Uncategorized

رواية أحببت ذلك المغرور الفصل الثاني 2 بقلم أسما محمود

 رواية أحببت ذلك المغرور الفصل الثاني 2 بقلم أسما محمود

رواية أحببت ذلك المغرور الفصل الثاني 2 بقلم أسما محمود

رواية أحببت ذلك المغرور الفصل الثاني 2 بقلم أسما محمود

واتفاحاءت روح ان دكتور اللي هيدربهم دكتور سليم الجارحي 
روح :ياربي يعني مفيش غير الدكتور دة اللي يدربنا 
سارة: فيها اي يبنتي ما يدربنا دة احسن الدكاترة ف مصر دة دكتورسليم الجارحي 
روح :انتي عارفه ان حاطتني في دماغو ازاي 
سليم :هنرغي يا دكاترة ولا اي يلا علي العملي ورانا عمليه
روح:اهو ابتدينا عصبيه من اولها
ودخلو غرفه العمليات 
سليم :طبعا دة اول محاضرة ويلا نبدا 
طبعا روح مستحملتش المنظر انهارت وفقدت الوعي 
سليم :خاف عليها جدا بس مبينش دة خالص وقال اي الهزار دة دا لسه اول محاضرة انقلوها الاوضه بتاعتي لحد ما اخلص 
علقو محاليل لروح وكان نايمه زي الملاك وخلص سليم المحاضرة ودخل لروح وتامل في برائتها وجمالها بس عقلو منعو بسبب اللي حصل ودة هنعرفو مع الاحداث????
بقلم اسما محمود
سليم من جواة لا يا سليم مش هنكرر اللي حصل 
قلبو انت بتحبها عقلو لا مش بحبها ومش هكرر اللي حصل تاني
روح بدائت تفوق ومش عارفه اي اللي حصل واتفاجاءت ان دكتور سليم قدامها 
روح:انا اي اللي جبني هنا وازاي يا دكتور تجبني اوضتك والباب مقفول كمان
سليم:انتي اللي اغم عليكي في المحاضرة يا دكتور عمر طالب ما عملها في محاضرتي  ودي جزاتي اني ساعدتك اصلا 
روح:اغم عليا تدخلني اوضتك وانت مين بني ادم مغرور  
سليم :حضرتك مخدتيش بالك من اسم المستشفي 
روح: هااا
سليم :ها اي المستشفي يتاعتي يا دكتورة سليم الجارحي ارتاحي ولما تبقي كويسه روحي عشان متتعبيش
نسيت اقولكو سليم حاد جدا في طبعو صعب جدا ميعرفش الهزار في شغلو وطبعا دة لاسباب وهنعرفها بعدين
روح بدات تبقا كويسه و خرجت من الاوضه وهي حاسخ بتعب بس لازم تمشي من اوضه سليم قبل ما يرجع تاني
ووقفت قدام المستشفي وتعبانه وحاسه انها هتفقد الوعي تاني 
سليم كان بيرقبها من بعيد عشان يطمن عليها وبيكدب علي نفسو انو مجرد مساعدة بس مش اكتر 
بقلم اسما محمود
روح فقدت الوعي وسليم جري عليها عشان يلحقها وكان زى المجنون ودخل المستشفي بيها 
وكل الممرضين بيتكلمو 
ممرضة 1:شايفه اهي لسه جايه جديد ومهتم بيها 
ممرضه2:مش عارفه عملتلو اي دى حته وحشه بنات اخر زمن 
ممرضه1:يلا ملناش دعوة لحسن نترفد 
سليم مع روح في الاوضه وكان قلقان عليها جدا 
حوار بين قلبو وعقلو  
قلبو :اي حبيتها شبها صح 
بقلم اسما محمود 
عقلو:لا طبعا محبتهاش ولا هحبها هي شبها بس مش هكرر الغلط مرتين دى مساعدة وبس
قلبو :بتكدب علي نفسك ليه اعترف مرة وبطل غرور
سليم :بسس تفكير بقا انا تعبت 
روح بداءت تستعيد وعيها ومش عارفه حصل اي ومش فاكرة حاجه
سليم :حمدلله على السلامة 
روح:اي اللي حصل واي جبني هنا
سليم:اغم عليكي قدام المستشفي ولحقتك
روح:شكرا جدا لازم اروح جدو هيقلق عليا انا اتاخرت اوى والدموع بتتجمع في عنيها 
سليم :بس بس في اي كل حاجه تعيطي  هتروحي بس انتي تعبانه 
تلفون روح بيرن
روح:جدو جدو بيتصل هيقلق عليا اعمل اي
سليم:ردي عليه وقوليلو عندى عمليه وهروح
روح: انا عمري ما كدبت علي جدو
سليم :خلاص قولي الحقيقه 
روح ردت علي الفون وقالت ان عندها عمليه
سليم باستغراب وتريقه اي عمري ما كدبت علي جدو 
بقلم اسما 
محمود 
روح:جدو تعبان وهيقلق عليا 
سليم :يلا عشان اوصلك 
روح:شكرا هاخد تاكس
سليم:يلا يا روح بدل ما اتعصب عليكي 
روح:لاااا ومش هتتعصب عليا
وفي الاخر روحت مع سليم????
في العربيه
سليم :انتي كويسه دلوقتي 
روح :اه الحمدلله حاسه اني احسن 
ممكن اسئلك سوال
سليم :اه طبعا 
روح :انت بتساعدني ليه مع ان بيقولو عليك مغرور و..
سليم:مين بقا اللي بيقول
روح:ناس وخلاص
سليم:بصي ملاك انا…
روح:ملاك مين
سليم:ملاك دى تبقا…….
يتبع…
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة جميع فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى