Uncategorized

رواية عشق الليل الفصل السادس والعشرون 26 بقلم شرين أحمد

 رواية عشق الليل الفصل السادس والعشرون 26 بقلم شرين أحمد

رواية عشق الليل الفصل السادس والعشرون 26 بقلم شرين أحمد

رواية عشق الليل الفصل السادس والعشرون 26 بقلم شرين أحمد

:حظك ان يوسف قاللي اسيبك حظك بقااا 
ثم اسرع ليلل 
وجودها فاقده وعيها حملها واخذها 
كانت تبكي كثيرا لما يحصل هنا 
جأء اليها يوسف 
يوسف: اهدى ي جنات محصلش حاجه 
هي كويسه 
جنات ببكاء: يا يوسف فهد ده كان عايز… 
يوسف: عاارف وعارف انه اخوه كان عايزك 
جنات: انا خايفه يرجعو ي يوسف 
حضنها يوسف تحت بكأها ع ظلمها من الجميع و ع حاله اختها 
يوسف: اسف يا جنات اني مكنتش معاكي اسف بس اعزريني 
اتصدمه من حضنه لها 
جنات: مش تعتزر دي حياتك يا يوسف وانت بتحب مريم انا مش زعلانه واحنا هنطلق مش تقلق خااالص ربنا يهنيكم 
احس بنغزه ف قلبه وغضب 
يوسف: جنااات انا قلت طااالق مااافيش هتكملي تعليمك و خلصنا 
خافت من صوته 
جنات من داخلها احست بالفرحه و لكن تذكرت انه لا يحبها 
جنات؛: وانا عند رأي لغايه دلوقتى ي يوسف 
مش يخصك
يوسف: جنااات 
حنات ببرود: نعم 
يوسف: معملتك اتغيرت 
جنات: مش اكتر منك
يوسف:: اايه!! 
جنات: زاي ما انت سمعت يلااا ي مهى ليل بسرعه نشوفها 
مهى: يلا والله فرحانه فيك ي خويا
زياد: مهى 
مهى:ايه انا مقولتش حاجه غلط وخليك انت كمان مع سااندى المهم تعلمنا بس 
زياد: اايه اللي دخل ساندي الزفت هنا 
معى: يلا ي حبيبتي نمشي 
ثم ذاهبوا
زياد: عجبك ي خويا 
يوسف: بصراحه احسن هههه 
زياد: واطي 
يوسف: مش اكتر منك ي حيوان
عند ليام ف الغرفه 
ليام لنفسه طب اعمل اايه اعمل اايه 
دي بتنزف دم 
اكيد ف هنا بوكس فيه علاج 
ليام:لقيتها 
ثم اخذ الشاش و المطهر لجرح 
وبداء ف ايقاف نزيف الدم 
لبسه مش نضيف بس ممكن ثم نفض افكروه هذه والبسها منامه بيت مريحه 
واخذ يتطلع لملامح وجها الهادي جدااا 
ليام لنفسه:يااا شكلها جميل جدا وهي نايمه 
افاق ع صوتها 
وهي تقول 
:ليه وهو انا كنت وحشه وانا نايمه
ليام:بسم الله
ليل: بتسمي ليه هل انغ وحشه لما بصحى ولما ببقى نايمه جميله 
ليام: لا لا انتي فاهمه غلط 
ليل: لا صح هل انا وحشه 
ليام: لا لا انتي ملكه جماال العالم 
ليل: اومااال ااايه فهمني 
ليام: انا اللي وحش 
ليل: لا انت بتتريق 
ليام: انا بتريق ابدا  ده انتي حتى كفايا عليكي رقتك معايا و صوتك 
ليل:اومااال ف اااي 
ليام:  انا ساكت من الصبح ف اااي
خافه من نبرة صوته
ليل:انا بس انت بس 
ليام:انا اايه بس 
ليل بغضب:بتتريق 
لياام:اسكتي خاااالص 
ليل:حاضر ثم انتبهت ع سيبها 
وقالت بصوت عاالي :اااااااااااه 
لياام بغضب منها:في ااايه صوتك ماالك بقاااا
ليل:ف حد لبسني اللبس ده 
ليام ببرود:انا 
ليل:انت انت انت 
ليام:اه ف حاجة
ليل:يا قليل.الادب انت ازااي هااا انت 
ثم اخذ يتقرب منها كثيرا
ليل: انت بتقرب ليه انت 
ليام: مش انا قليل الادب صح 
ليل: لوسحمت اسمع مني انا 
ليام: اسكتي خاالص 
ليل: هصوت وهلم الناس عليك 
ليام ببرود: صوتي 
ليل: عااااا
امسكها من يديها ونظر لعينيها الجميله 
وهي ف عينه واخذ يتقرب
:-احم احم ليلللللللل
تفزعوا من صوتهم 
ليل بخجل من الموقف ليل لنفسها:ي نهار اسوح انا ازااي سكت منكم لله يلي ف باللي 
ليام: انا خارج 
جنات: بصراحه من حقك تخرج بعد الموقف ده ????ههههه
مهى: موقف اايه بس 
خرج ببرود هادء
ليل: بصو اسمعو مني 
مهى: جنات البت دي بتكدب عليا خلي بالك وبتقولي انها حزينه صححح 
جنات:وبتضحك عليا انا كمان ي ختي 
ليل:بصو هو والله مش انا 
جناات:اممم هو مااشي ي ست ليل هصدق 
خجلت منهم 
********”*
مريم ????
:ماذا هل اتتي خرساء 
مريم:هاا
:-هل انتي خرساء 
:-ماذا تريدي يااا
:انا سوف اوضح لكي ماذا اريد 
:-و المقابل 
:-اوه لا تقلقي عزيزتي ههههههه
يتبع…..
لقراءة الفصل السابع والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عشق الطفولة للكاتبة هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى