Uncategorized

رواية أقتحمت قلبي حورية الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم هاجر

      رواية أقتحمت قلبي حورية  الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم هاجر أحمد 

رواية أقتحمت قلبي حورية  الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم هاجر أحمد

رواية أقتحمت قلبي حورية  الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم هاجر

فى شركه الاسيوطي
جابر: انا حاسس ان رعد السيوفي شاكك في حاجه
ادم: متقلقش يا بابا انا عامل حساب كل حاجه 
جابر: مش مطمن
ادم: انا اللي قلقان منه دلوقت جاسر مركز معايا اوي
جابر: جاسر ده ميتقلقش منه القلق كله من رعد وياسين بعده
ادم: سيبها علي ربنا وعليا 
جابر: ربنا يستر
ادم بينه وبين نفسه: اما نشوف اخرتها معاك اي يا ابن السيوفي
عند رقيه في البيت امها بقيت كويسه وطلعت من المستشفى وليل اتصل بيهم طلب يقابل ام رقيه ويتكلم معاها، الباب بيخبط
سناء: افتحي الباب يا رقيه 
رقيه: حاضر تلقيها البت اسماء قولتلها تجبلي اندومي وشكولاته وتيجي ولو جت ومجبتش هعلقها بخطاف من رجلها علي باب البيت شبه المعزه المدبوحه
راحت رقيه تفتح الباب وهي لبسه بيجامه بلون البينك وعليها بطوط وعامله شعرها قطيتين وليل كان وقف وراه الباب وسامع كل حاجه وبيضحك عليها،فتحت رقيه وشافت ليل اتصدمت
رقيه: انت
ليل: لا قريني
رقيه: عوز ايه
ليل سرح في جمال رقيه وجمال شعرها الاسود بس ضحك علي القطتين والبيجامه اللي هي لبسها
رقيه بغيظ: بتضحك علي ايه
ليل: علي منظرك
رقيه: مالو منظرى ان شاءلله
ليل: روحي بصي فى المرايا
كل ده رقيه ناسيه هي لبسه ايه واصلا مكنتش تعرف ان ليل جاي وياريته جاي لوحده ده جاي هو وامه 
رقيه: ينهار اسود 
وطلعت تجري وليل عامل يضحك
صافيه: اخس عليك كسفتها
ليل: وانا مالي يا ماما الله مهي اللي شكلها يضحك
صافيه: بس زي القمر عرفت تختار يا واد
ليل بمرح: عيب عليكي يا صفصف
سناء: تعالو افضلو الهبله دي هتجنني
ليل: الحمدلله ان في غيري مقتنع انها هبله
صافيه: اتلم يا واد 
سناء: عنده حق والله اتفضلو بس مش هنفضل وقفين كده
صافيه: يزيد فضلك يارب
رقيه دخلت لبست فستان ابيض بورد اسود صغير وحجاب بالون الاسود وخرجت 
صافيه: بسم الله ماشاءالله تبارك الله فيما خلق
رقيه بخجل: متشكره يا طنط
ليل بضحك: القطتين فين ههههه
رقيه بغيظ: سربتهم
صافيه: ليل بطل رخامه
ليل: حاضريا صفصف
سناء: ادخلي هاتي العصير من جوه يا رقيه
رقيه: حاضر
دخلت رقيه جابت العصير وطلعت قاعدت جمب سناء 
صافيه: اظن ليل قالك يا سناء احنا جايين ليه
سناء: لا الحقيقه مقاليش اكتر من انه عوزني في موضوع
ليل: بصراحه انا حبيت اعملها مفجاه
سناء: طب اي هي
ليل: انا طالب ايد رقيه
رقيه كانت قاعده قدام ليل علي طول وبتشرب عصير اول ما ليل قال كده بخت العصير في وشه
ليل: الله يخربيت قرفك يا رقيه 
رقيه بصدمه: انت قولت ايه
ليل برخمه: مقولتش حاجه رجعت في كلامي
سناء وصافيه: هههههههه
رقيه بدموع: لا بجد قولت ايه
ليل بحب: انا طالب ايد رقيه عشان بحبها
صافيه: ها ايه رايك يا ست سناء 
سناء بفرحه: لو رقيه هتبقا مبسوطه وفرحانه معنديش مانع
صافيه: احنا ناخد رايها بنفسنا
ليل: لا مش مهم المهم رائ طنط سناء هي مش مهم
رقيه بغيظ: والله
ليل: اه
رقيه: طب مش موافقه
ليل: بس يا ماما اركني علي جمب،كتب الكتاب والفرح الخميس الجاي يا طنط ايه رايك
رقيه: نعم
ليل: شششش اسكتي انتي،ايه رايك يا طنط
سناء: بس يا ابني رقيه لسه ناقصها حاجات كتير في جهازها محتاجين شويه وقت
ليل: جهاز ايه انا عوزها بشنطة هدومها وكل حاجه جاهزه ولو في حاجه ناقصها هننزل انا وهي نجيبها
سناء: بس 
صافيه: مبسش ولا حاجه يا ست سناء قولى اه وخالينا نقراء الفتحه وخير البر عجله
سناء: علي خيرت الله 
رقيه وقفه عندها حاله زهول من اللي بيحصل 
صافيه: يبقا نقراء الفتحه 
ليل: رقيه يا حبيبتي حفظه الفتحه ولا لا
رقيه بصدمه: هاا
صافيه ضحكت: هههه اقري الفتحه معانا يا رقيه
رقيه: حاضر 
كلهم: ولا الضالين امين 
سناء: لولولولولولى الف مبروك يا حبايبي
ليل: الله يبارك فيكي يارب
ليل طلع علبه فيها خاتم ولبسه ل رقيه وباس ايدها 
ليل بحب: قدام امي وامك وقدام ربنا بوعدك اكون ضهر وسند ليكي العمر كله اكون ليكي الاخ والاب والعيله 

رقيه اتكسفت وحطت وشها في الارض
سناء: ربنا يحفظكم لبعض ويبارك في عمركو يارب 
صافيه: امين
سناء: يلا اتفضلو علي الغداء يا جماعه
ليل: ياريت انا جعان اوي
سناء: طب يلا
اتغدو وكان الجو مالين بالحب ودفاء العيله وليل طلب من سناء انه يتكلم مع رقيه في البلكونة لوحدهم 
ليل: اظن انتي مستغربه 
رقيه: اوي
ليل: محبتش اعترفلك بحبي غير قدام امي وامك ولما يكون في حاجه رسمي بينا عشان اقولهالك بكل فخر
رقيه بدموع: انا حاسه اني بحلم
ليل مسك ايدها: لا مش بتحلمي انا قدامك اهو وبقولك بحبك وعوزك مراتي وام لولدي
رقيه: من امتي
ليل: من اول مره شوفتك فيها،ساعت ضرفه الباب
رقيه ضحكت: ههههه انا اسفه بس انت بسم الله ماشاء الله عليك طويل وعريض جدا
ليل: طب وده حلو ولا وحش
رقيه بخجل: لا حلو
ليل بحب: بحبك
رقيه بخجل: ماما بتنده عليا
ليل ضحك: هههه مع اني مش سامع بس روحي
رقيه طلعت ودخلت تاني 
رقيه بخجل وبسرعه: علي فكره بقا انا كمان بحبك من اول مره شوفتك فيها،ايوه يا ماما جايه اهو
وطلعت تجرى من قدام ليل وليل فضل يضحك
ليل: هبله اقسم بالله بس بحبها اوي
في شركه السيوفي
جاسر: قولتلك من الاول ادم الاسيوطي بيلعب فى الورق وفى الميزانيه 
رعد: كان لازم اتاكدت
ياسين: اديك اتاكدت هتعمل ايه 
رعد: هوريه عقاب اللعب مع عيله السيوفي
جاسر: خالي بالك ده مش سهل
رعد: سيبهولى بس وانا هسويه علي نار هاديه
ياسين: ناوي علي ايه
رعد: هخليه يقتنع ان هو قدر يضحك علينا وهوب اطلعله بالمفجاه الكبيره 
ياسين: وبوم منشتات الجرايد تكتب اعلان افلاس راجل الاعمال الكبير جابر الاسيوطي و ابنه ادم الاسيوطي وسقوط اسهم شركته 
جاسر: صدمه كبيره
رعد: ومش اي صدمه
جاسر تلفونه رن وكانت سندس
جاسر: طب عن اذنكو ورايا مشوار هعمله واجي بسرعه
رعد بخبث: مشوار اي
جاسر بتوتر: مشوار يا رعد
ياسين بخبث: رندفو يا رعد
رعد: مممم منا عارف المهم ياريت تنجز عشان جو المقبالت السريه ده مينفعنيش سندس زيها زي نور وانا مقبلش عليها كده
جاسر بحزن: لو عليا اتجوزها دلوقت بس هي مش متقبله الفكره ليه مش عارف
رعد: معلش بالراحه وبالهداوه وهي هتنسا اللي حصل معاها وخاليك فاكر بردو اللي حصل معاها مش سهل
جاسر: حاضر همشي انا
ياسين: تمام
رعد مسك دماغه تاني وحاس بوجع جامد
ياسين: علي فكره انت لازم تشوف دكتور عشان الصداع ده مينفعش تسكت عليه اكتر من كده
رعد: دكتور ايه ده بس قله نوم وارهاق 
ياسين: معلش لازم نطمن
رعد: نخلص من موضوع الصفقه دي ونشوف
ياسين: تمام
جاسر اتفق مع سندس انه هياخدها من الكليه وراحو قاعدو في كافيه علي النيل،وهما فى العربيه جاسر شغل اغنيه اتعمد انه يشغلها
(حماقي، مش سهل)
{حبيبي في حاجات تيجي كده مش فرض
بتيجي بكلام حلو تيجي بورد
تيجي بتكتيك
وتيجي بهداوة وفين وازاي تقدم عرض
حبيبي في حاجات تيجي كده مش فرض
بتيجي بكلام حلو تيجي بورد
تيجي بتكتيك
وتيجي بهداوة وفين وازاي تقدم عرض
أصل أنا مش سهل سماوي والله، مش سهل تحت الساهي دواهي، ما هو جمالك طبيعي وإلاهي، مفيش منه اثنين على الأرض، أصل أنا مش سهل سماوي والله، مش سهل تحت الساهي دواهي، ما هو جمالك طبيعي وإلاهي، مفيش منه اثنين على الأرض، حبيبي في حاجات تيجي كده مش فرض
بتيجي بكلام حلو تيجي بورد، تيجي بتكتيك، وتيجي بهداوة وفين وازاي تقدم عرض، قصرت السكة أنا كده أنجزت، داخلها بثقل واظن لحظت، إنت اللي عليك
بصي لي بعنيك وانا مستعد أموت فيها لو عوزت، قصرت السكة أنا كده أنجزت، داخلها بثقل واظن لحظت، وإنت اللي عليك، بصي لي بعنيك وانا مستعد أموت فيها لو عوزت
اصل أنا مش سهل سماوي والله، مش سهل تحت الساهي دواهي، ما هو جمالك طبيعي وإلاهي، مفيش منه اثنين على الأرض، اصل أنا مش سهل سماوي والله، مش سهل تحت الساهي دواهي، ما هو جمالك طبيعي وإلاهي، مفيش منه اثنين على الأرض، حبيبي في حاجات تيجي كده مش فرض
بتيجي بكلام حلو تيجي بورد، تيجي بتكتيك، وتيجي بهداوة وفين وازاي تقدم عرض، سماوي والله، سماوي والله، سماوي والله، تحت الساهي دواهي}
جاسر: ايه رايك في الاغنيه دي
سندس: حلوه
جاسر: ممم عجبتك يعني
سندس: اه
جاسر: طيب بقولك هنروح فين
سندس: نفسي اقعود علي النيل
جاسر: تحت امرك يا فندم انتي تومري
راحو علي الكافيه
جاسر: تشربي ايه
سندس: قهوه مظبوط
جاسر: تمام اتنين قهوه مظبوط 
الويتر: حاضر يا فندم
جاسر:متشكر
سندس باصه لنيل وساكته
جاسر: مالك يا سندس
سندس: هاا
جاسر: سرحانه في ايه
سندس بدون وعي او تفكير: انا بحبك
جاسر بصدمه: بتقولى ايه عيدي اللي قولتي تاني كده
سندس قامت وكانت هتمشي بس جاسر مسك ايدها وقاعدها
جاسر: استني انتي رايحه فين
سندس بدموع: انا مش عارفه انا قولت كده ازاي
جاسر: قلبك اللي قالها مش لسانك
سندس: انا خايفه
جاسر: متخفيش طول منا معاكي عمري مسيبك ولا ازعلك
سندس: وعد
جاسر: اكيد وعد وانا هكلم رعد وحور النهارده عشان هطلبك لجواز
سندس: لا بعد دراستي 

جاسر: لا هتكملى درستك وانتي علي ذمتي وفي بيتي 
سندس: حاضر
جاسر بخبث: هو انتي قولتي ايه من شويه
سندس بخجل: بحبك
جاسر: والنبي ده انا اللي بموت فيكي

يتبع….

لقراءة الفصل الثلاثون : اضغط هنا

لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

تعليق واحد

اترك رداً على Unknown إلغاء الرد

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى