روايات

رواية العشق المنتقم الجزء الثاني الفصل الثاني 2 بقلم مي أحمد

رواية العشق المنتقم الجزء الثاني الفصل الثاني 2 بقلم مي أحمد

رواية العشق المنتقم الجزء الثاني الجزء الثاني

رواية العشق المنتقم الجزء الثاني البارت الثاني

رواية العشق المنتقم الجزء الثاني الحلقة الثانية

وىام وقمر في صوت واحد: أنت
وئام بعصبيه/انت جيتي هنا عشان تسلطيها عليا وتقولي لها ان انا غلطان
قمر باستغراب/انت بتقول ايه يا بتاع انت اقول لمين واعمل ايه انت مصدق نفسك انت ما تعرفش انت بتتكلم مع مين اللي قدامك قمر السيوفي اصغر سيده اعمال في الشرق الاوسط
وئام بثقه و بغرور/اتشرفت بمعرفتك يا انسه قمر او مدام ما اعرفش اللي قدامك و وئام العمري
اللي مسؤول عن حمايه سعادتك
قمر بقرف/هم ما لقوش غير الاشكال دي ويجيبوها لنا ما يعرفوش ان عندي حساسيه من النوع ده
وئام بغيظ شديد/لما انت عندك حساسيه من النوع ده تطلبي الحمايه ليه انتوالستات كده تحبوا تعملوا نفسكم تقدروا على كل حاجه لكن انتم من غيرنا ما تسووش وهاه انت اكبر مثال سيده اعمال كبيره بس ما تقدرش تحمي نفسها
قمر بغض/مين قال لك اني ما اقدرش احمي نفسي انا اقدر احمي نفسي كويس قوي بس انا جايباك عشان الاولاد عشان طول الوقت انا بره البيت وعايزه حد يحميهم لو انت مش مستعد عادي انا ممكن اطلب اي واحد غيرك مش مجبورك انك ما تعرفش تعمل واجباتك
وىام بتحدي/ما تقلقيش انا اقدر احميكي كويس قوي واعرف واجبتي كويس قوي انشاء الله هنبدا من النهارده لمده شهرين على حسب الاتفاق
قمر بغرور وكبرياء/ماشي يا استاذ وئام بس اتمنى انك ما تتجوزش حدودك معايا ولا في تصرفاتك ولا في كلامك والشهرين دول هتفضل فيهم عندي في البيت تامن ولاد ي وهم خارجين وهم داخلين وانا لما اروح مؤتمرات وكده فهمت ولا اعيدثاني
وئام بضيق وغضب بيحاول يداريه/ماشي يا مدام قمر انا هجهز حاجتي واجي عندكم في البيت سلام يا مدام
مشي وقام وساب قمر وهي هتفرقع من الغضب
قمر قعدت على المكتب وهي في قمه عصبتها
وبعد شويه دخلت عليها سهيله وهي بتقول لها
سهيله بحب/فهد ومريم بره يا قمر عايزين يقابلوكي
قمر معلش اتاخرت عليهم شويه دخليهم
سهيله/ تمام
بعد شويه بيدخل فهد ومريم على قمر وهي قاعده على المكتب
قمر قامت وسلمت عليهم وقالت اتشرفت بحضركم والله اشتقت لكم كثير
مريم / احنا اكتر والله بس انا كنت عايزه اطلب منك طلب وبتمنى انك ما ترفضيش
قمر بقلق /في ايه يا مريم قولي خوفتيني عليك يا حبيبتي
مريم بحزن للاسف فهد عنده السرطان واحنا مضطرين نسافر عشان يتعالج فعشان كده احنا كنا عايزين نطلب منك انك تخلي بالك من فريده لغايه ما نيجي انت عارفه انا ما بوثقش في حد غيرك
قمر بح زن ربنا يرجعه لك بالسلامه وان شاء الله ما فيش حاجه ما تقلقش يا فهد انت ومريم بنتكم في عينيا وكمان الاولاد بيحبوها قوي يعني ما تخافيش على بنتك وهي معايا وانا كمان طلبت من حد ان هو يجي يحمينا انا ولا ولاد عشان انت عارفه المحاولات اللي بتتكر
مريم بحب/ كنت عارفه ان ما هلاقيش حد اوثق فيه غيرك انت يا قمر ربنا يخليك ليا ولاولادك يا حبيبي احنا مضطرين نمشي دلوقتي
قمر ليه بس يا حبيبتي خليكي شويه
فهدلا عشان الطياره بتاعتنا احنا جبنا فريده بره انا عارف يا قمر انك انت هتهتمي بيها عشان انت قلبك ابيض وبتحب الاولاد كلها
قمر بحب ما تقلقش يا فهد هخلي بالي منها وربنا يرجعك لنا بالسلامه
قمر قامت سلمت عليهم وودعتهم وهي حزينه على فهد ومريم اللي وقفوا جنبها و قوهابعد موت قاسم
🌵🌵🌵❣️❣️❣️❣️❣️🩸🩸🩸🩸🩸🩸🩸🌵🩸🩸🌵🩸🩸🩸🩸🩸🩸🩸🩸🩸
في مكتب وئام من امن الدوله
كان قاعد هيموت من الغيظ بسبب كلام قمر
وكان بيكلم نفسه بيقول ماشي يا بنت السيوفي اما وريتك وخليت ايامك كلها سوداء ما بقاش انا بقى انا كلب والله لادفعك ثمن كل حاجه غاليه قوي ما بقاش انا وئام العمري اللي كل شباب بلده بيخافوا منه بيعتبروا له 100 حساب
قام وهو بيتوعد لقمر وخد عربيته وراح على فيلا قمر
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️☄️☄️☄️☄️☄️☄️☄️☄️☄️☄️☄️💔❤️❤️
في بيت العمري في الصعيد
كانت لينا قاعده حزينه وهي بتفتكر معامله و وئام ليها وازاي كان بيهتم بيها وكان بيحبها لكن من وقت الحادثه اللي هو عملها وهو اتغير كانه مش نفس الشخص بقى اغلب الوقت بارد حتى العلاقه بينهم ما بقتش زي الاول يعني من الوقت اللي حادثه وهو ما قربلهاش ولما تساله وتحاول تقرب منه كان بيقول لها انه محتاج وقت عشان يبعد والعلاقات كلها محتاجه وقت فكانت بتسكت لكن قلبها ويوجعها منه ومن بعده عنها قطع حبل افكارها دخول ام وئام
لينا اول ما شافت حماتها داخله عليها وقفت بسرعه
لينا بحب/في حاجه يا حماتي عايزه حاجه مني
الام حب/لا يا حبيبتي اعوزك طيبه بس كنت عايزه اقول لك انه هيغيب شهرين في شغله هو رن على حسام وقال له
لينا بوجع/ماشي يا حماتي بس انت شايفه عمايله هو حتى ما كلفش خاطره يقول لي ان هو هيبقى بره راح رن على حسام هو انا مش مراتك انا ما بقتش فاهمه خالص
الام بحبه يا عبيطه انت بيحبك وبيموت فيك ده هو اللي اختارك وقال مش عايز اتجوز غيرها هي فاكره ولا نسيتي بس عشان هو عايز يغير كده مش عايزك تزعلي الست شاطره هي اللي تعرف ازاي ترجع جوزها ليها وتملي حياته وما تزهقش منه فهمتي
لينا في حب وشوق/فهمت يا حماتي ربنا يخليك ليا وما يحرمنيش منك ابدا
الام مسكت ايدها وقال ت وما يحرمنيش منك يا قلبي ويصلح حالكم انت وهو يا رب وافرح بعيالكم
امين يا رب العالمين
🌵🌵🌵🩸🩸🩸🩸🩸🌵🌵🌵🌵🌵🌵🩸🩸🩸🩸🩸🩸🩸🩸🩸🩸🩸🩸🩸🩸
في بيت قمر
قمر كانت وصلت على بيتها بعد ما خلصت باقي شغلها في المكتب ودخلت على اوضه الاولاد
لقيتهم قاعدين بيلعبوا راحت دخلت عندهم
قمر بحب ولاد العسلات بيعملوا ايه اوعي تقولي لي بتذاكروا ما بحبش الكذب انا
رد امان بطيبه لا يا ماما احنا مش بنذاكر احنا بنرسم
راح ريان ضرب امانه على دراعه وقال انت لازم تقول كل حاجه ما فيش حاجه تعرف تخبيها ابدا
قمر بحده انا مش قلت 100 مره ليكي يا ريان ما تمدش ايدك على اخوك يلا اعتذر يلا
ريان وغضب طفولي/هو اللي بيعصبني انا ما ليش ذنب ومع ذلك انا اسف
قمر وحب هو ده ابن الحلو بص انا عايزه اقول لكم على حاجه في واحد هيجي يحرسنا وانا عايزه من ولاد الحلوين طلب
الولاد جريوا على قمر وحضنوها ايه اللي انت عايزاه يا ماما احنا مستعدين نعمله
قمر بخبث ماشي يا حبيبي تعالى عشان اقول لكم قمر اخذت ولدها تقول لهم يعملوا ايه لما يجي
وئام بعد ما خلصت قمر ها يا حبايبي فهمتوا هتعملوا ايه مش عايزه غلط
ريان بشر/ طفولي ما تخافيش يا ماما انت مخلفه رجاله
امان بخوف/بس مش حرام اللي هنعمله ده
قمر لا يا حبيبي اللي بدا يستحمل بقى وهو بيقول ان احنا ما نعرفش نحمي نفسنا احنا هنوريه اسلحتنا لفتاكه
الولاد بصوت واحد ماشي يا ماما
في نفس الوقت كانت عربيه وئام وصلت العربيه
قمر اول ما سمعت العربيه ابتسمت بخبث وقالت جاهزين يا ولاد
الولاد بحب جاهزين يا ماما
قمر يلا بينا
وئام نزل من العربيه وراح على باب الفيلا اول ما دخل اتصدم من اللي ئام بصدمه 😳/ايه

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية العشق المنتقم الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!