Uncategorized

رواية عندما يعشق القاسي الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم هدير بدر

 رواية عندما يعشق القاسي الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم هدير بدر

رواية عندما يعشق القاسي الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم هدير بدر

رواية عندما يعشق القاسي الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم هدير بدر

اثر : انتى بتعملى هنا ايه 
جوري بخوف: ها 
محمود: مراتك المصونه سرقتك وجات تدينا الفلوس 
اثر بص لجوري ادام نظر الكل وحضنها 
امها : انت بتعمل ايه بنقول سرقتك 
اثر : مراتي عمرها ماتسرق مراتي استاذنتني وانتو بالسلامه بقا 
وفاجاه دخل البوليس وقبضوا عليهم 
جوري فضلت تعيط وأثر حاضنها 
فلاش باك 
جوري كانت قاعده عماله تعيط 
اثر دخل عليها 
اثر : مالك ياروحي طب مش ناويه تحكيلي 
جوري : وعد تفهمني 
اثر : وعد 
جوري بدأت تحكيله عن مقابله اخوها وأثر مصدوم 
اثر : طب ياستي زعلانه علشان كدا 
جوري بتفرك في ايدها: حاسه انه هايطلب حاجه 
اثر : بصي ياستي انا هابقا متابعك تمام بس من بعيد لبعيد ومعاكي دا هايسجل كل حاجه 
جوري باست ايده: ربنا يخليك ليا ومايحرمنيش منك ابدا 
اثر : ويخليكي ليا ياروحي يالا ننام واياكي تزعلى 
بعد مقابله جوري لاخوها ودخلت البيت عيطت من طمع اخوها طلعت فوق 
اثر لما دخل عليها قعد جنبها وهي طلعت التسجيل وهو اتصدم
اثر : ومالك خايفه ليه انا معاكي ومش هايحصل حاجه بصي هاتاخدي الفلوس وتروحي تمام وانا هاكون جايب القوات ويقبضوا عليه بس عايزين نتأكد امك معاه والا لا
جوري : ان شاء الله مش معاه
اثر : هاتاخدي دا وانا هاسمع كل حرف وساعتها هانقدر نحدد تمام 
جوري : تمام 
باااااااااااك 
(صدمتكم مش كدا اني اسف????)
اثر فضل يهدي جوري وروحوا البيت 
ناديه اول ماشافت هيئتها جريت عليها حضنتها وجوري فضلت تعيط وأثر شاورلها انها ماتكلمهاش في حاجه ومني فضلت تطبطب عليها 
اثر خد جوري فوق 
…………..
عدا فتره وكله كان بيجهز لفرح شهد واحمد 
وشهد كانت مش مصدقه اللي بيحصل وانها خلاص هاتبقا معاه طول عمرها 
عدا الأسبوعين علي جميع أبطالنا وجيه اليوم المنتظر فرح شهد واحمد 
عند شهد كل البنات متجمعه حواليها ماعدا اسيل 
شهد: امال فين اسيل 
جوري: اثر اتصل عليها قالت هاتيجي علي القاعه علشان تعبانه شويه 
شهد : لا الف سلامه عليها 
كلهم جهزوا 
عند معتز واسيل 
معتز بيعلي صوته: عارفه ان قلتي لحد حاجه هاعمل فيكي ايييييييه 
اسيل برعشه: لا لا مش هاقول لحد والله 
معتز : نروح هناك نتصرف علي طبيعتنا انتي فاهمه 
اسيل: فاهمه فاهمه والله 
وكله جهز وراح الفرح 
احمد دخل ياخد شهد اول ماشافها دمع وجري عليهآ حضنها 
احمد كان لابس بدله سودا بس كانت قمر عليه 
شهد لابسه فستان ابيض مطرز بالالماس نازل بوسع وضيق من فوق ولابسه عليه خمار وكان طويل من ورا شويه وحاطه ميكاب خفيف بس كانوا قمر قمر 
اثر دخلهم يالا يابابا انزل انت وانا هاسملهالك 
شهد : ربنا يخليك ليا يارب واسفه علي اي حاجه عملتها 
اثر : بس يابت انتي اختي وانت يالا ياض انزل 
احمد: بكرا اتجوزها ومش اخليها تجيلكم
اثر: بعينك ممكن نلغي الفرح عادي 
احمد: حبيبي يابو الصحاب عيب عليك ونزل 
شهد مسكت في ايد اثر ونزلوا 
علي اغنيه
عروسه طلعت من بيتنا خدوها 
بخاطر اما برضي ابوها 
قالت يا بيتي تركتلك قلبي 
مشيت وعيونا مع اهلا لربوها
طلت بالأبيض طلت تنتقل نقلي نقلي 
عجل يا مصور خدلى صوره للقمر نور 
لما بطلتها تشرق خللو هالارض تبرق 
حتي مطرح ماتمرق فستانا مايتغير 
كل بنت بتخلق حلما تشوف الابيض علي جسمها 
حبيبه بيا وأما كبرت وماعادت طفلي 
وان شاء الله بالنهايه منعرف انهو مهيايي
جهاز الطفل اللي جايي ونزورك ناكل مغلي 
يا هالحاسودي جوزنا البنوتي
خليكي برا علي الفرح لا تفوتي
نزلت هي وأثر 
وأثر سلمها لاحمد 
اثر : حطها في عينك لو زعلتها مره ماتلومشي الا نفسك انت فاهم 
احمد: دي في قلبي واوعدك مش ازعلها 
وخدها باس ايدها وباس دماغها 
احمد : بحبك 
وطلعوا يرقصوا اسلو وكل كابل مع بعض 
اثر كان لابس بدله رمادي وعضلاته كانت باينه وكان شكله بيسحر 
جوري لابسه فستان رمادي عليه فصوص بسيطه وشكله هادي وكيوت ولابسه عليه خمار وهيلز بس كانت قمر وماكنتشي حاطه ميكاب 
عند معتز واسيل .
معتز كان لابس بدله سمرا واسيل لابسه فستان بيبي بلو وعليه خماره وكانت حاطه ميكاب هادي خالص 
عند يوسف وحياه 
يوسف لابس بدله ازرق غامق 
وحياه ازرق فاتح شويه وعليه خمار اوف وايت وكانوا كلهم يخطفوا الانظار 
وكان حاضر كبار رجال الأعمال 
كل كابل خد حبيبته وبدأو يرقصوا علي اغنيه
سمعني نبضك دفيني بنار حضنك 
ابيك الليله وحدك 
ليا تكون 
قرب عليا
حس النار اللي فيا 
ابي ايدك بايديا نلف الكون 
أنا وايش اقول 
وانت معايا 
وايش اقول انسي هوايا 
وايش اقول انت غلاي 
وايش اقول وانت معايا 
وايش اقول انسي هوايا 
وايش اقول انت غلاي 
سمعني نبضك دفيني بنار حضنك 
ابيك الليله وحدك ليا تكون 
قرب عليا حس النار اللي فيا 
ايدك بايديا نلف الكون 
يا فرح عمري معاك الوقت يجري 
من شوفك ليه مادري تذوب الروح
انسي اللي فيني 
من حضنك بين ايديني 
ياحبي وكل سنيني فداك الروح 
كل شي نسيته 
معاك عمري بديته 
نسيت الكون كله معاك 
لو عمر ثاني غيرك ماحب تاني الك كل لحظه انا اشتاق 
وايش اقول وانت معايا 
وايش اقول انسي اهوايا 
ايش اقول انت غلاي 
وقام احمد شايل شهد.ولف بيها وكل سقف بحراره 
وفاجاه البنات بصوا لبعض وحياه راحت لبتاع الدي وخدي الميكروفون ووقفوا صف كل واحده ادام جوزها 
وبدأت حياه وبصيت ليوسف 
جاني بهداوه داوي جرح قديم وجدد روحي 
روحت راحت مني نن عيني خدني غصب عني هوبا 
وبعدين كملت شهد 
علم علامه جوه قلبي جوه سابلى بصمه 
بسمه العيون ورسمه الشفايف شايف الحلاوة 
وبعدين كلهم مع بعض 
جالي بهداوه داوي جرح قديم وجدد روحي راحت مني نن عيني خدني غصب عني هوبا 
علم علامه جوه قلبي سابلى بصمه 
بسمه العيون ورسمه الشفايف شايف الحلاوة 
وبعدين كملت جوري 
اصل الأفندي ده في حته تانيه عندي 
مترستا جوه قلبي وفي قلبي له غلاوة 
مين دا اللي ساوي بينه وبين الناس دا ماس وهما نحاس
حساس وروحه حلوة زي غنوه رقصه هوبا 
مش ممكن انسي كل كلمه همسه لمسه 
قلبي جوه وبس هو  اللي بحبه وجنبه بحس قوه 
كلهم مع بعض 
جالي بهداوه داوه 
علم علامه علامه 
مين ده اللي ساو 
ده ماس وهما نحاس 
وبعدين كملت اسيل 
أنا شوفت كتير وقليل وماشوفتيش حد جميل وتقيل كدا 
استاذ فنان دكتور مدرسه فن وهندسة ايه ده كل ده 
ادرجي حلنجي ومزجنجي بس جد ومش كلامنجي 
فتني هواني تعبني ماريحني واشواقي اتمرجحت اوي
واشواقي اتمرجحت اوي 
كلهم 
اصل الأفندي ده في حته تانيه عندي مترستا جوه قلبي وفي قلبي له غلاوه
اصل الأفندي ده في حته تانيه عندي مترستا جوا قلبي وفي قلبي له غلاوة
جالي بهداوه داوي جرح قديم وجدد 
روحي راحت مني نن عينه خدني غصب عني هوبا 
علم علامه جوة قلبي سابلى بصمه 
بسمه العيون ورسمه الشفايف شايف الحلاوة 
كل واحد خد حبيبته في حضنه وكلهم سقفولهم بحراره 
الفرح كان في غايه الجمال وكان كله حب
وفاجاه احمد قام ومسك المايك 
عايز اقول حاجه قبل المفاجأه 
أنا ممكن اكون جرحت شهد وممكن اكون عذبتها معايا بس عمري مالاقيت حنان الأم الا فيها عمري ماحسيت اني انسان الا معاها هي اللي عيشتني بحبها وخفه دمها هي الوحيده اللي وقفت معايا في المر قبل الحلو وحاليا بقولك بحبك من كل قلبي يابنت قلبيييييي 
كلهم سقفوله 
وشهد عيطت 
احمد: حابب اقدم هديه لمراتي ومافيش احلى منها بالنسبه ليها 
شهد بصيت علي الباب فاجاه لاقيت حد.مديها ضهرها 
وفاجاه 
يتبع…..
لقراءة الفصل التاسع والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

‫4 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى