Uncategorized

رواية ملك الزين الفصل السادس والعشرون 26 بقلم شهد عبدالسلام

  رواية ملك الزين الفصل السادس والعشرون 26 بقلم شهد عبدالسلام

رواية ملك الزين الفصل السادس والعشرون 26 بقلم شهد عبدالسلام

رواية ملك الزين الفصل السادس والعشرون 26 بقلم شهد عبدالسلام

زين :ازاي و مين الي مقدم البلاغ 
المحامي :ادهم محمد 
زين : المرادي علي موته 
المحامي :انا هجيب صوره من وراقة الجواز الي هو مقدمهاا
زين :لا استنا كام يوم و بعد كده ابداا 
نهاية الفلاش باك 
زين :الوو 
عمار:نعم يا زين باشا 
زين : النهارده 
عمار :تمام يا باشا 
زين بدا يهداا شويه
وطلع 
زين :ملك..
ملك : طلقني طلاماا انت مابتحبنيش يا زين و مبهدلني معاك و كل شويه  تعمل فياا حاجه شكل 
زين :قولتلك قبل كده و هرجع اقولك مافيش طلوع من البيت ده 
ملك :طب قولي متجوزني ليه 
زين :هتعرفي بعدين مش دالواتي خالص 
ملك:امال امته 
زين :في الوقت المناسب يا ملك 
ملك بتقرب منو :انت ازااي تضربني هاااا 
زين :انا شديتك من شعرك 
ملك وبتضربه باديهاا الاتنين 
زين مسك اديها الاتنين 
وشدها في حضنه جامد 
وملك اول مازين شدها في حضنه طلقائي فضلت تعيط 
زين :بسس اهدي حقك علياا كان غصب عني اهديي 
و خدهاا علي السرير نيمهاا و نام 
تاني يوم الصبح مراد و نرمين 
مراد قدام الاوضه :نرمين يا نينوو 
مافيش رد دخل 
مراد :ملاك نايم وبدا يلعبلهاا في شعرهاا 
نرمين :اممم بقاا 
مراد :قومي يلاا
نرمين بنوم و لسه مافتحتش عيونهاا :لا بقا
مراد بضحك :هو ايه الي لا قومي 
نرمين :عايز ايه 
مراد :قومي 
نرمين و بتفتح عنيها :اي ده انت ازاي دخلت هنا 
مراد :فضلت ساعه بخبط مافيش رد دخلت 
نرمين :ماشي 
مراد بغمز :بس حلوه فيكي اووي  البيبي بلو
نرمين :اه هي الالوان دي….
نرمين وفاقت و بصت علي شكلهاا 
نرمين :يا لهووي و دخلت علي الحمام 
مراد :يا بنتي استني و بعدين بتجري ليه ماشوفت كل حاجه علي فكره 
كانت نايمه بي بيجامه بيبي بلو شورت و تشيرت كات و بطنها باينه 
مراد : خلصي و انزليلي 
بعد شويه نرمين خلصتت و مكسوفه تنزل اتلاقيت االباب بيتفتح مره واحده 
نرمين رجعت ل ورا :في ايه 
مراد :تعالي وراح مسكهاا من دراعهاا 
نرمين :طب في ايه انا عملت حاجه 
مراد :انتي كنتي بتنامي كده وانتي كنتي عايشه مع عمتك 
نرمين بستغراب :بتسال ليه يعني 
مراد و بيدوس علي ايديها و بعصبيه:اخلصيي يا نرمين 
نرمين :اهه 
نرمين :لا 
مراد :امال كنتي بتنامي ازاي 
نرمين :كنت بنام بحجات عاديه 
مراد :عمله ازاي 
نرمين :طب ايدي 
مراد :قولي 
نرمين :حجات عادي بنطلون و تيشرت نص كوم 
مراد :يعني ماكنتيش بتنامي بحجات ذي الي انتي كنتي لابسها 
نرمين :وربنا لاا 
مراد و سبها :مصدقك 
نرمين :بجد انت  ايدي ورمت بسببك 
مراد :معلش 
نرمين :بارد
مراد :اتلمي وتعالي اعملك ايديكي 
نرمين و مسكه ايديهاا و خلاص هتعيط :مش عايزه منك حاجه 
مراد :تعالي عشان ماتزعليش 
نرمين مشيت وراا و دخل الاوضه بتاعتو و هي واقفه علي الباب الاوضه 
مراد :ادخلي في ايه 
نرمين : لا لا مافيش و دخلت 
مراد :هاتي ايديكي 
نرمين :ايه هتمسك ايدي لا انا هعمل لنفسيي 
مراد و بتجاهل كلامها و مسك ايديهاا :و حطلهاا مرهم
مراد وهو ماسك ايديهاا :نفسي تسمعي الكلام 
نرمين :عايزه اقولك حاجه 
مراد :قولي 
نرمين :انا عايزه اروح لدكتور  
مراد :ليه فيكي حاجه استتي هرن عليه 
نرمين :لا لا انا كويسه انا كنت عايزه اروح ل دكتور  نفسي 
مراد : اهه طب انتي شايفه انك ممكن تبقي كويسه لو روحتي 
نرمين :اه
مراد :خلاص استني شويه بس عقبال مااشوف دكتوره حلوه 
نرمين :انا اعرف دكتور كنت سامعه عنه 
مراد :لا خليكي مع دكتوره احسن 
نرمين :ماشي  هقوم بقا 
مراد :تقومي فين يلا ننزل نفطر 
نرمين :ماشي 
وخدها و نزلو 
مراد :هتروحي الجامعه 
نرمين :مشعارفه 
مراد :طب لو روحتي ابقي كلميني وقوليلي قبل ما تنزلي 
نرمين :ليه يعني 
مراد :هو اي الي ليه 
نرمين :ليه يعني ممكن تبقا مشغول 
مراد :لا ماتخفيش رني بس و بعدين حتي لو مشغول هفضالك وهرد عليكي 
نرمين :حاضر 
مراد :كملي فطارك وانا هطلع اغير 
عند زين و ملك 
ملك :اعااا 
زين بخضه :في ايه 
ملك :انت ازاي نايم جنبي كده انت مجنون 
زين :بتت جو المجانين ده مش عايزه ما كل يوم بنام سواا 
ملك :انت عايز ايه هاا و بتزعقلي امبارح وبرودو ماحكتليش مين ست خراا دي 
زين بستغراب :مين ست خرا دي 
ملك :الحضن بتاع امبارح يا زين انا بيبقا عندي حق ان انت قليل الادب 
زين و بيمسك ايديهاا :وحياتك معاكي انتي بس ببقا قليل الادب 
ملك :اوعااا بقاا 
زين :هحكيلك كل حاجه وربنا يا ملاكي بس في الوقت المناسب 
ملك :امته يعني يا زين  
زين : ..
ملك :انا هقوم اروح الجامعه 
زين :ماشي 
ملك :اه هروح يا نرمين 
نرمين :تمام اول ماتنزلي قوليلي باي 
و قفلت 
ملك :كل ده 
زين :عايزه ايه
ملك :الميكاب في الاوضه 
زين :تعالي يا ام ميكاب انتي 
ملك :عايز ايه 
زين :هتروحي الكليه انزلي من غير ميكاب 
ملك :ماشي انزل بقاا 
زين :انا نازل و بسرعه عشان نفطر سواا 
ملك :حاضر هعمل الحجاب وانزل 
بعد شويه 
زين :كل ده عقبال ما تنزلي
ملك :بعاني اويي عقبال ما اعمل الحجاب 
زين :هتتعودي 
ملك :طب كل بقاا 
وبدا كل واحد يفطر 
ملك :بتبصلي كده ليه 
زين : خلصي يلا عشان مستعجل 
ملك :عشان تروح تخوني صح 
زين بضحك :مش هرد عليكي 
ملك :انا خلصت انا ماشيه 
زين :راحه فينن يلا عشان هوديكي
ملك :ده بجد
زين :يلا وانتي راجعه هبعتلك السواق 
ملك :لا كده هتخنقني 
زين :يلا ربنا يهديكي يا حبيبتي 
ومشيت معاه و ركبوو العربيه و ملك رنت علي نرمين عرفتهاا ان هي نزل 
زين :خلي بالك من نفسك 
ملك :وانت باي 
زين :باي 
و نرمين السواق وصلهاا 
ملك :يا نينوو واحشتيني خالص 
نرمين :باين يا بتت 
ملك :عيب عليكي 
نرمين :واحشتيني اكتر  ويلا ندخل بقاا 
ملك :يلا احنا مشعرفين حاجه 
نرمين :يختي قمر وايه الجديد يا روحي طول عمرنا فاشلين 
ملك :لا بس باين ان السنادي سقوطه اويي 
نرمين بهزار :باين مش اكيد يعني :مااحنا اتجوزنا يا لوكاا 
ملك :بس هيبقا شكلي وحش اووي عشان زين مهندس وانا ساقطه
الدكتور دخل 
ملك بصوت واطي :هو مين ده 
نرمين :والنبي معرف يختي 
ملك :سقوطه اووي احنا 
دكتور علي شاب 30 سنه طويل و عريض ووسيم جدا 
علي :ممكن تساليني انا علي فكره مش زميلتك 
ملك :انا 
دكتور علي :ايوا انتي عايزه تعرفي حاجه اساليني انا 
ملك :ماشي يا دكتور 
علي طول المحاضره عينه علي ملك 
بعد المحاضره
نرمين :اي احساسك لو زين كان قاعد في المحاضره و شايف دكتور علي 
ملك :اعملو ايه ياعني +ده شكلو بارد اصلا كسفني قدامهم 
دكتور علي من وراهاا :انتي شايفه كده 
ملك :..
يتبع…..
لقراءة الفصل السابع والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية صغيرتي للبيع للكاتبة دينا عبدالحميد

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى