روايات

رواية عشق الشهد الفصل الخامس 5 بقلم شهد محمد

رواية عشق الشهد الفصل الخامس 5 بقلم شهد محمد

رواية عشق الشهد الجزء الخامس

رواية عشق الشهد البارت الخامس

رواية عشق الشهد
رواية عشق الشهد

رواية عشق الشهد الحلقة الخامسة

شهد: ملكه انا هقوم ارد على ماما
ملكه: متبعديش عن هنا
شهد مشت يووه بقا مافيش شبكه هنا كمان فضلت تمشي لحد مكان كان فيه شبكه
شهد: اخير
عمر:ايه يا حلوه مالك
شهد بخضه: عمر
عمر: ايو عمر اللي ضربتيه بالقلم قدام الجامعه فاكره ولا نسيتي
شهد وبعدين: عايز ايه
عمر: عايزك
شهد: انت اكيد مجنون
عمر قرب منها شهد زقته ابعد عني
انت هتعمل ايه
عمر بضحكه عاليه ههههه هعمل اللي انا عايزه ومحدش هينجدك من ايدي
شهد بدموع ابعد عني يا عمر
عمر قرب منها وهي بتزقه
شهد: الحقوني حد يلحقني
زين زززين
في نفس الوقت
مراد حس بحاجه غريبه

 

 

 

 

مش عارف شهد جات في باله ليه
اما عند زين
زين استني كده
سما في ايه يا زين
زين حاسس ان حد بينادي عليا
سما لا يا حبيبي مافيش حاجه مش سامعه صوت
اما عند شهد
شهد بدموع عمر ابعد عني
عمر مش هبعد و هدفعك تمن القلم اللي ادتهولي غالي اووي
شهد بصوت عالي زين زين
مراد مراااااااااااد
مراد قلبه دق بطريقة غريبه بيص علي البنات ملقاش شهد
راح لملكه
ملكه ايو يا دكتور
مراد شهد فين
ملكه كانت بتكلم والدتها في التلفون هناك كده
مراد تمام
عند شهد
فضلت تزق في عمر وتبعده عنه لحد مقدرت تبعده
وفضلت تجري تجري وهوب اتخبطت في مراد
شهد مراد الحقني واستخبت وراء ضهره
عمر شاف مراد ضحك ضحكه سخريه

 

 

 

 

مراد جري عليه وبدا يضرب فيه وهو مس حاسس بنفسه كان هيموت في ايده
شهد بدموع خلاص يا مراد هيموت في ايدك
مراد سابه عمر قام من علي الارض وهدومه مليانه رمله وبدا يسند وقال مش هاسبكم
مراد كان لسه هيضربه عمر جري من قدامه
مراد لف وشه لشهد اللي مبطلتش عياط
شهد بصتله واترمت في حضنه
مراد استغرب بس حاس ان هدا لما حضنته وحاوط بايديه علي وسطها
شهد بدموع انا مش عارفه لولاك كان حصلي ايه ربنا بيبعتك ليا كل مره تنقذني
مراد ابتسم وقالها هتفضلي حضانني يامه كده 😂
شهد بعدت عنه وقالت اسفه والله ما كان قصدي ماامعرفش عملت كده ازاي
وطلعت تجري من قدامه
مراد مجنونه والله
شهد جرت ودخلت الخيمه بتاعتها
ملكه شافتها وهي بتبكي
راحتلها مالك يا شهد في ايه
شهد حضنتها وفضلت تبكي
ملكه مالك بس اهدي كده
شهد هدت وحكتلها كل حاجه حصلت
ملكه ده مجنون انتي هتسكتي علي هو عمله ده
شهد بدموع مس عارفه انا تعبت والله تعبت
زين راحلهم ناد علي ملكه ملكه
ملكه تعالي يا زين
زين مالك يا شهد
ملكه كانت لسه هتتكلم
شهد مافيش تعبانه شويه وعايزه انام
زين ملكه اطلعي بره دلوقت

 

 

 

 

شهد لا يا ملكه خليكي عايز تقول ايه يا زين
زين انتي بتتكلمي كده ليه
شهد انا حره اتكلم براحتي
زين انا اسف
شهد بضحكه سخريه اسف علي ايه
زين عشان ومكملش
ملكه زين سيب شهد ترتاح دلوقت ولما نروح ابقي اتكلموا
شهد عايز تقول ايه اكتر من اللي قولته فاكر كلامك يا استاذ زين ولا افكرك
زين بجد مكنش قصدي انا معرفش قولت كده ازااي ومديت ايدي عليكي
وبعدين انتي بتحبيني واللي بيحب
شهد اسكت متكملش
انا كنت بحبك فعلا بس دلوقت بكرهك عارف يعني ايه بكرهك
نسيت حبي ليك مع القلم اللي خته منك معرفش انا كنت بحبك علي ايه
شهد بدموع وكسره بكرهك يا زين وعمري مهرجع زي الاول
زين شهد بجد اانا
شهد متكملش واطلع بره بقي اطلع
سما شافته خارج من عندها متعصب راحت مالك يا زينوا
زين سما سيبني دلوقت
سما ليه بس في ايه احكيلي
زين بعصبيه قولتلك سيبني دلوقت لوحدي وسابها ومشي
عند شهد
شهد ملكه خليكي جمبي متسبنيش
شهد نامت
مراد نادي عليها
ملكه يا دكتور
مراد شهد بقت كويسه
ملكه اه الحمدلله
مراد طب اجهزوا عشان عشان هنمشي
ملكه دخلت لمت حاجاتها هي وشهد
ملكه شهد شهد قومي يلا عشان هنمشي

 

 

 

سما عمر عملت ايه ومال وشك
عمر ملحقتش اعمل حاجه بسبب مراد معرفش بيطلعلي منين الراجل ده
سما بص احنا هنفذ اللي اتفقنا عليه بعد حفله خطوبتي مش عايزة خطوبتي تبوظ بسبها تمام
عمر ماشي يا ستي
مراد كله جهز يلا عشان نطلع قبل الليل
فعلا جهزوا وشهد قعدت وملكه جمبها سندت راسها عليها وغمضت عنيها وسرحت في اللي بيحصلها
بعد وقت وصلوا والكل روح علي بيته
شهد جرت علي حضنن مامتها وحشتيني اوي يا ماما
شيماء وانتي كمان يا قلبي
يلا اطلعوا يا ولاد غيروا يكون العشاء جهز
طلعوا غيرو
شهد غيرت وصلت ونامت
علي العشاء
محمد امال شهد فين
ملكه شهد نامت يا عمي
محمد مشفتهاش من بعد مجات هي كويسه
ملكه اه الحمدلله
زين بيلعب في طبقه مش بياكل
ساميه مالك يا زين مبتكولش ايه يا ابني
ملكه بسخريه اصله عريس بقي
وين بصلها ومتكلمش وقام
ساميه اخوكي ماله يا ملكه
ملكه مافيش يا ماما
زين طلع اوضته
فضل يفكر في شهد
مش دي اللي كنت بتقول عليها اختك مالم بقي ززعلان
ليه زعلت من كلام اسلام ومن نظرات مراد ليها
قلبه اصلك حبيتها محستش بيها غير لما بعدت

 

 

 

 

عقله مستحيل اكون حبيتها انا اتعوت علي هزارها ومقلبها معايا اتعوت علي ضحكتها اتعوت علي لما تبقي مخنوقه تيجي تحكيلي اتعوت علي برائتها
قلبه كل ده وتقولي محبتهاش
زين معقول اكون حبيتها
زين بضحكه مستحيل
وفجاه افتكر سما
تاني يوم قاموا
ملكه مش هتروحي الجامعه انهارده ولا ايه
شهد لا مش رايحه انهارده
ملكه تمام باااي
في الجامعه
مراد دخل المحاضره وبدا يادور علي شهد مش لقيها في وسط الحاضرين
بعد المحاضره مخلصت
نادي علي ملكه
ملكه ايو يا دكتور في حاجه
مراد هو الانسه شهد مجتش انهارده
ملكه بتحاول تداري ضحكتها
لا مجتش ليه في حاجه
مراد ايه لا عادي طب ممكن رقمها
ملكه رقمها
مراد اه كنت عايز اطمن عليها بس
زين جه في حاجه يا ملكه
مكه وحبت تستفز زين

 

 

 

ملكه اه اصل دكتور مراد كان بيسال علي شهد
زين بغيره ليه في حاجه
مراد عادي كنت حابب اطمن عليها بس
زين لا اطمن هي كويسه
ملكه اتفضل رقمها
زين بص لملكه
مراد مشي
بعد وقت
روحوا
ملكه جرت علي شهد وكانت قاعده في الجنينه
مس هتصدقيني من سال عليكي انهارده
شهد وهي بتشرب الشاي هيكون مين يعني
ملكه مراد
شهد تفت الشاي علي ملكه
ملكه يخربيتك الله يقرفك
انا حاسه ان الدكتور ده وراه حاجه
شهد حاجه ايه
ملكه حب مثلا
شهد مستحيل
عند مراد
مراد ارن عليها اطمن
بس هتقول عليا ايه
لا مس هرن
لا هرن
في غرفه شهد
تلفونها رن برقم غريب
شهد الو
مراد انا مراد
سهد اتعدلت دكتور مراد
مراد عامله ايه مجتيش الجامعه ليه انهارده
شهد كنت تعبانه شويه
مراد وبقيتي كويسه
شهد اه الحمدلله
مراد تمام خلاص بكره هستناكي في كافتريه الجامعه اشرحلك محاصره انهارده
شهد شكرا لك جدا علي كل حاجه بتعملها معايا

 

 

 

 

مراد العفو هقفل دلوقت وهستناكي بكره
شهد سلام
شهد كانت مبسوطه باهتمام مراد بيها
تاني يوم
شهد قامت صلت وفطرت وراحت علي الجامعه
شهد قاعده علي الكافتريا مستنيه مراد
مراد اتاخرت عليكي
شهد لا عادي
مراد بيبص لعنيها
شهد اتكسفت وقالت يلا نبدا
مراد بدا يشرحلها وهو مركز معاها
زين دخل الكافتريا هو وسما
سما
زين بص شوف شهد قاعده معايا مين
زين بصلها بعصبيه ولقاها بتضحك
وراح عندها
زين بصلها بعصبيه وقالها شهد
شهد اتنفضت من مكانها
شهد زين
زين مسك ايدها انتي بتعملي ايه يا محترمه
شهد ضربته بالقلم
محترمه غصب عنك
زين بعصبيه

 يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشق الشهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى