Uncategorized

رواية روح فهد الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم آية رمضان

 رواية روح فهد الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم آية رمضان

رواية روح فهد الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم آية رمضان

رواية روح فهد الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم آية رمضان

فهد دخل الاوضه ل روح و اتلاقها مرميه على الأرض اتخص جامد و جري عليه و شاله بخوف و قلق و حطه على السرير بخضه و خوف و موش قادر يستوعب جرالها ايه قام و جاب تليفونه و بصعوبة بالغة قدر يمسك التليفون و يطلب رقم دكتور العائلة و طلب منه أن يجي في أسرع وقت و بالفعل، جاه في أسرع وقت و من هو ل يرفض كلام كبير البلد 
الدكتور جاه و كشف على روح و بص ل فهد بعد ما خلص و فهد سأله بخوف
فهد برعب / في ايه يا دكتور ماله و ليه أغمي عليه بالشكل ده
الدكتور/ للأسف يا فهد بيه المدام روح مابتكلش كويس و ده أدى الي هبوط ف حضرتك مينفعش خصوصا في وضعه اللي هي و خصوصا أن هي لسه في الأول 
و متقلقش هي تبق كويسة 
فهد بعد فهم و خوف / في وضعه  هي ماله حضرتك هي في حاجة وجعها
الدكتور /الف مبروك يا فهد بيه المدام روح حامل
فهد كأنه ماخدش باله من اللي قاله الدكتور و قاله
فهد / حضرتك هي حالته خطيره هي ماله
قطع كلامه تفكيره و أما بدا يستوعب كلام الدكتور و سأل الدكتور ب صدمه
فهد بدهشه / حامل
_______&&&&_______
سوسن مسكت السكينه قدام جوزها و قالتله بدموع و عيياط
سوسن / لو قربت مني خطوه صدقني هقتلك ابعد عني
جوزها بخضه / يا مجنونه اهدي انا عملتلك حاجة اهدي بس و اعقلي كده
سوسن بدموع / اوع تقرب مني فاهم والله اقتل نفسي
جوزها / طب اهدي موش هقربلك والله بس اهدي كده
سوسن قوته كأنه اتبخرت و قعدت على الأرض و ضمت رجليه الاتنين وحضنته و قعدت تعيط جامد على حاله و على الجواز اللي انجبرت عليه
جوزها قعد قدامها بس بمسافه و سأله برقه و حنيه/ ممكن اعرف بتعيطي ليه طب انتي عايزه ايه و انا هجيبلك كل اللي انتي عاوزه
سوسن بدموع / انا عايزه حبيبي رامي، عايزه اروح ل رامي، لو سمحت وديني عنده
محمد بألم لل بنت اللي حباه من اول ما دخلت الصيدليه عليها و حبها من اول نظره لكن قال بثبات
محمد بوجع / حاضر يا سوسن هوديكي ل رامي
سوسن بفرحه قامت و راحت قعدت قدامه و قالت
سوسن بفرحه / بجد هتوديني عند حبيبي، بجد انت انسان حلو اوي بجد متشكره
محمد بابتسامة ألم / العفو بس انا عندي رجاء منك ممكن
سوسن بحيره بصتله و هو فهم حيراته و قاله
محمد / بصي يا سوسن انتي زي ما انتي شايفه احنا انهارده ليله دخلتنا
اول ما قال كده سوسن خجلت و وجهها جاب مايه لون و هو كمل كلامه تحت خجلها اللي هو لاحظها و حباه
محمد / بصي يا سوسن انا مينفعش اوديكي عند رامي دلوقتي لأن الموضوع ده يخص سمعتك و سمعتي انا كمان
سوسن بصتله بخوف و قالت بقلق / و المعني
محمد اتنهد تنهيده قويه و قاله
محمد / المعني أن احنا لازم نقعد مع بعض فتره الأول علشان يبقا عندنا سبب للطلاق، اكيد فاهمني، قال كده بقلب كله وجع
سوسن بقلق / يعني الفتره دي هتبقا في قد ايه مثلا
محمد / يعني أقل حاجة شهر
سوسن بصدمه / شهر، لسه هستني شهر
محمد بوجع / سوسن انا بوعدك أن انا اوديكي ل رامي و هحاول اخليه في أسرع وقت، ممكن بعد اذنك حتى تخلينا أصحاب الفترة دي و انا اوعدك أن في الاخر اللي انتي عاوزه هيحصل
سوسن بصت ل محمد لأول مره تشوفه و حستها طيب جدا
و بصت ل عيونه و هو كذلك بصله بعيونه و حست من عيونه بأمان و طمأنينة رهيبه لكن شالت الشعور ده من دماغه و سابته و دخلت على الحمام 
و هو موش قادر يبعد عيونه عليه ف هو احباه من اول نظره من ساعته ما رحتله الصيدليه و افتكر وقتها اللي حصل
فلاش باك 
دخلت الصيدليه وطلبت برشامه صداع و طلبت منه أيضا كوب من الماء و هو انصاع إليه على الفور و جابله و قداملها المايه و هي اخدت البرشام و شربت نصف كوب الماء و شكرته و مشت، و هو كان صفنان فيه و جاب نصف كوب الماء و جاب على نفس المكان و شرب من نفس المكان اللي حططت شفايفها عليه و شرب أيضا كأنه بيرتوي من عطر شفاتيها و كأنه بيحس بشفايفها أيضا، استغفر ربه و قال بداخله أن هي تبق ملك له
باااك
محمد اتنهد تنهيده قويه و سمع الباب بيخبط و هو فهم الباب بيخبط ليه
________&&&&_______
عند مريم كانت حابسه نفسها في اوضته و مقدمهاش غير البكي و الدموع و الوجع اللي هي شافته و حست بيه و خصوصا اما شافت اللي بتحبه في حضن اخته
ازاي هتتقبلها بعد كده
ازاي هتقدر تحبه بعد كده 
ازاي و هي قلبه يصرخ من الألم و فجأه اتلقت ايد بتحط على كتفه ايد بقت ليه هي مواسيته
______&&&&_______
عند رامي كان قعد يفكر في سوسن و سبب غيابه و حزن بشده و فجأه خطر في باله مريم ف قرر يقوم يشوفه يواسيه و يتلاقوا حل ل حازم
راح ل عنده و خبط عليها لكنه هي مسمعتش و سرحانه في عالمها و يا تري هتعمل ايه
رامي قلق و فتح الباب براحه و بيحمحم و هو داخل و بيدور بعينها في الاوضه ل حد ما عنيه و قعت عليه قرب عليه و لاقه لسه بتعيط و قلبه وجع قوي عليه و راح حط ايديه على كتفه و ادله منديل كان في جيبه و قاله
رامي / لحد امتى هتفضلي تعيطي و موش كفايه كدا بقا
رامي قعد جنبه، كانوا قاعدين في البلكونه و الجو ظلام و مكان هادي جدا بيقطعه عيياط مريم
مريم فجأه حطت دماغه كتف رامي و هو استغرب فعلته بس بتلقائيه رفع ايديه على كتفه و كل ما تعيط اكتر يضمه في حضنها اكتر و اكتر علشان يهديه
غافلين على العيون اللي بصلهم بخبث و تفكير في تدمير حياتهم
_______&&&&&________
سوسن خرجت من الحمام و اتلقت محمد واقف مضايق ف قربت منه و سألته
سوسن / انا سمعت حد كان بيخبط موش خير اصل حضرتك شكلك مضايق
محمد زفر بقوه و قعد حط ايديه على رأسه و موش عارف يعمل ايه، ف افتكر شنطه الإسعافات بتعته بما انه دكتور صيدلي ف اكيد عارف ازاي يجرح نفسه و ازاي يداوي نفسه
جاب علبه الإسعافات الأولية بتاعته و طلع مشرط تحت أنظار سوسن اللي مستغربه هو بيعمل ايه و شهقت بشده اما اتلاقته بيعور نفسه و بينزف و فجأه اتلقته جاب ملايه السرير و غرق الملايه بدمه و اتبعته و هو بيلف المنديل بإهمال على جرح يديه و اخد الملايه و خرج تحت انظاره المندهشه
_________&&&&_________
اسيل كانت خارجه من اوضته و بتجري فجأه خبطت في اللي كان ماشي و كانت هتوقع لولا الايد اللي لحقته و مسكته من وسطها جامد و بتبص لاقته حازم اللي بيبصله بخبث و بيبص ل جسمها بطريقه خبيثه جدا
_____&&&&_________
عند زين حس بالعطش فجأه ف قرر أن هو ينزل يشرب و خرج فجأه ف اتلق حازم ماسك اسيل من وسطها و بيبصله نظرات خبث ف زين علم هذا لأنه ظابط ماهر و يعرف تعبيرات الوجه جيدا و فجاه حس بغيره جواه لأنه يعرف و يعلم جيدا حازم و ما هو ماضيه و لانه غار عليه بشده و مقدرش يتحمل اكتر من كده ف قال بصوت كله غضب
زين / حاززززززم
_________&&&&&________
فهد لسه على صدمته أن روح حامل، و الدكتور استأذن و مشي، روح بص ل فهد لقته سرحان و سألته بحب
روح / مالك يا فهدي انت زعلان اني حامل
فهد بغضب / اللي ف بطنك ده لازم ينزل 
روح بصدمه /٠٠٠٠٠٠٠٠
يتبع……
لقراة الفصل التاسع والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية امرأة بطعم الوجع للكاتبة أماني عنان

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!