روايات

رواية دره الفصل الثامن 8 بقلم شيماء رمضان

رواية دره الفصل الثامن 8 بقلم شيماء رمضان

رواية دره الجزء الثامن

رواية دره البارت الثامن

دره
دره

رواية دره الحلقة الثامنة

ساميه بتوتر هوا هوا جاي اهو ياحبيبتي افرحي انتي بس تلاقيه بره بيقابل اصحابه ولا حاجه
دره بشك.. ماشي ياماما
الحلفه انتهت والعرسان زفو الي بيتهم
غيث اخيرا بقيتي ملكي
دره بخجل نظرت للاسفل وقالت. هي دره الصغيره فين
غيث اقترب منها وقال بذمتك ده وقته دره ياستي مع ماما ساميه انتي عارفه بتحبها ازاي تعالي بقا اقولك حاجه نفسي اقولها من زمان
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في الصعيد وتحديدا هواره توجد عناصر الشرطه تتربص بناصر لكي يتم القبض عليه وبينهم ادم الذي كان يتمني لو كان يقبض علي روحه بيده
شريف جهز قواتك ياادم رجاله ناصر وصلو
ادم جاهزين يافندم مع اشارتي ورايا انا في المقدمه وانتو ورايا
تقدمو وادم في المقدمه تم تبادل اطلاق الن. ار ورجال ناصر وناصر بنفسه يتبادل اطلاق الن. يران الاغلبيه للشرطه ولكن ناصر انتهز انشغال الشرطه مع رجاله وحاول الهرب لكن وجد ضابط شاب امامه
ادم علي فين ياناصر
ناصر سبني ياحضرة الظابط وانا هأمنك حياتك دي فرصه مش هتتعوض بس سبني
ادم اي ده انت متعرفنيش صحيح
اقترب منه ادم وسحبهالي المخزن واغلق الباب عليهم
ناصر انت بتعمل اي انت شكلك مجنون
ادم بصلي كده اتأمل فيا مش بتشبه عليا
ناصر نظر اليه وفتح عينيه من الشبه الغريب الذي بينه وبين شقيقه حسن
ناصر انت مين
ادم عندك حق هقولك انا مين انا ادم حسن الهواري ابن اخوك الي قت. لته وقت. لت مراته غدر عشان طمعك وجشعك وشرد اختي
ناصر ادم ابن اخويا
ادم اخرص متقولش ابن اخويا انا هاخد طار ابويا وامي منك
وسدد له ضربات متتاليه وركلاات متفرقه جعلته ينز. ف الد. ماء
ناصر بانفاس متقطعه وفم ين. زف جاي بعد السنين دي كلها وتقول طارك داانا قلبت الدنيا عليكم
ادم وهوا يركله بقدمه في بطنه.. وبدور علينا ليه عشان نحصل اهلنا
ناصر هتفق معاك اتفاق سبني وانا هعرفك مكان امك
ادم بعيون حمراء اثر الغضب. امي امي عايشه ازاي وسألنا الكل قال ماتت
ناصر امك عايشه خلتها عندي علي امل تحبني لكنن محصلش هتسبني هجبلك امك
ادم لسه وسخ بعد العمر ده كله معندكش حته نظيفه انت اييه وشرع في خنقه تدخل شريف بعد ان انهي علي رجال ناصر وتم القبض عليهم
شريف ادم سيبه ياادم متوديش نفسك في داهيه سيبه القانون هياخد حقك
ادم وهوا ممسك بناصر.. القانون ده معرفش ياخد حق ابويا وامي منه
واثناء انشغال ادم بشريف ناصر اظهر سلا. ح حاد في يده وطعن به ادم في بطنه في نفس الحظه افرغ فيه شريف سلا. حه ووقع ناصر ميت
شريف ادم ادم اسعاف بسرعه
ادم. شريف اسمعني ناصر اعترف ان امي عايشه وعنده خلي دره تدور علي امنا
شريف اهدا انت بس ياادم اوعدك هنوصل لها ادم ادم اسعااااااف
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
دره بفزع ادم ادم اخويا قلبي وجعني عليه اووي
غيث ادم كويس ياحبيبتي اهدي هيكون فيه اي بس .. خبط علي باب الغرفه ففزعت دره
غيث اهدي اهدي دي الخدامه اهدي مين
الخادمه. الست ساميه تحت وعايزه حضراتكم
دره. اكيد حصل حاجه
غيث طيب احنا جايين
بعد وقت قليل كانت دره تنزل برفقت غيث وهي وجهها شاحب فهي قلبها يحدثها بشئ حدث باخيها
دره في اي ماما انتو كويسين
ساميه خدي يابنتي انا منمتش طول اليل من القلق وهوا الي وصاني مدكيش الجواب غير الصبح
دره اخدت منها الورقه بيد ترتجف وقرءة بصوت عالي
دره اختي وامي وحياتي واغلي ماليا انا وعدتك اني هجيب حق اهلنا من ناصر اليله يادره هوا فرحه ونفس اليله هي هتبقي اخر ليله في حياة ناصر هاخد حقنا وحق كل وجع ودمعه نزلت منك ولو حصلي حاجه متزعليش كفايه اني خت حقنا انا مسافر هواره اليله خدي بالك من نفسك ياحبيبتي ومن ماما ساميه وغيث ده بيحبك وقولي لفرح اني بحبها اوووي لو رجعت هتجوزها على طول مرجعتش تعيش حياتها وتتجوز لو جبتي نونو سميه ادم انت فاهمه 😂 والسلام ختام
دره بفزع هواره سافر هواره ومقليش ازاااي لازم اسافرله لازم
غيث اهدي هنسافر ياحبيبتي اهدي
هاتف غيث رن
غيث الو ايوه شريف باشا ايييه ادم طيب طيب احنا جايين حالا
دره امسكت زراعه وبدموع اخويا ماله ياغيث اخويا ماله
غيث بتوتر هوا هوا كويس بس اصابه بسيطه يلا على ماتجهزي هكلمهم يجهزرو الطياره الخاص مفيش وقت للعربيه
دره اسرعت علي فوق بدون كلام فقط دموع وفي خلال دقيقه كانت تنزل مسرعه على السلم
دره بدموع انا جاهزه يلا ياغيث
غيث يلا ياحبيبتي ماما ساميه خدي بالك من دره الصغيره
ساميه طمنوني بالله عليك ياابني
غيث حاضر
دره بفزع يللا
استقلو الطائره وفي طريقهم الي الصعيد وفي اثناء الطريق كانت دره تعيد ذكرياتها مع اخيها وهوا صغير وكيف كان يحافظ عليها ومواقفه وهوا صغير التي تدل علي انه سيكون شبيه لابيه ليس في الشكل فقط والعدل والطبع
غيث دره يلا وصلنا
بعد وقت كانت دره تجري في المشفي لكي تصل لاخيها وتطمئن قابلهم شريف
دره استاذ شريف فين اخويا حصله ايه
شريف نظر للاسفل وقال بأسف……

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الروية كاملة اضغط على : (رواية دره)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!