Uncategorized

رواية عشقت ميمونة الفصل السادس والعشرون 26 بقلم هاجر محمد

 رواية عشقت ميمونة الفصل السادس والعشرون 26 بقلم هاجر محمد

رواية عشقت ميمونة الفصل السادس والعشرون 26 بقلم هاجر محمد

رواية عشقت ميمونة الفصل السادس والعشرون 26 بقلم هاجر محمد

التفت حمزه الذي كان متجها للخروج بصدمه وأسرع إلي فاطمه وأخذ منها السكينه و:- إيه اللي إنتي عملتيه ده.. ياعسكري تعالي بسرعه
دخل العسكري في الحال واتسعت عينيه ما إن رأي همسه علي الارض وفي نفس اللحظه دخل أدم و:- إيه اللي حصل هنا
نظر حمزه إلي فاطمه التي تقف كالتمثال و:- هي اللي قتلت نفسها
_نظر آدم إلي فاطمه بشك و:- لازم تنتقل لمستشفي السجن بسرعه1
تم نقل همسه إلي مستشفي السجن وكان في حالة احتضار
خرج الطبيب من الغرفه و:- أنا أسف الوقت اتأخر.. هي بتحتضر
حمزه باسف :- لا حول ولا قوة الا بالله.. ما عملتش حساب للحظه دي ولا عملت حساب إن الإنسان سيره.. ربنا يهون عليها سكرات الموت
آدم :- امها اللي قتلتها ص
لحق به حمزه ووضع يده علي فمه و:- آدم.. مش عايز اسمع أي كلام غير إن همسه هي اللي قتلت نفسها
آدم :- عارف إنها تستحق اللي حصلها بس القانون مالهوش دعوه دي جريمة قتل
حمزه :- القانون برده كان يحاسبك لما اتصرفت من وراه واستغليت منصبك وحركت رجالتك في أمريكا من غير إعلام السلطات
آدم بتبرير:- ب ب بس أنا كنت بقدم خدمه لوطني وبعمل خير
حمزه :- ودي نهت علي الشر وقلعت زرعه خبيثه كانت بتتغلف بغلاف خدعت بيه أقرب الناس ليها وبروح القانون والإنسانية تستاهل الرحمه والمواساة… كلم مالك وعرفه وأنا هرجع علي المكتب اخلص شوية شغل
٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪
في المستشفي العسكري :-
– يجلس هذا العاشق المتيم أمام معشوقته يزرف الدموع وهو ممسكا بيدها يحدثها و:- أنا عارف إنك سمعاني وكمان عارف انك مش هتسيبيني.. عارف إني غلطت كتير وإنتي الايد اتمدت ليا في وسط الضلمه اللي كنت فيها علشان تنورها.. كل لحظه عشتها معاكي تساوي عمر ومش هقدر أعيش من غيرك … ضغط علي يدها بقوه وطبع قبله طويله عليها و:- فاكره ياساره فاكره أول يوم قولتي إنك بتحبيني بعد ما طلعتي عيني … أغمض عينيه وأسند رأسه علي يدها يسترجع ذكرياته معها
&فلاش بااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااك&
في مكتب خالد الجندي فتح هاني الباب ودخل إليه وألقي بنفسه علي الكرسي واضعا رأسه بين راحتيه وبعدها أخرج نفسا قويا
بينما خالد يتابعه بابتسامة نصر و:- قدمت استقالتك؟؟
رفع هاني رأسه لتتلاشي ابتسامة خالد ويرسم الحزن ببراعه ليخرج خالد استقالته ويلقيها أمامه و:- أهي اتفضل. نهض هاني و :- أنا رايح مكتبي
أمسك خالد بالاستقاله و:- هاني استني يابني.. أنا عارف إن اللي حصل غصب عنك بس أنا مش مضطر أعرض حياة حد من اللي حوليا للخطر تاني بعد أمك الله يرحمها
عشقت ميمونه. هاجر محمد. حبيبة
حرك هاني رأسه بأسي وخرج من المكتب وملامح الحزن تكسو وجه إلي مكتبه وألقي بنفسه كجثه متهالكه علي الاريكه متحسرا علي حلمه الذي ضاع بسبب أبيه الذي ظن أن عمله هو من تسبب في موت أمه
_فتح هاني عينيه حينما شعر بأحد واقفا أمامه ليجدها تلك العنيد التي ترفضه لانه فقط إبن سيد عملها وهي فتاه لا تمتلك شيئ سواي راتبها
اعتدل هاني و:- جايا تقولي لي إيه إنتي كمان أنا مش حمل أي كلام ياساره و
قاطعته وهي تستدير و:- هاني أنا بحبك.. ويمكن أكتر ما إنت بتحبني كمان
وقف هاني مسرعا من مكانه وأمسك بكتفها وأدارها إليه و:- ساره.. أنا سمعت صح.. إنتي قولتي إيه
ساره بجديه :- قولت إني بحبك وبحبك أوي وما ينفعش أسكت وأنا شايفاك بتتخلي عن حلمك علشان وهم أبوك معيشك فيه
قضب هاني حاجبيه و:- مش فاهم تقصدي إيه
ابتلعت ساره ريقها :- ش ش شغلك مالهوش دعوه بموت مامتك و ولا إنت ليك دخل أساسا
ابتسم هاني بمراره و :- إنتي بتخففي عني ولا قاصده تضحكي عليه خلاص ياساره موضوع شغلي ده إنتهي
ساره :- لا ما انتهاش إنت ظابط وظابط شريف واللي زيك قليلين واللي قتلوا أمك كتير اسمع مني وما تخسرش كيانك ولا هويتك وحاول تشوف الصح
هاني بنفاذ صبر :- تقصدي إيه. ياساره وإيه اللي إنتي مخبياه عليه أو تعرفيه عن موت أمي
ساره بتوتر ونبره مرتجفه :- ق ق ص قصدي إن إن خ خ خالد بيه وكمال هم السبب في م موت والدتك و و وكم
_بسسسسسسسس.. صرخ هاني في وجهها بصوت علي وهو يكفها عن إكمال كلامها و:- اطلعي بره
ساره برجفه :- ا ا سمعني ب ب ب بس
هاني بغضب :- اخرجي ياساره سمعتي مش عايز أسمع منك حاجه تانيه
وقفت ساره أمامه بعناد و:- للللا هتسمعني علشان أنا ما اقدرش أسكت عن اللي سمعته واشوف جرايم قدام مني واسكت ولو ما سمعتيش أنا هقف في وشهم حتي لو هموت
هاني :- سااااره ما تختبريش صبري أكتر من كده
ساره بحده :- أخر كلمه هقولها ليك خالد باشا هو اللي قتل امك وهو اللي قتل عمك فارس وهو اللي هيجبرك تتجوز ميمونه بنت عمك علشان فلوسها والشركه… أنا كده قولت لك اللي عندي واللي سمعته من ابوك بنفسي عايز تصدق بقي صدق مش عايز براحتك بس انسي أي حاجه أنا قولتها وأي كلمه بينا من النهارده مش مسموح بيها خارج إطار الشغل . بعد إذنك يااا يا حضرة الظابط السابق
امسك هاني بذراعها و:- ساره إنتي بتربطي ده بعلاقتنا ليه
نزعت يدها منه بحده و:- لأني أخاف علي نفسي منك ومن ضعفك.. وتركته وخرجت
*مرت عدة أيام واسابيع وشهور وهاني مستمر في عمله مع ابيه كالأله يحركه كيفما شاء حتي أت يوم وكشف عن انيابه وعن أعماله القذره له وكان أولها احتجاز حمزه في مكان تابع له وما إن رأه هاني حتي صدم ولكن نظرات حمزه جعلته يتماسك… وفي منتصف الليل وسكونه تسلل إليه خفية
و:- حمزه .. انت بتعمل إيه هنا من المفروض إنك في أمريكا بتعمل ايه هنا
حمزه بتعب :- أبوك الحقير اللي جابني هنا بمساعدة الكلب واتسون غدروا بيا الاتنين
. هاني بصدمه :- أبويا…. يعني ساره كانت معاها حق
حمزه :- س س ساره عارفه كل حاجه من قتل عمك وأبوها لحد قتل خالد لوالدتك
تصبب العرق من وجه هاني و:- أنا مش فاهم ولا مستوعب اللي بتقولوه ده
حمزه :- كلم ووليد ومعاذ وهتعرف منهم كل حاجه.. وكلم اللوا نور الدين وارجع مكانك
هاني :- أنا هخرجك من هنا حالا تعالي معايا
حمزه بإمتناع :- لا ياهاني أنا هفضل مكاني وانت وليد هيوصلك لأدم ومنه هتعرف تبدأ منين امشي دلوقتي بسرعه قبل ما حد يشوفك
هاني بتردد :- بس أنا مش هقدر أسيبك هنا
حمزه :- امشي ياهاني امشي بسرعه اخلص
*في صباح جديد وصل هاني إلي الشركه وما إن دخل مكتبه حتي أمر ساره ان تحضر إليه في الحال
أتت ساره إليه وبطريقه رسميه :- أفندم
هاني :- اقفلي الباب وتعالي
ساره برفض :- أسفه مش هقفل
هاني بغضب :- سااااره اقفلي الباب واخلصي مش عايز كلام كتير
ضغطت ساره علي أسنانها بقوه وتحركت ناحية الباب وأغلقته وعادة إليه و:- ننعم خيير فيه إيه
نهض هاني من علي مكتبه ووقف أمامها وملامح وجهه يكسوها الوجع و:- خالد الجندي امبارح قالي إني لازم اتجوز ميمونه بنت عمي
ساره بسخريه :- هههههه والله وجاي تقولي ليه علشان أعيط وأقولك لا ما تتجوزش غيري
هاني بعصبيه :- أنا غلطان ياساره إني حبيت اتكلم معاكي علشان كنت مفكر إنك الحاجه الوحيده اللي صادقه في حياتي اخرجي ياساره اخرجي.. وجلس علي الكرسى واغمض عينيه…
شعرت ساره بأنه يكن حزنا دفينا داخله فاقتربت منه ووضعت رأسها علي كتفه و:- تتجوزني ياهاني
فتح هاني عينيه ببطئ ونظر إليها بعدم تصديق مما سمعه و:- س س ساره إنتي قولتي ايه
ساره بتأكيد :- بقولك تتجوزني
ابتسم هاني بخفه وبعدها اتسعت إلي ضحكه عاليه ووقف أمامها وهو ما زال متابعا في ضحكاته حتي ادمعت عيناه مما آثار الغضب لدي ساره واحتقان وجهها بالدماء و :- أنا أسفه واعتبر نفسك ما سمعتش حاجه ب ب بعد اذنك
عشقت ميمونه. هاجر محمد. حبيبة
امسكها هاني من يدها وهو يقاوم ضحكه و:- هههههه هههههه استني بس ما إنتي لو عرفتي بضحك ليه إنتي كمان هتضحكي
تربعت ساره وقوست فمها :- إيه هو ده بقي اللي مش عارف تمسك نفسك من الضحك كده
هاني :- أنا ما نمتش طول الليل وعمال أفكر في إني أقولك إننا نتجوز بس ما كنتش عارف أقولك إزاي
فتحت ساره فمها وهي تضحك و:- يعني انت بجد عايز نتجوز
هاني :- أنا ما بقتش عايز حاجه من الدنيا غير كده… بس أنا مش عايز أخلي أي خطر عليكي حتي لو 1٪ من خالد الجندي
ساره بعدم فهم :- يعني!!!
هاني :- يعني أنا هتجوزك علي سنة الله ورسوله وهخلي كل يوم في حياتنا كأنه أول يوم أوعدك إن قلبي مش هيدخله غيرك لحد ما أموت . بس جوزنا هيكون في السر
صمتت ساره لثوان وبعدها إبتسمت و:- وأنا كفايا عليا إني أكون مراتك وعايشه وأنا علي إسمك وفي قلبك . وأنا كمان أوعدك إن طول ما فيا نفس مش هتنفسه غير علشانك
&عوده إلي الوقت الحاااااااااااااااااااااااااااااااااااالي&
أغمض هاني عيني التي تهدر بألم علي معشوقته طريحة الفراش أمامه ولا تحرك ساكنا
هاني ببكاء :- قومي.. قومي ياساره وارجعي لي.. يااااااارب يارب إنت عارف إن كل خليه فيا بتصرخ باسمها يااارب ما تختبرنيش فيها لأنها مش هقدر أصبر
لم يشعر هاني بمالك وميمونه الذان دخلا الغرفه وسمعا حديثه وبكت ميمونه علي أثره…
اقترب مالك منه وربت علي كتفه و:- إذا أحب الله عبدا ابتلاه. عليك بدعاء وعليه الإجابه
نهض هاني ووقف أمام مالك وضمه بقوه وأخذ بيكي كالطفل الذي فقد أمه و:- مش قادر أشوفها قدامي كده. أنا السبب في اللي حصلها أنا السبب ياريتني ما كنت واقفت إنها تدخل في اللعبه دي من الأول ياريت
أمسك مالك وجهه وهو يدمع علي بكائه و:- ما تقولش كده لا تقل ياليتني فعلت كذا وكذا ولكن قل قدر الله وما شاء فعل. ربنا أقرب ليك وليها من أي حد
هاني :- الدكاتره بتقول ما فيش أمل والجنين لازم ينزل
مالك :- الدكاتره بتقول في إحتمال ضعيف ولكن انت خلي ثقتك في ربنا كبيره.. إنت بتحبها؟؟؟
هاني :- أنا لو كنت عايش فعلشان هي في حياتي
مالك بابتسامه :- يبقي استغل حبك ده وخليه يحارب علشانها وهي هتتمسك بالأمل ده علشان تعيش،،، لكن قبل ده كله صلاتك ودعائك لربنا وتضرعك وانك تكون ذليل له في الدعاء هو سبيلك الأول والأخير وانكسارك أمام الله استقامة
ارتسمت ابتسامة أمل ورضا علي وجه هاني وتأمل مالك بامتنان و:- كلامك خلي عندي أمل إنت ملاك مش مالك
مالك بضحك :- المهم ياعم تفتكرني بدعوه بس وأنا عندي يقين إنها هتقوم
هاني برجاء :- يااااارب
٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪
بعد مرور يومين في بيت أمينه علي طاولة الإفطار كانت تنظر لأبنائها بابتسامة مملوئه بالسعاده
صهيب وهو يلوك الطعام في فمه و:- ماما كنت عايزه اقولك علي حاجه.
أمينه بانتباه :- قولي ياحبيبي
صهيب :- طنط فاطمه من بعد موت همسه وهي محجوزه في المستشفي بين الحياة والموت
أمينه بتحسر :- مالك قالي ربنا يختمها معاها علي خير ما كانتش تستاهل بنت زي دي دلعتها علشان كان وحيدتها وبسبب الدلع ده دفعت ناس كتير التمن
مالك باعتراض :- مش معاكي في الكلام ده يأمي عمي متولي الله يرحمه ما قصرش معاها دي كانت حافظه القرآن ومنتقبه أنا نفسي انخدعت فيها
عشقت ميمونه. هاجر محمد. حبيبة
ميمونه بتأيد :- مالك معاه حق أنا طول عمري بحب عمو متولي وطنط فاطمه بس عمري ما حبيت همسه لدرجة إني كرهت النقاب بسببها وكرهت الملتزمين كمان. لكن لما لما عرفت سجود وشوفت الالتزام بتاعها عرفت إن هي اللي تنفع عنوان وهي اللي تنفع أحطها صوره وأبروزها قدامي .. ابتسمت وامسكت بيد مالك بعد أن ترقرقت الدموع في عينيها و:- وعنوان حياتي كلها واللي دخل نور الإيمان والالتزام جوايا وكان رزق وتعويض ربنا ليا كان مالك قلبي ودنيتي كلها
أمينه بسعاده :- ربنا ينور حياتكم ويحفظكم ويرزقكم بالذريه الصالحه
أمسك مالك باليد الاخري يد أمه وقبلها :- وبحفظك لينا ياست الكل
وقف صهيب وضرب علي الطاوله و:- مامااا.. نظر إليه الثلاثه بفزع ليكمل هو :- عايزه اتجوز سجود كفايا علينا كده وخلي ميمونه تلم لسانها وتبطل غزل في أخويا قدام مني زي ما يكون عايزه تغيظني وناقص تطلع لي لسانها
ضحك الجميع عليه وفي نفس الوقت قاطعهم رنين الباب واتجه صهيب لفتح الباب ليجده حمزه أدخله بترحيب ورحب به الجميع
حمزه :- الست فاطمه ماتت من نص ساعه
مالك :- لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم ربنا يرحمها ويغفر لها ويسكنها فسيح جناته يارب
الجميع :- آآآآآآمين
مالك :- أنا هروح استلمها وأخلص كل إجراءات الدفن
عشقت ميمونه. هاجر محمد. حبيبة
حمزه باعتراض :- للأسف مش هينفع إنت لازم تسيب البلد قبل بكره الصبح السفاره الامريكيه قالبه الدنيا
لحقته ميمونه :- لا بقي كفايا كده أنا مش هسيب مالك يبعد عني تاني
أمسك مالك بيدها و:- وأنا مش هسيبك حتي لو هموت يبقي وإنتي قدام عيني1
حمزه :- كنت عارف إن ده هيحصل وعلشان كده حجزت لكم تذكرتين علي تركيا وهتفضلوا هناك لحد ما أنا أجي وأخدكم بنفسي
صفقت ميمونه بفرحه و:- الله أيوه يامالك حبا بالله خلينا نروح يلا نمشي دلوقتي يلا نمشي
حمزه بضحك :- بس ياهبله هو إنتم رايحين شهر عسل
أمسكت ميمونه بذراع مالك و:- أنا مش هبله ياحمزه باشا الطياره امتي بقي
مسد مالك علي يد ميمونه و:- استني ياميمونه.. أنا مش هسيب مصر قبل ما أحضر دفنت الحاجه فاطمه
حمزه :- إحنا مش هنقصر معاها لكن وجودك إنت في خطر عليك
صهيب :- ما تقلقش يامالك أنا هنا وحمزه معايا .. سافر إنت علشان لقدر الله لو حصل حاجه وجودك مش هينفع
أمينه بتأيد :- أيوه يابني أخوك معاه حق وجودك مش هيفيد بحاجه
حمزه :- طيارتك إنت وميمونه بعد ساعتين واول ما هتنزل هتلاقي شاب مصري مستنيك قدام المطار هناك وهيوديكم مكان شبه الجنه علي الارض كده
مالك باستسلام :- حاضر.. بعد إذنكم علشان نلحق نجهز يلا ياميمونه
٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪
في بيت مالك وميمونه بدأت ميمونه في تجهيز الحقائب و:- مالك أنا مش عارفه أخد لبس إيه معايا كله اسود وشكل بعضه
مالك :- خلاص حطي لك شوية تشيرتات وبنطلونات من عندي هتلاقي عندك فاتح كتير1
وضعت ميمونه يدها في خصرها و:- والله… بتتريق حضرتك عليه
عشقت ميمونه. هاجر محمد. حبيبة
اقترب مالك منها وجذبها إليه بحنان و:- ما أقدرش أتريق عليكي أبدا
ابتسمت ميمونه وهي تغلق له ازرار قميصه و:- على فكره أنا عارفه إنك زعلان وأوي كمان عيونك باين الدموع فيها ومش هتخبيها عليه أنا
رفع مالك رأسه الي أعلي وتنفس بقوه و:- كانت ليها مواقف كتير معايا أنا وصهيب من وإحنا صغيرين وحتي وإحنا كبار ربنا يرحمها
مسحت ميمونه علي وجهه و:- هكمل تجهيز الشنط وانت بقي اللي هتشيلها يعني مش هتسافر علي الجاهز كده ناقص اشيلك وأحطك في الطياره
ابتسم مالك رغماً عنه و:- أنا شايلك من زمان وحاطك جوه قلبي
٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪٪
بعد عدة ساعات في الطائره :-
_أيقظ مالك ميمونه النائمه علي كتفه و:- ميمونه اصحي علشان الطياره هتنزل وصلنا خلاص
استيقظت ميمونه سريعاً و:- هي فين تركيا فين
ضحك مالك بقوه ونظر الي من حوله و:- هههههه جايا في الطياره اللي ورانا اربطي الحزام ياهبله
ميمونه بعبث :- بتضحك عليه ماشي يامالك أنا هزعل منك بس
قبل مالك يدها و:- لا ابوس إيدك كفايا زعل كده أنا أسف
ميمونه :- أيوه كده اتعدل يابن أمينه وما تنساش إن قلبك في أيدي
………………………………………………………………………………
تسير سياره في مكان به أشجار عاليه علي جانبيه والحشائش تحتها تجذب الانظار بجمالها.. كانت ميمونه تتابع الطريق بسعاده وهي ممسكه بيد مالك.. التفتت إليها وابتسامتها يظهر مداها من عينيها و:- حلوه اوي اوي أوي
ضغط مالك علي يدها ونظر الي السائق و:- هششش
هزت ميمونه راسها و:- أسفه… وعادت إلي النافذه تشاهد تلك الطبيعه الخلابه
_توقفت السياره أمام بيت من طابقين ولا يوجد غيره في المكان.. خرج مالك من السياره فوجد السائق ينتظره وبيده مفتاح أعطاه له و:- اتفضل يادكتور ده البيت اللي حمزه بيه قالي اوصلكم عنده وإن شاء الله بعد أسبوع هو هيجي لكم هنا
أخذ مالك منه المفتاح و :- متشكر جدا تعبناك معانا
عشقت ميمونه. هاجر محمد. حبيبة
السائق :- تحت امرك.. استأذن أنا.. علشان واضح إن المدام بقي لها كتير ما لعبتش. ابتسم ورحل بينما استدار مالك ليجد ميمونه تلف حول جذع شجره وتصعد عليه وتقفذ ضرب كفا علي أخر وملس لحيته وهو يبتسم وتحرك ناحيتها من الخلف
شهقت ميمونه وصرخت باسمه حينما شعرت بيد تحيطها من خصرها بتملك وتحملها و:- عاااااا…. مالك حرام عليك خضتيني
مالك بمشاكاسه و:- وإحنا لسه عملنها حاجه علشان تتخضي
لفت ميمونه يدها حول رقبته بدلال و:- بخاف من عمايلك ومش بتطمن لك وبالذات لما يكون خير
ضحك مالك بسخريه و:- ههه من امتي الخفه دي.. طب أنا هوريكي هعمل إيه
وضعها مالك علي الارض وبدأ يدغدغها وهي تضحك بقوه وتترجاه أن يتركها
_هههههه مالك مش قادره هههه كفايا بالله عليك
مالك برفض وهو مازال مستمرا و:- أبدا ما يحصلش غير لما تقولي حقي برقبتي
شحب لون ميمونه و أمسكت بيد مالك بتعب و:- آآآه مالك بجد كفايا أنا تعبانه أوي اااااه
توقف مالك وأمسك بوجهها بقلق و:- أنا آسف والله كنت بهزر معاكي .. إنتي كويسه
ميمونه بتعب و:- لأ مش كويسه. بطن بطني بتوجعني أوي آآآآه
حملها مالك ودخل بها إلي البيت ووضعها علي الأريكه وجلب لها الماء وبعدها مسح ببعض الماء علي وجهها و:- هااا أحسن دلوقتي
هزت ميمونه رأسه و:- هممم كويسه.
بس بس جعانه أوي
ابتسم مالك وامسك بوجنتها و:- بس كده إنتي تؤمري هعملك أكله من صنع ايد الشيف مالك وربنا يستر
ضحكت ميمونه وحاولت الجلوس و:- أنا هقوم اعمل ب
عشقت ميمونه. هاجر محمد. حبيبة
منعها مالك بيده وهو يعيدها إلي مكانها و:- إنتي مش واثقه فيا ولا إيه ده هبهرك بس استني وسخني معدتك .. علشان تشوفي إبداعات الشيف مالك
ميمونه و:- أوووه الحماس ده مشوقني جدا لما أشوف
ظل مالك في المطبخ المقابل للمكان الذي تجلس به ميمونه تتابعه وبعد لحظه سمعت صوت شيء ينكسر
ميمونه بتوجس و:- مااااالك فيه حاجه ياحبيبي
نظر مالك الي الميكرويف الذي وقع في الأرض بخيبة امل و:- مافيش ياروحي بسيطه ما تقلقيش دي كوبايا إزاز بس1
ميمونه و:- طب ياشيف كمل المطبخ أمانه بين إيديك
مالك بتحسر :- أمانه.. أمانه مين ما حدش يجيلك في مطبخ… ده مملكة المرأه أنا دخلي إيه . لازم اعمل نفسي فيها الراجل العصامي.. كان معاها حق ميمونه لما ما بتطمنش ليا لما آجي اعمل خير1
بعد فتره خرج مالك من المطبخ وبيده ما أعده
جلست ميمونة وتربعت إستعداداً لتناول الطعام و:- أنا مش شامه ريحه بس أكيد الطعم حلوه
مالك بابتسامه مصطنعه :- أكيد دي من إيد الشيف مالك.. وتمتم بخفوت :- ربنا يستر
عشقت ميمونه. هاجر محمد. حبيبة
وضع مالك الطعام أمام ميمونه واعطاه الملعقة واخفي وجهه بيده وما إن وضعت ميمونه الطعام في فمها لم تكد تمضعه حتي لفظته سريعاً وامسكت ببطنها و:- فييييين الحمام اللي هنا
. مالك :- م م مش عارف.. استني هد
لم تنتظر ميمونه أن تستمع إليه وركضت إلي الخارج وأفرغت ما كان في حوفها.. بعد فتره اعتدلت وهي متعبه وتجفف فمها بطرف ثوبها
مالك بترقب و:- ه ه هو وحش للدرجه دي
صرخت ميمونه في وجهه و:- .. وحش.. وحش جدا جدااااا. وحش خالص. وحش أوي.. انت لو مراتي كنت طلقتك عاااا .. وتركته ودخلت وهي تمسح فمها باستياء من الطعم.. يييييعععع
مالك بطريقه كوميديه و:- يعععع يعععع ياميمو وأنا اللي فكرتها علشان بتحبني هتجاملني… بس إزاي وأنا نفسي كنت خايف أقرب كنه هي تعمل ايه والله ليها.. بس مش بالعنف ده جرحت احساس الشيف اللي جوايا
يتبع…..
لقراءة الفصل السابع والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عريس من ديزني للكاتبة ندى حمدي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى