Uncategorized

رواية حب الطفولة الفصل الثاني 2 بقلم ميادة خاطر

 رواية حب الطفولة الفصل الثاني 2 بقلم ميادة خاطر

رواية حب الطفولة الفصل الثاني 2 بقلم ميادة خاطر

رواية حب الطفولة الفصل الثاني 2 بقلم ميادة خاطر

نبض فتحت الباب مالك حضنها جامد وقالها:نبض مش تزعلي مني أنا اسف هلعب معاكي كل يوم وهكوزك اما نكبر
نبض:أنا مس سعلانه منك يا ألك أنا بحبك 
مالك:طب يلا نلعب 
نبض:يلا
محمد:ايه يا نبض مش هتقوليلي ادخل
نبض:خس يا عمو البيت بيتك
محمد:طيب ياستي احم احم 
محمود:تعالي يا محمد أنا هنا 
محمد:معلش يا محمود والله أنا عارف ان امينه زودتها و
محمود:ياعم عادى ولا يهمك مفيش مشاكل 
محمد:طب ام نبض فين 
وفاء:أنا هنا اهو يا ابومالك
محمد:أنا آسف بالنيابه عن امينه 
وفاء:عادى ولا يهمك حصل خير 
محمد:بس تعرفوا أنا مبصوت أن مالك ابني بيحب نبض ومش بيسمع لكلام أمه دي حاجه كويسه والسبب فيها تربيتك ليهم علي انهم يكونوا اخوات ويحبوا بعض
وفاء:ربنا يخليك ياابومالك مالك ده ابني زي نبض بالظبط مفيش فرق بينهم
محمد:وانا متاكد من حاجه زي دي
مالك جه جري:بابا بابا 
محمد:في ايه يا مالك بتجري كده ليه
مالك بعياط:واحنا بنلعب كوه نبض وقعت من عالسرير وهي مش بتلد
محمد:ايه وكلهم جريوا جوه 
وفاء:نبض بنتي حببتي فوقي يا روووحي مالك
محمد:نبض نبض اصحي نبض
محمود:اصحي يابابا مالك يا حببتي اصحي 
مالك:هي مس بتلد ليه ????????
نبض:عملت مقلب هههههههه????????????????
وفاء:كده يانبض مقلب ايه احنا قلبنا وقف
نبض:اسفه يا مامي بس مس كنت أعرف أن ألك هيقولكوا أنا كنت بعمل فيه مقلب
مالك:بس أنا خفت عليكي بكد
نبض:بكد يا ألك
مالك:ايوا مش تعملي كده تاني 
نبض:خلاص اتفقنا 
محمد:هههههه والله ما طلعتي سهله يابنت اخويا وقفتي قلب الواد????????????
محمود:تعالي ياعم نعد بره الواحد جسمه ساب
وطلعوا وفاء:نبض متعمليش كده تاني يا حببتي المقالب اللي زي دي ممكن تعمل مصائب
نبض:ازاى
وفاء:ممكن يا حببتي حد بيحبك اوي يخاف عليكي اوي ويجيله مثلا سكته قلبيه اوصدمه عصبيه ممكن يحصل حجات كتير 
نبض:ياخبر خلاص وعد مش هعمل تاني 
وفاء:ماشي يا روووحي كملي لعب يلا انا هجبلكوا عصير
نبض ومالك فوقت واحد:مانجه لو سمحتي 
وفاء:عارفه يا حبايبي ????????????
وراحت تعمل عصير 
مالك:نبض أنا مش هكلمك تاني 
نبض:ليه 
مالك:عشان انتي مش بتحبيني وعوزه تخليني اخاف عليكي واعيط وانتي مش فيكي حاجه
نبض:والله بهزر معاك اسفه مش هعمل تده تاني ????????
مالك:خلاص سامحتك????
نبض:هاااااااااا وحضنته:انت حبيبي يا ألك
مالك:أنا كمان بحبك يا نبض
وفاء جابت العصير:يلا اشربوا بلو ريقكوا
مالك:أنا الاول
نبض:لاء أنا الاول 
وفاء:مش كنتوا بتحبوا بعض من شويه ايه اللي حصل 
مالك:أنا بحبها بس الراجل الاول 
نبض:وانا بحبه بس أنا الاول 
مالك:اسمعنا ياختي انتي الاول 
نبض:عشان أنا الكبيره????????
مالك:لاء انا الكبير
نبض:مامي مين الكبير
مالك:ايوا يا طط مين الكبير
وفاء:يارب صبرني أنا فمورستان انتو الاتنين مولودين مع بعض 
مالك:بس ماما قالتلي أن أنا مولود قبلها ب٣دقايق
نبض:كدابه عسان انا اللي مولوده قبلك ب٣دقايق
وفاء ضربتها بالقلم وزعقت:نبض انتي ازاى تقولي علي مرات عمك كدابه أنا علمتك كده تشتمي الأكبر منك ولا تشتمي حد اصلا عيب كده 
نبض حطط ايديها علي خدها دي اول مره امها تضربها :انتي ضلبتيني ????????????
وفاء:واكسر دماغك كمان مدام هتشتمي الاكبر منك كده غلط فاهمه ومشيت 
مالك:متسعليش يا نبض أنا اسف 
نبض:انت السبب عسان انت اللي كدبت أنا مس بحبك انت وحس امسي يلا واعدت تزقه وقفلت الباب واعدت وراه تعيط 
مالك طلع يجري وحضن باباه واعد يعيط
محمد:مالك يا حبيبي بتعيط ليه 
مالك بعياط ويشهق :نبض سعلانه مني ومس بتحبني أنا والله مس عملت حاجه هي اللي قالت إن ماما كدابه وطط وفاء ضلبتها بالقلم وانا مش ليه دعوه هي مس هتكلمني تاني????????
محمد:اهدي اهدي بس مش فاهم منك حاجه 
محمود:وفااااء وفااااء
وفاء:نعم 
محمود:مالك بيعيط ليه وانتي ضربتي نبض بالقلم 
وفاء:ايوا ضربتها واكسر رقبتها كمان عشان قليله الادب 
محمود:انتي جرا فمخك حاجه ياوليه ده لسه خمس سنين عملت ايه هي عشان كل اللي قلتيه ده 
وفاء:أنا ودتلهم العصير فأعدوا يتخانقوا مين ياخد الاول وبعدين مالك قالها أنا اكبر منك أمه اللي قالتله كده هي قالت كدابه ينفع تشتم مرات عمها ينفع 
محمد:طيب ياأم نبض غلطط قوليلها مثلا عيب مينفعش كده لكن مش تضربيها دي عيله مش فهمه حاجه
وفاء:معلش يا ابو مالك الأصول أصول غلطط تنضرب
محمود:أنا أول مره اشوفك كده ايه اللي جرالك
وفاء:مالي شايفني بشد فشعري ولا برقص 
محمود قام وقف:ده انتي زودتيها بقا في ايه وليه مالك 
وفاء:انت اللي فيه ايه بتزعقلي ليه كل ده عشان ضربتها وايه يعني الدنيا متهدتش
محمد:اهدوا يجماعه حصل خير 
محمود:استني يا محمد الوليه دي دماغها اتلحس باين عليها 
وفاء:اه عشان ضربتها يبقي اتلحس 
محمود:وفااااء خشي جوه 
وفاء:مش داخله واعلي مافخيلك اركبه
محمود:مستحيل تكوني وفاء مراتي انتي مين
وفاء:سلامه نظرك ياخويا أنا وفاء
محمود:لا يمكن مراتي عمرها ماتكلم كده او تضرب بنتها ابدا 
محمد:يجدعان أهدوا شيطان دخل بينكوا
محمود:استني يا محمد دي مش مراتي وفاء مش كده 
مالك:ايوا طط وفاء طيبه وبتحبنا ومش وحسه كده
وفاء:انا وحشه يا قليل الادب تصدق أنا معرفتش اربي 
محمود:أمشي اطلعي بره 
محمد:محمود
محمود:بقولك اطلعي بره انتي مش وفاء امشي 
وفاء:يلا يا محمد 
محمد:نعم????
وفاء:اي اي  اصدي اي 
محمد قام وقرب منها وشال القناع اللي علي وشها وكانت الصدمه:امينه????????
محمود:نعم????????(بصوا امينه ووفاء فطول بعض وفجسم بعض هما اصلا ولاد عم ومولودين فيوم واحد زي نبض ومالك بس امينه بتغير دايما من وفاء )
محمود:أنا كنت متأكد أن مراتي مش كده وفاء فين 
امينه:اي اي اي 
محمد رزعها قلم مش هتنساه عمرها:انطقي مرات اخويا فين 
امينه:جوه فالمطبخ محمود جري لقا وفاء مرميه عالارض وفسابع نومه شاربه منوم 
محمود:انتي عملتيلها ايه 
 امينه:لا رد
محمد مسكها مش شعرها :انطقي والا هموتك 
امينه:شربتها منوم 
محمد بغيط:ليه 
امينه بعدت عنه وزعقت:عشان كلكوا بتحبوها عني من صغرنا والكل بيحبها عني ليه زنبي ايه انها اشطر مني فكل حاجه ولا بيضه عني أنا مالي هي دائما صح وانا غلط حتي ابني الوحيد بيحبها عني في ايه كلكوا عليه ليه
محمد:وعملتي كده ليه 
امينه:عشان اكره نبض فمالك وأكره محمود فيها واخليه يطلقها وتبعد عني وعن ابني هي وبنتها 
محمد:روحي وانتي طا
محمود حط ايده علي بؤه:لاء لاء يامحمد لاء
محمد:لاء ايه انت مش شايف عملت ايه 
محمود:خد مراتك وحاول تهديها وتفهمها أن أبغض الحلال عند الله الطلاق بلاش حتي عشان ابنك ده روح افهمها وحاول تحسسها انها احسن من الكل روح يابني ربنا يهدي الحال 
محمد خد مالك وأمينه ونزلوا تحت وبعد ساعه فاقت وفاء 
وفاء:اه ياراسي ايه اللي حصل 
محمود:حصل كل خير فوقي وتعالي نشوف بنتك 
وفاء:بنتي مالها خدني عندها وخدها ودخلوا اوضتها لقوها نايمه عالارض ودموعها علي خدها 
وفاء جريت عليها:مالك يا ضنايا حصلك ياه مالها يا محمود 
محمود:نيميها وتعالي
وفاء حططتها عالسرير وغططها وراحت لجوزها 
وفاء:حصل ايه 
محمود حكالها كل اللي حصل 
وفاء:يلاهوي كل ده حصل منها الله يسامحك يابنت عمي ربنا يهديكي
محمود:اهم حاجه تعدي جنب بنتك واما تصحي فهميها اللي حصل وأن انتي ومالك ملكوش زنب
وفاء:يعني أكرها فمرات عمها
محمود:اومال هتكرهيها فيكي وفمالك
وفاء:متخفش ياخويا أنا هتصرف
محمود:انتي حره 
تحت عند محمد 
محمد:امينه انتي تعديتي حدودك انهارده ولولا اخويا كان زمانك مطلقه 
امينه:سامحني ياخويا اخر مره 
محمد:أنا مس هسمح أن يكون في تاني مره قومي لمي هدومك 
امينه:لاء ياخويا والنبي والله اخر مره
محمد:هنسافر هنهج مالبلد
امينه:ليه 
محمد:لحد ما ربنا يهديكي يلا اومي 
امينه :حاضر ياخويا 
مالك:بابا احنا هنسيب نبض
محمد:ايوا يا حبيبي لازم عشان امك متعملش مشاكل تاني 
مالك:طب هنركع امته بكله 
محمد:لا بكره ايه بص هو الله اعلم هنرجع امته بس الاكيد أننا هنرجع 
مالك:طب هطلع اوتعها 
محمد:اطلع 
مالك طلع وخبط
محمود:مين 
مالك:انا يا عمو
محمود:تعالي يا حبيبي خش
مالك:نبض فين 
محمود:جوه خش 
مالك دخل :
نبض أنا اسف
نبض:خلاص يا ألك مامي قالتلي كل حاجه اسفه أنا كنت وحسه معاك
مالك:لاء عادي 
نبض:اخوات
مالك:اخوات 
نبض:طب كنت كاى ليه في حاجه 
مالك بحزن:مسافر????
نبض:مسافر لي
مالك:بسبب ماما 
نبض:هتيكي امته 
مالك:مس عالف
نبض:يعني يعني مس هسوفك تاني????????
مالك:لاء هنيكي تاني بس مس عالف امته 
نبض:بس أنا مس بحبك تمسي????????
مالك:وانا كمان سعلان بس مس عالف اعمل اي
نبض:طب طب ختني معاك
مالك:مس هينفع عسان عمو وطط
نبض:انت وحس انت عاوس تسيبني????????
مالك:لاء والله أنا بحبك 
نبض:امسي انت وحس وطلعت جري وحضنت امها وهي بتعيط 
وفاء:مالك يا نبض
نبض:ألك هيمسي ويسيبني 
وفاء:هيمشي فين
مالك:هنسافر
وفاء:ايه ليه 
مالك: بسبب ماما 
وفاء:لاء مفيش الكلام ده محمود محمود
محمود:في ايه 
وفاء:اخوك عاوز يسافر 
محمود:ايه 
مالك:بسبب ماما
محمود:مفيش الكلام ده أنا نازله 
وفاء:ايوا قله مينفعش كده مش هتتفرقوا بسبب غلطه 
محمود:خلاص يا نبض متعيطيش مش هيمشي 
نبض:ولو مسي 
محمود:متخفيش يلا اغسلي وشك وبطلي عياط
نبض:خلاص يابابا مس هعيط بس ألك مس يمسي 
محمود:ماشي يا روووحي
مالك :مس سعلانه????????
نبض:لو مس مسيت مس هزعل 
مالك:ماسي
محمود نزل واتفاجأ:اميره????
يتبع…..
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حكايتي في الثانوي للكاتبة إسراء ابراهيم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى