Uncategorized

رواية هروب من نصيبي الفصل السادس عشر 16 بقلم فاطمة محمد

 رواية هروب من نصيبي الفصل السادس عشر 16 بقلم فاطمة محمد

رواية هروب من نصيبي الفصل السادس عشر 16 بقلم فاطمة محمد

رواية هروب من نصيبي الفصل السادس عشر 16 بقلم فاطمة محمد

مكملش دقايق وهند شافت جورج واقع في الأرض حوليه دم هند شافت أن لسه عايشه ولا لا وللاسف كان مات 
هند بصوت : لا مااااات لي لاااااااا
اسلام اول ما شاف كده جري عليها وقال بصدمه: ازاي ازاي اكيد لا هو عايش صح فين حازم يجي ونوديه المستشفى حاازم تعال جورج اتصاب بسرعه علشان تلحقه
يعتبر كل الناس الي كانوا بيهجموا عليهم ماتوا والباقي هرب وحازم لقه اسلام بينده عليه راح بسرعه واول ما شاف جورج قال: اي ده ازااي طب يلا بسرعه نوديه المستشفى 
هند بحزن وعياط: مات جورج مات 
حازم مسكها من دراعها قومها قالت بزعيق: مفيش حد مات فاهمه انتي من ساعه ما جيتي المصايب عماله تيجي امشي بقا امشي 
هند عيطت اكتر
اسلام : لاحول ولا قوة الا بالله 
الجثث اتشالت وأحمد كان واقف وشاف كل ده
 احمد : حازم في بنت هنا في المعسكر
حازم : والله يا فندم انا عرفت وكنت هقولك بس حضرتك قولت انك عايزها تقعد وتعمل شغل هنا 
اسلام: اه يافندم ده هو الي حصل 
احمد: انتوا مفصولين عن الشغل 
كله بص لي هند بقرف 
حازم  هند واسلام مشيوا وإسلام راح لي ام جورج يقول ليها وحازم وهند روحوا 
اسلام خبط علي الباب وام جورج فتحت
 اسلام :انا مش عارف أقولك اي 
أم جورج : ادخل يابني 
اسلام دخل وقال: للاسف ابنك مات 
ام جورج مكنش باين عليها اي زعل 
اسلام : حضرتك كويسه 
ام جورج: تشرب اي 
اسلام : اشرب اي بقولك ابنك مات 
ام جورج بزعل: ما انا عارفه أنه هيموت وكنت حاسه أنه هيموت في اخر مره كان هنا كنت بقوله متروحش انا مش مطمنه قالي لي كده كده هموت بس لما تعرفي اني مت متزعليش ولا تعيطي علشان هموت وانا بدافع علي بلدي واحميها ووقتها قالي اني اخلي باله من خطيبته واول مره يمشي ويحضني جامد كده علشان كان حاسس أنه رايح مش راجع 
اسلام : الله يرحمه 
ام جورج عيطت وإسلام مشي 
_______________________
عند حازم وهند
 هند كانت بتعيط وحازم سايق  
حازم: اسكتي بقاا كل شويه مصايب بسببك 
هند بعياط: وانا مالي هو انا الي موته 
حازم: لا بس انا مشيت من  شغلي بسببك 
هند بزعيق : كل حاجه انا انا انا زهقت انا السبب في شغلك وانا السبب في أن ابويا يحاول يقتلني وانا السبب في اني احبك صح يلا وانا السبب في أن تسنيم تكرهني بس خلاص انا أوعدك انك مش هتشوفني تاني خلاص 
هند نزلت من العربيه وجريت برغم انها لسه مش بتعرف تمشي زي الاول بس مشيت 
هند راحت البحر وقعدت قدامه 
أما حازم روح 
ام هند : انتوا جيتوا دلوقتي لي وفين اسلام وهند
حازم : بنتك معرفش راحت فين تلاقيها هربت تاني وإسلام راح لي ام صاحبي يقولها أن ابنها مات 
ام هند : اكيد لا بنتي مهربتش 
حازم ضحك بسخريه 
موبيل ام هند رن كانت مريم
 مريم: اي يا طنط فين هند برن عليها مش بترد 
ام هند : معرفش حازم بيقول أنها هربت 
اسلام جه وكان زعلان
ام هند : فين هند يابني 
اسلام : لي هي مش مع حازم 
ام هند: لا حازم جه لوحده 
اسلام بص لي حازم وقال: فين هند 
حازم ببرود : مشيت اتخانقت انا وهي ومشيت وقالت اني مش هشوفها تاني
مريم جت وقالت : اسلام هند فين 
اسلام بحزن: جورج صاحبي مات وهي كانت زعلانه وكانت ماشيه مع حازم بس اتخانقوا في الطريق
مريم راحت اتخاتقت مع حازم  
______________________
بعد خمس ساعات والساعه بقت9
حازم رن علي اسلام و مريم مكالمه جماعيه 
مريم :ها لقتوها 
حازم : لا 
اسلام فين اكتر أماكن بتحب تروحها 
مريم : في ماكن أو اتنين 
اسلام : حلو يبقا انا مكان وأنتي وحازم مكان 
مريم: اول مكان البحر**** تاني مكان**** 
اسلام : تمم يلا
مريم قبلت حازم وراحت المكان وفعل هند بتعيط في البحر وكانت واقفه وهتتنحر خلاص 
حازم اول ما شاف هند
حازم بصريخ : هند لا  
هند بصت لي وقالت :انا من ساعه ما شوفتك وانا حبيتك وانا انسانه وحشه اوي علشان بحب واحد مرتبط بس هقولك لتاني مره بحبك
و هند نطت ……
يتبع……
لقراءة الفصل السابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية جوازة غصب للكاتب عمرو خالد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!