Uncategorized

رواية روح الصقر الفصل السادس والعشرون 26 بقلم بسملة بدوي

 رواية روح الصقر الفصل السادس والعشرون 26 بقلم بسملة بدوي

رواية روح الصقر الفصل السادس والعشرون 26 بقلم بسملة بدوي

رواية روح الصقر الفصل السادس والعشرون 26 بقلم بسملة بدوي

صقر بصراخ……..روووووووووووووح 
وقعد على الأرض وقال بصراخ…….. ليييييييييييييييييه حراااااااااااااااام يااااااا رااااااااااااب .
وقاطعه صوت صراخ الطفل ،صقر قام وراح بسرعه عند العربيه واخد ابنه وضمه ليه وطلع تلفونه واتصل بالبوليس والاسعاف .
جم اخدوا زين خلاص بعد فوات الاوان رووحه طلعت لسما .
صقر بنهيار …….. مممراتي مممراتي وراح عند اخر الصخره بسرعه وتهور وكان هيقع بس الظابط مسكته .
صقر بعياط وانهيار ….ممممممراتي مممراتي ووقع على الأرض بنهيار 
الظابط بص عليه بشفقه وزهول في نفس الوقت معقول ده صقر العمده الي الناس بتترعب بس من اسمه معقول .
وقعدوا يدورا على روح مش لاقينها بس شافوا جثه جنب النهر متشوهه .
صقر راح عشان يشوف اول ما شاف المنظر صرخ وقال ………يااااااااراااااااب مااااااتكون هياااااااا يرااااااااااااب .
بس متاكدوش عشان هي متشوهه كليا ،بس نفس طول روووح .
الظابط ……….  95% احتمال انها تكون مدام روح وكمان دورنا مفيش اي اثر غير دي .
صقر بجمود …… اعملوا المطلوب .
واخد ابنه ومشا والعربيات والاسعاف وراه .
تسريع الاحداث
رووح ادفنت ، وصقر اخد ابنه وأمه  وترك البلد والقصر وسافر بره مصر  
بقا قاسي اوي ومبيضحك خالص وبعيد عن الناس 24ساعه شغل حتي ابنه مش قريب منه وسايبه مع أمه والمربيه .
وبعد 6سنوات
وبالتحديد في نيويورك في قصر ملوكي فخم جدا جدا .
كان صقر مترأس السفره وابنه جاسر جنبه  والناحيه التانيه أمه .
الهدوء والسكون كانوا مسيطرين على المكان مفيش غير صوت الشوك والمعالق.
خلصوا اكل .
صقر راح مكتبه يشتغل. 
عند جاسر  قاعد معه سته هنيه وبتلعب معاه على التابلت .
جاسر ببراءه وطفوله…… تيتا هو انا لي مش عندي مامي زي اصحابي .
فرت دمعه من اعين هنيه على هذه الذكرى الأليمة جدا .
هنيه بهدوء وصوت باكي……… ربنا عايز كده يحبيبي بس عايزاك تعرف أن مامي كانت اطيب واحن واجمل واحده في الدنيا كلها وكان بتحبك اوي.
جاسر بحزن……. طب انا عايز اشوفها بليز .
هنيه بهدوء…… بص يحبيي هي عند ربنا الوقتي ومعتش ينفع تشوف خلاص بس أن شاء الله هنشوفها في الجنه .
جاسر ….. طب هي مين موتها أو اي الي حصل .
قاطعه صوت صقر الغاضب………جاااااسر اسكت خالص اطلع يلا على غرفتك اعمل الهوم ووورك ونام بدري عشان عليك مدرسه بدري بكره يالاااااا 
جاسر قام بسرعه وهو بيعيط جامد وطلع على غرفته .
هنيه بهدوء وحزن…… لي كده يصقر حرام عليك زعلت الولد لي كده مش كفايه بقا عليه قسوه هيبقي ولا ام ولا اب وبصت عليه بعتاب ومشت .
صقر دخل المكتب وقعد على الكرسي وجاب صوره روووح من على المكتب وقال ……… انا عارف ومتأكد انك شايفانا وحاسه بينا ، شوفي الي بيحصل انا معتش قادر وحشتيني اوي اوي هموت من غيرك خلاص اتخلصنا منهم ومن شرهم بس بعد اي بعد ما سبتيني ومشيتي وقعد يعيط زي الطفل وفجاه قام دخل الحمام غسل وشه وقعد تاني ببرود وجمود كأنه مش الشخص الي كان بيعيط الوقتي قاطعه صوت فونه .
صقر ببرود…….. اي .
صقر بغضب ……..يعني اي حتت بنت لسا ظاهره ميكملش 5سنين ولا اقل تعمل فيا كده ،عايز كل المعلومات عند البت دي احسن لك لاما اترحم على نفسك وعيلتك معاكي وقفل السكه وقعد يكسر في المكتب وقال بقاااا انا بتعمل فيا كده من حتت بنت دي الصفقه ال5الي تاخدها مني يشويه حميررررر .
عند مني واياد .
 مني حبته جامد وهو كمان بس هي الي اعترفت بحبها أما هو لا كان هيعترف بس اما عرف الي زين عمله تاني في روح وصقر وان روح ماتت بسبب زين،بقا بيعاملها وحش وبينتقم من زين فيها .
ومني بتحاول بهرب بس برده اياد بيجيلها تاني عشان هي مراته .
عند اياد كان جاي من بره وقال بصوت عالي……… منى منى .
مني جرت بسرعه وراحت له…..نننعم.
اياد بغضب……..ساعه عشان تيجي عملتي الاكل .
مني بخوف ……اااه الخدم عملوا مكرونه وبانيه .
اياد بشر مسكها من شعرها…….انا قايل اي قبل ما أخرج مش انا قولت  انتي الي تعملي صح ولاااااا .
مني بدموع…….مبعرفش اطبخ والله .
اياد ببرود ولسا ماسك شعرها…….تتعلمي يالا ثواني والأكل يكون جاهز عارفه لو نزلت ما لقيته جاهز ،هوريكي يوم اسود على دماغك امشي .
مني راحت عملت الاكل بسرعه وحطته على السفره وراحت تجيب العصير كانت جيتلها فكره أنها تهرب بس بصت على السور الطويل والحراسه رجعت تاني وبتبكي على حالها وعلى الي حصلها من اياد بحيث خلاها تقدم استقالتها وحبسها وهددها بأهلها وأنه يموت ابوها وهو قد كلامه لنفوذ ابوه وسمعت كلامه وبقت زي الاسيره عنده قاطع شروده وعياطها صوت اياد الغاضب …
مناااااااااااااا 
منى بخوف …..نننعم والله كنت بجيب العصير والله وكانت بتتكلم بعياط شديد.
اياد بحنان راح لها ومسك وشها بين أيده ومسح دموعها وحضنها جامد وقعد يهديها لحد ما حس بثقل جسمها عرف أن هي نامت عشان عادتها أما بتعيط جامد بتنام ،اشتالها وراح غرفته ونيمها وخدها في حضنه وقعد يأنب نفسه على الي بيعمله فيها بس كل ما بيتفكر الي حصل لأخته بسبب اخوها وان رووح ماتت بسبب زين بيتعصب وبيطفي عصبيه وغضبه فيها .
عند رحيم .
فلاش بالك .
رحيم بمكر……. كله كذب معاكي اللوا رحيم المالكي.
ريفيان بصدمه…….نننعم ااازاي.
رحيم ……..زي الناس يروحي .
قاطعها صوت البوليس.
المقدم …..سلم نفسك يرحيم المكان كله محاصر .
رحيم ببرود ……معاك اذن .
المقدم بتوتر…….. ااا لا بس تيجي معايا الوقتي عشان دي مهمه تحدي بيني وبين ياسر القحطاني و 
قاطعه رحيم ….ببرود انا هو ياسر القحطاني.
المقدم يوسف……نعم ازاي هو مش في مصر من الأساس .
قاطعه صوت فونه بخوف ……الو معاليك حاضر معاليك تحت امر معاليك انا اسف حاضر حاضر وبعدين قال لرحيم ااااانا اسف يباشا يلا وخد العساكر  ومشا .
ريفيان بصدمه لسا وقفه…..وقالت يعني اي .
رحيم بغرور……يعني انا اسمي الحقيقي ياسر القحطاني ولوا في الداخليه وكل دي خطه عشان  اكشف المجرمين وانتحالت شخصيه رحيم المالكي وبس والباقي انتي عرفاه.
ريفيان بإعجاب وقالت بخوف …..طب ورحيم المالكي ده فين .
ياسر ببرود…..في السجن يالا .
ريفيان   بحزن……طب انا مطره امشي .
ياسر ببرود……..لي .
ريفيان بهدوء……عشان المهمه خلاص ولازم اروح.
ياسر بخبث…….ازاي مش تاخدي اذني الاول.
ريفيان بهدوء…..لي مفيش اي رابط عشان اخد ازنك
رحيم بخبث شديد
……..ودي برده حاجه قليله يحرمي المصون .
ريفيان بصدمه ووووووو.
عند صقر كان بيجهز نفسه النهارده هيشوف البنت الي خسرته بالملايين في الصفقات النهارده هيقعد يتعشا معاها هي وشركتها .
لبس بدله سوده انيقه جدا وجذمه سوداء جلد براقه ورش من برفانه النفاذ وسرح شعره بطريقه خرافه وانيقه ولبس ساعته ،واخد شنطته الجلد والملفات وخرج ركب سيارته ووراه أسطول من عربيات الحراسه .
وراح المطعم ودخل خطف كل الأنظار بوسامته واستقبله مدير المطعم .
الحوار بالانجليزي بس  هتكلم عادي .
المدير اهلا اهلا بك سيد صقر .
صقر اكتفي برفع أيده بغرور وراح قعد على الطربيظه الي بضم اغني وانجح رجال الأعمال وقعدوا يتكلموا عن الشغل 
قاطعها صوت كعب عالي وكل الناس قعدوا يتهامسوا  .
صقر بستغراب وبيبص مكان هما ما بيبصوا .
واحده أقل ما بقال عنها ملكه جمال ولابسه فستان احمر طويل لحد الكاحل بس مفتوح من الجنب لحد فوق الركبه بكتير و عاري الكتفين وكب وسايبه شعرها الاصفر الفاتح على طول ظهرها ولابسه سندل اسود بكعب طويل وشنطه كتف سوده رقيقه وبتلمع .
صقر بصدمه ……رووووووووح
يتبع…..
لقراءة الفصل السابع والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت رئيس العصابة للكاتبة آلاء فرج

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى