Uncategorized

رواية وصدفة جمعتنا بين ألف ميعاد الحلقة الثانية 2 بقلم سانتي أحمد

 رواية وصدفة جمعتنا بين ألف ميعاد الحلقة الثانية 2 بقلم سانتي أحمد 

رواية وصدفة جمعتنا بين ألف ميعاد الحلقة الثانية 2 بقلم سانتي أحمد 

رواية وصدفة جمعتنا بين ألف ميعاد الحلقة الثانية 2 بقلم سانتي أحمد 

مشيت وهو بينادي عليا كان نفسي اترمي وقتها فحضنه اول مره احس ان في حد مستنيني بس لا جاسر كان كده الاول مش هسمع لحد 

حسبي يا جنه العربيه 

كنت وقتها فعالم تاني وكنت بتمني اي حاجه تحصلي بس انام بس مش اكتر فكنت برمي وقتها نفسي قدام اي عربيه 

شدني من ايدي جامد وهو بيزعق فيا 

انتي مجنونه يا جنه انتي بتنتحري طب لي 

ملكش دعوه بيا لو سمحت ابعد عن طريقي ومش عاوزه اشوفك تاني 

أنا آسف يا جنه بعد اذنك مش هتشوفي وشي تاني 

مكنتش عاوزاه يمشي كان نفسي يفضل بس لا كده احسن مش عاوزه اقرب من حد 

روحت البيت ماما قبلتني وقلقتلي في عريس واجهزي 

يماما أنا تعبانه ومش مستعده أقابل حد 

ده من طرف خالتك وادعي أن يقبل بيكي اصلا

جهزت وطبعا خرجت وانا كل تفكيري في كريم وان زعل مني اول مره ازعل حد مني ديما برضي الكل علي حساب زعلي 

المقابله بيني وبين الشخص ال متقدملي كانت عاديه ومعجبتوش ورفضني زي ال قبلتوهم 

مالك يا ماما 

مفيش بس العريس رفضك 

وقتها قلبي وجعني وثقتي فنفسي قلة كتير جدا وحسيت أن حمل كبير في حياة الكل وان وحشه 

مالك يا جنه 

مفيش يا زينب أنا كويسه اهو 

مش باين عليكي يعني 

لا مفيش متشغليش بالك 

ماشي براحتك يا جنه 

وقتها حسيت أن عاوزه اتكلم بجد بس مع حد يفهمني حد يسمعني من قلبه وقررت أن امشي لنفس المكان ال كريم قابلني فيه 

قعدت استنيته كتير بس مجاش 

قومت عشان امشي لقيته بينادي عليا 

اخيرا جيت أنا كنت مستنياك ومحضرتش المحاضره عشان اشوفك 

انتي قولتي انك مش عاوزه تشوفيني 

أنا اسفه بس كنت تعبانه جدا والله 

طب ممكن تيجي تقعدي 

حاضر 

ممكن تحكيلي مالك بئا 

هو انا وحشه بجد يا كريم 

وقتها مردش عليا ففهمت وكنت هقوم امشي وانا بعيط 

اهدي انتي متسرعه كده لي 

عرفت ردك 

ولي مكنش مستغرب أن واحده جميله زيك بتسالني كده

انت بتجاملني 

لا والله مش بجاملك كفايه روحك وعيونك العسلي الجميله دي 

وقتها وشي احمر جدا اول مره حد يقولي كلمه حلوه وفرحت اوي 

بس انا كله بيقولي أن وحشه وان جسمي مش حلو أنا فقدت الثقه في نفسي حتي والدتي 

بس انا شايفك جميله اوي بالنسبه لجسمك هو حلو بس محتاجه تخسي عشان نفسك صح ولا اي وانا مستعد ابدأ معاكي 

بجد 

مش بهزر أنا يا جميل ????

احم وهي النضاره وحشه عليا 

هو انتي بتشوفي 

اه بس بلبساها عشان الدراسه 

خلاص مش لازم تلبسيها وعنيكي لونها اجمل بكتير ولون بشرتك جميل جدا علفكره والحجاب مخليكي ملكه فنفسك 

اول مره احس ان في حد بيشجعني كنت محتاجه حد فعلا يقف معايا 

 كريم : نتقابل بكره 

نتقابل بكره ????????

كريم ممكن اسالك حاجه قبل ما امشي 

اتفضلي 

بتعمل عشاني كده لي 

مش يمكن اكون حبيت روحك ال محدش شافها غيري  

ابتسمت ومشيت عشان اشوفه بكره ….

مشيت روحت البيت والفرحه مش سيعاني منتظره بكره يجي عشان اشوف ضحكته وبقول معقول اكون اعجبت 

لا لا بس يا جنه هو مش هيحبك خليكم صحاب احسن ….

(في بيت جنه )

ماما أنا خارجه 

ليكي نفس تخرجي بعد ما العريس ده كمان رفضك

وانا ذنبي اي مش انا ال خلقت نفسي وأنا حلوه بكل حاجه فيا حرام عليكي بئا المفرود تحببيني في نفسي مش تكسريني زيك زي غيرك 

مشيت وانا بعيط وقبلت كريم وسلمت عليه 

مالك يا جنه 

عادي يا كريم مفيش حاجه كالعاده كله بينتقدني وانا معملتش حاجه 

جنه تتجوزيني 

بصيت وانا مصدومه 

انت بتقول اي مستحيل لا لا 

لي 

انت شفقان عليا وانا مبحبش اكون شفقه خلينا اصحاب احسن يا كريم 

بس انا بحبك 

بلاش احسن يا كريم أنا مش حلوه ومش حبه اكون تقيله فحياة حد  

اعتبريني مطلبتش منك حاجه  مش يالا نجري بئا 

مسك ايدي وشدني وقتها حسيت جسمي كله بيرتعش يمكن حبيته بس لا خلينا اصحاب احسن 

اليوم كان حلو اوي 

تيجي نشرب حاجه في الكافيه 

يالا …

لو سمحت 

ايوه يا افندم 

واحد كابتشينو وواحد شاي اخضر 

بصتله وانا بضحك جامد 

اي قلة القيمه دي طب افتحلي فري اخر النهار حتي 

وقتها كريم طلع لسانه وقعد يغيظ فيا ويقول لا وانا فرحانه من قلبي باهتمامه بيا اوي 

جنه 

نعم 

متتاخريش بكره هستناكي 

حاضر وضحكت ومشيت .. 

يتبع..

لقراءة الحلقة الثالثة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً اسكريبت هل يوجد حب للكاتبة هاجر عاطف.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى