Uncategorized

رواية صعيدي احتل قلبي الفصل السادس والعشرون 26 بقلم حنان احمد

               رواية صعيدي احتل قلبي الفصل السادس والعشرون 26 بقلم حنان احمد

رواية صعيدي احتل قلبي الفصل السادس والعشرون 26 بقلم حنان احمد

رواية صعيدي احتل قلبي الفصل السادس والعشرون 26 بقلم حنان احمد

فرح كل ده يا بابا انا ليزم انزل واشوف زين طلعت مفيش نور خالص ومش شايفه قدامها ومره وحده راحت وقعت ????????‍♀️
زين وهو في المكتب سمع صوت حاجه غريبه من بره طلع يبص بيلاقي حد واقع علي السلم شغل النور بيبص ????????????‍♀️
زين وهو بيجري فرح يا فرح ردي وشالها وجري بيها علي فوق وجاب الدكتور 
محمد بصدمه وقعت ازاي 
الدكتور جه وكشف عليها 
الدكتور فضل يزعق 
زين طب حصل حاجه للبيبي 
الدكتور لا الحمدلله بس لو حصل اي حاجه تاني يبقا البيبي خلاص كده 
زين الحمدلله
الدكتور تمام ومشي 
كله راح اوضته ينام وزين قعد مش عارف يعمل اي معاها مش بتسمع الكلام ومش بتريحه ????????‍♀️
زين فنفسه اعمل اي تاني كل حاجه بعملها من قبل متقوالي عليها ومش بزعلك ومش باجي عليكي كل ده عشان حبيتك يا فرح حرام عليكي اللي بتعمله فيا وخد مخده ونام علي كنبه فنفس الاوضه 
صحيت فرح لقيته نايم علي الكنيه جريت عليه حضنته جامد اوي ونامت فحضنه 
صحي زين مش عارف يتحرك بيبص لقي فرح فحضه ومسكه فيه اوي ابتسم وقام براحه وهو بيقوم 
فرح رايح فين ي بابا 
زين دلوقتي بابا ها 
فرح انا اسفه والله اخر مره 
زين كل شويه تقوالي اخر مره وبرضو ترجعي تعملي كده 
فرح قامت قعدت علي رجله وحضنته انا اسفه 
زين خوديني بكلمتين ها 
فرح خلاص بقا 
زين مسكها من ودنها لو عملتي كده تاني هموتك 
فرح بخوف منه حاضر 
زين البيبي لو كان حصله حاجه كان هيبقا عقابك كبير 
فرح لا لا والله هسمع كلامك 
زين لما نشوف 
فرح طب قوم ياله وهات اكل نفطر 
زين ماشي وقام خد دوش ونزل 
فرح خدت دوش ولبست بجامه شورت وقط 
طلع زين لقاها وقفه بتسرح شعرها حضنها من ضهرها وبدا يسرحلها 
فرح اعملي ديل حصان 
زين حاضر 
سرحلها وخلص 
زين ياله نفطر 
فرح ياله 
فرح قعدت علي رجله وبدأت تاكل زي الاطفال
زين بصصلها اوي 
فرح اي يا حبيبي كل 
زين ها باكل اهو
فرح ابتسمتله 
وخلصوا اكل 
زين نامي بقا كده ومتعمليش حاجه 
فرح انام اي ما خلاص انا في الشهر التاني 
زين لا والله هو لو كده يبقا متهتميش بنفسك 
فرح سكتت 
زين ياريت نسمع الكلام 
فرح حاضر طب ابعتلي زوزه 
زين ماشي ونزل شغله
دق دق دق 
فرح ادخلي يا زوزه 
زينب عامله اي دلوقتي 
فرح الحمدلله 
زينب طب الحمدلله
فرح عايزين ننزل نجيب شويه حاجات عشان الفرح 
زينب اه والله نقصني كتير اوي 
فرح اي رايك بكره 
زينب بزعل زين هيرضا تيجي معايا 
فرح سبيه عليا انا 
زينب بجد 
فرح اكيد يا زوزه انتي اختي واكيد ابقا معاكي 
زينب قلب اختك ياريت بجد 
فرح من عيني 
فرح هنجيب فستان الفرح ولبس الحنه ونجيب كام طقم كده وشويت ميكاب ليكي وشويه حاجات كده
زينب اشطااا 
بعد 3 ساعات جه زين من الشغل
فرح جريت عليه حضنته 
زين شالها اي يا روحي شكلك مبسوطه 
فرح يعني عايزه اطلب منك طلب 
زين قوالي يا قلبي 
ننزل بكره انا وانت وزوزه عشان نجبلها شويه حاجات 
زين ما انتي مش هينفع تخرجي عشان العربيه وكده 
فرح سوق براحه 
زين مش هينفع 
فرح عشان خاطري يا بابا 
زين حاضر يا قلب بابا 
فرح هييييي وقعدت تتطنط وباسته 
زين اهدي يا مجنونه وقعدها 
فرح طب ياله خد دوش وتعاله ننزل نقعد معاهم شويه 
زين حاضر
ونزلوا 
زين شايل فرح 
كلهم عمالين يضحكوا 
محمد عامله اي يا حبيبتي 
فرح الحمدلله يا بابا 
محمد احسن شويه 
فراح اه 
محمد طب الحمدلله اقعدوا كولوا 
شاكر عامل اي يا ولدي في الشركه 
زين الحمدلله كل حاجه تمام 
شاكر طب واخر اجتماع عملتوا فيه اي 
زين ظبطت كل حاجه يا حبيبي 
شاكر طب الحمدلله ربنا يخليك يا ولدي 
زين تسلم يا بوي وبدائو في الاكل 
شاكر هتجيبوا اي يا ولاد ولد واللي بنت 
زين لسه مش هينان دلوقتي يا بوي 
شاكر امتا يعني 
زين لما تبقا في الشهر ال 6
شاكر ماشي يا ولدي 
فرح بتبص لمحمد 
محمد بصله
ا بصه حنيه فا اطمنت 
زين مسك ايد فرح عشان يطمنها وميخلهاش قلقانه أو تزعل لو جابت بنت فا اطمنت واتكلت علي الله 
زين طب احنا هنطلع ننام 
فرح اه صح يا زوزه هنخرج بكره نجيلك الحاجه زين رضي وغمزتلها????????
زينب ماشي يا قلبي تصبحي علي خير 
وطلعوا يناموا 
زين تعالي هنا 
فرح نعم 
زين وحشتيني 
فرح وهي بتحضنه وحشتني اكتر 
فرح ممكن اسالك سوال
زين طبعا يا قلبي 
فرح هو انا لو جبت بنت هتزعل 
زين لا طبعا يا قلبي دي حاجه بتاعت ربنا انتي ملكيش زنب وبعدين كفايا تبقا شبهك ويبقا عندي انتي فرح بالدنيا كلها عندي اطمني يا حبيبتي 
فرح انا بحبك اوي يا زين 
زين بحبك اكتر يا قلب زين وخدها فحضنه ونام 
تاني يوم …..
يتبع….
لقراءة الفصل السابع والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى