Uncategorized

رواية طفلة الفهد الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم بسملة بدوي

 رواية طفلة الفهد الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم بسملة بدوي

رواية طفلة الفهد الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم بسملة بدوي

رواية طفلة الفهد الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم بسملة بدوي

رعد 
رعد بحزن ……ايوه رعد 
فهد بغضب جحيمي………انت بتعمل اي هنا وانا فين موديني فيييين 
رعد بحزن شديد………. متخافش ي صاحبي انا والله مش هأذيك وحبيت واشكرك اني بعد كل الي عملته فين واخدت ابني وربيته وكأنه ابنك بالظبط 
-ابنك مين 
 رعد بهدوء …….مروان  
فهد ببرود…….مكنتش اعرف أنه ابنك وبعدين  ابنك ازاي انت كنت متفق مع سوزي ي بن*****
 رعد ضحك …….. لا بس بعدين هتعرف المهم شويه وهنوصل امريكا عشان عمليتك
فهد بغضب…….نعم عمليه أي انا مش هعمل حاجه ابعد من قدامي اخلص وبيحاول ويقوم مش عارف 
رعد بص عليه بحزن وقال ………..ما تحاولش  انتي واخد حقنه شل*ل يعني مش هتعرف تتحرك اسمع الكلام وبطل العند ده 
بقلم بسمله بدوي
فهد بغضب…….. ابعد من وشي ي رعد انا مستحيل اصدقك من تاني ابعد وقفوا الطياره دي في اي حته اخلص وربنا لندمك ي رعد على الي عملته ده اصبر 
رعد قرب منه بهدوء واعطاه  حقنه منوم 
وثواني وفهد راح في النوم 
سامحني ي صاحبي عارف اني كنت ندل معاك بس ندمت وخرج
عند ايام 
ايام بدموع………نعم انتي بتقول اي ي يامن لا انت بتكذب صح ده مقلب قول صح والنبي ده انا وثقت فيك وحبيتك تقوم تعمل فيا كده طلع كل ده تمثيله طب لي عملت كده 
يامن بصدمه…….انتي سمعتي اي 
ايام بغضب شديد وضربته بالالم على وشه …….سمع كل حاجه طلعت ****اكتر منهم اتف*وه عليك  وعليهم طب لي عملت كده 
يامن بغضب……… مش عارفه ده انا هوريكي اسود ايام شوفتيها في حياتك ومسكها من شعرها ورماها على السرير
ايام بخوف شديد……..انت هتعمل اي 
يامن بشر ……… هتعرفي الوقتي وبيقلع تيشرته 
ايام بصدمه ……فين الجرح الي الدكتور  بيعقمهولك من ساعتها 
-غبيه انتي غبيه كل ده تمثيل وانتي اصلا كنتي برده وبطلي أسأله بقا خليني في المفيد 
بقلم بسمله بدوي
وفجأه
 .عند لارا صحت وقامت صلت واخدت مروان وخرجت من المستشفى وركبت تاكسي وراحت عند الشرطه عشان تبلغ عن فقدان فهد 
الظابط …….لازم يعدي  24ساعه ي مدام 
لارا بدموع……..ايوه عدي 
الظابط …….طب تمام اوي اسم حضرتك اي 
لارا محمد الدالي  
الظابط بصدمه………… نعم 
في مكان تاني خالص 
– احنا ازاي هنواجه لارا ي ****
انا خايفه اول ما تشوفنا يحصلها حاجه انا عملت كل ده لمصلحتها اكيد مش هترضي تسامحنا وده حقها بس انا حزين اوي من اخر مره شوفتها وشوفت نظره استنجادها بيا وانا بموت بالبطئ 
،احساس بشع اما تكون متكتف مش قادر تعمل حاجه ، تفتكري ممكن تسامحني 
-لارا قلبها طيب اوي وبتترضا بأقل كلمه بس انا خايفه الايام تكون غيرتها .
وكمان احنا في نظرهم ميتين ،ياترا شكلها عامل اي الوقتي اكيد بقت قمر 
قمر زيك يروحي نسخه منك اذا كانت في براءتك ولا في جمالك وطيبتك .
ردت عليه بكسوف ……لسا بعد العمر ده كله بتحبني  
-انا كل ثانيه حبي ليكي بيذيد 
(نسيب عصافير الحب دي ونروح لفهد ????????????)
عند رعد  الطياره وصلت امريكا 
وركبوا العربيه وراحوا المستشفي الي فهد هيعمل فيها العمليه 
رعد بشر …..لو حصله حاجه هموتك مكانه واهم حاجه تشيلوا السم من رجله من غير اي ضرر ورجله ترجع احسن من الاول  
الدكتور ……حاضر يرعد بيه 
بعد حوالي 10ساعات 
الدكتور ………*******
رعد بصدمه وووووو
عند رعد 
انت بتقول اي يعني اي خرجتوا السم ورجله كويسه بس هيقعد على كرسي يعنييييي ايه اومااال انا مسفررواااا لييييي 
يرعد بيه أهدى هو بس حكايه وقت وسنه بالكتير وهيرجع احسن من الاول 
رعد مشا بنرفزه ودخل لفهد جوه 
فهد بصله بغضب ……وقال بتبصيلي كده لييييي متبصليش بشفقه انا فهههههد الداااااالي عارف يعني اي وربنا لدفنك يرعد  اخرج برااااااااا برااااااااااااااا 
رعد بصله بحزن شديد………. حاضر ي فهد هروح اجيب اكل واجي عشان متكلتش من فتره وخرج 
فهد في نفسه ……… ياترا انتي فين ي لارا الوقتي يارب تكوني بخير وحشتيني اوي ياتري اما تعرفي اني بقيت كده ردت فعلك اي وقعد يفتكر ذكرياتهم مع بعض وبيعيط على اي حصله في حياته 
عند لارا 
الظابط بصدمه……..انتي قولتي مين انتي مش عرفاني انا جاسر صاحب فهد الي كنت مع المؤذن يوميها 
لارا ……ايوه افتكرت حضرتك 
جاسر بمرح بيحاول يخفف عنها……… حضرتك اي بس والله انتي الوحيده الي بتحترميني مش جوزك الي كل ما بيشوفني بيهزقني 
لارا ضحكت بابتسامه باهته.
جاسر بهدوء ……. اقعدي وقوليلي كل حاجه بس قبل كل ده تشربي اي 
-مفيش اي داعي 
جاسر بتصميم ……لا قولي بجد بصي هجيبلك عصير ليمون يهدي اعصابك 
ورن الجرس الي جنبه والعسكري دخل 
-ايوه يباشا
-كوبايه عصير ليمون ي عم محمد وفنجان قهوه مظبوط 
-حاضر يبيه وخرج 
هاااا قوليلي اي الي حصل 
لارا بدموع وشهقات………  ففهد كككان هيعمل ععمليه في ررررجله عععشان لوففففضل  من  خخخخطر على حياته وانفجرت في العياط جامد 
جاسر بحزن …….طب قوليلي من الاول خالص 
لارا بدأت تحكيله كل الي حصل واول ما خلصت 
جاسر بشر …….. انتي قولتيلي أن البوليس اخدها
-ايوه 
بقلم بسمله بدوي
تمام اوي ومسك لونه وقال ايوه يحسام في متهمه اسمها سوزي الرفاعي عايزك تظبطها لحد ما اجيلك 
وقفل السكه 
جاسر بحب اخوي…….. وقال قومي معايا يالا 
-على فين 
هتيجي معايا البيت ،لارا بصتله بصدمه وخوف قاطعها ….. ماتخافيش أمي واختي معايا في البيت 
لارا راحت اشتالت مروان وراحت معاه ،عشان هي اصلا هتخاف تروح القصر مشت معاه ووصلوا فيلته 
قابلته مراته وأمه واخته 
سيرين بصراخ ……..عاااااا وبتشاور على لارا ومروان 
-انا اتجوزت عليا ي جاسر وكمان مخلف يلهوووووي 
أمه (دولت ) ……كده ي جاسر كده يخسارت تربيتي فيك بقا تروح تتجوز من ورانا 
سيرين بصت لها بصدمه 
دولت ……اقصد تتجوز على مراتك كده اخص عليك 
أخته ساره …….  أبيه هي مصريه أصلها شكلها تحس انها لعبه كده 
سيرين بصراخ ……طلقنااااااي طلقنااااااي ي جاسر 
جاسر باحراج وبيوجه كلامه ل لارا ….. احم معلش ي لارا اهلي بيحبوا يهزروا كتير 
وقال بغيظ …… دي لارا مرات فهد يماما 
دولت بفرحه وجريت ……عليها يحبيبتي بسم الله ماشاء الله تبارك الله بدر منور بقي انت مرات فهد الواد فهد معرفتيش شكل ابو ورده وحشه ههههه 
سيرين باحراج  ……..أما اسفه ي لارا احم يعني مش كان قصدي بس اتخضيت اول ما دخل بيكوا انا اسفه مره تانيه 
لارا بتعب وهدوء …… ولا يهمك عادي يحبيبتي 
ساره بمرح …….. هو انتي طلعتي مصريه يلهوي 
كله ضحك على جملتها 
جاسر بهدوء …….سيرين طلعي لارا لغرفتها وجهزوا الاكل 
لارا …….لا لا مافيش داعي خالص 
دولت بعتاب ……. داعي اي بس يبنتي ده انتي وربنا يعمل دخلتي قلبي على طول قومي يحبيبتي اطلع ونميلك شويه واعتبري البيت بيتك ي حبيبتي كل ده من خير فهد ياما وقف معانا هو صحيح فين 
جاسر بسرعه ……بعدين بعدين ،يالا ي سيرين طلعي لارا لغرفتها 
لارا طلعت مع سيرين واخدت شاور وصلت قاطعها الفون بتاعها الي فهد (قلها يكون معاها على طول )
***********
_اييييييه
عند ايام 
يامن بصدمه وهو بيشاور على دراعتها الي باين عليهم أنها مضروبه جامد 
وقال بصوت عالي غاضب ……… مين عمل فيكي كده 
ايام بصتله بغضب ……ملكش دعوه ابعد عني انت متختلفش عنهم بدل انت طلعت *****منهم ابعد 
يامن بغضب……..اسكتي احسن ما اسكتك بطريقتي وبعدين قام ببرود وقال ……غيرت رأيي انتي اصلا مش من نوعي المفضل انتي مش بتبصي على نفسك في المرايا ولا اي وثواني والاقيقي جاهزه عشان المؤذون تحت اخلصي ولبس تيشرته تاني وخرج 
ايام بغضب وغيظ……اصبر عليها وربنا لربيك من اول وجديد 
وقامت لبست فستان اسود طويل وعملت شعرها ديل حصان ولبست جذمه حمرا ونزلت وكان شكلها رقيق جدا وكيوت 
يامن أعجب جدا بيها بس مش بين 
تسريع الاحداث
المؤذون خلص وقال جملته المشهوره 
بقلم بسمله بدوي
“بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير”.
وايام بقت مرات يامن 
وطلعت وجت فكره في بالها وابتسمت بخبث  وراحت اخدت شاور ولبست بجامه بيضا ستان بس قصيره عباره عن شورت ابيض وقميص بكم ابيض برده وسابت شعرها ورشت من عطرها الفواح 
وفجاه يامن فتح الباب واتصدم من جمالها  وقعد يقرب منها وفجأه ايام 
يتبع…..
لقراءة الفصل الثلاثون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى