Uncategorized

رواية جواز على ورق الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم منة وائل

 رواية جواز على ورق الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم منة وائل

رواية جواز على ورق الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم منة وائل

رواية جواز على ورق الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم منة وائل

احمد:هي صافي فين مش كانت واقفه هنا
جميله:مش عارفه
دينا:الدكتور????????
مراد:ها يادكتور مريم فين مريم كويسه صح رد عليا انت ساكت ليه بقاااا
الدكتور:للأسف احنا فقدنا الجنين، بس مدام مريم ????
دينا:ايي مريم ايي لا لا ونبي في أي
الدكتور:مدام مريم دخلت في غيبوبه
مراد:انت بتكذب صح، غيبوبه غيبوبه ازاي يعني، وغيبوبه ليه
الدكتور:يااستاذ المدام متعرضه لحاله ضرب جامده على دماغها وبطنا ده غير انها اصلا هي اللي دخلت الغيبوبه بنفسها سلمت نفسها ليها يعني بالمعنى حالتها النفسيه صفر وده اتسبب في دخولها الغيبوبه، وبعدين الحمدلله انها ماحصلهاش حاجه وجات على قد كده، كانت ممكن اعوذوا بالله تموت مننا
احمد:طب والغيبوبه دي بتقعد قد اي
الدكتور:والله العلم عند الله يمكن حظها تكون غيبوبه طويله المدى او قصيره المدى ممكن اسبوع او شهر اوسنين الله اعلم
مراد:لااااااااا مريم ????????????انا اسف يا حبيبتي انا اللي عملت فيكي كده حقك عليا انا اسف والله
سوزي:اهدي يا مراد اهدي يا حبيبي وادعلها ربنا يقومها بالسلامه ????
دينا:????????ليييه يامريم لييه انتي عارفه اني مش بقدر اقعد من غيرك
احمد:هي في غيبوبه ولسه معانا ماتخافيش هتقوم ان شاء الله
دينا:بابا وماما سابوني، ومريم كمان عاوزه تسبني????
احمد:لا مريم مش هتسبك ولا حاجه مريم بس تعبانه شويه وبترتاح، وبعدين ليه ماتقوليش ان ربنا عمل كده عشان يعاقب مراد على اللي عمله معاها، بصي هو عامل ازاي وهيموت عليها، ادعلها انتي بس
دينا:يارب يااختي يقف جنبك يارب
مراد:انا عاوز اشوفها ????
الدكتور:هننقلها أوضه عاديه وتقدر تدخلها
عدي:معلش يا مراد ربنا يعوض عليك وان شاء الله مريم هتقوم وهتبقا كويسه وهتجلوا طفل تاني ان شاء الله
مراد:????????
الدكتور:تقدر تدخلها دلوقتي
مراد:ماشي
دينا :انا عاوزه ادخل لاختي ابعد انت مش كفايا اللي عملته فيها انا عاوزه ادخلها
مراد:دينا انا انا مكنتش اقصد والله انا بحب مريم صدقني انا غلطت اوي والله بس انا مش عارف اقول اي
احمد:معلش يا دينا خليه يدخل يشوفها وبعدين ابقى ادخلي انتي معلش دي مراته بردو
سوزي:تعالي يا حبيبتي اقعدي على ما مراد يخرج تعالي
دينا:حاضر
بقلمي منه وائل
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
في غرفه مريم
مراد:انا… انا مش عارف اقول اي، انا بحبك يا مريم َالله العظيم بحبك عارفه انا حمار فعلا وغبي زي ماانتي قولتلي اول مره شوفنا بعض فيها، عارفه انا اول ماشوفتك حبيتك اوي بس انا انا مريض يا مريم انا عندي انفصام انا بكون مجنون ومش بشوف قدامي وبضربك بس انا مش بيكون قصدي والله، طب انتي عمرك شوفتي حد بيحب حد بيأذي، انا بحبك ومقصدتش ااذيكي والله، قومي طيب كلمني اشتمني ايوا ذي ما كل مره بتردي عليا، ماتناميش كده ونبي ????????????????انا ضيعتك من إيدي كنت فاكر اني لما امتلكك اقدر اعمل اي حاجه فيكي ونسيت انك روح وبتحسي ونسيت اني بحبك انا اسف يا حبيبتي والله، يااارب????
بقلمي منه وائل
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
في منزل يامن
ميرفت:اي يا حبيبي مش هتنام والا اي
يامن:اه هنام اهو يا ماما
ترن ترن
يامن:اي الرقم الغريب ده
ميرفت:شوف يابني مين ده
يامن:حاضر، الو ايوا
هدير:يامن حبيبي انت وحشتني اوي حرام عليك والله انا بقالي كتير بحاول اوصلك ومش عارفه حتى طنط عملالي بلوك
يامن:هدير، انتي عاوزه اي يا هدير مش خلاص كل واحد راح لحاله
هدير:يا حبيبي ده سوء تفاهم والله وانا اسفه خلاص بلاش الفيلا دي
يامن:انتي عبيطه يا بت انتي هو انا كوره تشوطيها في المكان اللي يعجبك انتي مجنونه
هدير:ليه بس يا حبيبي وانا عملتلك اي بس قولتلك سوء تفاهم والله
يامن:لا معلش اصل انا من النوع اللي بيحب يغير مايفضلش على حاجه معينه وبصراحه زهقت من نوعك ده اللي هو البلدي، نشوف بقا غيرك المستورد سلام
هدير:الو الو يا يامن، شوفتي يا ماما شوفتي بيقول اي زهقت من نوعك البلدي اشوف المستورد شوفتي بيغلط فيا ازاي ابن ميرفت
ام هدير:معلش يابت معلش استحملي ده معاه فلوس تشتري بلدك دي بحلها كلها ومابتخلصشي ومفيش غيره اللي وارث ابوه خليكي وراه لحد اما تتجوزي وتخلفي منه حته عيل يقش ده كله منه لما يتكل على الله
هدير :هو انا عارفه اخد منه لا حق ولا باطل
ام هدير:بكره بكره تروحيلوا الشركه وتزني عليه مع طقم من بتوعك دول وشويه مياصه عليه هيميل يابت هو لسه بيحبك
هدير:حاضر اما نشوف اخرتها اي
ابو هدير:بس على الله تطلعي زي اختك حماره، راحت تتجوز حنفي السباك واهو بيأكلها عيش ناشف ولا طولنا منه لا ابيض ولا اسود، وقال اي بحبه يا بابا حباها برص بنت القرعه
ام هدير:ماتتلم يا راجل يا حافي، ماانا كمان وقعت في واحد قرد مش حلته حتى العيش الناشف بلا هم
ابو هدير:يوووو اسطوانه كل يوم وليا بوزها ناشف
هدير :بس بقا انتوا الاتنين قرفتوني
اي العيله دي، شوفتها فين دي يا يامن ربنا نجاك يابن ميرفت????????????????????
ميرفت:عاوزه اي البت دي
يامن:بتتسهوك عاوزه ترجع
ميرفت:لا اوعي يا يامن احنا ماصدقنا خلصنا منها
يامن:هو انا مجنون يا ماما هرجعها تاني
ترن ترن
ميرفت:لتكون هي تاني
يامن:لا دي جميله بنت عم مراد
، الو يا جميله انتي لسه مانمتيش ، اي ازاي ده حصل، لا إله إلا الله، طب وهي عامله اي، يالهوي غيبوبه، يالهوي عليك يا مراد انا قلبي كان حاسس، خلاص انا جاي، مااجيش ليه، اه طب تمم خلاص هاجي الصبح تصبحي على خير،
ميرفت:في أي يابني
يامن:مراد ضرب مراته تاني فسقطت والبيبي مات وهي دخلت في غيبوبه
ميرفت:يا مصيبتي هو مراد اتجنن والا اي
يامن:مش عارف يا أمي والله انا رايحله بكره اما افهم منه
ميرفت :ماشي
بقلمي منه وائل
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
في الصباح في الاسكندريه
جيجي : هيثم يا هيثم قوم بقا بسرعه
هيثم:في أي يا جيجي على الصبح عاوزه اي
جيجي:قوم بسرعه عاوزه اقولك حاجه
هيثم:ها نعم في أي
جيجي:انا حامل
هيثم :نعم يا ختي انتي اتهبلتي والا اي
جيجي :في أي يا هيثم بقولك حامل
هيثم:من مين ان شاء الله
جيجي:نعم هو مين اللي من مين هو في حد لمسني غيرك
هيثم:وانا اش عرفني اسألي نفسك، وممكن يكون من احمد
هيثم:انت هتستهبل يا هيثم انت هتكدب الكذبه وتصدقها مااحنا دفنينه سوا والا نسيت، احمد ما قربش مني اصلا
هيثم:يا عبيطه مااحنا ممكن نطلعلنا بقرشين حلوين باللي في بطنك ده
جيجي :ازاي
هيثم:تعالي وانا هفهمك
بقلمي منه وائل
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
بعداسبوع في منزل عيله
الجارحي
في الجنينه :
احمد:هي بتوجعك
دينا:اه يعني مش اوي بس في الأول كانت بتوجعني اوي
احمد :هو انتي هتعملي العمليه امتا
دينا:مراد قال اني هعملها بعد شهر أو اتنين
احمد:اه ان شاء الله خير
دينا :ان شاءالله، الله انا بحب المزيكا دي اوي
احمد:اي ده لاقت حد بيحبها زي، ده ماما بتقولي مفيش حد بيسمعها غيرك
دينا:لا ده انا بحبها جدا، وبحب كمان الليدي جاجا
احمد :اي ده بجد ههههههه بصره ✋????
دينا:هههههه✋????
سوزي:دينا المدرس بتاعك جه
دينا:اه ماشي
احمد:خلصي درسك وبعدها هنروح لمريم
دينا:ماشي
سوزي :مراد حالته بقت صعبه اوي يا احمد، ده من ساعه اللي حصل مش بياكل ولا بيشرب ولا اي حاجه وعلي طول بيروح يقعد في المستشفى ومش بيوجع الا بليل
احمد:معلش ياأمي هو معذور يعني مراته ونايمه ومش بتتكلم ولا بتتحرك
سوزي: هو اللي عمل فيها كده دينا قالتلي علي كل الظلم اللي ظلمهولها واللي شافته منه
احمد :ربنا يقومها بالسلامه ويهدي
ترن ترن
احمد :ثواني هجيلك تاني يا أمي
سوزي:ماشي
احمد:الو ايوا يا هيثم، في أي انا مش قولتلك ماتتصلش عليا الا اما انا اللي ارن عليك
هيثم:يااحمد انا بقالي اسبوع مش عارف اوصلك وكل اما اتصل تقفل التليفون
احمد:طب حصل اي
هيثم:مصيبه يا صاحبي
احمد:في أي
هيثم :جيجي حامل
احمد:نعم
بقلمي منه وائل
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
في شركه الجارحي
جميله:صباح الخير
يامن:صباح الفل والجمال والياسمين، وحشتني
جميله:ها انت هنا من امتا
يامن :على فكره انتي بطنشني كتير، وقولتلك قبل كده اني معجب بيكي وبردو طنشتني
جميله :طيب منا اقولك اي
يامن:امممم تقولي اي، لا ماتقوليش حاجه، انا هنا من ٨الصبح،. اومال فين عدي
جميله :بيوصل صافي الجامعه
يامن:ومراد لسه زي ماهو
جميله:للأسف اه بيفضل قاعد في الاوضه وبعد اما ديما تخلص درسها بياخدها وياخد احمد ويروحوا لمريم هو بيفضل قاعد بالساعات هناك ومايرجعش الا بليل
يامن:ربنا معاه ويصبره يارب
جميله:يارب،. انا هروح اجيب قهوه، اجبلك معايا
يامن:اوكي
الامن:يافندم مينفعش كده الله
هدير:اوعي كده سبني
يامن:بس بس في أي
الامن:يافندم الست دي كل يوم تيجي وتبقا عاوزه تدخل بالعافيه وحضرتك مانعنا ندخلها
هدير:انا يا يامن انا تمنعني اني اجيلك
يامن:اخرج برا انت واقفل الباب وراك
الامن:حاضر يا فندم
هدير:حبيبي ما وحشتكش، بس انت وحشتني اوي
يامن:اوعي كده مينفعش احنا مفيش حاجه بينا دلوقتي عاوزه اي تاني
هدير:والله غلطت حقك عليا مش هتكرر
يامن:مبقاش ينفع يا هدير خلاص
هدير:لا مش هقدر استغني عنك انا
يامن:مينفعش اللي انتي بتعملي ده اوعي واي لبسك ده انتي جايه كباريه
هدير:بحبك ومش هستغني عنك
يامن:ياستي انا……….
جميله :يامن انت…………
يتبع…..
لقراءة الفصل التاسع والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية العودة إلى الوراء للكاتبة روان ريحان

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!