Uncategorized

رواية اختطفني لأكون له سجينة الفصل الثاني 2 بقلم وفاء كامل

 رواية اختطفني لأكون له سجينة الفصل الثاني 2 بقلم وفاء كامل

رواية اختطفني لأكون له سجينة الفصل الثاني 2 بقلم وفاء كامل

رواية اختطفني لأكون له سجينة الفصل الثاني 2 بقلم وفاء كامل

وصلنا الفصل ال فات ع
صرخت الخادمات واحلام وحسناء بهلع حينما اقتحم الكثير من رجال ادهم بوابة البيت مطلقين النيران علي جميع الحراس
فليس هناك حراس تكفي لحمايته منزل احلام
لان البيت ليس به خطر بل قصر حسناء لذلك
محمد وخالها جمعوا حراس كثير ليحموها ف القصر
ولكنهم لا يدرون انها ف بيت خالها وليس قصرها
ليتقدمهم رجل مفتون العضلات بملامح قاسية يصرخ ف وجه رجالته الذين اقتحموا البيت. اقلبوا المكان كله وهاتوهااااالي ????????
تعالي صراخ جميع المعازيم وصراخ الشغالات من غرفة احلام
 و بسبب أصوات الرصاص سهل مهمه الرجال الذين انتشروا يبحثون عنها بين الغرف الكبيرة
 ليصلوا سريعا لغرفة احلام  من خلال صراخهم…!
اندفع بعض الرجال يدخلون الغرفة ليرتعب الجميع فيما دخل ذلك الرجل طويل القامه
 بعيون قاتله يبحث في وجوهم حتي توقفت عيناه علي تلك الحورية…!!
 ذات العيون الزرقاء والشعر الاسود الطويل
تراجعت حسناء للخلف وهي تنظر بتلك العيون القاسية لهذا الرجل الذي فتح باب الغرفة بعنف ووقف ينظر اليها
اختبأت وراء داده اسماء التي رفعت ذراعيها تمنع الرجال من الوصول اليها وهي تصرخ ووقفت معها احلام هي الأخرى
 وقالت .. انتوا مين وعاوزين اية ????
صرخت حسناء حينما رأت احد الرجال يوجه سلاحه ع احلام التي هتفت تحاول حمايتها هي وأسماء
 احلام وأسماء.. محدش يقرب منها????????
دفعهم  الرجال لتسقط احلام فاقده الوعي م شده ضربه الرجل لها
وأسماء وقعت ع الارض وشفتيها تنزف م ضربته لها
وأما الجميع فكانوا ف شده الخوف ولا يقدرون أن يتدخلوا
 فيما امتدت يد قوية تجذب حسناء بقوة لجسد ذلك الرجل مفتون العضلات
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عندما فاق محمد النجار م الاغماء
وجد خال حسناء والطبيب وبعض الرجال حوله
محمد بألم.. الحقوا حسناء
اكيد أدهم ال أخذها ومش بعيد قتلها ????????
خالها.. اهدي بس يامحمد صحتك
وإنشاء الله هنلاقيها متخفش
الطبيب.. يا محمد انت عندك القلب وغلطت عليك كدا الزعل ده كله
محمد.. دي بنتي ياعالم
انا مش هعيش لحظه م غيرها
نظر خالها  له باسف وكاد أن يتكلم
حتى سمعوا صراخ الحراس يقولوا له
الخبر الذي وقع عليهم  كالصاعقه
الحقنا يامحمد  بيه رجاله ادهم هجموا علي بيت احلام وبيضربوا عليهم ناااااار
انتفض خالها من مكانه وتبعه الحراس لينقذوها والغضب ف عنيهم????
ف ها هي سوف تحدث مجزره 
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وفجاه تعالت أصوات الرصاص
ف انتفضت حسناء م شده الرعب
أدهم بصوت رجولي.. شوفيلي ف اي تحت
احد رجاله.. رجاله محمد النجار بيضربوا علينا نار عشان ينقذ ا بنته
أدهم بصوت عالي.. أي حد يقرب اضرب ع طول بالنار
وسحب أدهم سلاحه  يطلقه علي بعض الحراس الذين حاولوا الدفاع عن حسناء
 لترتعب ويتعالي صراخها وهي تقاوم تلك اليد القوية التي امسكتها ونادت باستنجاد علي والدها.. بابا……….. بااابااااااااا
حاول باقي الحراس الدفاع عنها دون جدوي فقد وقف رجال ادهم أمامهم ك حاجز فيما سحبها ذلك الرجل اليه وحملها وسط مقاومتها العنيفه له….!
هبط بها يسير وسط تلك الجثث التي ملئت باحة البيت ليضعها باحد السيارات وسط مقاومته الشرسة وصراخها المتعالي المستنجد بابيها
بدأت السيارات تتحرك بسرعه في نفس لحظة وصول سيارات والدها..
لتسمع إطلاق رصاص يتبعها  لتنظر وسط  دموعها وتري خالها كالاسد الهائج يطلق النيران تجاه هؤلاء الرجال ولكن دون جدوي فقد انطلق ذلك الرجل بسرعه كبيرة مبتعد عنهم
 لتبكي بفزع حينما ابتعدت انوار البيت حتي تلاشت
نظر لها هذا الرجل بنظره انتصار  وهي تبكي وتصرخ بلاتوقف ????????????????????
 فانقضت عليه لتغرس اظافرها بوجهه وعنقه تحاول تحرير يدها من يده التي تقبض عليها بقوة
 هدء من سرعة السيارة لتفتح له  بوابات حديدية ضخمه
نزل من السيارة ومد يده لينزلها ولكنها حاربته بقوه  
وكلما اقترب منها لم تتوقف عن المقاومة ولكنها كانت كالريشة يحملها
 ويدخل بها تلك الابواب الضخمة التي فتحت علي عذابها
الرجل مفتون العضلات.. جبتلك بنت محمد النجار  زي ماوعدتك ياماما
وقع قلبها من مكانه وتلتفتت حولها بضياع ورعب فهي مخطوفه من احد أعداء والدها…!????????
تراجعت للخلف بعد أن تخلصت م قبضه ذلك الرجل المخيف من حولها
لينتبه لها ويقبض علي يدها بقساوة مانعها من التحرك
 لتصرخ حسناء ببكاء.. سبنــــــــــــــي ????????
الأم بعصبيه .. خدها م هنا ع غرفه البدرون تحت
لازم أعذبها واحرق قلب ابوها عليها ذي ما عذب جوزي ومات بحسرته ع ابنه ال مات وبعد ما نستكفي منها نقتلها وناخذ بتارنا
كانت تلك الكلام تنزل ع حسناء كالساعقه
خائفه مما يحصل معها
فما هو زنبها
انها فتاه طيبه خجوله قلب صافي لا تكره احد ولا اعرف احد تعيش طول عمرها وحيده سجينه وسط قضبان القصر طوال حياتها
وها هي خرجت م سجن والدها لتدخل سجن عدوها لينتقم منها????????
أخذها بالقوه ودخل القصر ونزل إلى تحت وفتح الباب وتلقاه ع الارض بعنف
وقفل عليها بالمفتاح وتركها وحيده
وسط غرفه م الظلام يملئها التراب والفئران والكراكيب
أخذت تبكي وتناجي ربها
نامت ع الارض التي كالثلج  وضمت رجليها إلى صدرها ودفنت رأسها بها وأخذ تبكي تبكي 
????????????????????????????
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
الأم.. اخيراااا يا أدهم هننتقم منه
أدهم بحنان.. انا وعدتك ياامي وكان لازم أوفى بوعدي
وضعت يدها ع كتفه وقبلت راسه
الأم.. ربنا يخليك ليا يابني
قولي بقا هنعمل اي معاها انا عايزها تترجانا اننا نموتها
عايزها تتمنا الموت
أدهم.. انا عندي فكره ياامي اتمنى توافقي
الأم.. خير يابني
أدهم.. انا شايفها مدلعه وشرسه وجميله جدا وروح ابوها فيها وانا عايز اكسره واكسرها قبل ما اخلص منها
الأم.. تقصد اي
أدهم.. اقصد اننا نكسرها وناخذ منها أعز ما تملك
الأم.. لا يابني احنا مش كدا حرام تتهجم عليها وتغصبها ع حاجه منعها ربنا.. ده زنا
أدهم.. وانتي مربتنيش ع كدا يا أمي
انا طالب منك اني اتجوزها
الأم بصدمه.. ايـــــــــــــــــه ????
أدهم.. اهدي بس ياامي انا لازم اكتب عليها وتبقا تحت طوعي واقدر اعمل ما بدالي فيها عشان معملش حاجه حرام
واكسرها واحرق قلب ابوها عليها واخليها عبده تحت رجلي واعذبها بطريقتي
الأم.. بس يا آدم انت كبير العيله ومش دي الجواز ال كنت بحلم بيها يابني انت ابني الوحيد م بعد موت اخوك الله يرحمه ????
أدهم.. معلش ياامي أهم حاجه ناخد حقنا منها هي وابوها ولما نخلص منها هتجوز ال تختريها ونعيش حياتنا ذي زمان وانا رافع راسي وسط الكل اني اخدت تار اخويا
الأم.. ماشي ياابني
 روح هات المأذون
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وصل المازوت إلى القصر
وامر أدهم احد رجاله أن ياتو بحسناء لكي تمضي ع عقد الزواج
وعندما ذهب الرجل إليها 
قاومته بقوة وهي تحاول تخليص يدها من قبضته القاسية
وفجأه تلقت صفعه ع وجهها واترمت ع الارض م شدتها
وبدأت تنزف م شفتيها
ادهم.. روح انت وانا هجبها
وتركه الرجل
أدهم بأفعال ..  المره دي ضربتك ونزفتي م بوءقك
المره الجايه هضربك وكل مكان ف جسمك هيتغرق م دمك????????
اخذ تبكي بشده
أدهم.. يلا قدامي المأزون بره
حسناء بصدمه.. ايـــــــــــــــــه????????
أدهم.. اخلصي ????
حسناء ببكاء اهي  مختطفه ليتزوجها..!
ام ليأخذ الثائر منها انها لاتفهم شئ…!
فاقترب منها أدهم وسحبها م شعرها
قاومت بكل قوتها وضربت ادهم بكل طاقتها محاولة التخلص من قبضته ولكنها لم تقدر ابدا  بكت بحرقة شديدة وهو يسحبها ع السلم   وظلت تنادي ع والدها
 الذي بالتاكيد لن يتركها فهي ابنته الوحيده
ثم تذكرت انه يعاني م القلب فخافت بشده عليه
فما هو وضعه حاليا
اغمضت عيناها تستجمع قوتها وهي تطمئن نفسها بأن والدها  وخالها لن يتركوها وسيقتلون الجميع من أجل إعادتها
ألقاها بكل عنف علي فراش غرفته وأمر رجاله بأن يحضروا إليه دفتر المازوت لتمضي بعد أن مضا هو والشهود.. والشهود كانوا احد م رجاله
وامسكه م شعرها بقوه وقال لها.. أمضى ????
وبالفعل مضتت حسناء ع جوارها منه
 ورفعت راسها إليه ودموعها تسيل علي خدها تحجب عنها رؤيه ذلك الرجل ذو الجسد الضخم والملامح القاسية
 فخرج أدهم م الغرفة مغلق بابها بالمفتاح
 لتسرع حسناء في ارجاء تلك الغرفة تبحث عن سبيل لخروجها فلم تجد سوي تلك النوافذ الحديدية الضخمه
 وذلك الباب المغلق لترتمي باكية علي الارض ????????????????????
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
انهار محمد وهو يتخيل صراخ ابنته
 ان مرضه اعجزه ع حمايتها ومحاوله انقذها
محمد بغضب وبكاء.. هقتلك  يااااادهم
 هقتلك لو مسيت شعره واحده بس  منها
خالها.. اهدي بس يا محمد وإنشاء الله هنجبها منه
احلام ببكاء وهي بفستان زفافها .. اية يابابا احنا هنسكت
يلا بينا ناخد الرجاله ونروح نقتلهم كلهم ونجيب حسناء م ايديهم
والدها.. مش هينفع النهارده وبعدين هو مش هيقتلها
احلام.. وعرفت ازاي
والدها.. هو أخذها عشان يعذبها ويحرق قلب ابوها عليها واخر حاجه هيخلص منها بس ساعتها احنا هنكون اخدناها منه
لازم نخطط كويس عشان دخول قصد أدهم المحمدي مش بالسهل خالص
محمد يعرف انها سوف تموت
 ان هذا سيكون مصير حسناء بالتاكيد
 ليتذوق من نفس الكأس الذي تذوقه صديقه قبل سنوات ….!
يتبع..
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية ملكة قلبي للكاتبة ريهام سعيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى