Uncategorized

رواية وقوع منقذ أرواح في حب بشرية الحلقة الثانية 2 بقلم لانا عبدالمجيد

 رواية وقوع منقذ أرواح في حب بشرية الحلقة الثانية 2 بقلم لانا عبدالمجيد 

رواية وقوع منقذ أرواح في حب بشرية الحلقة الثانية 2 بقلم لانا عبدالمجيد 

رواية وقوع منقذ أرواح في حب بشرية الحلقة الثانية 2 بقلم لانا عبدالمجيد 

انا : م حاسس ان فيه حاجة غريبة شويه 

أسر ب ارتباك : في ايه.. فيكي حاجة 

انا : لا عادي بس حاسة كان فيه حاجة حوالي…. ومكملتش بسبب اللي ظهر…..

……………….

وفجاة لقينا قطة قاعدة ماشية ورانا وجنبي وقعدة تشم ف الكيس اللي فيه الاكل 

……….. 

انا : اووه ي صغنن.. انت جعان وطلعت قطعة من البيتزا واديتهاله

اسر : مش يلا بينا ي ست الجعانة 

انا : اوك.. باي

——________—_—

في البيت ،،،، 

انا : اسر 

اسر : عاوزة ايه

انا : هو انت حقيقة؟!! 

اسر : لا خيال

انا : عفكرة م بهزر! 

اسر : ما تطفحي وانتي ساكتة

انا : يععع اطفح! في عِفريت يقول اطفحي!! 

اسر : م انا قولت.. يبق فيه وقولتك قبل كده انا م عفريت 

انا : اومال انت ايه؟ 

اسر : كلي ي لانا.. كليي

انا : مااشي. هاكل.. بس مسيري هعرف. هيهيهيهي

اسر : يلا سلام بق

انا : ايه الوطايان ده يجدع.. تاكل وتمشي.. ده انت مشفتش بربع جنيه رباية والله

اسر قرب منها ولزقها في الحيطة : انتي قولتي ايه

انا : انا عيلة وبرجع ف كلامي يسطا وربنا 

اسر بعد عنها : يععع يسطا! في بنت بتقول يسطا!! 

انا : بتردهالي بس ماشي 

اسر : عاوزك ايه انجزيييي

انا : بص بق ي عسل.. انا بخاف وانت هتقعد معايا واهو ندردش

اسر : انتي رغاية وانا عاوز انام

انا بدموع : ماشي ي اسر امشي ويلا روح نام عشان انا كمان عاوزة انام

اسر : انتي بتعيطي ليه دلرثتي كنت بهزر معاكي والله.. ايه مبتهزرش يرمضان

انا بضحك : ايه ده انت بتعرف افيهات وكده 

اسر : ايوة يبنتي اوومال.. تعالي انا كمان رغاي.. يلا

انا : يلا

وقعدنا نحكي ونضحك لحد م الشمس طلعت 

انا : واو الساعة بقت ٧ مخدتش بالي من الوقت.. بجد القاعدة معاك حلوة اووي 

اسر : ولا انا.. ااه عاوزة انام.. هنام هنا بق وسعي كده وقومها من ع السرير ونام هو

انا : عفكرك انت رخم.. ده سريري 

اسر : روحي اطلبي اكل وتعالي 

انا : ده اللي انت فالح فيه تاكل وخلاص

اسر : مقابل اني اقعد معاكي

انا بفرحة : يعني هتفضل معايا تلتي بليل ونتكلم

اسر : ايوة بس يلا

انا بفرحة : اووووووووكيييييي

____________ 

طلبت اكل ووصل بعد ساعة تقريبا.. دخلت صحيته واكلنا وخرحنا شوية وقعدنا ع البحر

_______———______

انا : تعرف ي اسر.. انا هموت واعرف ليه محمد ابن عمي قالي انا مبحبكيش رغم انه علطول كان بيعاملني معاملة الاحباب م اخوات خالص

اسر: انا! 

انا : نعم وانت ايه دخلك بالمضوع؟! 

اسر : مهو انا اللي لعبت ف عقله وغيرت له تفكيره وانه بيخب جنا دي واتجوزها 

انا بصدمة وعياط : طب ليه.. ليه تعمل فيا كده.. ده انا كنت بحبه اوووي.. لا ده انا كنت معتبراه كل حاجة ليا..وتيحي انت بكل بساطة تعمل كده.. ليه انا اذيتك ف ايه

اسر : طب وانا؟.. انا فين من كل ده 

انا : انت ايه.. ي اخي.. هو انا اعرفك.. وبعدين انت نسيت نفسك.. انتا مجرد عفريت ولا جن يعني م مننا 

اسر : لا ي لانا انا خلاص هبق… ومكملش بسبب اللي ظهر فجاة… 

كان نصه قطه ونصه كلب ونا اول ما ظهر جريت واستخبيت ف أسر بسرعة.. وفجأة لقيت الكائن ده اتحول وبق انسان بس تقريبا مشوه..

يتبع..

لقراءة الحلقة الثالثة : اضغط هنا 

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

نرشح لك أيضاً رواية عشق من الماضي للكاتبة إيمان شلبي.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!