Uncategorized

رواية لحم البنات الفصل الثاني 2 بقلم محمد منصور

 رواية لحم البنات الفصل الثاني 2 بقلم محمد منصور
رواية لحم البنات الفصل الثاني 2 بقلم محمد منصور

رواية لحم البنات الفصل الثاني 2 بقلم محمد منصور

من تاليفي، ، 
محمد منصور.  ** منص **
وقبل ما نبدأ  نوحد الله ونصلي علي خير خلق الله سيدنا محمد. وعلي بركة الله نبدأ 
بسم الله توكلت علي الله. وهو رب العرش العظيم
**ساعتها ابويا قرب منه خالي وبص له بصة كلها شر وقال 
أنت اللي هاتموت يا صابر
وبص لي بصة ترعب من غير ما حس روحت ناحية خالي واستخبيت في من بصات ابويا اللي تخوف لكن صقر بص  لرانيا وقال 
خدي يا بت يا رانيا تعالي هنا
رانيا خافت وجريت واستخبيت فيا وهي بتقول 
ابله نورا انا مش عايزا اروح معه هو هايضربني وأمي هاتحرقني والنبي خليني معاكم هنا 
لكن ابويا ما رحمش رانيا وراح ناحيتها ومسكها من شعرها من غير اي رحمه وهو بيقول 
يالا يا بنت الكلب خلينا نغور من البيت ده
مسكت رانيا فيا جامد اوي وهي مرعوبة. فقولت له 
سيبها تبات معايا الليله دي علشان خاطري
قال لي بنرفزة 
خاطر مين ياروح أمك انتي يوم ماخرجتي من بيتي وانا
أعتبرتك موتي زي امك
ولسة هايسحب رانيا من وراء مني رن جرس الموبيل بتاعه. وبص في الموبيل وقال 
عزت باشا انا مش مصدق نفسي
رد عليه عزت وقال 
صقر سيب اللي في ايدك وتعالي عايزك
صقر
جاي لك حالا يا باشا
وخلص المكالمه وبص لخالي وقال 
حسابك تقل معايا  يا صابر لكن مسيرك تدفع كل اللي عليك
*** ‏للي حابب يسمع القصة  دي كاملة هايلقيها. صوتيه علي قناة. يوتيوب حكايات منص و مي  ****
وخرج ابويا من الشقة وراح للي اسمه عزت باشا دة وقابلة عزت في جنينة القصر بتاعه وسط الحرس بتوعه وقال ابويا اول ماشاف عزت 
عزت باشا عم الناس أنا مش مصدق انك انت عايزني
عزت باشا
أنا عمري ما أستغني عنك يا صقر وخصوصا في الامور اللي تخص الحريم
صقر 
خدامك يا باشا احلم وانا أحقق حلمك عايزها أيه المره دي
عزت باشا
نفسي في بنت بنوت اكون اول واحد يدوقها
صقر
بنت بنوت
عزت باشا
أه بنت بنوت ولو جبتلي حاجه كيفتني ليك مني 50 الف جنيه
الرقم اللي سمعه ابويا خلاه يطمع وفكر في انا. ما تستغربوش ابويا عايز يبيع لحمي واية يعني صقر المليجي اللي انا اعرفه يعمل اللي اكتر من كدة المهم ابويا رد عليه وقاله 
بنت البنوت اللي أنت عايزها يا باشا موجوده
عزت باشا
خلاص أشوفها الاول ولو عجبتني الفلوس هاتخش في حسابك في البنك
صقر
بس كده غالي والطلب رخيص،،،،،،
ودقت الساعه 12 بعد نص الليل وابويا جه شقة خالي وفتح الباب بالطفاشة اللي معه ودخل الشقة وفتح اوضة النوم بتاعتي ورش بنج في وشي انا واختي رانيا. وطلع الموبيل بتاعه  وصورني وانا نايمة.  صور حته حته في لحمي ولا كاني عرضه.  بس لازم يصورني  علشان يعرف يبعني ويكسب فيا. وزي ما دخل زي ما خرج.  حرامي عارف يخش ازاي ويخرج ازاي. والله ساعات كتير بشك انه ابويا.     وتاني يوم الصبح كان الفيديو بتاعي في ايد عزت وعزت بيتفرج عليه وعجبته الذبحية ايوة ذبحية اومال اية هو في بني ادمة يتعمل فيها كدة.  وقال عزت وهو عمال يتفرج عليه
تسلم أيدك بت علي الفرازه مافيهاش غلطه
صقر
خدامك يا باشا
عزت 
ودي امتي هاتكون عندي في القصر 
صقر
أديني يومين بالظبط يا باشا علشان دماغها نشفه انا عارفها
عزت باشا
تعرفها منين دي يا صقر
صقر
دي بنتي يا باشا
عزت باشا
بنتك أنت شغال معايا بقالك 7 سنين اول مره اعرف ان ليك بنت زي القمر كده بس بصراحه ليك حق تخبيها 
صقر
بس يا باشا نورا بنتي مالهاش في الشمال
عزت باشا
يعني أيه انا مش بتاع جواز. انت عارف.    وهي عجباني ولازم تكون بتاعتي
صقر
باشا هي بتاعتك والكلام خلصان بس خليني أجيبها ليك مقشره علشان تاكلها براحتك
عزت باشا
هاتكون بتاعتي من غير جواز ياصقر
صقر
بتاعتك يا باشا صقر من امتي رجع في كلمته
فبص عزت للفيديو تاني وقال 
انا كنت هاديك 50 الف.  لكن علشان هي بنتك ليك مني 100 الف.  بس تنجز في الحوار ده….
وفي نفس الوقت اللي بتباع في علي ايد ابويا خبط باب الشقة روحت افتح لقيت ناجي قدام مني أتصدمت  وأتمنيت لو تنشق الارض وتبلعني وشكيت في زينب ومع شكي في زينب لقيت نفسي بسال ناجي اللي كان باصص لي بصة كلها اسئلة وقولت 
 أنت عرفت عنوان بيتي أزاي
 ‏
 ‏ناجي
 ‏واحده أتصلت بيه وقالت لي كل حاجه أنتي مخبيها عني
 ‏كان نفسي أعرف الكلام ده منك انتي مش من حد تاني
 ‏
نورا
ما أنا كنت هاقول لك
ناجي
أمتي لما تجيبي رجلي ونتجوز كنتي هاتقول لي أن أبوكي مجرم 
نورا
لا يا ناجي انا مش مستنيه لما أجيب رجلك.  قبل ماكان هايبقي في أي حاجه رسمي بيني وبينك كنت هاعرفك 
في نفس الوقت كان خالي صابر واقف قدام مننا وبيقولي
مين ده يا نورا
نورا
ده أستاذ ناجي المشرف بتاعي في المصنع.  اللي حكيت لك عنه يا خالي
صابر. لناجي 
أة. أتفضل يا ناجي يا أبني. دي نورا ما بتجبش سيرتك الا بكل خير 
فيبص له ناجي ويقول 
انا ماينفعش أكون في مكان واحد مع اللي زي نورا 
صابر
يا ابني انت ظالم نورا. ولو هتاخدها بدنب ابوها يبقي انت بتقسي عليه اوي 
لكن ناجي سابنا ومشي وساب كلامه اللي رشق في قلبي زي ماتكون سكينة تلمه بتقتل فيا بالبطي. ولسة خالي صابر هاينادي عليه قولت لخالي بحزن شديد 
سيبه يمشي كده أحسن انا منفعوش ده أبوه راجل امام جامع وحاج بيت ربنا. وأمه بتحفظ قرأن  وحجت هي كمان.  أزاي دول يحطه أيديهم في أيد واحد زي أبويا فاتح بيته للدعاره. وبيتجار في اعراض بنات البنوت 
صابر
وأنتي ذنبك أيه أنك طلعتي لقيتي أبوكي كده لو بيحبك
لازم ما يفكرش بالطريقه دي 
نورا
الحب حاجه والجواز حاجه تانيه 
وعيط ومابقتش قادرة امسك نفسي وفي الوقت دة جت زينب وبصت لي وقالت
نورا. انا شوفت استاذ ناجي نازل من عندكم. معقوله يكون طلع شئون العاملين وجاب عنوانك منهم 
بصيت لها وانا لسة شاكة فيها وقولت
لا. واحدة اتصلت بي وقالت له علي كل حاجة عني. ما تعرفيش مين 
 ‏لكن طريقة كلامي معها كانت باينه اوي اني شاكة فيها
 ‏ فقالت لي زينب
 ‏
اللهجة بتاعتك بتقول انك شاكة فيا.  
نورا بحرقة
ماحدش يعرف عنواني في المصنع الا انتي. ولا حد يعرف ابويا صقر برضو الا انتي. بس عارفة اللي محيرني انك قدامي تباني انك صاحبتي اوي واختي وفي ظهري بتخربي كل اللي بيني وبين ناجي.  
زينب وهي مصدومة
ولية هاعمل كدة
نورا 
ماعرفش ومش عايزا اعرف. ودلوقتي اطلعي برة ومن النهاردة مش عايزا اعرفك تاني 
زينب
نورا أنا ماقولتش حاجه لناجي أزاي تشكي فيه كده
نورا
بطلي كدب وتمثيل بقي 
فبصت زينب لخالي صابر وقالت 
سامع  يا عم صابر نورا بتقول اية. أنا اعمل كده ده أحنا متربين سوي.
صابر
والله يا بنتي انا مش عارف أقول لك أيه بس نورا بتتكلم صح من غيرك يعرف كل ده عن نورا وناجي قال واحده كلمته في التيلفون وقالت له علي كل حاجه أنا مابحبش
أظلم حد بس كل الشواهد ضدك
زينب قالت والدموع محبوسه في عيونها 
شكرا يا عم صابر أنك شايفني واطيه كده 
وبصت لي زينب تاني. وقالت 
انا ماعملتش كده يا نورا لاني ماليش مصلحه أوقع بينك وبين ناجي
*** ‏للي حابب يسمع القصة  دي كاملة هايلقيها. صوتيه علي قناة. يوتيوب حكايات منص و مي  ****
وخرجت زينب من الشقة وهي بتعيط بحرقة وساعتها بس حسيت قد اية انا ظلمتها واتصلت بواحدة صاحبتي مخطوبة لموظف في مكتب شئون العاملين وطلبت منهم تكلمة وتعرف لي منه مين خد عنواني من الملف بتاعي وفعلا اتصلت  بعديها بساعه. وعرفت انها نعمه  اتوجعت وحسيت قد اية انا واطية علشان شكيت في زينب.  
وفضلت زعلانه ومش عارفة اراضي زينب ازاي قولت اسيبها النهاردة وبكرة اكلمها وقبل ما تخلص الليلة وبعد اذان العشاء سمعت صوت خبط علي باب الشقة روحت افتح ولقيت ناجي واقف علي الباب وفي ايدة شيكولاتة من اللي انا بحبها وبيمد ايدة بالشيكولاته ناحيتي وقال 
بحبك وعايز اتجوزك
ما بقتش اعرف ارد اقول اية وبقي كل اللي علية اعيط من الفرحة مش مصدقة ان ناجي رجع تاني مش مصدقة بجد ان حبيبي قدام مني وعرف عني كل حاجة واختارني وماخرجتش من حالتي دي الا لما سمعت صوت خالي بيقول لناجي 
هاتخش المره دي ولا لا
فبص لي ناجي وقال 
لو هي عايزاني اخش هاخش
شورت بدماغي وانا فرحانه اوي شورت وقال قلبي قبل لساني طبعا عايزاك تخش ودخل ناجي وقعد علي الكنبة اللي في الصاله وبص لخالي صابر وقال له 
انا أسف يا عم صابر لو صدر مني لفظ ضايقك
صابر
ما فيش حاجه يا ابني انا مقدر الظروف واللي انت عرفته يشل تفكير اي بني ادم.  بس اللي ما تعرفوش ان نورا اول ماعرفت حقيقة ابوها 
لقيت ناجي قطع كلام خالي وبيقول
زينب اتصلت بيا وقالت  لي علي كل حاجة 
استغربت وقولت لنفسي
بعد اللي قولت هولها تعمل معايا كدة.
وسمعت خالي بيقول
بدل ما انتي واقفة كدة روحي اعمل لينا كوبيتين شاي 
نورا
ناجي ما بيحبش الشاي انا هاعمل كوكتيل هو بيحبه
صابر
خلصلنا الفاكهه اللي في التلاجه علشان ناجي يبقي مبسوط
ناجي
مالهوش لزوم انا هاشرب شاي عادي
نورا
لا كوكتيل انت ما بتحبش الشاي
وروحت المطبخ وسمعت خالي بيقول لناجي 
تعرف انا كنت مراهن نفسي انك هاترجع تاني
ناجي
للدرجه دي باين عليه حبي لنورا
صابر 
عينيك فضحت اللي في قلبك وانا راجل كبير وليه في لغه العيون
ناجي
وقريت  ايه تاني في عينيه
صابر
أنت عايز تتجوز نورا بس ماتحطش ايدك في ايد أبوها
ناجي
صح علشان كده انا هاطلب أيد نورا منك أنت
قلبي زغرط وحطيت كوبيتين الكوكتيل علي الصنية ولسة خارجة بيها من المطبخ لقيت ابويا صقر واقف اتخضيت ووقعت مني الصنية من الفزع وابويا بيقول لناجي 
نورا لسه أبوها عايش ماينفعش تطلب ايدها من حد تاني
ناجي
بس انا ما حبش احط ايدي في ايد اللي زيك 
صقر 
وأنت بقي مش عايز تحط أيدك في أيدي ليه خايف تتوسخ 
ناجي
بصراحه اه واحد زيك بييبع لحم البنات.   النفس اللي طالع منه ينجس أي مكان هو في
ضحك ابويا ضحكة تخوف وقرب من ناجي وقال 
ولما أنا وحش كدة. جاي تطلب أيد بنتي ليه 
رديت وانا مغلولة 
أنا مش بنتك ومش عايزه أعرفك
صقر
مش بمزاجك أنتي بنتي ومن حقي اوافق علي العريس اللي جاي لبنتي وأنا مش موافق علي الواد ده
ناجي بغضب قال
أنا مش واد وأسمع لما أقول لك…… 
فيقاطعه ناجي قائلا بنبره تهديد
أسمع أنت أنا صقر المليجي. بياع لحم البنات زي ما انت بتقول.  يعني ماعنديش رحمه بحد أبعد عن نورا والا هتلاقي حريم بيتكم بيتباع لحمهم للي يدفع أكتر
في الوقت دة ناجي ضرب ابويا بالقلم وقال بعصبية 
النجس اللي زيك  سيره أهل بيتي ماتجيش علي لسانه
بص له ابويا بصة تخوف وقال 
اللي يمد أيده علي صقر المليجي خساره في حياته
وخرج مطواه من جيبه وفتح المطواه وراح بيها ناحيه قلب ناجي
يتبع…
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!