Uncategorized

رواية نعم احببت حياتي البارت الثامن والعشرون 28 بقلم جهاد عبدالرحمن

 رواية نعم احببت حياتي البارت الثامن والعشرون 28 بقلم جهاد عبدالرحمن

رواية نعم احببت حياتي البارت الثامن والعشرون 28 بقلم جهاد عبدالرحمن

رواية نعم احببت حياتي البارت الثامن والعشرون 28 بقلم جهاد عبدالرحمن

أدم: والله معرف وغير كده حياه مش بتحبها خالص
أسر: عندها حق دارين دي غلاويه وعفشه
أدم: يلا انا بفكر اخليها تشتغل مع سامر كان عايز وحده شاطره وتكون عندها خبره
أسر: اهاا دارين بقلها كتير بره مصر كده احسن وكمان علشان تكون بعيد عنك
أدم: اوكي
أسر: طيب انا هروح مكتبي في شويه حجات عايز اخلصها
أدم: تمام
أسر راح مكتبه أدم تابع شغله وانشغل في الملفات الي قدامه
في قصر البنهاوي
______________
دارين : انتا اتهبلت مبترودش كل ده ليه انا رنت كتيرر عليك اظاهر انك مش هتنفعني بحاجه
كمال : كل ده بسببك انا قلتلك ان مينفعش علشان أدم مع حياه كان الموضوع من الاول غلط اساسا… كنت خطفت حياه بطريقه تانيه حوار امبارح ده كان حوار فاكس اساسا العيال ادغدغو ومستفدناش حاجه…..
دارين بغضب : ايه القرف الي بتقوله ده يبيئه انتا اساسا انتا متخلف أدم محترف سباحه يغبي وبيتمرن دايما ده عندو هنا في القصر اوضه للتمرين مذوده بكل الأجهزه الرياضيه بالرغم من انو مبطل السباحه من زمان …يعني سهله بالنسبه ليه انو يضرب الحثاله الي بعتهملو دول بصبع رجله الصغير وانا مستغربتش لما حياه حكتلي لأني معتمده علي فاشل زيك كان لازم تاجر ناس عندها خبره شويه و عليها القيمه مش شويه العيال الخايبين الي بعتهم دول أدم محدش يقدر عليه إلا حد محترف زيه يعني علي الاقل ممكن يشغله وكانو هيعرفو ياخدو حياه ضيعت مننا فرصه من دهب…..
كمال : وانا اااش عرفني انا قولت هيقدرو عليه لسه عارف الكلام ده دلوقتي خصوصا انو مشهور في مجال الأعمال بس ….
دارين: لانو معتزل من زمان يغبي بس كان محترف وكان بياخد المركز الأول دايما وهوا بطل بمزاجه يروح مسبقات لاكن مبطلش تمرين مقولتلكش لأني معرفش انك بالغباء ده مجاش في بالي اصلا وانتا أساسا ضيعت من ادينا فرصه حلوه كنت ابعت رجاله فعلا مش اي حد …
كمال : خلااااصص الي حصل حصل وانتي غلطانه انا اساسا مكنتش اعرف وكمان الموضوع جه بسرعه فجبت الي لقيته أقدامي وخلاص
دارين : عندك حق انا عندي…. خطه تانيه بس المره دي انا الي هنفذها بس تجبلي واحد كده يكون قوي وعضلات علشان يقدر ينفذ الي انا عيزاه مش عيل من بتوعك
كمال: ماشي هجبلك شبح بس ايه الخطه
دارين : هقولك بس لما تجيب الشبح الي بتقول عليه الاول
كمال : طيب
>>>><<<<< بقلم / جهاد عبد الرحمن>>>>>>> >>>>>>>>>♡♡■
دارين قفلت مع كمال وكانت ماشيه خبطت في حياه
دارين : ايه مش تشوفي قدامك
حياه : انا بردو الي اشوف اقدامي انتي الي عاميه وخبطي فيا ابقي خدي بالك ياشابه وانتي ماشيه لتتكعبلي المره الجايه علي وشك تتخرشمي
دارين : بيئة اوي علي فكره
حياه : هيا مين دي الي بيئه يكلب البحر انتي انا سكتالك من زمان يسلعوه يعرسه بصراحه انا فاض بياا لمي نفسك كده يحلوه من نحيتي… انا وأدم والبذات تلمي نفسك من نحيه أدم….
دارين : انتي ازاي تكلميني بالطريقه دي يشرشوحه أدم اساسا معايا من زمان من قبل ميشوفك ده بيتسلا بيكي شويه مش اكتر شايفه نفسك علي الفاضي علي فكره ….
حياه: انتي يزباله يلا معندكيش دم ازاي تقولي علي راجل مجوز انو كان معاكي مش مكسوفه ده يدل انك شمال يقطه وبعدين لو بيتسلا مكنش يفضل معايا لحد دلوقتي والي بيتسلا بحد مش بيجوزه يختي وأدم جوزي
لتضحك حياه ضحكه استهزاء: وازاي معاكي من زمان وانتي لسه راجعه من السفر اساسا وانا هنا بعد مجوزني شكلك بقا وحش اوي علي فكره خليكي في حالك احس بدل ممسح بيكي بلاط المكان كله يلمامه يحماره مش عارفه رايحه علي فين
دارين بغضب : يحيوانه تمسحي بمين بلاط المكان يشرشوحه يبيئه…..
دارين بترفع اديها علي حياه تضربها سهام مسكت اديها
سهام: انتي اتجننتي يدارين ايه الي بتعمليه ده
حياه مسكت دارين من درعها جامد
حياه: ايدك دي لو كانت لمستني كنت قطعتهالك
حياه بتكلم سهام
حياه : ياريت يطنط تبعدي بنتك عني
حياه سابت دارين وسهام وطلعت اوضتها فوق
دارين : والله لذلك يحياه واندمك يشرشوحه
سهام بزهق : انا زهقت منك خالص يدارين
سهام سابت دارين وراحت اوضتها هيا كمان
دارين لنفسها: لما تشفيني انا وأدم مبسوطين يماما هتفرحي اكيد وهتبقي مبسوطه ليا وهتغيري رايك وهترجعي تقفي جمبي من تاني …
بعد مرور وقت ليس بقصير
حياه رنت علي تقي تتطمن عليها
حياه : اهلا مالك يجميل الفون كان مشغول كنتي بتكلمي مين يبت انطقي…
تقي : ريحي نفسك أسر مع جوزك في الشغل مبيكلمنيش دلوقتي يختي دي البت سهيله…
حياه : ههههههههه ومالك بتقليها من غير نفس كده ليه….
تقي : اصل أسر الشغل واخد وقته كله ومش بيكلمني الا بليل وبينام وهوا بيكلمني ده انا هنتقم منه علي عمايله فيا دي بعد الجواز….
حياه : يخربتك بكبورت اتفتح في وشي انتي معبيالو بقا …
تقي : اه والنعمه المهم سيبك من أسر علشان متعصبش منه اكتر وخلينا فيكي هااا احكيلي قولتي لاأدم انك بتحبيه
حياه : لسه انا شكلي اساسا كده فقر يوم مقرر اقوله يطلع علينا قطاع طرق والولد ينضرب علي رأسه….
تقي بخضه : قطاع طرق يخرابي ليه يبت طب حصل ايه
حياه : ولا حاجه الوحش بتاعي قام بالواجب وهراهم ضرب والموضوع عده بس انا كنت مرعوبه اوي بس عده…
تقي : يلهوي ده كله يحصل يعني حبك ده يحصل يوم متعترفي بحبك
حياه : شوفتي شكلي كنت دايسه علي ديل قطه وانا صغيره ????????
تقي : لا ديل كلب معفن وانتي الصدقه دول قطاع طرق يقلبي ????????????
حياه : يلا يزباله بدل متهوني علي اختك
تقي : اتلم المتعوس علي خايب الراجي
حياه: ???????????? عارفه نفسك
تقي : الصراحه حلوه بردو ..
حياه فضلت تتكلم مع تقي شويه وقعدو يهزرو ويضحكو وبعدين حياه قفلت معاها
حياه بتقلب في الفون بتعها أدم فتح الباب ودخل
أدم باابتسامه: وحشتيني
حياه : ايه ده جيت بدري يعني النهارده
أدم: اه خلصنا شغل بدري
حياه : يلا يتقي تلاقيها بتزرغط علشان أسر هيتكلم معاها شويه
أدم: بتقولي ايه…
حياه: ايه لا ولا حاجه انا هسخنلك الاكل علي متغير هدومك
أدم: اوكي
أدم اخد شور ولبس بنطلون قطني اسود وتيشرت ابيض ونزل عند حياه في المطبخ
أدم: ريحه الاكل خطيره انا واقع من الجوع…
حياه بابتسامه : طيب يلا ناكل
أدم: ودارين وعمتو
حياه : السلعوه طلبت من داده الاكل في اوضتها وطنط اكلت من شويه
أدم بضحك : السلعوه انتي غيرتي الاسم من عرسه لسلعوه
حياه : وكمان شويه هتبقا كلب البحر
أدم بيستفز حياه : بس مش لايق عليها الاسامي دي مش شايفه شكلها ولا ايه يحياتي دي قمررر
حياه بنرفزه وغيره ودخلت في بوق أدم اكل
حياه بغيظ : كل واسكت دي اساسا ملغبطه وشها بالميكب لو شلت الميكب ده هتلاقي جعفر قدامك ومش هتعرفها ????????
أدم كان هيذور من الضحك
أدم: ???????????? وصلتي البت لجعفر يمفتريه
حياه : مش عارفه ايه عاجبك فيها
أدم: ولا اي حاجه مفيش احل منك في عيني يقمري مليش انا في جعفر خليني في منصور ارحم
حياه وضربت أدم علي كتفه
حياه : انا منصور يعديم النظر ده انا سكره
أدم: طيب مترضي علينا وتخلينا ندووق
حياه: تدوق ايه ????????
أدم: السكررر ????????
حياه : لا غلط عليك هتتخن خليك كده رشيق وطول علي الفاضي يدومي
أدم: لا انا عايز اتخن يختي ملكيش دعوه ????????
حياه : لا لا كل بقا يسطا
أدم: ايه اسطا دي انتي قاعده مع سواق اتوبيس
حياه : مين قال كده سواق مرسيدس ولا تزعل ????
بعد انتهاء اليوم علي ابطلنا وبدا شمس يوم جديد
حياه قامت من النوم ملقتش أدم جمبها
حياه : أدم أدم …
مفيش رد راحت شافته في الحمام ملقتش حد نزلت تحت…
حياه : هوا أدم فين يداده
داده فاطمه : في اوضه التمرين يبنتي
حياه بااستغراب: اي دي
داده فاطمه: متعرفيهاش لحد دلوقتي.. تعالي اوديكي
حياه راحت مع داده فاطمه وفاطمه ودتها قدام الاوضه
داده فاطمه: ادخلي انتي بقا يبنتي انا هروح اكمل شغلي في المطبخ ….
حياه : ماشي يداده شكرا….
داده فاطمه: العفو علي ايه يحببتي ..
داده فاطمه راحت المطبخ وحياه دخلت الاوضه لقت مكان مليان بااجهزه رياضيه وشكلها غاليه والمكان فخم وتحفه …
حياه بااعجاب : انا شكلي هتوه هنا ولا ايه أدم…ياأدم ..
حياه فجأه لقت الي بيشدها من دراعها
حياه بشهقه : ااااعااااااا
أدم: يخربتك ده انا…فضحتينا
أدم ينتبه علي هدوم حياه يلاقيها نازله بالبجامه تحت كانت لابسه بجامه لونها وردي والتيشرت بتعها واصل الي خصرها وشفاف من عند الخصر وسايبه شعرها مفرود علي ضهراها وكانت شكلها ملفت وجميله جدا…..
أدم بغضب : ازاي تنزلي كده انتي اتجننتي
حياه : ازاي مش فاهمه…
حياه لقت نفسها طلعه بالبجامه
حياه : والله نزلت علطول مختش بالي…
أدم: ازاي مختيش بالك حد من الحرس او الطباخ يشوفك يهانم ..
أدم جاب لحياه جاكت من هدومه
أدم : البسيه …
حياه لبست الجاكت الي غطاها كلها ومكنتش باينه منو
أدم بضحك: شكلك بالبجامه احل….
حياه : والله
أدم : اكيد بهزر انتي حلوه في كل حلاتك يقلبي وكمل كلامه بحده بس تاني مره تاخدي بالك وانتي نازله
حياه : اوكي
أدم بخبث: اوكي ايه انتي لازم تتعقبي عقاب شامل
حياه بترقب: مش مرتحالك
أدم يقترب من حياه
حياه جرت من قدامه وفضلت تجري وأدم بيجري وراها…
أدم: مش هسيبك
حياه : لا والنبي يدومي
أدم: والنبي لو عملتي ايه دومي مش هتفدك المره دي..
أدم يمسك حياه ويشلها..
حياه : يخرابي والله هصوت والم عليك القصر كله
أدم: طيب قولي اسم الكاتبه بتاعت الروايه اي وانا اسيبك ؟؟
حياه : جهادعبدالرحمن الفراوله والعسل بتعنا????????????
أدم: اها صح شاطره .. وكمل بخبث مش هسيبك بردو ????????????….
حياه : هلم عليك الناس …
أدم بااستهزاء ومفكرها بتهزر : محدش هيسمع يختي صوتي براحتك
حياه : اااعاااااااا الحقوني اااااعاااااا ااعاااااااااا
أدم: بس بس يخربتك هيقولو بيموتها جوه يمجنونه
أدم حط حياه علي كرسي
حياه بضحك : بس ايه المكان الجامد ده اول مره اشوفه
أدم: ده مكان التمرين بتاعي بابا هوا الي عملهولي من زمان علشان كنت بحب السباحه وكده وكنت بمارس رياضه هنا واضرب في البسيم بردو كنت بشارك في مسبقات وكنت علطول باخد المركز الأول لحد محترفت
حياه : والله ده انتا طلعت جامد بقا علي كده علشان كده مسكت العيال الي طلعو علينا ظبتهم
أدم: انا جامد من يومي انتي الي مش بتشوفي يقلبي ????????
حياه : ههههههههه لا شكلي بدأت اشوف يخويا
أدم: ايه ده بجد يعني ارجع النضاره الي جيبهالك
حياه : والله ????
أدم: اصلك طولتي اوي ده انا هخلل جمبك يختي ????????
حياه : بطل رخامه… بس انتا مش بتقدم مسبقات ولا كده انا اول مره اعرف موضوع السباحه ده
أدم قعد جمب حياه
أدم: اصلي اعتزلت من زمان بس مبطلتش تمرين ولا سباحه هنا اصلها هوايه السباحه في دمي من وانا صغير …
حياه: طيب بتبطل ليه
أدم: كده وقتها ظروفي كانت ملغبطه وكنت اساسا مش فارق معايا مسبقات ولا كده فبطلت واكتفيت بنها مجرد هوايه وخلاص
حياه : اهااا انتا سباحه وغني وغير كده رجل أعمال
أدم: دايس في كله ????
حياه : ???????????? ربنا يذيدك يدومي
أدم : اها نرجع للعقاب
حياه قامت من جمب أدم وجرت من قدامه
أدم: اجري اجري كده كده مسيري بليل همسك في الاوضه …
حياه : هتفش من البيت ????
أدم: ابقي اعمليها كده وهتشوفي هعمل فيكي ايه
حياه : لا متتنرفز يكبير انا بهزر
أدم: ايوه كده اتعدلي …
حياه بضحك : هتفش من البلد كلها ..
أدم : والله لو روحتي فين هجيبك بردو
حياه: طب يلا نفطر بقا علشان انا جريت كتيرر وتعبت
أدم شال حياه علي ضهره
أدم : يلا يختي
حياه: صدق الدنيا من فوق هنا احل بكتير من تحت انتا طويل اوي ????????
أدم: ربنا وعدني بحب وحده هبله..
حياه : اخس عليك انا هبله ده انا سكره ..
أدم: منا هموت وادوق السكر ده يختي مش عارف ..
حياه : عيببب يدومي ..
أدم: انتي خليتي فيها دومي بل دومي بلا زفت ..
حياه : اهدي يصلاح ????????
أدم وحياه فطرو قبل مسهام ودارين يصحو من النوم لان أدم قام بدري عن كل يوم
أدم: ايه هتعملي ايه
حياه : القهوه مش هتشربها
أدم: روحي غيري لأول والبسي هدوم تانيه وغطي شعرك ده مش بكفايا كرشت الطباخ بره وخليت الحراث الي في الجنينه تطلع بره
حياه: حاضر
أدم: يلا مستنيكي علشان القهوه متغبيش
حياه : #######
يتبع..
لقراءة البارت التاسع العشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية خطأ أفقدني عذريتي للكاتبة سمسمة سيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!