Uncategorized

سكريبت أحببت خالي الفصل الثاني 2 بقلم شفاء إمام

 سكريبت أحببت خالي الفصل الثاني 2 بقلم شفاء إمام

سكريبت أحببت خالي الفصل الثاني 2 بقلم شفاء إمام

سكريبت أحببت خالي الفصل الثاني 2 بقلم شفاء إمام

وقفنا البارت اللى فات لما عدي دخل اوضه ندي واتصدم من الل شافه
(ندي كانت تحمل شنطه سفر )
عدي:انتي بتعملي ايه ياندي وايه الشنطه دي
ندي:انا ماشيه ياخالو
عدي:رايحه فين واستئذنتي من مين اصلا
ندي:انا رايحه عندي صحبتي علشان  عندنا امتحانات ومش هعرف اركز ونا هنا
عدي :لى قالولك قالبين البيت فرح ولا اي 
ندي :انا ماشيه ومحدش هيمنعني تمام(واخذت الشنطه واتجهت لبرة)
عدي بصوت عالى:ندى مفيش مراوح عند صاحبتك 
ندي :ليييه
عدي :اكيد عندها اخوات اولاد ومينفعش
ندي ببرود:معندهاش اخوات اولاد وساكنه في شقه تمام 
وسبته ومشيت نزلت عند تيته 
ندي:ازيك ياتيته 
الجده:بخير ياحبيبتي مالك ياعمري مش بتطلعي من اوضتك لي
ندي :علشان الامتحانات ياتيته 
ماما ممكن اروح عند صاحبتي لحد ما الامتحانات تخلص وهبقا اجى اطمن عليكو
الام: لاء مش هينفع
ندي :معلش ياماما
الام:قولت لاء
ندي: قولي لها ياتيته معلش
الجده:خلاص خليها تروح يابنتي 
هيا صحبتك دي مين 
ندي :اسراء ياتيته وساكنه في شقه معلش خلى ماما توافق
الام:قولت لاء
ندي : معلش معلش معلش وافقي بئااا وافقي ياماما
الام :خلاص موافقه هتروحي امتا
ندي وهي بتحضنها:الوقت انا جهزت الشنطه
الام :كماان
ندي حضنتها :هتوحشيني يا ماي مازر❤️????
الام :ونتي كمان ????????
ندي حضنت الجده:هتوحشيني اوووي ياتيته ♥️♥️
الجده:ونتي اكتر يحبيبتي
ندي:يالا سلام بئا
الام والجده :سلام 
*روحت عند اسراء
ندي :انامش هقدر اتكلم في اي حاجه انا هموت وانام
اسراء:ماشي نامي بس هتحكي لي 
ندي:حاضر ودخلت نمت 
تاني يوم قومت من النوم وصليت وطلعت بره لقيت اسراء قاعده
ندي: صباح الخير
اسراء:صباح النور يالا نفطر وبعدين تحكي لي
ندي:حاضر ياست
فطرنا وحاكت لها على اللي حصل وبعدين لبسنا وروحنا الجامعه
خلصنا محاضرات وروحنا اكلنا وذاكرنا 
عدي اسبوعين ومفيش اي جديد
وفي يوم ونا في الكليه لقيت خالد جاي عليا 
“خالد يبقا زميلي في الكليه”
خالد:ازيك ياندي 
ندي:كويسه ونت
خالد:بخير طول مانتي بخير
ندي اكتفيت بابتسامه
خالد :ينفع اقابلك انهرده
ندي:لى في حاجه
خالد: اه عايزك في موضوع 
ندي:خلاص ماشي
خالد:يبقا الساعه ٥ في مطعم *****
ندي :تمام بعد ازنك هروح لاسراء
خالد:اتفضلي
اسراء:كان عايز ايه
ندي:يقابلني انهرده ونا وافقت 
اسراء :ماشي 
ندي:يالا نمشي
في البيت
رنيت على ماما
ندي:الوو ياماما ازيك عامله ايه
الام:الحمدلله يابنتي انتي عامله اي طمنيني عليكي 
ندي:الحمدلله ياماما 
بقولك انهرده خالد زميلي عايزني اقابله ينفع اروح
الام:ماشي هتروحي الساعه كام معاه وعايز ايه منك
*الوقت ده عدي سمع ان ندي خارجه بس مش عارف مع مين *
ندي :هروح الساعه ٥ بس مش عارفه عايز ايه
الام :ماشي خلي بالك من نفسك هتروحي معاه فين
ندي:مطعم*****
الام :ماشي عايزه حاجه
ندى:لا يا ماما شكرا سلميلي على تيته ❤❤
الام:يوصل ياحبيبتي يلا سلام????
ندي سلام وقفلو
جت الساعه ٥ ندي كانت لابسه دريس بيبي بلو مشجر ورد وطرحه اوف وايت وهيلز نفس اللون وميكب بسيط
وصلت المطعم وكان خالد وصل من بدري
خالد:اتأخرتي خمس دقايق 
ندي :معلش الطريق كان زحمه
خالد :سماح المرادي
ندي :ضحكت ماشي????
كنت عايزني في ايه بئا
خالد :بصراحه كده انا معجب بيكى وعايز اتقدم ليكي
ندي :امم انت شخص محترم بس لازم تدخل البيت من بابه
خالد :اكيد طبعا بس انا قولت اقولك الاول واشوف رايك
ندي :هفكر وهقولك
خالد:تمام تاكلى ايه بئا
ندي:مش عارفه 
خالد :اطلبلك زيي
ندي :ماشي
#بقلم_شفاء_إمام 
نروح عند عدي
عدي :هيا ندي هتروح فين انهرده وهتخرج مع مين
الام:هتخرج مع زميلها اسمه خالد
عدي:افندم مع مين ونتي ازاي تخليها تخرج مع واحد كده ولوحدهم كمان
الام :انا وافقت عشان جات وقالتلى كان ممكن تخرج معاه من غير متقولى بس جات وقالتي 
عدي :ماشي هيا هتروح معاه فين
الام:قالت لى مطعم***وراحو من ساعه 
عدي:رني عليها شوفيها فين طيب
الام :ماشي 
بعد شويه الام:هيا قالت نص ساعه وهتروح
عدي: ماشي
عند ندي
كانت ندي وخالد خلصو اكل وماشين 
خالد:يالا تعالى اركبي هوصلك
ندي:لا شكرا هروح لوحدي
خالد :قولت يالا
ندي :انا مش هركب معاك
خالد:اركبي ياندييإما هركبك بالعافيه وجه يمسك ايديها
….:مسك ايدو :ايدك بدل متحوشك يابرنس
يتبع..
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الاسكريبت : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية الخادمة والأمير للكاتب محمود حماد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!