Uncategorized

رواية حبك حياة الحلقة الثامنة والعشرون 28 والأخيرة بقلم سهيلة سعيد

رواية حبك حياة الحلقة الثامنة والعشرون 28 والأخيرة بقلم سهيلة سعيد
رواية حبك حياة الحلقة الثامنة والعشرون 28 والأخيرة بقلم سهيلة سعيد

رواية حبك حياة الحلقة الثامنة والعشرون 28 والأخيرة بقلم سهيلة سعيد

مراد ب عدم فهم : ليه جيت ايه ؟!
اوشة : ليه جيتلي هناك ؟؟
( ميردش )
اوشة : صعبت عليك ؟
مراد : اه صعبتي عليا ????
اوشة : طب هو مش المفروض بعد الي حصل دة وبما اني صعبت عليك ف تسامحني ونرجع ؟؟
( يبتسم مراد )
مراد : انتي بتتفرجي ع افلام هندي كتير ????
اوشة ب حزن : تعرف .. ياريتني والله كنت سيبته يغتصبني ????
مراد : يمكن لو كنتي سيبتيه كان ممكن احن وارجع
اوشة : طب طب نعيد تاني طيب ????
( يبتسم مراد ع هبلها )
اوشة : طب اعملك ايه عشان تسامحني طيب ????
مراد : اممممم ????
اوشة : اممم ايه خلاص بقا بالله عليك ي مراد ????
مراد : امممم
( تبصله ب استغراب مش باصصلها اصلاً )
اوشة : انت ……..
( تلاحظ انها اتلهت ف الكلام وسابت البادي والبادي مقطوع )
اوشة وهي بتضم البادي عليها وبتضرب مراد ف صدره : ايه دة ركز معايااااا ????????
مراد ب ضحك : م انا مركز وربنا ????
اوشة : ي مراد انا تعبت ????
( يتنبهلها ، تنزل دموعها )
اوشة ب عياط : تعبت من اني استناك .. بس هفضل استنى .. انا يمكن تافهه وماليش اي لزمة ف الحياة دي عند اي حد بس حبيتك اوي والله .. انا فضلت مكملة عشان مكنتش عاوزة الي بينا يخلص .. انا معرفتش امثل والله م عرفت .. انا اتعاملت معاك ب طبيعتي انا مش ب لايرا .. لدرجة اني كان ممكن ابوظ كل حاجة لو شكك فيا ذاد بس بردوا كملت زي م انا .. حبي كان بجد والله م زيفته .. انا هو انا صدقني .. انا بتعذب لما بتبقا معايا ومتحرم عليا اكلمك او اسمع صوتك .. بلاش العقاب دة والنبي ????
( ميردش عليها )
اوشة : تعرف .. انا الي مش مسمحاك .. ولا مسامحة حد ع الي حصل فيا دة .. انتوا مش عندكم قلب وانا عندي كرنبيتااااا ????
( يضحك غصب عنه ، يستفزها )
اوشة : انت بتضحك ع احزاني .. حسبي الله ????
( تفتح باب العربية وتنزل ، يتنهد مراد ???? توقف تاكسي وتركب وتمشي ، يمشي مراد ، تاني يوم ، اوشة ف الكوافير قاعدة مبتعملش حاجة )
صابرين : م تقومي ي اوشة ورانا شغل
اوشة : قايمة ????
( يتفتح الباب ويدخل مراد وف ايده ورد احمر م الي هي بتحبه ، تتفاجئ اوشة وتقوم تقف ، يطفوا البنات السيشوار ويبصوله كلهم ، يبصلهم ب توتر ويقرب عليها يقف قصادها )
اوشة : جيت ????
مراد : حضرتك متجوزة ؟
اوشة : لأ ????
مراد : ولا عندك عيال ؟
اوشة : ههههه لأ ????
مراد : تتجوزيني ؟
اوشة : اديني فرصة افكر ????
( يرمي الورد ع الكرسي ويحضنها ويلف بيها ، يسقف الكل والبنات يزغرطوا ، يقف وينزلها ويلبسها الخاتم ويبوس ايدها )
مراد : بحبك ????⁦♥️⁩
اوشة : وانا كمان ????????
( يرجعوا سوا ???????? مراد قاعد مع جده وابوه )
مراد : عشان خاطري توافقوا .. انا عارف انها مش من مستوانا ولا عقلنا بس انتوا عمركم م همكوا المستوى بيهمكوا البني ادم وانا أأكدلكم اني مهما عرفت ومهما لفيت مش هلاقي حد زيها ابداً ????
مالك : للدرجة دي بتحبها !!!!!
مراد : اكتر من اي حاجة والله ⁦❤️⁩
مالك : والي عملته فيك ؟
مراد : اتعاقبت .. وعقاب جامد .. وكانت بتعمل كدة غصب عنها عقلها مكانش جايب ابعاد الموضوع لكن هي هبلة والله وطيبة اوي ????
( ييص مراد ل جده الي قاعد ساكت )
مراد وهو بيقرفص ف الارض عند رجل جده : جدي .. جدي ساكت ليه ؟!!!
الجد : بسمعك .. انا سامع قلبك قبل كلامك .. انا عارف ردي خلاص من اول م دخلت م الباب دة .. مستنيك انت تخلص كلام بس
مراد ب توتر : طب انا خلصت .. رد حضرتك ايه ؟؟
الجد : لو قلتلك مش موافق هتسمع كلامي ؟
( يتخض مراد ويسكت ثانيتين )
مراد : جدي وافق ع اوشة بالله عليك انا بحبها وهي كمان بتحبني وانتوا حبيتوها لما كانت خطيبتي ليه ترفض .. هي احسن من لايرا مليون مرة ????????
الجد : ارفض عشان من دلوقتي مدهولة حالك اومال لما تتجوزها هتعمل ايه ????????‍♂️
مراد : والله هبقا احسن بني ادم ف الدنيا وربنا هبطل او بطلت اصلاً كل حاجة وحشة وماشي ع العجين اقسملك بس وافق ????
الجد : انا هقولك كلمتين .. البنت دي فعلاً غلبانة وطيبة وهبلة كمان ف انت هتعرف تصونها ولا هترجع تلعب ب ديلك تاني وتكسر قلبها عليك ????????‍♂️
مراد : لا والله لا خلاص بقيت فل دة انا الي انكسر لو بعدت عنها والله ????
الجد : ماشي .. ربنا يتمملكم ع خير
مراد ب فرحة : بجد يعني انت موافق ????
الجد : موافق ي سيدي ????
مراد وهو بيحضن ويبوس ف جده : ربنا يخليك ليا ياااارب ????????
( تعدي الايام ، يوم فرح مراد واوشة ، اوشة ف الكوافير بتاعها والبنات بيظبطوها ، تدخل شيرين )
شيرين ب حب : ايه القمر دة ????????
اوشة : بجد حلوة ؟؟
شيرين : قمرررر
اوشة : انا خلصت خلاص
شيرين : بصي الناس هتبقا ملحظاكي اوي اليوم دة مش عوزاكي تتنططي ولا تقومي ترقصي وتنفعلي ع الهادي خالص عوزاكي تبقي رقيقة انهاردة ابوس ايدك ????
اوشة : طيب حاضر مش هرقص ولا هتحرك من مكاني ????????‍♀️
( يسمعوا تزمير عربيات )
شيرين : جم ????
( يدخل مراد ، يتصدم ، اوشة لابسة فستان ابيض قصير فوق الركبة منفوش و ب كم شيفون ومفتوح بسيط من قدام ومليان جليتر وشعرها القصير حاطة عليه تاج ورد وميكب روز بسيط ومبتسماله ب عفوية تشبه كتير الاطفال .. ⁦♥️⁩✨ يقرب عليها )
اوشة : ايه رأيك فيا قول بصراحة انا حبيت الفستان قصر عشان اعرف اتحرك معاك ومضايقكش بيه انا عارفة انه يلخم و …………
مراد وهو بيحط ايده ع بؤها : زي القمر ????????
( يشيل ايده ، تبتسم اوشة ب كسوف )
اوشة : وانت كمان قمر اوي ????????
( يبتسملها ، تمسك ف ايده ويطلعوا م الكوافير ، بالليل ف الفرح ، ع الاستيدچ ، واقفة اوشة مع مراد بترقص ع مهرجان *باتون ساليه* وحمو بيكا واقف بيغنيه )
حمو بيكا : باتون ساليه بالسمسم هات والحاج كان شغال شحات ي عيلة لب انتم رعات فران عيلتكم عامل فيها بيه ????????
اوشة ب انفعال وهي بترقص : بشكلني حبك بشكلني شكلك عبيط بقا يشبهني كل الصحاب جت تنصحني وقالتلي انك شبه الكلب طلعت قرعة وبريالة والحاجة بتلم زبالة دي عيلتكوا محتاجة ازالة وتموتوا بقا من كتر الضرب ????
( يفضلوا يرقصوا والناس منفعلين معاهم ، يقرب عمه عصام ، يهمسله ف ودنه ويمشي ، يروح وراه مراد ، يقفوا ع جنب )
عصام : اخيراً اتلميت وهيبقالك بيت وتبطل سرمحة ????????‍♂️
مراد : الحمدلله ????
عصام : انا كنت عاوز اتأسفلك ع الي حصل .. انا بس كنت خايف ع بنتي لان من غير لف ودوران انا وانت عارفين كويس عز كان بيعمل ايه معاك
مراد : بس عز بيحب فرح ومن ساعة م حصل كدة وهو صاينها وانا من ساعة م حبيت بجد وانا بردوا محافظ ع الي معايا وع كرامتها
عصام : دة الي فهمته بعدين لكن ف اي حالة انا بردوا اب وخايف ع بنتي
مراد : عندك حق انت مغلطش .. بس بجد عز بني ادم كويس وراجل بجد
عصام : انا عارف يلا انت هتوصفلي ابن اخويا ولا ايه .. وعارف ان انت راجل جدع بردوا بس دماغك الشمال دي كانت مودياك ف داهية ⁦☝️⁩
مراد : كانت بقا ????
عصام : ربنا يهديكوا انتوا والي زيكوا .. المهم انا كنت عاوز اقولك ارجع مكانك ف الشركة انا اخدت حاجة مش من حقي دة كان مجهودك ف الاول والاخر
مراد : لا انا مش عاوز ارجع انا خلاص استقريت ف شركتي وشغلي ماشي تمام وكدة مرتاح اكتر مش حابب ارجع
عصام : طاااايب هي كانت عزومة مراكبية اصلاً اتكل ع الله ????????
مراد : كنت حاسس والله ماشي ????????
عصام وهو بيحضن مراد : مبروك ????
مراد : الله يبارك فيك ⁦♥️⁩
( يعدي الوقت ، واقفين بيرقصوا slow )
اوشة : بجد دة احلى يوم ف عمري اوعدني كل عيد جواز تجيبلي حمو بيكا ????
مراد : طلب ف منتهى الرومانسية صراحة !!
اوشة : والنبي والنبي ????
مراد : طيب خلاص .. ع اخر الزمن اتجوز واحدة اسمها اشجان ????
اوشة ب انفعال : مالها اشجان بقا ي عنيا
مراد : دة كنت حاسس اني عريان وانا بقرا اسمك ف دعوة الفرح ????
اوشة : لا متفكرش انك عشان اسمك مراد تبقا تركي ولا حاجة كلنا عارفين ان مراد دة انقرض من ايام الملك فاروق ????
مراد : طب ع فكرة اشجان دي اسم مستشفى ????
اوشة وهي بتبعد عنه : ي رخم بقا بطل ????
مراد ب ضحك وهو بيقربها عليه : خلااااص ????
اوشة : لا زعلانة اوعا ✋
( تزقه ، يشدها ل حضنه )
مراد : اوعا ايه انتي بايتة ف حضني انهاردة
اوشة : دة عند امك
مراد وهو بيشدها : ي بت بطلي ام دبشك دة ????
اوشة : انا محترمة اوي انهاردة ع فكرة ⁦☝️⁩
مراد : لا مهو واضح ????????‍♂️
اوشة : مش عاجبك ؟؟
مراد وهو بيشيلها ويلف بيها : عاجبنيييييييي
اوشة : ههههههه خلاص ????????
*( متدورش ع الي يشبهك ف تفاصيلك ، دور ع الي يطلعها ، كتير ميشبهوناش وعننا مختلفين بس وجودهم هيكملنا وهنكون متفقين .. ???????? )*
*( النهاية )*
لقراءة باقي حبقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية فرحة العمر للكاتبة منة علي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!