Uncategorized

رواية حياتي الفصل السادس والعشرون 26 بقلم توته

       رواية حياتي الفصل السادس والعشرون 26 بقلم توته

رواية حياتي الفصل السادس والعشرون 26 بقلم توته

رواية حياتي الفصل السادس والعشرون 26 بقلم توته

وبدون اي مقدمات أخرج طلقه من مسدسه وصوبه ناحية إيلان 
حياة : لاااااااااااااااااااااء 
إيلان : كااااااااارولين 
كارولين بدموع وهيا تودع حياتها : ض.. حيت .. بنفسي .. ل تا ني مره .. ع ششانك .. أنا .. مش وحشه .. زي م انت .. فاكر .. وعمري .. في حياتي .. مكرهتك .. بحبك اوي 
إيلان : كاااارولين …. فوقي متسيبنيش 
كارولين : متنس .. انيش يا حبيبي .. واوعي .. تلوم نفسك .. على  اي حاجه .. بتم .. نالك حياة .. سعيده 
إيلان : لاااااااااااااااااااااء 
جاك : الطلقه الأولي جت في كارولين .. بس التانيه فيك انت 
_ سلم نفسك يا جاك انت ودوروك .. عرفنا نمسك عليكوا قضيه .. 
دوروك : يلا جاك بسرعه 
_ اللي هيتحرك هيموت 
اتحرك جاك الي الهيلوكوبتر بسرعه حيث وجود دوروك ورجب  ولكن اتصاب رصاصه في كتفه وصعد إلي الهيلوكوبتر رغم ألمه وصعدوا بالهيلوكوبتر وذهموا من حيث جائوا
إيلان : ازاي يهربوا بالسرعععععه دي 
_ اهدي يا إيلان هنبعت وراهم حد وهنعرف نمسكههم 
إيلان : عايز إسعاف بسرررررعععه 
_ متقلقش كل حاجه هتبقي كويسه 
إيلان : انتي .. كويسه 
حياة : الحمد لله .. أنا بس كنت خايفه اوي 
اخلع إيلان جاكته وأعطاه لحياة لكي تستر نفسها 
إيلان : خدي البسي ده 
حياة : شكرا 
_ انشاء الله يتمسكوا .. كفايه أن احنا مسكناهم متلبسين 
إيلان : متلبسين اي بس .. دول هربوا ويقدروا يعفو نفسهم من كل حاجه .. بس أنا عملت حسابي زي م اتفقت معاك 
_ وده اللي مخليني مطمن 
حياة : هو انت شغال مع المافيا !!؟
إيلان : ده موضوع طويل اوي .. بس اوعديني انك متقوليش لماما او بابا اي حاجه .. أنا فضلت مخبي عليهم طول الفتره دي كلها وخفت ليعرفوا وقفلت الموضوع مع اخواتي وخلاص 
حياة : بس ايه اللي يجبرك تشتغل مع ناس زي دي 
إيلان : ده موضوع طويل اوي اوي يا حياة 
حياة : مش هضغط عليك اكتر من كده .. دي حياتك وانت حر فيها .. مقدرش أتدخل في حياتك 
إيلان : انور خد حياة ووديها البيت 
انور : ماشي .. وهجيلك تاني 
إيلان : قبل م تروح وديها المعرض الأول عشان تختار هدوم 
حياة : هقولهم ايه !!؟
إيلان : روحي انتي وانا هتصرف 
____________________________________________
رغدان : لقينا حياة 
طنط چيلان بفرحه : بجد !!!؟
رغدان : اممم 
طنط چيلان : وهيا كانت فين ؟؟
رغدان : تاهت عن البيت 
طنط چيلان : ازاي مش هيا عارفه العنوان 
رغدان : لقت ليان اتأخرت عليها فحاولت تروحلها وتاهت عن البيت 
طنط چيلان : كل الفتره دي 
رغدان : تاهت بعيد عن البيت ففي واحد كبير في السن شافها وهيا قالتله العنوان بس الوقت كان أتأخر وخدها عنده البيت مع أولاده ومراته واهي جايه في الطريق 
طنط چيلان : وانتوا عرفتوا مكانها منين 
رغدان : إيلان .. إيلان دور عليها وعرف مكانها 
طنط چيلان : طيب 
____________________________________________ 
_ البقاء لله 
إيلان بحزن : ماتت خلاص !!؟
_ ده قدر ربنا 
إيلان : ماتت وهيا فاهمه اني زعلان منها .. عمري م زعلت منها وعمري مكرهتها .. كنت بحبها ولسه بحبها .. دي اول حب ليا 
_ اهدي يا إيلان شويه مش كده 
إيلان : كان لازم اخد منها موقف بس كنت هسامحها في الأخر حتي لو عملت كده بس انا بحبها اوي 
_ خلاص اللي حصل حصل .. المهم انك قدرت تخلص من المافيا 
إيلان : لسه .. لسه مقدرتش اخلص منهم .. لازم امسكهم متلبسين ويتحكموا عليهم عشان اقدر اعيش مرتاح .. بس برضو مش هنساها 
_ ربنا يكون في عونك .. انت مريت بكتير ومش قليل اللي مريت بيه 
____________________________________________
طنط چيلان : حيااة .. انتي كنتي فين ؟
حياة بتعب : مش رغدان قالك 
رغدان : اه قولتلها 
طنط چيلان : انتي ازاي معرفتيش العنوان 
حياة بصت لرغدان باستفهام ورغدان قال : منا قولتلك كل حاجه يا ماما .. بعدت عن البيت والعنوان نسيته يعني .. مش هتفتكره دايما 
طنط چيلان : طب اطلعي انتي اوضتك يا حياة ارتاحي على م اجهز الغدا .. وانت اتصل بأخوك اللي بقاله يومين غايب عن الشغل ده 
رغدان : عنده شغل وقافل فونه
طنط چيلان : وبعدين .. لو عايزه اوصل لحد منكوا معرفش 
رغدان : منا معاكي اهو يا ماما 
طنط چيلان : وأخواتك اللي مش عارفه اوصل لواحد منهم ده ايه
رغدان : إيلان مشغول جدا وايوان في شرم 
طنط چيلان : ماشي لما نشوف اخرتها 
____________________________________________
ليان : مش مقتنعه يا حياة .. ازاي نسيتي العنوان بتاع البيت 
حياة : عادي يا ليان .. نسيت يعني عشان بروح محاضرتي مع ايلان وساعات برجع مع رغدان فنسيت 
ليان : هحاول اصدقك 
____________________________________________
حياة : عادي كنت في البيت بس الفون كان بايظ وكنت بصلحه بس 
براء : اه اصل كلمتك كتير امبارح ومردتيش 
حياة : امممم 
براء : ومجتيش انهارده 
حياة : تعبت شويه الصبح بس وبعدين احنا خلصنا وراجعنا وخلاص فهناخد اجازه براحتنا 
براء : اممم .. ماشي هشوفك بكره .. شكلك فعلا تعبان 
حياة : ماشي 
____________________________________________
انور : وصلتها 
إيلان : ماشي .. وانا هروح دلوقتي اشوف فارس 
أنور : هاجي معاك 
____________________________________________
انور : حمد الله على سلامتك يا ابن عمي 
فارس : الله يسلمك يا أخويا 
إيلان : مش مصدق انك اخيرا خرجت .. يمكن ده احسن خبر سمعته الاسبوع ده 
فارس : طمنني عل الأخبار 
إيلان : زي الزفت كلها 
فارس : ليه ؟
انور : المافيا رجعوا امبارح 
فارس : اومال أنا كنت محبوس ليه ؟؟ مش عشان ميرجعوش وينسونا .. هما السبب في حبسي ده وبرضو رجعوا تاني 
إيلان : هربوا انهارده يعد م قتلوا كارولين 
فارس : اييه .. كارولين ماتت ؟؟
إيلان : شوفت 
فارس : ازاي .. هيا مش طلعت معاهم في الأخر ودي كلها تمثيليه 
إيلان : تعالى معايا وهحكيلك كل حاجه !!؟ 
يتبع…
لقراءة الفصل السابع والعشرون : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!