Uncategorized

رواية دميتي الحلقة السادسة والعشرون 26 بقلم سهيلة سعيد ونورا

 رواية دميتي الحلقة السادسة والعشرون 26 بقلم سهيلة سعيد ونورا

رواية دميتي الحلقة السادسة والعشرون 26 بقلم سهيلة سعيد ونورا

رواية دميتي الحلقة السادسة والعشرون 26 بقلم سهيلة سعيد ونورا

( يفرمل العربية ويبصلها )
اسر : بحبك ????❤
هايدي : ب وشك دة ????????
اسر : اه ي بنت الجزماااااا ????????
هايدي : هههههه .. وانا بحبك ع فكرة ????❤
اسر : يراجل ????⁦❤️⁩
هايدي : من اول يوم شفتك فيه ????
اسر : وليه مقلتليش ؟؟
هايدي : انا الي اقول بردوا ????
اسر : لا مش قصدي يعني ملمحتيش حتى كنتي دايماً صداني كدة !!!
هايدي : عشان انت الي كان باين ف عنيك مش حب كان حاجة تانية ????
اسر : لا هو كان حب بس انا الي كنت مفكروا حاجة تانية ???? 
هالة : عشان تفكيرك قذر ????
اسر : ههههههه ????
( يعدي الوقت ، عند منصور ، قاعد ف مكتبه ، يستغرب اسر غاب ، يمسك الفون ، اسر ف الطريق ، يرن فونه )
اسر : الو 
منصور : ايه ي بني اتأخرت كدة ليه ؟!!!!!
اسر : ااا طلع عليا عيل بلطجي كدة واتخانقنا ????
( يتخض منصور ويقوم يقف )
منصور : انت فين انت كويس ؟؟؟
اسر : انا كويس والله وشي بس تعويرة بسيطة بس هايدي مصممة نروح مستشفى ف رايح اهو 
منصور : ايوة روح وانا جايلك حالاً قولي اسم المستشفى
( يعدي الوقت ، اسر ف الطوارئ بيخيطوا التعويرة ومنصور وهايدي معاه )
منصور : يعني ملمحتش نمرة العربية ولا شكله ولا اي حاجة ؟؟ 
اسر : لا الدنيا كانت ضلمة ????
منصور : وكان عاوز منك ايه نزل ضربك كدة من غير سبب ؟!!!!!
اسر : معايا بنت بقا وكدة انت فاهم ????????‍♂
منصور : اممممم ????
( منصور مش داخل عليه الكلام ، يعدي الوقت ، يخلص اسر ويمشي مع منصور ، يوصلوا هايدي بيتها ويروحوا ، ف البيت ، نورا قاعدة مع انچي )
انجي : ليه بس انتى مش خلصتي وامتحنتي ????
نورا : مش هشتغل ف شركة منصور ي انچي انسي ✋
انجي : انا عوزاكي تكوني معايا مش عشان شركة منصور ي نورا 
نورا : وانا كمان عاوزة ابقا معاكي بس معلش مش هينفع 
انجي : ع فكرة منصور مش هيمانع ????????
نورا : وحتى لو موافق انا مش موافقة 
انجي : طيب خلاص زي م تحبي .. هتعملي ايه طيب ؟؟
نورا : هكلم عمي حجاج انه يشغلني ف شركته هو 
أنجي : طيب ماشي الي انتي شيفاه بقا ????
( يدخل منصور واسر وقبل م منصور يلمح نورا تكون نورا قامت دخلت مكان تاني ، يبصلها منصور وهي ماشية )
انجي : ايه دة مالك في ايه ؟!!!!
اسر : خناقة 
انجي : مع مين ؟؟
اسر : واحد متشغليش بالك ????
منصور : لو كنت فاكر ان موضوع البلطجي دة دخل عليا تبقا غلطان ⁦☝️⁩
( يتخض اسر )
اسر : انا ………… 
منصور : من غير مبررات وتحوير ✋ محلولة ????
( يمشي منصور )
انجي : هو فيه ايه ؟!!!!
اسر : جوزك مش هيجيبها ل بر ????
انجي : جوزي !!!!!
اسر : طلقيك ????????‍♂
انجي : هو الي عمل فيك كدة ؟؟
( يحكيلها )
انجي : ايه الي بيعمله دة هو اتجنن ????
( تقرب نورا تقعد معاهم )
اسر : انا مرضتش اقول قدام منصور عشان الموضوع ميكبرش بس اظن هو شاكك ????
انجي : اكيد طبعاً ????????‍♀
نورا : في ايه ؟!!!
انجي : مافيش ي قلبي متشغليش بالك 
اسر : عاملة ايه ؟
نورا : انا تمام .. مال وشك انت ؟!!!!
اسر : خناقة كدة مع عيل فكك .. مش ناوية تحني ولا ايه ????????‍♂ 
نورا ب فهم : احن ع مين ????
اسر : هو في غيروا ????
انجى : اسر متتكلمش ف الموضوع دة عشان نورا بتضايق 
اسر : لا عليكي انتي تضايق مش عليا ⁦☝️⁩
نورا : اسر والنبي ????
اسر : والنبي انتى بقا خلاص احنا عارفين انه زعلك كتير وانه كائن مبيحسش وهانك ويفيد ب أيه البوح والبعيد لوح والجو دة ????
نورا : اخوك كسرني ي اسر ????
اسر : طب بلاش الكلام الجامد دة بس والنبي ✋ ولو كان كدة ف الي انكسر يتصلح ونلم الليلة بقا ????
نورا : هههههه نلم الليلة ايه هو احنا متخانقين ع مين يقعد جنب الشباك ????
اسر : انتى عاوزة تزليه شوية صح ????
نورا : لا انا ………..
اسر : عاوزة تزليه ي نورا من غير لف ودوران ومن حقك انا مش بلومك .. دة الي انتى عوزاه صح ؟؟
نورا : صح ????
اسر : اشطا سيبي بقا الموضوع دة عليا ????
نورا : ازاي ؟؟؟
اسر : هظبطهولك ????
( تاني يوم ، يطلع الصبح ، تدق الساعة ٥ المغرب ، يوصل منصور البيت ، يشوفه اسر م الشباك )
اسر : نورت ي برنس ????????
( يطلع منصور اوضته ، ينزل اسر المطبخ ، يعمل فنجانين نيسكافيه ، يحط ف واحد برشام ويطلع بيهم ، يخبط ع اوضة منصور )
منصور : ادخل
( يدخل اسر )
اسر : صباح الفل يبو عمووووو ????
منصور : صباح النور تعالى 
اسر : امسك ☕
( يديله النيسكافيه )
منصور : جه ف وقته انا فاصل 
اسر : منمتش من امبارح ولا ايه ؟
منصور : اه مطبق .. مجاليش نوم ف المكتب ????
اسر : اهااا 
( يرن فون منصور )
منصور : السلام عليكم .. ايوة ي حج .. لا بجد !!!!
اسر ب قلق : في ايه ؟؟
منصور : إن لله وإن اليه راجعون .. ماشي .. تمام اشوفك هناك .. هقولهم حاضر .. سلام 
( يقفل منصور )
اسر : في ايه ي بني قلقتني ????
منصور : اخوا جوز عمتك اتوفى الصبح 
أسر : إن لله وإن اليه راجعون 
منصور : لازم نروح 
( يكمل منصور النيسكافيه )
اسر ب خضة : نروح فين ????
منصور : العزا ي بني ????????‍♂
اسر : لا لا مينفعش خالص انسى ✋
منصور ب استغراب : ليه انت وراك حاجة ولا ايه ؟!!
اسر : لا انا هروح عادي انت الي مينفعش تروح ????⁦☝️⁩
منصور باستغراب : ليه مينفعش ؟!!!!!
اسر ب ارتباك : انت لسة جاي م الشغل وتعبان وفاصل مينفعش تروح بالمنظر دة خالص ????????‍♂
منصور : اه انا فعلاً تعبان والله ????
اسر : ايوة يلا بقا خش نام خش نام ????????????????????????????????????????
منصور : لا نوم ايه عيب مينفعش مروحش دة واجب ⁦☝️⁩
اسر : ينفع اقسم بالله ينفع هبقا اكتبك غياب ????
منصور : غياب !!!!! 
اسر : مش هيلاحظوا غيابك يعني روح نام بقا ????
منصور : جرا ايه يلا في ايه عاوز تخمدني ليه ؟؟!!!!!!!
اسر : وانا هعوز اخمدك ليه يعني عامل مصيبة وهخرب الدنيا لو رحت مثلاً ????????‍♂
منصور : م تقول ل نفسك .. روح البس يلا عبال م اغير هدومي وقول ل ساجد يحصلنا ع هناك ????
اسر وهو ماشي : هههههه ???? حاضر ينهار اسود ومنيل ????????
منصور : ابو تخلفك ????
( يكمل منصور النيسكافيه ، يرجع اسر تاني )
اسر وهو بياخد النيسكافيه : هات دة بقا كفاية ابوس ايدك ????
( ياخده منوا ويمشي )
منصور : ايه ابن المجنونة دة ????????‍♂️
( يغير منصور هدومه ويمشي هو واسر ويحصلهم ساجد ، يوصلوا قدام ڤيلا عمته الي فيها العزا ، ينزل منصور م العربية يقع ، يجري اسر يسنده )
اسر : امسك نفسك ابوس ايدك والنبي ????
منصور : حاسس ب دوخة .. وعاوز ارجع ????
اسر : تؤام ان شاء الله متخافش ????
منصور : تؤام ايه ي اهبل انت !!!! 
( يدخلوا بنتين ، يبصلهم منصور )
منصور ب اعجاب : اوباااا ايه دة استني ????
( يقفوا البنات ، لسة هيروحلهم يمسكه اسر )
اسر : اسف اسف اتفضلوا ????????
( يمشوا )
منصور ب انفعال : ليييه ليييييه مشتهم لييييه ????
اسر : ي عم هجيبلك غيرهم بس ف البيت تعالى نروح بقا 
منصور : لا انا هدخل انا ✋
( يزقه ويدخل )
يتبع..
لقراءة الحلقة السابعة والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حمزة للكاتبة ميمي عوالي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.

زر الذهاب إلى الأعلى