روايات

رواية اسيل قلبي الفصل الأول 1 بقلم جنى هاني

رواية اسيل قلبي الفصل الأول 1 بقلم جنى هاني

رواية اسيل قلبي الجزء الأول

رواية اسيل قلبي البارت الأول

رواية اسيل قلبي
رواية اسيل قلبي

رواية اسيل قلبي الحلقة الأولى

-اوبااا اي الجمال ده كلو بس

مشيت كاني مسمعتش حاجه لقيت حد بيمسكني من ايدي

-علي فين ياجميل انت بس دي فرصه لا تعوض

=سيبني سيبني لو سمحت سيبني

-اسيبك اي بس استهدي بالله

انهارت في العياط

=الحقونييييي الحقونييييي سيب ايدي بقولك سيب

لقيت حد جيه ضربو

=يا ياسين الحقني الحقني أنا خايفه

مسكني من دراعي وجز علي سنانو

-بتعملي اي ياأسيل دلوقتي لوحدك كده في الشارع ردي

=يايا ياسين ا اناا

-انتي اي ياأسيل هانم ردي عاجبك اللي حصل ده دلوقتي

=ياياسين ماما راحت عند صحبتها وانا نزلت شويه اتمشي عشان كنت زهقانه

-ومنزلتيش لي تقعدي معايا أنا وخالتك هه بكلمك ولا انتي غاويه مشاكل

بدات اعيط

=أنا والله معملتش حاجه أنا كنت ماشيه في حالي لقيتهم بيكلموني ا أنا اسفه بس انا معملتش حاجه بجد

خدني في حضنو

-أسيل قولتلك ميت مره ماتمشيش لوحدك أنا بخاف عليكي

=أنا عارفه ياياسين انك زي اخويا وبتخاف عليا علاطول بس مكنتش اقصد

ضحك بسخريه

-اخوكي!!

=اركبي العربيه يلا عشان نروح

-ماشي

_____________________

روحنا بيتنا

-انا هطلع شقتنا بقي زمان ماما جت

=ماشي ولو نزلتي تاني لوحدك باليل مش هيحصل كويس تمام

اسيل بضيق

-حاضر ياياسين

-مش ملاحظه ان البنطلون ده ضيق شويه

=لا خالص

= طيب ياااسيل تصبحي علي خير

-وانت من اهلو ياياسين

طلعت شقتنا حاسه اني مخنوقه دايما ياسين بيقولي أعمل اي ومعملش اي البس اي وملبسش اي بقت حاجه تزهق بصراحه..

دخلت اوضة ماما لقيتها نايمه

بوستها وغيرت ونمت جمبها

_____________________

في صباح يوم جديد

-صباح الخير ياماما

=صباح الخير ياأسيل ياحببتي اي النشاط

 اللي علي الصبح ده كلو

-ماانتي عارفه اني فات مني كم محاضره

 عشان كنت تعبانه ف لبست عشان زميلي

 يازيد هيجي يفهمني اللي فات مني وكده

-انا كنت قايلالك امبارح صح

=اه ياحببتي ماشي أنا هنزل اجيب شوية حاجات أنا وخالتك خلي بالك من نفسك

-ماشي ياحبيبت قلبي

ماما نزلت تجيب حاجات هي وخالتو ويازيد جيه

_____________________

-اتفضل يا يازيد

=اخبارك اي ياايسوله

-الحمد لله معلش تعباك معايا بس هتعمل اي دحيح الشله بقي

=بس كده عنيا ليا يابنتي اصلا

-طب أنا هعمل كوبايتين نسكافيه كده عشان نفوق ونركز

=تمام

دخلت المطبخ اجهز النسكافيه لقيت الباب بيخبط

-خليكي ياأسيل أنا هفتح

=انت مين

-انا يازيد زميل اسيل أنت اكيد ابن خالتها مش كده

=اه أنا.

هي فين اسيل!؟

-في المطبخ

=تمام خد راحتك البيت بيتك أنا هخشلها

-ياسين أنت اللي كنت بتخبط

مسكني من ايدي

-انتي ازاي تدخلي حد غريب البيت وخالتو مش موجوده

=في اي ياياسين يازيد زميلي وانا واثقه فيه وهيديني المحاضرات اللي فيتاني

-انتي قاصده تضايقيني مش كده

=اضايقك ازاي يابني انت عبيط ياحبيبي سيب ايدي لو سمحت عشان وجعتني

-أسيل بطلي استفزاز ومشي الواد ده حالا

=في اي ياياسين انت فاكر أن الدنيا كلها تحت امرك انزل وقت ماتحب والبس اللي انت عايزو واعرف اللي انت عايزو ومينفعش انزل الشارع لوحدي في اي ياياسين فوق يابابا لو سمحت احنا اخوات وبس سامع لو في دماغك اي حاجه تانيه شيلها عشان انت بصراحة بقيت حاجه لا تطاق

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية اسيل قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!