Uncategorized

رواية أريج الآدم الفصل الثاني 2 بقلم ندى

 رواية أريج الآدم الفصل الثاني 2 بقلم ندى

رواية أريج الآدم الفصل الثاني 2 بقلم ندى

رواية أريج الآدم الفصل الثاني 2 بقلم ندى

دخل الشركه ببرود وغرور كالعاده..دخل المخزن الي فيه اريج…..لقيي اريج مغمي عليها علي الارض وحواليها دم ودماغها بتنزل دم….
ادم…بصدمه..ينهاار ابيض…
نزل لمستواها بسرررعه وشالها….وخرج بيها من المخزن..تحت اندهاش الموظفين وهماستهم…ركب العربيه بسرررعه وطلع علي المستشفي……
_________في قصر الجارحي…..
في الريسبشن….
نادين…بضيق…طنط انا عملت كل الي قلتي عليه وبرده مافيش فايده…هو اصلا مش بيبصلي….انا مش عارفه ايه ال حصل كان الاول…..بيحبني ومعجب بيااا دلوقتي لااا
هيام…بهدوء.. وخبث… بصي اسمعي الي هقولك عليه…وادم هيكون ليكي…
نادين… بفرحه…بجد ياطنط….
هيام..بطمع.ايوه…ياحبيتي اسمعي بقااا…….
نادين…فكره هايله ياطنط عن اذنك بقي…..
هيام… في نفسها…ياااه لو الموضوع ده تم….
(نادين..بنت وزير الداخلية ومامت نادين تكون صديقه هياام…)
——في مبني…
نادين..لسكرتير….بابا موجود….
السكرتيرة…ايوه يافندم….
نادين دخلت مكتب باباها…لقت شاب قاعد معاا باباهااا….
الوزير (مدحت),…قااام وقف في ايه يانادين
نادين…بهدوء..عاوزه اتكلم معااا حضرتك شويه…
الشاب (عماار)…عن اذنك يافندم….
مدحت… في ايه يانادين…..
نادين…بخوف.. بص يابابا…انت عارف حد اسمه حسين الجارحي
الوزير…بتذكر…اااه معرفه قديمه
نادين…وهي بتبلع ريقها بصعوبه…انا عاوزه اتجوز ابنه….ادددم
_________في المستشفى…
ادم…بكل ببرود شايل اريج..علي كتفه ودماغها بتنزل دم….وماشي ببرود
الدكتور…بصدمه..ايه ده….حطها علي الترولي بسرررعه دي بتموت…..
ادم..حطها بكل برود..وخدو اريج علي اوضه العمليات….
بعد ساعتين طلع الدكتور….
ادم…ببرود…هاااا ماتتت ولا لسه…
الدكتور…(ذياد)اضايق من اسلوبه…وقال بصوت عالي… استغفر الله العظيم…وقال بسخريه.لا للاسف…لسه عايشه…وحالتها وحشه جداا بسبب الدم ال فقدته ولازم تاكل كويس..وهي فاقت دلوقتي..تقدر تدخلها…
ادم…دخل…الاوضه الي فيها اريج….
لقي…اريج…دماغها..ملفوفه بشاش….وفيه خدوش بسيطه علي وشها..وايديها ملفوفه بشاش…..
ادم…بسخريه…شوفتي الي يلعب مع ادم الجارحي دي هتكون نهايته ياقطه……
اريج…بصتله بحزن وكسره…
ادم… الدكتور…قال المفروض تقعدي في المستشفى….يومين علي الاقل…بس انا شايف انك بقيتي كويسه…وقام شال اريج علي كتفه..
اريج..بصريخ….عااااااه
مهتمش لوجعهاا..وشالها ببرود وطلع من الاوضه….
الدكتور ذياد…بصدمه وزعيق..انت بتعمل اييه مينفعش..كده هتموت….
ادم…مهتمش…وشال اريج…وطلع من المستشفي…وراح علي عنوان بيت اريج
_________
الوزير..(مدحت..)خلاص يجي يتقدم…
نادين…بخوف…لا ماااهوو..
مدحت بشك…اييه
نادين***********
مدحت…بصدمه…ضربها بالقلم..وقال…نعممم انتي اتجننتي…..
———-
مجهول…بص ياباشا…انا لقيت طريقه نوقع بهااا عيله الجارحي….
الرئيس.بخبث
..ايه هياااا
مجهول… بخبث…********
الرئيس…اللله عليك…..
___________
ادم .وصل الحاره الي فيها بيت اريج..وكان بيبص بقرف واشمئزاز…..
ادم…ماهو الي زيك..لازم يكون من هنااا
اريج……كانت بتبص بحزن وكره لادم
ادم وصل قدام البيت…
ونزل من العربيه….
ادم.. بسخرية…هتعرفي تنزلي ولا انزلك…ياقطه…بس متخافيش انا هنزلك..اصل شكلك يصعب علي الكااافر..اعمل ايه بقي في قلبي الطيب….

شال اريج..وطلع بيها علي السلم…ووقف قدام باب الشقه ببرود.. واريج واقفه بخوف وقلق..من ال هيحصلهاا….
الباب…اتفتح….نجات…لقت ادم…واقف…وقالت اريج..كنتي فين ياحببتي وجعتي قلبي عليكي..وحضنتها…..
واريج..واقفه خايفه ومصدومه…
ادم..معلش ياطنط أصلها عملت حادثه عن اذنكو……
نزل ادم..وفتح باب العربيه..وكان لسه هيدخل سمع صوت صويت اريج..وبتنادي باسمه….
اريج…بصرريخ….ادممممم
يتبع…..
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى