب مصريه.. هيا جهزوهم فقد مللت من وجودي هنا.. سأدخل لاري الكلب الذي بالداخل1
*دلف واتسون إلي حيث مالك ولكن ما إن فتح الباب وتحرك عدة خطوات حتي رأي مالك يقف بكامل وعيه والباب أغلق وظهر من خلفه وليد
مالك بابتسامه :-  ألم اقل لك إن لم تقتلني ستندم وها قد أتت لحظة القصاص.. وبدون أي تبريرات هجم عليه وأبرحه ضربا بكل ما أوتي من قوت ولم يعطه الفرصه ليقاوم وبعدها أخرج السلاح من ملابس واتسون ووجه ناحيته و:- ستري نهايتك الأن أيها الشيطان
أمسك وليد بيده يمنعه و:- مالك بلاش.. اوعي تعملها
_أزاح مالك بوليد بعيدا عنه و:- ابعد ياوليد.. وأطلق رصاصه اخترقت صدر واتسون وتبعها بأخري حتي تأكد أن روحه الخبيثه خرجت من جسده4
مسح وليد علي شعره و:- ليييه يامالك كده لييييه
*في الخارج  هجم حمزه برجاله علي كل من في الخارج وسيطروا علي المكان بنجاح
دخل هاني أمام حمزه و:- ابن واتسون روبرت هرب من مصر
أغمض حمزه عينيه و:- ابن ال ****** فين مالك ووليد
اتي صوت وليد من الخلف و:- تمام يافندم
التفت إليهم حمزه و:- فين واتسون؟؟
ابتلع وليد ريقه و:- و و واتسون م
قاطعه مالك و:- أنااا قتلته.
حمزه بصدمه :- ع عملت إيه…. انت اتجننت اكييييد إنت عارف إيه اللي هيحصل بسبب المصيبه اللي عملتها دي. الطف بينا يارب
هاني :- السلطات الامريكيه مش هتسكت.
زفر حمزه بضيق و:- ربنا يستر بس مبدئياً الكل هنا يثبت علي إنه مات في الهجوم تمام2
الجميع :- تمام يافندم
٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪
عند ميمونه رفعت يدها إلي السماء بعد أن انهت صلاتها بدموع و:- يااارب انا ما بقاش ليا حد في دنيتي غير مالك وإنت انعمت عليه من كرمك بحمزه يارب احميهم واحفظهم يارب يارب رجع لي مالك  أنا مش هتحمل أي أذي يحصله تاني  وأغمضت عينيها وظلت تبكي بحرقه  حتي فاقت علي صوت فتحت الباب وما ان رفعت رأسها حتي وجدته يقف أمامها بهيئته التي اعتادت عليها
وقفت ميمونه بسرعه ولكنها تعرقلت واوشكت علي الوقوع إلت٦ أن يد مالك التقطتها وضمها إليه وهو يتنهد بوجع وهي أيضا ظلت تضمه وتبكي 
ميمونه :- مش كفايا عليه كده أنا قلبي مش هيتحمل أكتر من كده. كنت عارفه إن حمزه بيضحك عليه قلبي كان بيقولي انك مش بخير
مسح مالك دموعها و:- ربنارزقتي بزوجه بتفتكرني في دعواتها في قيام الليل  يبقي إزاي ما أبقاش بخير
ميمونه :- وأنا ربنا رزقني بزوج مطير النوم من عيني و كل ما نطلع من مشكله  نقع في التانيه
ابتسم مالك و:- بس بيعشقك وعمره كله ما يساويش لحظه بيكون معاكي فيها
ضحكت ميمونه بخفه و:- المشكله بقي إني بقيت مريضه بحبك ودوا المرض ده وجودك جابني علشان طول ما انت بعيد صرخاتي ووجعي مالهوش علاج تاني
صمت مالك ومط شفتيه و:- طب ينفع الكلام ده في المستشفي والعسكري كمان … لو اتقشنا هنا هنروح في داهيه
اتسعت ابتسامة ميمونه و:- طالما معاك هتبقي جنه
مالك :- الباب ده له مفتاح.. أصل اخوكي اللي طلعلي جديد ده رخم جدا
عشقت ميمونه. هاجر محمد. حبيبة
_هههههه اقفل الباب
فتح مالك فمه و:- ميمونه انحرفت ولا أنا مش واخد بالي
٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪
في صباح جديد في مكتب حمزه…..
تجلس فاطمه علي الكرسي بملابسها السوداء حتي دخلت عليها همسه والتي ما ان رأتها حتي ركضت إليها وضمتها و:- ماما….. أنا أسفه سامحيني2
اتسعت عين فاطمه و:- هسامحك بس لما أخلص من عارك الأول يابنتي بطني 
_اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه
وضعت همسه يدها علي بطنها ونظرت الي الدماء  وإلي امها و:- م م م ماما
فجاتها فاطمه بطعنه أخري و:- إنت ما كنتيش البنت اللي تستاهل تشيل اسم متولي العطار إنتي عار عار عاااار  واخرجت السكينه من يدها وأدخلتها مره اخري حتي سقطت علي الارض تتلفظ أنفاسها الاخير
يتبع…..
لقراءة الفصل السادس والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عريس من ديزني للكاتبة ندى حمدي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!