Uncategorized

رواية عشق طفولتي الفصل الثاني 2 بقلم دهب مبروك

 رواية عشق طفولتي الفصل الثاني 2 بقلم دهب مبروك
رواية عشق طفولتي الفصل الثاني 2 بقلم دهب مبروك

رواية عشق طفولتي الفصل الثاني 2 بقلم دهب مبروك

_مريم… انت تاني 
 وفـ  نفسها الله يخريبتك يا شهد 
_رحيم..بصلها بهدوء  
مربم… جت تمشي بس رحيم راح عندها وشدها من ايدها وتقريباا بقت في حضنوه  وقلبها بدات يدق بسرعه اوووي
_مريم بتوتر..انت بتعمل، سيبني امشي 
_رحيم…  بعدها عنوها وساب ايدها 
_رحيم..  اممم انتي جايه عايزه تشتغلي سكرتيره الخاصه لياا..  
_مريم… اي ده ازاي 
_رحيم.. تعالي اعدي بس 
_مريم… قعدت وسرحت يا بت الاي يا شهد بقيت انا هشتغل سكرتيره وانتي كنت بتجمعي كل ده علشان كده..
_رحيم بجديه… انا موافق 
_مريم… انت لحقت تعرفي عني حاجه  وتقول موافق وخلاص 
_رحيم… متتخطيش حدودك مفهوم وانا قولت موافق وتكوني هنا بكراا بدري وبلاش التأخير يا مريم يلا المقابله خلصت 
_مريم فـ نفسها … ده اي التنكه دي  وغير كده قليل الادب
_رحيم… روحتي فين سرحتي في جمالي ولا اي.. 
مريم… مردتش عليه ،أحممم  هكون عند حضرتك بكراا ان شاء الله وخرجت 
رحيم.. في نفسه واحشتيني اووووي يا عشق طفولتي 
وجاب فونه واتصل علي سليم…” 
_رحيم… الووو يا سي زفت 
_سليم.. مالك يا عم ماتتكلم عدل 
_رحيم… ولا هترجع الشركه امتاا 
_سليم.. بكراا 
_رحيم بسرحان… انا حاسس اني مريم هنوصلها قريب اووي 
_سليم.. لسه بتحبها برضوا 
_رحيم… ده عشق طفولتي يا رحيم  
_سليم…  بجد واحشتني اووي 
_رحيم… سليممممم 
_سليم…متهده يا عم مش هي كانت صحبتي انا كمان
_رحيم..  قفل في وشوه 
_سليم… ديماا كده كسفني يا رحومه 
.
.
.
اما رحيم بعت رساله لمجهول وقال  جبت سكرتيره جديده اكيد انتا فاهمت قصدي 
.
.
.
وبعد شويه”
رحيم.. طلب من نفين اللي كان قايلها علي سكرتيره ملف بتاع مريم لانوه شاكك انها مريم عشق طفولتوه وهي جابت الملف وحطوه جامبوه علي المكتب وقال انو هيقرأوه شويه كده.. 
.
.
.
 عند مريم وشهد “
_مريم…  انتي حيوانه يا شيخه 
_شهد..  اترفضتي ولا اي 
_مريم..  عارفه قبلت مين 
_شهد… مين 
_مريم… رحيم  وطلع المدير كمان بس عليه حته حضن يابت 
_شهد… نعم بقيتي سفله زيوه بالظبط  بس احكي ايه اللي حصل 
_مريم..  تعالي نمشي من هنا واحكيلك وخرجوه براا الشركه..  
_شهد…  احكي يلا 
_مريم..  حكتلها علي كل حاجه حصلت 
_شهد…  مش عارفه حاسه اني هيكون في حته قصه حب 
_مريم…  اتلمي انا بحب رحيم وانا متأكده اننا هنتقابل في يوم من الايام 
_شهد..  يعني عندك ٢٠ هتستني لما تعجزي وتتقابلوه صح 
_مريم…  بت لمي نفسك مسمحلكيش برضوا 
_شهد..  لا ونبي اسمحيلي ونبي 
وضحكوا…  “
وكملوه مشي..  “
.
.
.
عند رحيم”
رحيم مسك السڤي وقلبوه بدأ يدق جامد 
_رحيم…  مالك يا قلبي بدق كده ليه هي ممكن تكون هي بجد..  
وفتح وبدأ يقرأ واول حاجه ركز عليها الاسم وقال مريم محمد الشامي..  وقال نعم دي مريم بجد والله انا كنت حاس انها لما كانت في حضني كنت حاس انها مش غريبه عني بس انا مش لازم اعرف دلوقتي اني رحيم ابقاا اجمع سلمي وسليم واعملها مفاجأه بس ياتراا هي رجعت امتاا واي اللي حصلها خلها ترجع هنا تاني وياترا هي لسه فاكرنا انا وسليم وسلمي ولا لا ومسك السلسه الي كان لبسها وقال يا ها لقيت نص قلبي وسرح لما شافها اول مره..  
فلاش بااااك “”
_رحيم… مش تحسبي ازاي تدلقي عليها المايه كده
 _مريم بدموع… مكنتش واخده بالي  اسفه 
_رحيم.. خلاص يا ستي متعيطيش انا اسمي رحيم 
_مريم بضحك.. وانا مريم ممكن تدلعني تقولي مريومه او مريومتي 
_رحيم.. مريومتي احنا خلاص نبقاا اصحاب 
_مريم..  اشطا يا رحيم 
_رحيم..   انتي سنه كام بقا 
_مريم..  انا  خمسه ابتدائي 
_رحيم…  وانا برضوا 
_مريم..  نتقابل تاني بعد البريك خلاص، انا في خمسه اول 
_رحيم..  ماشي وانا في خمسه رابع 
_مريم…  اشطاا 
ومشيت علي الفصل بتاعها….  “
رحيم في نفسه انتي قموره اووي، وراح فصلوه هو كمان 
بااااك “”
_رحيم… ياها كانت احلي سنه وشهر قضتها معاكي وانا طفل يا مريومتي 
وكمل شغل…'””
.
.
.
 عند مريم وشهد “”
_مريم… تعالي اطلعي 
_شهد.. لا مش فاضيه 
_مريم… اخص مش فاضيلي اخص طلقيني 
_شهد… مجنوقه وربنا 
_مريم.. تعالي اطلعي معايا شويه صغيرين يا اختي شهد…  يلا يا اختي يلا 
وطلعوا… 
.
.
.
 في مكان ما “”
_مجهول١…  ها في اخبار جديده 
_مجهول ٢…  جاب سكرتيره جديده وفكره ان احنا  نجيب _سكرتيره دي فشلت 
_مجهول ١.. تمام هشف خطه تانيه بس انتا طبعاا هتجيب اخبار لحد ما نتصرف…  
_مجهول ٢…  تمام تحت امرك 
وقفلوا…  “”
.
.
.
 عند رحيم “”
_رحيم..  ياها يا مريم انا مش عارف رد فعل سلمي وسليم اي لما يعرفوا اننا هنتجمع  وقال لما اتصل علي البت _سلمي…  
_رحيم…  الوووو 
_سلمي…  اخيراً افتكرت 
_رحيم…  بت اتكلمي عدل 
_سلمي…  تمام ياباشا 
_رحيم..  المهم انتي عامله اي 
_سلمي… تمام الحمد لله امال فين سليم 
_رحيم…  واخد اجازه بيريح نفسوه شويه 
_سلمي…  ماشاء الله عليه هو كان بيشتعجل علشان يريح نفسه..  
_رحيم… ههههه 
_سلمي… قولوه اني زعلانه منوه علشان مش بيعبرني.. 
_رحيم…  رني عليه واتخنقي معاه 
_سلمي…  محضر خير انتا كده علطول 
_رحيم…  انا برضوا 
_سلمي…  اقفل وهرن عليك  شويه كده  علشان عمللك مفاجأه انتا وسليم الزفت 
_رحيم…  ماشي يااختي  بس مفاجأه اي دي 
_سلمي.. امال اسمها مفاجأه ازاي بقاا
_رحيم.. خلاص لما نشوف مفاجأتك دي
وفضلوا يرخموا علي بعض شويه وقفلوا… “”
.
.
.
عند مريم وشهد…””
وخصوصا في اوضه مريم “”
_شهد.. تخيلي كده يا بت يا مريم لو ده رحيم وهتتجمعوا تاني.. 
_مريم… ياها بجد انا هكون فرحانه اوووي بجد يارب ياستي يكون هوَ 
_شهد… بت بقولك 
_مريم… قولي 
وقاطع كلامهم رنت تلفون مريم باسم معتز
_مريم… الوو يا معتز 
_البنت..  انا مش معتز  
_مريم…  حضرتك مين 
البنت….   
_مريم…  معتزززززززز
“دي كانت تانيي روايه ليا  فنشرتها بس كانت السرد مختلف وكان فيها اخطاء فبعدل البارت وانزلوه تفاعل حلوو وانزل التالت”
يتبع…
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى