Uncategorized

رواية خضوعي لقسوته الحلقة السادسة والعشرون 26 بقلم ياسمين جمال

 رواية خضوعي لقسوته الحلقة السادسة والعشرون 26 بقلم ياسمين جمال

رواية خضوعي لقسوته الحلقة السادسة والعشرون 26 بقلم ياسمين جمال

رواية خضوعي لقسوته الحلقة السادسة والعشرون 26 بقلم ياسمين جمال

نزلت مى الشارع لتجد من يساعدها فى هذا الليل فهذه المنطقه مثل قرى الصعيد تنام من الساعه التاسعه مساء وهاهى الان الحاديه عشر مساء وفى نفس الوقت نزل شابان من العربيه واحدهم يعرف مى
ليجرى عليها
مالك
مى : عمار الحق لمار خالد طلع من السجن وهيغتصبها
ليسمع حازم هذه الجمله ليجن جنونه
حازم:فين
مى :هناك الدور الثالث
ليجرى حازم الى تلك العمارة وصعد السلالم سريعا ودخل الشقه ليجد حنان واقعه ارضا ولمار تصرخ ليكسر الباب بعد محاولتان ليجد خالد فوق لمار يحاول تثبيتها وهى تصرخ وتحاول دفعه ليتجه له حازم وبعده عنها ليضربه بوكس ف وجهه وفضل يضرب فيه وسط سبه وشتمه وتعريفه بنفسه وكيف يتجرأ على لمس امرأته ولكن صعد عمار وححاش حازم عن خالد وكان خالد فقد الوعى من ضرب حازم
حازم :سيبنى عليه
عمار :خلاص كفايه هتوسخ ايدك ف واحد زيه
وهنا سمعوا صوت صراخ لمار ليجرى عليها حازم
حازم :حبيبتى مالك
لمار :اااااااااه بموت اااااااااه
مى :خدها المستشفى بسرعه
حازم :اخرج المفتاح من جيبه خدى شغلى العربيه بسرعه وحمل لمار ونزل بها وانت هات البنت اللى برا دى ونزل حازم وهو يحمل لمار وسط صراخها وعمار حمل حنان ووضع حازم لمار من ورا وحط رأسها على رجله وعمار ساق العربيه وبجانبه حنان ومى
حازم :اهدى حبيبتى خمس دقايق ونوصل
لمار :اعاااااااااااااا مش قادره ااااااااااااااه
حازم :اسرع شويه
عمار :اهدى دقيقتين ونوصل ووصلوا اخيرا الى المستشفى ليحمل حازم لمار مرة اخرى ودخل المشفى وهو يصرخ ف الممرضات ان تأتى بطبيبه حالا
الممرضه :ف ايه حضرتك
حازم :مراتى بتولد
الممرضه :طب دخلها الاوضه دى بسرعه
ماان ادخلها حازم حتى اتت الطبيبه
الطبيبه :اطلع برا حضرتك
ليخرج حازم وهو فى قمه توتره وخوفه على لمار ليخرجوا بعد خمس دقايق وهم يأخذون لمار الى غرفه العمليات
ليزداد خوف حازم اكثر واكثر ليرن هاتفه اخرجه وجدها حور
حور :انت فين ياحازم قلقتنا عليك الساعه ١٢ (بليل)
حازم :انا ف المستشفى
حور بصدمه:ليه فيك حاجه
حازم :لا دا وحكى لها ماحدث
حور : طب انت ف مستشفى ايه
حازم :********
حور :جايين حالا
واغلقت الهاتف
حور :بابا يابابا وذهبت الى الغرفه ودقت الباب
عز وقد استيقظ من نومه وفتح لها الباب :نعم ياحور ف ايه باليل كده
حور :حازم لقى لمار وهما ف مستشفى ******
عز :ليه
حور :لمار اتعرضت لاغتصاب وحازم نقذها وهى بتولد
نهى :ف ايه
عز :طب روحى صحى منال ومحمد عباله مانلبس
حور :حاضر وذهبت لتوقظهم
نهى :مترد عليا
عز :وهو يخرج ملابسه من الدولاب :حازم لقى لمار وهى ف المستشفى بتولد
نهى :ايه ونهضت لكى تلبس سريعا وبعد ربع ساعه كان الجميه اعد نفسه وذهبوا على عربيتين
عز ونهى وحور وجنى فى عربيه
محمد وشهد ومنال فى عربيه
………
ظل حازم ذهابا ايابا امام غرفة العمليات منتظر ان يطمئنه احد على حبيبته وزوجته
وظل هكذا
………………..
كانت ندى جالسه فى غرفتها ترضع ابنها محمد الذى
ليدخل عليها كريم
ندى :كيموا حبيبى مالك
كريم :خدينى انا ف خضنك
ندى :حاضر بس ارضع محمد اخوك
كريم :لا سبيه وخدينى انا هو وحش
ندى:دا اخوك وهو بيحبك
كريم :بس انا مث حبوا
ندى:ليه
كريم :علثان هو ختك منى (علشان هو خدك منى) مث تلعبى معايا
ندى:وقد انهت رضاعه ابنها ووضعته ف سريره وفتحت حضنها ليجرى عليها كريم واحتضنها
كريم:عايز انام ف حضنك
ندى :من عنيا ياحبيبى
كريم :هو انتى تزعلى لو قلتلك وسكت
ندى :كمل
كريم والدموع ف عينه :لا خلاث
ندى وقد رأت دموعه المحبوسه فى عينيه
ندى :مالك ياحبيبى
كريم :هو انتى حبينى
ندى :اكيد بحبك موووووووت
كريم :طب مث انتى زى ماما
ندى :ايوة ليه
كريم وهو يبكى :اصل عدى ابن عمو احمد قالى ان انا مث عندى ام زيهم ولما قلتلهم انك انتى ماما قالولى لا انك انتى مث ماما انا
ندى وهى تمسح دموعه وضمته ليها :لا انت ابنى ياكيموا وانا بحببببببك مووووووت وبعدين مش انا ماما
كيموا :يعنى مث تزعلى لو قلتلك ماما
ندى وفى عينيها الدموع على ذالك الطفل :لا يعمرى انت مش هزعل دانا فرحاااانه اوى انك هتقلى ماما كنت مستنياك انت تقولها وحضنته مرة اخرى
كريم :حبك قوى ماما
ندى :وانا بمممموت فيك ياروح ماما
قاسى :اللله الله عشق وحب واحضان وايه على سريرى
ندى :هههههههه
قاسى :انت ياض اطلع من حضن مراتى
كريم :اوعى انت دى ماما تعتى انا وبس
قاسى :لا يروح امك دى بتاعتى انا وبس
ندى :ههههههههههههههههه
قاسى :فرحانه ياختى
ندى :ههههههههه متجوزة طفل ياخواتى عامل عقلك بعقل ابنك
قاسى :انا راجل صعيدى وبغير على مراتى الله
ندى :بنظرة ونبره فهمها قاسى :صعيدى هاه
قاسى :ههه من سعه محبيتك بقيت صعيدى وانسى اللى فات هه
ندى :ماشى هقوم اجهزلك الغدا
قاسى :لا مش جعان هنام ولما احمد واسلام يرجعوا نتغدى سوا
ندى :ايوة صحيح جاى بدرى النهارده
قاسى :وحشنى محمد وام محمد
كريم :يلا ماما عايز نام ف حضنك
ندى :يلا ياحبيبى واخذته ف حضنها ونامت ليأخذ قاسى شاور وخرج ضم ندى وابنه فى احضانه وناموا سويا
………………
بعد مرور ساعتين
وصل عز واسرته المستشفى وصعدوا الى حازم حيث غرفه العمليات
منال:بنتى مالها ياحازم
حازم :اهدوا هى بتولد جوه ادعولها
عز :طب هى كويسه
حازم وقد فهم من نبرة عز ان حور اخبرته
حازم :ايوة الحمد لله جبتها ف اخر لحظه
عز :الحمد لله
وبعد مرور ساعتان اخرتان مروا وكأنهم سنين بين دخول الاطباء الى غرفه العمليات وعدم خروجهم وها اخيرا خرجت الطبيبه
حازم :لمار اخبارها ايه
الدكتورة :البيبى بخير الحمد لله رغم انه سبع شهور
حازم :ولمار
الدكتورة :للأسف هى
يتبع..
لقراءة الحلقة السابعة والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أستاذ قلبي للكاتبة نور الشامي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!