روايات

رواية رخصت نفسي لاجلك الفصل الثالث 3 بقلم رنا أحمد

رواية رخصت نفسي لاجلك الفصل الثالث 3 بقلم رنا أحمد

رواية رخصت نفسي لاجلك الجزء الثالث

رواية رخصت نفسي لاجلك البارت الثالث

رواية رخصت نفسي لاجلك الحلقة الثالثة

في فيلا ادهم .
في فرحه هو وروح .
كانوا واقفين يبصوا لبعض نظرات محتاجه الف روايه وروايه نظرات وقف فيها الزمن شهاب كانت جواه فرحه عارمه انها لسه عايشه واتخلص من إحساسه بالذنب أنه السبب في موتها بس في نفس اللحظه قلبه وقف وهو شايفها مرائت اعز اصدقائه أما رووح فرجع بيها الزمن الي وراء وبتفتكر نفس اللحظه لما شوفته اول مره بس الفرق أنها كانت نظرات كلها حب واعجاب لكن دلوقتي نظرات كره واحتقار .
ادهم بابتسامه /معلش ي حبيبتي بابا بيشاورلي فيه ناس مهمه لازم أرحب بيهم متقلقيش انا سايبك مع اخويا عن اذنكم .
روح بوجع ومراره واحتقار /ازي شايفك كده ازي مخدوع فيك بالطريقه دي .
شهاب بحده برغم الوجع الي جواه/زي بالظبط ماهو شكله مخدوع فيكي اوعي تعيشي دور الضحيه انتي فاهمه انتي سلمتيلي نفسك بارادتك متحسسنيش أني ندل فاهمه .
روح بكره واحتقار /انتي اكتر من ندل بكتيررر اوي بس عارف انا عايزه اشكرك لأن بسبب الي انت عملته اتعلمت وعرفت كويس افرق بين الناس بمعنا أصح انت موت جوايا روح البريئه الهبله ولولا الي انت عملته مكنتش وصلت ل ادهم أعظم راجل في الوجود .
شهاب بغيره مجنناه بس فضل متماسك /لا ي شيخه ايه ده حب ولا ايه خلاص نستيني بالسرعه دي .
روح بوجع ومراره/نسيتك من زمان اوي ي شهاب بس كل شويه بفتكرك في المرار الي كنت فيه انا دفعت التمن غالي اوي ابويا جوزني شاكر ابن عمي علشان يسطر عليا سقاني المر الوان ادعوا موتي حتي عزاء ابويا معرفتش اخده ولا ابص عليه حتي البصه الاخيره خمس سنين مر وعذاب وكل لحظه منهم كنت بدعي عليك ربنا ياخدلي حقي منك لحد ما ربنا كرمني ب ادهم حبيته وحبني من كل قلبه وهيعوضني عن كل الي شوفته وانت بقا ربنا يسامحك .
شهاب بغضب وغيره /انتي فاكره اني هسيبك ده في احلامك .
روح بقوه وثبات/أعلا مافي خيلك اركبه انا مشوفتش حد في بجاحتك بعد كل الي عملته فيا بس زمان كان ليك الحق لأن انا الي رميت نفسي عليك انا الي كنت بحبك بجنون لكن دلوقتي خلاص كرهتك ي شهاب كل حاجه فيك كرهتها ودلوقتي خلاص حتي صوتك مبقتش طايقاها .
شهاب بوجع وضيق /مش هسيبك ي روح مش هسيبك .
صبا بطفوله وابتسامه /ماما ايه رايك في فستاني شبهك بالظبط مش كده .
شهاب بصدمه قاتله/ماما دي بنتك .
روح بارتباك شديد أخفته ببراعه /ايوه بنتي انا وشاكر بنتي الي طلعت بيها من الدنيا دي اي نعم جات من ذل ومهانه بس هي أغلا حاجه في حياتي.
شهاب وقلبه بيدق اول مشافها احساس غريب وصله بس طبعا مشاكش لحظه في حاجه ليله واحده قضاها معاها من وجه نظره مكنتش كفيله بحدوث حمل مع أنه طبيعي جدا هي كانت حضناها بارتباك برعب لو كشف الحقيقه .
صبا بابتسامه وسعاده/ماما بابا ادهم جابلي عروسه كبيره اوووي فوق تعالي افرجك عليها .
روح بابتسامه ومراره /معلش ي روحي شويه بس علشان الناس بس .
شهاب بابتسامه وحنان /طب ايه رايك تفرجيني انا عليها ي ترا حلوه زيك كده .
صبا بابتسامه وطفوله /اوووي ي عمو عندك ليها عريس .
شهاب بابتسامه جميله /ههههه اه عندي ايه رايك فيا انا انفع .
صبا بابتسامه ساحره/لا ي عمو انت حلو انا الي هتجوزك .
شهاب وهو شايلها بابتسامه /ي روحي انا .
طبعا روح كانت واقفه ساكته لأن ادهم كان جاي عليهم .
ادهم بابتسامه مرحه/ايه ده ي صبا خلاص خونتيني وروحتي ل عمك شهاب بس خودي بالك ده بتاع بنات خافي علي نفسك .
شهاب بضحك /ههههه لا ي سيدي انا هتجوز صبا مش عايز بنات تاني .
روح بعصبيه /صبا انزلي بلاش دلع .
ادهم باستغراب /مالك ي روحي عصبيه ليه كده .
روح بارتباك وابتسامه/ابدا ي حبيبي مفيش حاجه انا بس علشان متتعبش استاذ شهاب اكتر من كده .
ادهم بابتسامه وغمزه /خليه ياخدها النهارده يعمل فينا مصلحه علشان استفرد بيكي ي حبيبتي.
شهاب بغيره مجنناه/مبروووك ي ادهم بس انا لازم امشي ورايا شغل .
صبا بابتسامه وطفوله /هشوفك تاني ي عمو .
شهاب بوجع ومراره/اكيد ي روحي عن اذنكم .
ادهم بابتسامه/سلام ي حبيبي .
مشي شهاب بوجع ومراره وتصميم علي انها تكون ليه أما هي ففرحتها نقصت وبقت خايفه من الي جاي بعد مافتكرت أن خلاص الدنيا احلوت بس هي حبت ادهم وهدافع عن حبها بكل قوه .
******************.
في فيلا شهاب …
كان قاعد بدموع ووجع خلاص قلبه بقا بيعشقها دخلت ندا بارتباك شديد لأن الوقت كان متأخر وهي توقعت أنه هيتاخر في الفرح .
شهاب بعصبية وضيق/انت ازي راجعه متأخر كده كنتي فين .
ندا بخوف وارتباك/ابدا كنت مع صاحبتي في عيد ميلاد انت ايه الي رجعك علطول كده من فرح ادهم.
شهاب مسكها بغضب جحيمي /بقولك ايه ي روح امك لو فاكره اني دلدول هنا تبقي غلطان قسما بالله ي ندا لو اتاخرتي كده تاني هشرب من دمك انتي فاهمه غوري علي فوق يالا .
/أما انتي ي ست روح فمش هسيبك ابدا انتي خلاص سكنتي قلبي ومبقتش اقدر اعيش من غيرك ابدا ..
********************.
في فيلا ادهم ..
في غرفه نومهم ….
كانت روح في احضان ادهم بسعاده كبيره ولاول مره تشعر بالسعاده والعشق الجميل .
ادهم وهو بيلعب في شعرها بسعاده /حبيبه قلبي مبسوطه .
روح بابتسامه/مبسوطه دي قليله اوي ي حبيبي علي انا حاسه بيه انا بعشقك ي ادهم اوعا تسبني مهما حصل.
ادهم وهو يقبلها بعشق /اسيبك ازي بس ده انا مصدقت لقيتك مليتي حياتي كلها بقولك ايه بتحبي تعومي تعالي هاخدك في حضني ومنزل حمام السباحه ونهيص سواء .
روح بضحكه عاليه/ههههه حمام السباحه الساعه 4 الفجر انت مجنون والله .
ادهم وهو شايلها بسعاده /مجنون بيكي ي حبيبتي.
***********************.
في حمام السباحه …
كانت في حضنه من غير خوف سعاده وفرحه وبس .
روح بابتسامه وهي حضناه /انت عارف نفسي في ايه نفسي اخلف منك ي ادهم .
ادهم بنظره خبيثه/اظن بعد الي حصل فوق لازم نجيب عيل في اسرع وقت والا هشك في نفسي هههه.
روح بخجل شديد/بطل بقا كلامك ده بتكسف بعشقك ي ادهم .
ادهم بابتسامه/وانا بموت فيكي ي روح قلبي بس عارفه ايه اكتر حاجه مضيقاني أن كنتي لراجل غيري عارفه ساعات ببقا نفسي اجيب الكلب الي اسمه شاكر ده اقتله لانه لمسك قبلي أو شاف حاجه منك .
روح بوجع وهمس /اه لو تعرف أنه مش شاكر أنه صاحب عمرك الي خدني علي طبق من دهب.
ادهم بابتسامه وعشق /ايه ي روحي سرحتي في ايه .
روح بابتسامه/في كل الي انا فيه ده قلبي هيقف من الفرحه بعشقك ي ادهم .
ادهم وهو يحتضنها بعشق /وانا بعشقك ي روح قلبي.
***********************.
في فيلا شهاب …
كان قاعد بوجع ومراره دخل عليه عدي .
/طبعا مش عارف تعمل ايه مش كده .
شهاب بوجع ومراره/بموت كل مابفتكر ايه الي بيحصل بينهم دلوقتي ي عدي.
عدي بحده /خلاص ي شهاب انت كده مش عليك اي ذنب انت كنت جاي تصلح غلطتك وتتجوزها بس خلاص هي لاقت الي يعوضها المهم بنتك دلوقتي .
شهاب باستغراب /بنت مين انت بتقول ايه .
عدي بحده /انا مش عارف انت ازي مشكتش لحظه أن صبا تبقا بنتك أنت.
شهاب بحده /بنتي ايه ي ابني انت مجنون دي ليله واحده قضتها معاها مش معقول .
عدي بغيظ شديد/عادي بتحصل علي فكره شاكر ده مكنش ليه اي ملامح مستحيل البنت الجميله دي الي شوفتها في الفرح امنبارح تكون بنت شاكر دي فيها كل حاجه منك ي شهاب فكر فكر ي شهاب .
شهاب بحده /انا مش هسيب روح ولا صبا حتي لو مش بنتي .
***********************.
في فيلا ادهم .
صباااحا .
علي مائده الغداء…
كانوا قاعدين بيتغدوا بضحك وسعاده فجاه دخل شهاب بابتسامه.
/صباح الخير قولت اجي اتغداء معاكم لو مفيش مانع .
صبا بفرحه وسعاده/عمو شهاب .
شهاب وهو بيحتضنها بحب /روح عمك شهاب .
ادهم بابتسامه/حماتك شكلها هتحبك ي شهاب عملين البانيه الي بتحبه معلش ي حبيبتي طبق ل شهاب .
روح بارتباك شديد/حاضر حالا .
بعد وقت كانوا قاعدين بيتكلموا حطت روح الطبق قدام شهاب .
/اتفضل من غير شطه زي مابتحب عن اذنكم هجيب حاجه ساقعه .
شهاب بنظره خبيثه/بس انا مقولتلكيش اني بحب الاكل من غير شطه .
لتوقف قدمها مكانها بصدمه ليتحدث ادهم باستغراب شديد..
/فعلا ي روح عرفتي منين أن شهاب مش بيحب الشطه .
لتلتفت إليهم بارتباك شديد لينظر إليها شهاب بخبث ومكر فمازالت تتذكر عنه كل شي حتي ابسط تفاصيله ..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رخصت نفسي لاجلك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى