روايات

رواية عشقي الفصل السادس والعشرون 26 بقلم ياسمين مصطفى

 رواية عشقي الفصل السادس والعشرون 26 بقلم ياسمين مصطفى

رواية عشقي الفصل السادس والعشرون 26 بقلم ياسمين مصطفى

رواية عشقي الفصل السادس والعشرون 26 بقلم ياسمين مصطفى

دخل عدي ورا رسيل المطبخ……
رسيل: في اي ياعدي انت جاي ورايا ليه….
عدي: لا انا مش جاي وراكي…. انا جاي ورا مراتي…
رسيل: طيب ما احنا الاتنين واحد…. وبعدين كملت بدلع….انت عايز اي…
عدي وهو بيقرب: عايز بوسه….
رسيل بمكر: بس كدا…
قرب عدي اكتر لكن قبل مايقرب خطوه وحده….
عدي بصوت: اوووووو هاااح…. هووف… اي دا….
رسيل ب الامبالاه: شطه….
عدي وهو بيجري وراها: وبتقوليها عادي كدا…. طيب تعالي……
اما قاسم وعشق سمعوا في صوت تكسير ف المطبخ…..
قاسم: ايه في اي….
عشق: ههههههههههه…
قاسم بيبرق لعشق: اسكتي….
عشق بتبصله: بذمتك شكلهم ميضحكش….
قاسم ضحك لان فعلا شكلهم كان يضحك….
قاسم بجديه مصتعنه: مش عيب عليك ياحضره الضابط…. اي اللي انت بتعمله دا….. موبظلي بيتي….. وكمان الدقيق.. خلصته… اطلع برا المطبخ….. ولا اقولك…. كمل بمكر….. لقد حكمت عليك بأن تنظف المطبخ…انت وزوجتك… تنظيف كامل متكامل…..
عدي وهو بيتوسط خصره: نعم ياحبيبي….. ادرك نفسه احمم قاسم هو احنا جاين ناكل ولا جاين نشتغل….
قاسم وهو بيمسك عشق من وسطها وبيخرج برا المطبخ: انتوا اللي عملتوه… وانتوا اللي تنضفوه….
خرج قاسم من المطبخ… وبص عدي لرسيل بغيظ…..
عدي وهو بيمسك السكينه: اعمل فيكي اي….
رسيل وهي بتبعد: اوعي تقرب خطوه واحده…. هزعلك…
عدي وهو لسه بيقرب: زعليني…
رسيل: هتزعل جامد….
عدي: يستي انا عايز ازعل………
رسيل جابت الزيت بسرعه وحطته ع الارض…. عدي وقع…
عدي بوجع: اااه الله يخربيتك….. متجوز ايه ارنب….
رسيل بضحكه: قوم قوم ياحضره الضابط متتكسفش…. انا زي مراتك بردوو…. هداري عليك…..
عدي: هداري عليا….. قوميني يا اختي…. قوميني….
وفعلا قايمته…..
عدي ب اسف: احنا اللي عملنا الفوضه دي ولازم نصلح اللي عملناه…..
رسيل: يالا ياخويا…. يالا…
وفعلا رسيل سعدت عدي… انه يقوم…. ومخلاش من ان عدي بيشاكس رسيل…….
_______♕_______♕______♕
اما عند قاسم بقا….
قاسم بحب: تعرفي… انا كل يوم بحمد ربنا انه عطاني زوجه مثلك…..
عشق: وانا بحبك اوي ياقاسم….
قاسم: بجد…. ولا…
عشق: لا ياقاسم… انا بحبك بجد…… مبحش ب الامان غير ف حضنك…. انت وبس……
قاسم بعشق: وانا كمان بحبك اوي ياعشقي…. تعرفي نفسي في ايه…..
عشق: همممم..
قاسم بحلم: نفسي البيت دا كله يبقي عفاريت صغيره….. نفسي اعيش ف جو العيله اللي اتحرمت منه من اكتر من 20 سنه…….
عشق بخجل: احم…. وانا كمان…. نفسي اجرب شعور الامومه………
رسيل وهي بتخرج من المطبخ ماسكه ضهرها: ااه ياضهري…. شعور امومه مين يااختي…. دا انتي هتشتغلي شغل المعلمه وتخلي العيال ينضفولك البيت دا…. اه ياضهري…..
خرج عدي بعدها: بص ياصاحبي… اخر علاقه ليا بيك عند…..
قاسم بحده : اوعي تقولها….
رسيل: ليه… ههه مش هيقولك عند الباب دا….
قاسم: لا كمل….
عدي: يابني عادي كلنا هنموت….
(عدي كان يقصد عند المقابر لما يموت يعني…. اين انتم يااصحابي ياعرر)
قاسم: بلاش سيره الموت دلوقتي الله يكرمك…..
جرس الباب رن…. وقاسم رايح يفتح….
عدي: لا يخويا خليك انا هفتح…. وفتح عدي الباب……..
……….:اتفضل الاوردر يافندم……
عدي بصوت عالي:قااااااااسم انت طالب اوردر….
قاسم وهو بيروح ناحيه الباب:لا متطلبتش حاجه……
وفجأه الشاب بيرفع الكاب وبيغمز لهم..
قاسم:ادخل بسرعه قبل ما حد يشوفك..
دخل الشاب وقفل عدي الباب…..
عدي بمرح:هو انت مستخبي زي الحرامي كدا ليه…..
مراد:لا لزوم الشغل…
قاسم:تعالي يمراد….ادخل…..
عشق كانت هي ورسيل ف المطبخ بيحضروا العشا……
عشق وهي بتخرج من المطبخ:اي ياقاسم هو انت طلبت اكل من برا ولا..اي…احم…سلام عليكم…..
لف مراد ل صاحب الصوت……
مراد بصدمه:هو انتي شبهي كدا ليه…
عشق بدموع:قاسم..م..مين دا…..
قاسم ب بسمه:مراد معتز الاسيوطي…..وعشق معتز الاسيوطي…..
الاتنين بصوا لبعض بصدمه جامده…..ودي كانت اللحظه اللي معظم الناس بيستنوها….
مراد:هي…هي دي توأمي……
قاسم هز راسه بمعني اه……
راح مراد ناحيتها بسرعه وحضنها جاامد وهي عيطت….
عشق ببكاء:توأمي…..نصي التاني…..وحشتني اوووي…..كنت كل شويه بستناك…انا كنت حسه انك عاايش…لان قلبي بيدق….واحنا توأم بحنس ببعض….
مراد بدموع وماسك نفسه انه ميعيطش:حبيبتي……ورفعها من الارض لان مراد طويل وهي صغيره…..وحشتيني اووي….توأمي…..اخيرا لقيتك…..
عشق ببكاء:انا…انا معرفش اعمل اي حاجه او اقول اي حاجه غير اني احضنك…..كنت محتجاك اوووي جنبي اكتر من 16 سنه من غير بعض……
فضل مراد حاضنها…..تحت بكاء عشق ودموع رسيل اللي ف حضن عدي بيهديها…واحم احم…غيره قااسم….فضلوا كدا لمده….
قاسم:احممم احممم…مش كفايه احضان بقا ولا ايه….
مراد وهو بيشدد علي احضانها:اصلها وحشتني اووي….اختي ياجدع…..
قاسم بجديه:م انا عارف انها اختك…..دلوقتي احنا عندنا حاجات اهم….عايز اخلص من سليم عشان اشوف حياتي بقا……
مراد نزل عشق وباس راسها…..وبعدين راح عند سنطته وفتحها….
مراد وهو ماسك ورق ف ايده:اتفضل يا استاذ قاسم…..دا كل الورق اللي يوصله لحبل المشنأه….وسمعته وهو بيتكلم ف التليفون ان فيه بكرا صفقه تهريب اثار…..في ******
عدي:اخيرا هيقع…..
مراد:اكيد طبعا يااستاذ عدي…تعرف تجيب اذن من النيابه…ب القبض عليه….وطبعا انا هكون معاكوا…..
عشق راحت تجري عليه وقالت:لا لا يامراد مش هتروح مني تااني انا ما صدقت لقيتك…..
مراد:اهدي ياحبيبتي اهدي ياقلبي…..وكمل بكذب خلاص انا مش هىوح ف حته….انا هروح الشركه مع قاسم…
قاسم:اهدي ياعشق اهدي ياحبيبتي….
عشق بخنقه:لا…ان..انتوا كدابين…
قاسم جرا عليها:عشق….عشق…حبيبتي اهدي….اهدي وخدي نفس….رسيييل اطلعي بسرعه فوق هتلاقي بخاخه….علي الكوميدينو هاتيهااا ياللا انتي لسه موجوده……..
رسيل:حااضر حاضر…..
يتبع…….
لقراءة الفصل السابع والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
لقراءة الجزء الثاني من رواية عشقي : اضغط هنا

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!