روايات

رواية عشقت خائنة الفصل الثاني 2 بقلم حبيبة مصطفى

رواية عشقت خائنة الفصل الثاني 2 بقلم حبيبة مصطفى

رواية عشقت خائنة الجزء الثاني

رواية عشقت خائنة البارت الثاني

رواية عشقت خائنة الحلقة الثانية

ملك بصريخ: أنتي بتقولي ايييه
شروق: هو دا اللي حصل يا فندم
ملك: ازاي يعني مازن مشي وساب البلد وانتي مين اصلا وعرفتي ازاي وفونه بيعمل اي معاكي
شروق: انا السكرتاريه بتاعت مستر مازن وهو ساب الشركه وفضي مكتبه وهو و ماشي قالي اي حد يسال عليا قوليله ساب البلد وبعد ما مشي بساعتين دخلت مكتبه ولقيت فونه بيرن فرديت على حضرتك
(اه ي جماعه مازن متخرج من كليه حسابات ومعلومات وشغال في شركه برمجه وهو مهندس برمجه)
نرجع لروايتنا
ملك: ساب الشركه لمين يعني باعها ولا اي؟!
شروق باستغراب: باعها! ازاي هو مجرد عميل شغال في الشركه
ملك:نعمممممم يعني كمان دي مش شركته
شروق: لا مش شركته
ملك: يعني كل دا بتضحك عليا انا ي مازن ونعمه لتشوف وهو راح فين لما ساب البلد
شروق: لا معرفش انا كل اللي اعرفه قولتهولك
وقفلت ملك المكالمه مع شروق
بعد ما انهت شروق حديثها مع ملك
شروق: كلو تمام يا برنس
مازن: برافو عليكي
ملك بتكلم نفسها وهيا متع*ص*به:ماشي ي مازن الكل*ب وربنا لوريك يعني بعد ما وثقت فيك وبعت الفيلا والعربيه عشانك وسبت اهلي ومشيت معاك تعمل فيا كدا
فلاش باك
مازن: الو ي حبيبتي عملتي اللي قولتلك عليه
ملك: اكيد ي حبيبي الفيلا باسمي ومعايا العربيه
مازن: تمام برافو عليكي طب بكره هنبيع الفيلا عشان نسافر انا لقيت مشتري
ملك: تمام ي حبيبي
وتاني يوم راحو ملك ومازن والمشتري الفيلا وباعوها وبعدين سافروا تركيا
مازن : انا ليا شركه هنا في تركيا
ملك: بجد ي مازن طب حلو والله
وبعد 3 شهور من قعدتهم في تركيا
مازن قاعد هو و ملك في كافيه ومازن قاعد حزين
ملك: مالك ي مازن ي حبيبي في اي ليه مضايق
مازن: لا ولا حاجه مشاكل في الشغل بس
ملك:طب احكيلي يمكن اقدر اساعدك
مازن: هتساعديني ازاي بس متشغليش بالك انتي
ملك:لا قول يمكن ي سيدي اساعدك ولو معرفتش اساعدك يبقى طلعت اللي جواك
مازن: انا كنت مستلف فلوس من ناس كتير بملايين عشان احطها في الشركه والشركه خسرت فلوس كتير وانا مش عارف ارجعلهم فلوسهم ازاي والناس قالولي معاك اسبوع لو مرجعتلناش فلوسنا هتتحبس
ملك: وانت ازاي متقوليش حاجه زي كدا خد عربيتي بيعها وسد كل الفلوس اللي عليك ولسه معايا فلوس من بتاعت الفيلا
مازن: لا انا مقدرش اخد عربيتك ولا فلوسك مقبلش على نفسي فلوس من واحده ست
ملك: وانا اي واحده ي مازن احنا واحد وفلوسي هيا فلوسك واعتبرهم سلف ي سيدي لما يبقا معاك ادهملي
مازن:شكرا ي حبيبتي ربنا يخليكي ليا
وفي مساء تاني يوم
مازن:الو ي حبيبتي كل حاجه تمام ومعايا الفلوس وحجزت تذكرتين ليا انا وانتي على أمريكا
شروق: تمام كدا بكره هنسافر بس برافو عليك عرفت تضحك عليها
تعالو نرجع كدا بالزمن
من سنتين مازن وشروق عرفو بعض في النادي مازن وشروق كانو بيجروا في النادي وخبطوا في بعض
شروق:مش تفتح يا أعمى انت
مازن:انا اللي أعمى بردوا ابقى ركبي نظاره عشان تشوفي
وكانو كل يوم بيشوفوا بعض في النادي لحد ما حبوا بعض ومازن اعترف لشروق بحبه وبعد 4شهور مازن وشروق اتخطبوا
وبعدين شروق اتخرجت واصبحت دكتوره في جامعه الطب اللي كانت فيها ملك قبل ما تعرف فارس وبعد ما ملك عرفت فارس ف مازن وشروق اتفقوا وقرروا انو مازن يقرب من ملك ويخليها تضحك على فارس وتاخد فلوسه وبعدين تهرب معاه
(مازن كان بيروح لشروق الكليه فشاف ملك وشاف فارس وطبعا فارس باين من شكله انه ابن أكابر)
مازن:لو سمحتي ممكن نتعرف
ملك:مين حضرتك
مازن:انا كل يوم بعدي من جمب الجامعه بتاعتك وبستناكي لحد ماتيجي بصراحه كدا انا معجب بيكي
ملك:شكرا بس انا مخطوبه
ومشت وسابته
وفضل مازن كل يوم يروح ل ملك الجامعه لحد ما قدر يسيطر عليها
وفضلت تكلم مازن ومخطوبه ل فارس
وبعدين في يوم مازن رن علي ملك
مازن: الو
ملك:الو يا مازن
مازن:بقولك ي ملك اي رأيك تروحي وتخلي فارس يكتبلك الفيلا ويجبلك عربيه وبعدين ناخد العربيه ونبيع الفيلا ونروح تركيا
ملك: بس الموضوع صعب
مازن:مفيش حاجه صعبه عليكي
وانتهت المكالمه
وانتو عارفين الباقي حصل اي بعدين
(تعالو نرجع لشروق ومازن بعد ما نصب على ملك)
مازن: عيب عليكي انا مش اي حد بس انتي تعملي اللي هقولك عليه وتقولي لملك اللي هقولك عليه
شروق: حاضر يا برنس
وانتو طبعا عارفين الباقي
عوده من فلاش
وعدا شهر بعد ما مازن ضحك على ملك وسافر مع شروق
وملك هيا وماشيه في الشارع خبطت في واحد ولسه بتبص عليه وبتشتم انتي غب…. واتفاجئت:انت…
الشخص اللي خبطت فيه بصدمه:أنتي….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقت خائنة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!