Uncategorized

رواية الساحر الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم ياسمينا

 رواية الساحر الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم ياسمينا

رواية الساحر الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم ياسمينا

رواية الساحر الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم ياسمينا

اريان حط ايدو علي وش ياسمين وقالها : انتي تعبانه ياحبيبتي
ياسمين نزلت ايدو وقالت : ها هتنفذو 
اريان : اممم طب مانا ممكن بكل سهوله اخطفك عادي جدا 
ياسمين : بس هكرهك ومش كل حاجه غصب 
اريان بضيق : اومال اعمل ايه 
ياسمين : طلقني
اريان بغضب : انا مستحيل أطلقك فاهمه واوعي تكوني مفكره انك بعدي عني بمزاجك لا انا سبتك تخدي بريك من الي انتي شوفتيه معايا وعلشان وسام يشبع منك زاي ماقولتي وعلشان حالتك نفسيا تتحسن إنما أطلقك لا فاهمه انا استنيتك سنتين في عذاب وقرف هو انتي مش ملاحظه ان عمر محد فراقو كسرني غيرك هو انتي مش شايفه انتي عملتي ايه انتي خلتني انسان بيحب ويتحب تعرفي الحب ضعف بس انا عايز اكون ضعيف قدامك لانك حبيبتي وانا مبسوط بده انا عمري ماهتميت بزعل حد أو حتي فراق حد انتي الوحيده الي اهتميت بزعلك وفراقك لانك بجد فارقه معايا انتي مش مجرد حبيبه ولا زوجه انتي حياه بنسبه ليا افهمي بقا
ياسمين عنيها دمعت من كلامو وابتسمت وقالت : وانا كنت ممكن انزل من طياره واجيلك فورا بس انا بجد كنت تعبانه اوي ومخنوقه انت متعرفش عملو فيا ايه دول كهربوني وجع بجد فظيع والوجع الاكبر لما سمعتك وبتتفق معاهم
اريان قرب منها ومسك وشها بحب وقال : والله مانا ده ريان 
ياسمين بحب : مصدقاك 
اريان : طب ليه فراق سنتين ده مهي اتحلت في ربع ساعه اهو 
ياسمين : كان لازم نعرف أن احنا بنحب بعض حتي بعد الفراق كان لازم كل واحد فينا يبقا لوحدو ويحدد مشاعرو 
اريان : وحددتي مشاعرك 
ياسمين : ايوا 
اريان بسعاده : هترجعي
ياسمين : اممم ايوا بس فيه كدا شويه شروط 
اريان بضيق : لا بقا خلاص مش عايزك ترجعي
ياسمين بضحك : اسمع بس اول حاجه هتروح تطلب ايدي من وسام وبعدين نعمل خطوبه وبعدين فرح 
اريان : كل ده 
ياسمين : ياعم انت وراك حاجه وبعدين انا عايزه افرح كدا زاي بنات 
اريان بأبتسامه : لو ده هيفرحك انا وافق 
ياسمين بأبتسامه : وكل يوم تعملي حاجه مختلفه واه وعايزين نشوف سوا حكاية باسم حلمي ده 
اريان : طيب ياستي 
ياسمين : انا عندي مقابله شغل عندو هو عايز مخرجين مبتدئين اه صحيح انا اشتغلت في الاخراج و
اريان قطعها وقال : انا عارف عنك كل حاجه 
ياسمين ابتسمت بحب وقالت : بتراقبني 
اريان بأبتسامه : اي حاجه بتعمليها انا عرفها 
ياسمين بأبتسامه : ماشي ياسيدي ايه رأيك بقا 
اريان : مش عارف ليه كل ده مااقتلو احسن
ياسمين : اريان مش كل حاجه قتل احنا هنسجنو وبس قتل لا
اريان : طيب 
ياسمين بأبتسامه : يلا تعالي حدد معاد معا بابا علشان تجي تتقدملي 
اريان : ايه ياياسمين في ايه احنا ممكن نخلص كل ده في ربع ساعه 
ياسمين : انا قولت اييييه 
اريان : ماشي ياستي يلا
ياسمين واريان دخلو المستشفي …
_________________________________________
????عند شمس ????
شمس كانت قاعده في اوضتها قدام لاب توب بتاعها وبعدين دخلت عليها سهام 
سهام : نفسي افهم بتعملي ايه وليه ليل ونهار في اوضتك حتي اريان مش بتشوفيه معانك بتحبيه اوي 
شمس بصتلها ببرود وقالت : كل شئ في وقتو حلو انتي متعرفيش الدماغ دي بتفكر في ايه 
سهام بستغراب : بتفكري في ايه 
شمس بغموض : في حاجات كتير 
سهام : زاي ايه 
شمس : مالكيش دعوه 
سهام بغضب : ازاي تكلمي امك كدا 
شمس بغضب : مش امي انتي ام الحقيره تانيه الي اسمها ياسمين  وانتي احقر منها 
سهام بصدمه : نعم 
شهس بغضب : اخرسي مفكرني هسيبك تتحكمي فياااا هاا
سهام بغضب : حتي لو مش امك مينفعش تكلمني كدا
شمس : بقولك ايه أنا مش عايزه صداع انا واثقه أنها بنتك وانتي مش امي 
سهام بصتلها بضيق وخرجت من الاوضه اما شمس ابتسمت بخبث وبعدين شكلها اتغير شكلها وطلع موت….
موت ابتسم بخبث واختفا وراح لي للمكان الي حابس فيه  شمس كانت مربوطه في كرسي وكان باين عليها الخوف وبصت قدامها ملقتش حد وكان مكان ضلمه ومرعب 
موت بابتسامه: بقالك هنا محبوسه سنه صح 
شمس بدموع : انا مش فاهمه انت عايز مني ايه 
موت : مانا حكتلك 
شمس : وانا وافقت ابقا من جيشك ليه حبسني بقا 
موت : اصل بصي 4 أشخاص الي من جيشي دول لازم يكون ليهم صيفات مختلفه اول واحد لازم يكون مخلف بنت ووسام كان مخلف بنت صحيح هو مكنش يعرف بس انا عارف كل حاجه وكمان كان ذكي جدا تاني واحد يبقا قلبو ميت وذكي بردو وده اريان تالت واحد يكون قلبو اسود وذكي بردو كنت هاخد ريان اخو اريان بس مات للاسف ف ملقتش غيرك قلبك اسود اوي وده الي عايزو أما بقا رابع واحده لازم تبقا بنت وجميله وتبقا فوق 20 سنه وتكون ذكيه وفعلا لقتها 
شمس : مين 
موت بغموض : ياسمين استنيت لغيت لما كبرت وبقا عندها 22 سنه
شمس : طب مشمعنا مخلتنيش زايك
موت : لأن لازم ياسمين الاول مهو بترتيب يروحي
شمس بخوف : وليه ظهرتلي دلوقتي
موت : علشان تبقي تحت رجليا حاسس ان انا وانتي هنعمل كابل هايل
شمس : انا موافقه ابقا معاك 
موت بثقه : مانا عارف 
شمس : وناوي تعمل ايه 
موت بخبث : طول مااريان ووسام جمبها مش هقدر اسيطر عليها اجهزي علشان قريبا هنجتمع
موت اختفا وشمس قالت : كدا هيبقا احسن هيبقا عندي قوه واقدر اخد الي انا عايزاه…
________ __________________________________
????عند اريان????
وسام قرار يطلع شهد من مستشفي واريان راح البيت هو وتوته والأطفال وجمع كل الي في القصر
اريان : بصو بقا ياسمين رجعت 
ريم بسعاده : بجد 
عليا : ايوااا وانا بقول وشك منور ليه
رامي بضحك : دا صورتي جابت نتيجه بقا 
اريان بستغراب : صوره ايه 
رامي : اصل انا صورتك انت وياسمين الصغنونه ونزلتها علي فيس وهي شافتها وتجنت وكانت عايزه تعرف مين الي معاك دي
اريان بأبتسامه : صح هي فعلا اتجنت 
سيف : وحشتيني بنت الايه
اريان بضيق : نعم
سيف  : احم احم لا مفيش 
اريان : بصو تعالو اقولكم الخطه 
الكل اجتمع وبدأ يقولهم الخطه …
______________________________________
????عند ياسمين ????
كانت قاعده في عربيه ووسام وشهد كانت شايله ياسين وياسمين اريان 
ياسمين بحب : والله حبيتك معاني متبريه منك 
وسام كان في دنيا تانيه خالص ومش مركز حاسس بخطر 
ياسمين : بابتي 
وسام : ها
ياسمين بأبتسامه : اي لاف يو 
وسام بصلها وابتسم وقال : اي لاف يو تو 
ياسمين ابتسمت وقالت : متزعلش مني مش هقول الكلمه دي تاني
وسام : كويس ده الي انا طلبو
ياسمين ابتسمت وسكتت  وبعد ربع ساعه وصلو قدام القصر ونزلو ودخلو القصر بس لقو نور قصر مقفول
ياسمين : ايه ده يابابا 
محدش رد عليها وياسمين بصت وراها ملقتش حد ومكنتش شايفه حاحه
وفجاه ظهر قدامها اريان وكان معه شامعه ومولها وقرب منها بهدوء
ياسمين بأبتسامه : ايه رومانسيه الي ترعب دي 
اريان بحب : حلوه ولالا 
ياسمين : اه حلوه 
اريان : اسمعي دي 
ياسمين : ايه
اريان بحب :‏لم أحبّكِ لحاجتي للحب، و لم أحبّكِ بسبب الفراغ، و لم أحبّكِ لأنني وحيد ، بل أحببتك لأنكِ أنتِ، لأنك المكان الآمن، لأن الخوف معك يتلاشى كأنه لم يكُن، أحببتكِ بسجيتك و بعيوبك و ندوبك حتى في اللحظات التي لم تُحبّي نفسكِ بها أحببتك كثيرًا و رغبت بكِ كثيرًا دون توقف❤️
ياسمين بأبتسامه : واووو 
اريان : احممم احمممم دورك 
ياسمين بحب : أنت وطني وموطني وأوطاني، أماني ومأمني واستئماني، وقدَري، أنت أساس حياتي✨♥️
اريان حضنها بحب والنور اتفتح 
ريم : مش وقتو تعالي ياياسو
ريم مسكت ايد ياسمين 
ياسمين : هنروح فين 
اريان غمزلها وقال : مهو انا جاي اطلب ايدك من ابوكي انهارده
ياسمين بصت علي وسام لقتو بيبتسملها بحب 
ياسمين بسعاده : اشطا يلاااا
ميرا : هنظبهالك وهنرجع 
ياسمين : ايه نظبطهالك دي هو انتي شيفاني وحشه 
ميرا بضحك : لا والله مش قصدي 
علياا : انجزووو
ريم مسكت ايد ياسمين وطلعو اوضه اريان وكان معاهم ميرا وعليا ودخلو اوضه اريان وريم قربت من الدولاب وطلعت منو فستان 
ريم : امسكي ياستي ده فستان اريان جبهولك 
ياسمين خدت فستان وحضنو جامد وقالت : انا مبسوطه اوي 
ميرا قربت من ياسمين وقالت : انا اسفه علي كل حاجه 
ياسمين حضنتها بحب وقال : انسي كل حاجه المهم أن احنا كلنا سوا 
ميرا بدموع : انتي طيبه اوي وانا ندمانه اني اذيتك
ياسمين غمزتلها وقالتلها : و خطفتي مني الواد رامي
ميرا بضحك : رامي ده احلا حاجه حصلتلي انا بحبو اووووي اوووي قدر يداوي جروحي بجد 
ياسمين : هو طول عمرو طيب 
عليا بضيق : اما سيف بقا عينو فارغه 
ياسمين بضحك : طول عمرو كدا 
ريم بأبتسامه : عصومتي بقا كل يوم بيحبني اكتر 
ياسمين بضحك : اهاا يااجامد
ريم : يلا ادخلي البسي فستان ده في الحمام واحنا هننزل تحت 
ياسمين : اوك 
البنات خرجو برا الاوضه وياسمين فضلت تحضن الفستان وتلف بيه بسعاده وكل ده واريان شايفو علي تلفونو مركب كاميرات  وابتسم علي سعادتها ياسمين دخلت الحمام واريان  قفل تلفون أما توته طلعت اوضه اريان وفتحتها بهدوء وقربت من الحمام وفاجاه نور الاوضه اتقفل وياسمين كانت لسا بتلبس الفستان 
ياسمين بخوف : ايه ده نور اتقطع ليه 
توته ابتسمت بخبث ورجع شكلها الحقيقي وهو مووت…… وبعدين قلب شكلو لي اريان….
موت فتح باب الحمام 
ياسمين بخوف : مين 
موت : انا ياحبيبتي
فاجأه ياسمين لقت اريان قدامها وماسك شامعه 
ياسمين بصت علي هدومها وقالت : انا لسا بغير ايه ده 
موت بخبث : ومالو اساعدك 
ياسمين بغضب : اريان اطلع يلا وشوف نور اتقفل ليه
موت  : ناقصك ايه بس 
ياسمين بضيق : طب اقفلي سوسته الفستان 
موت : طيب 
ياسمين أدت ضهرها لموت وموت قرب منها وبدأ يقفل السوسته بهدوء وقال : مش كنتي عايزني اعلمك السحر 
ياسمين : اه 
موت بخبث : طب ماتقولي
ياسمين : اقول ايه 
موت : قولي انك عايزه تتعلمي سحري 
ياسمين : مش هينفع وسام قالي مش اقول كلمه دي 
موت بضيق : قولي وانا هعلمك
ياسمين : كل ده بتقفل السوسته
موت بخبث : لا جسمك حلو وحبيت اتفرج عليه 
ياسمين بعدت عنو بغضب وقالت : نعم مالك يااريان
موت بهدوء : قولي يلا 
ياسمين بضيق : طيب هقول بس مالك
موت : قولي ..
أما عند اريان فتح تلفونو لقه نور الأوضه مقفول أنصدم وطلع الاوضه بسرعه ولقه في نور جاي من الحمام قرب من الحمام 
موت : ها قوووولي 
ياسمين بغضب : طيب يااريان انا عايزه اتعلم سح. وووو نعرف بعدين????????????
يتبع..
لقراءة الفصل الثلاثون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً نوفيلا ورطة قلبي للكاتبة سارة فتحي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!