Uncategorized

اسكريبت منقذي الجزء الثاني 2 بقلم الكاتبة المجهولة

 اسكريبت منقذي الجزء الثاني 2 بقلم الكاتبة المجهولة

اسكريبت منقذي الجزء الثاني 2 بقلم الكاتبة المجهولة

اسكريبت منقذي الجزء الثاني 2 بقلم الكاتبة المجهولة

ابتديت اترعش_انت بتهزر! ..ارجوك انقذني من هنا انا لسه صغيره وقدامي حياه طويله مش عاوزه اتجوز واحد من دور بابا ارجوك وصدقني بعد منطلع من هنا هعملك اي مقابل 
-انا موافق
_بجد انا مش عارفه اشكرك ازاي صدقني مش هنسالك ال…
-انا هتجوزك
_ايه!!!
-ودا المقابل
_انت بتهزر صح
-لا.. ومقدامكش حل غير كده يتتجوزي واحد من دور والدك ي تتجوزيني انا
بصيتله بكُره كنت فاكره انه فعلا  ممكن ينقذني م هنا بس انا دلوقتي متخيره بين اسوء خيارين فِ حياتي
كان في جمبي زهريه ودي يمكن الأمل الوحيد حاولت ألفت انتباهه بأي حاجه عشان اضربه 
-عاوزه تصربيني بالزهريه (لاقيته بيقرب مني) 
ومستنيه اي يلا اضربيني عمر وجع الزهريه دي ماتيجي حاجه جمب وجع قلبي يلااا اضربيني 
بصتله بخوف كان متعصب جدا كان ناقص شويه ويطلع نار من بوقه 
طلع ورقه من جيبه 
-بصي ببنت الناس يتتجوزيني يتتجوزي والدي القرار بأيدك 
هوا أهون بكتير من والده لو هعيش معاه كخدامه حتى على الأقل متجوزني مش مشتريني بفلوسه…يمكن ف يوم من الايام يحبني واحبه أو هوا يحبني ويحببني فيه 
_انا موافقه 
-أمضى هنا 
_دا اي 
-عقد تنازل عن شركاتك.. هيكون اي يعني امضيي 
مضيت ونا قلبي من جوه بيتقطع حسه نفسي رخيصه أوي أو بالفعل رخيصه حسه اني سلعه الناس بتشتري وتبيع فيها 
_قومي يلا 
-احنا هنطلع  من الباب 
_اومال هنطير 
استغفرت ف سري – هما واقفين بره صح 
_اه يلا نطلع 
-انت اكيد بتهزر 
صوته على _وههزر لييه 
-ح حاااضر 
خرجت بره بس مكنش ف حد 
-هما فين
_هما مين…. اه ابويا وابوكي اي دا انتي متعرفيش 
-هوا اي 
-لا منا خطفتك ومحدش يعرف اصلا انك معايا فاتهم قالبين البلد عليكي 
-يعني اي انت ضحكت عليا 
_اه ويلا -(شدني من ايده وركبني العربيه ومشينا) 
-انا عاوزه افهم انت استفدت. أي لما اتجوزتني وضحكت عليا 
فضلت اكلمه كتير واطرح اسئله وهوا ولا هنا اصلا 
كنت طول الطريق حسه بوجع ف دماغي…كانت دماغي ملفوفه بشيش فعرفت أن الخبطه ف دماغي 
رجعت راسي لورا وسندتها على الكرسي 
_حسه بوجع فِ دماغك؟ 
-بصيتله ورجعت بصيت لقودام 
زعق-انا لما اكلمك تردي عليااا انتي مش عارفه انا مين ولا أي 
بصيتله بخوف وعنيا كانت مدمعه_انا اسفه 
لاقيته هدى وكمل سواقه بعد مكان وقف 
وصلنا لكوخ كان شكله حلو جدا من بره وكان حواليه زي كتير وورد لافندر من اللي انا بحبه ومسك الليل كمان بس المكان كان ف حته مقطوعه يخلوا منها البشر تماما دخلنا جوه 
_ بصي ي مريَم عشان نبقى كويسين مع بعض حاولي بقدر الأمكان انك تتجنبيني لحد ما الدنيا تهدي وهنسافر تمام 
-هزيت راسي بالموافقة- ت تمام. 
_انا بعتذر على اللي حصل بس صدقيني انا عمري مكنت وحش الايام بتغير ويتعلم جوانا فطبيعي نتغير معاها..حاولي تاني مره انك متشوفنيش وحش 
بصتله بعدم فهم وهزيت راسي بالموافقة 
_متفكريش كتير عشان متتعبيش هتفهمي بمرور الايام..الدولاب دا فيه هدوم هتناسبك انا خارج عشان تاخدي راحتك 
كلامه ريحني وحسيت اني قلبي ونبذه من الخوف راحت من ع قلبي بس لازم موثقش فيه كلامه كان غير جدا وغير مفهوم بالمره 
كان فيه بيجامه كبيره نسبيا لابستها عشان ابقى مرتاحه ولافيت الطرحه على راسي ورقبتي 
بصيت من الشباك كان قاعد بره وبيدخن الجو كان برد ودا الطبيعي لشهر يناير 
_انا خلصت تقدر تخش جوه من البرد 
-لا انا كده مرتاح 
كان فيه جاكيت جوه طلعته ليه 
_اتفضل 
بصيلي بعصبيه – انا قولت اني مرتاح ياريت تخشي بقا ومتاخديش عليا
_براحتك 
دخلت جوه مش دي المره الأولى أن حد يكسرني أو يزعلني بقا عادي بالنسبة ليا 
نمت بسرعه لاني كنت تعبانه 
_مريم مريم قومي بسرعه…
يتبع ….
لقراءة الجزء الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي أجزاء الاسكريبت : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية المقاس للكاتبة فاطمة الدمرداش

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى