Uncategorized

رواية حطمت أحصاني الفصل الثانى 2 بقلم هدير بدر

 رواية حطمت أحصاني الفصل الثانى 2 بقلم هدير بدر
رواية حطمت أحصاني الفصل الثانى 2 بقلم هدير بدر

رواية حطمت أحصاني الفصل الثانى 2 بقلم هدير بدر

فتحت عينها لاقيت نفسها متكتفه 
روز بخوف : ايه دا انا فين وفضلت تعيط 
فاجاه الباب اتفتح
دخل شخص طويل وعنده عضلات بارزه وعينيه بني فاتح وشعره طويل نسبيا 
روز برعب : حضرتك مين وعايز ايه 
صقر: روحك 
روز : ل ل ليه انا عملت ايه 
صقر : لا مش انتي قدرك اللي وقعك في ايدي 
روز : حضرتك تعرفني 
صقر : لا بس وجودك خطر علينا ولازم اخلص منك
روز : الله يخليك سيبني امشي والله ماعرفكشي 
صقر : بس شوفتينا واحنا بنعمل صفقه سلاح 
روز شهقت : وانا عملت ايه 
صقر : عايزاني اسيبك وتبلغي علينا 
روز : سيبني والله وانا مش اعمل حاجه 
صقر لاحظ انها متبهدله وواضح عليها التعب 
صقر ببرود : لا بس ممكن اقدملك عرض
روز : ايه هو 
صقر : تشتغلي خدامه عندي 
روز بعياط : انا عايزه ارجع بيتي 
صقر قرب منها ومسكها من شعرها : كدا انا هازعل وزعلى وحش ماشي يا شاطره 
روز بعياط ووجع: حا حاضر 
بس ممكن تفكني عايزه اصلي 
صقر حس بالشفقه بعدها وبعدين نفض الفكره من دماغه: والا تهربي
روز : لا والله هاصلي 
صقر : عايزه تفهميني انك بتصلي ومن النوع النضيف دا وانتي كنني خارجه في نص الليل في حته مقطوعه كلكم شكل بعض 
روز حست بالإهانة: دا من رأي حضرتك لكن ماتعرفشي ايه اللي مخليني كدا 
صقر ببرود: حاجه ماتخصنيش وبدأ يفكها 
جايه تقوم داخت وكانت هاتقع 
صقر جري عليها لحقها حط ايده ورا ضهرها وكانوا قريبين جدا من بعض 
صقر سرح في عينها وهي كمان 
بعدين فاق 
صقر : اما بتتعبي من دلوقتي امال بعد كدا ايه 
روز : انا اسفه والله معلشي ممكن توديني اتوضي 
وفعلا خدها راحت تصلي وهو راح يبص عليها 
لقاها ساجده وعماله تعيط 
فضل سرحان فيها 
خلصت صلاه وبعدين بصتله 
روز : هو هو مافيش حد هنا 
صقر ببرود: جايين بكرا 
روز : ماشي طب هاعمل ايه دلوقتي 
صقر : تقومي زي الشاطره تعمليلي اكل 
روز: هو ممكن اسال حضرتك سؤال 
صقر: اخلصي 
روز : حضرتك شغال ايه 
صقر ببرود: مافيا 
روز سمعت الكلام ويكانه صعقه نزلت عليها: ما مافيا طب والنبي سيبني ومش هاجيب لحد سيره 
صقر قرب منها : انا مابحبش اعيد كلامي مرتين وقام جايبها من شعرها موقعها في الارض 
روز بوجع : خلاص والله مش هاتكلم 
صقر : زيك زي اي كلبه هنا ولو حد عرف شغلانتي صدقيني مش هايحصلك طيب انتي فاهمه
روز بخوف : فا فاهمه 
وقامت علشان تعمله الاكل 
روز اتحاملت علي نفسها وفضلت تعمل الاكل وهي بتعيط 
روز بخوف : مش بعرف اطبخ يارب استرها 
خلصت الاكل وبعدين راحتله 
روز : الاكل جهز 
صقر : انزلى وانا جاي 
صقر نزل : اقعدي اطفحي 
روز بخوف: مش جعانه 
صقر : قلت مش بحب اعيد.كلامي 
روز قعدت وخايفه من رد فعل صقر
صقر اول ما كل الاكل وشه اتغير : ايه القرف دا انتي مش بتعرفي تطبخي 
روز بدموع : لا مش بعرف والله انا حاولت 
صقر رزع الاكل علي الارض وقاملها : اما مش بتعرفي تعملى اكل عملتي ليه 
روز بتعب ودوخه : والله والله وقام مغمي عليه
ا 
صقر خاف عليها شالها وطلع بيها علي الارضه فضل يفوق فيها لحد مافاقت 
روز بخضه : والنبي ماتعمليش حاجه ولا تضربني وبعدين استوعبت انها مش مع ابراهيم 
صقر : طب اهدي حصل خير مش هاضربك 
روز بخوف : هو هو ممكن تخليني انزل اوضتي عارفه اني ماينفعشي اطلب بس ممكن 
صقر : انتي ماكلتيش لسه هاطلب اكل 
روز : صدقني مش جعانه عايزه ارتاح بس 
صقر نزلها الاوضه وربطها 
روز نامت 
صحيت تاني يوم كانت واحده بتصحيها بعنف 
الخدامه : انتي يابت قومي انتي جايه هنا تنامي 
روز صحيت بخضه : ايوة ايوة 
الخدامه : قومي ياختي انتي هنا مش في بيتك عندنا حاجات كتير لازم تتعمل 
فكتلها ايدها 
الخدامه: تطلعي تودي فنجان القهوه دا لصقر بيه وإياك ثم اياك تتأخري فاهمه 
روز فا فاهمه 
وفعلا طلعتله القهوه بس كان باين عليها التعب 
روز : اتفضل القهوه 
صقر : ماشي انزلى 
نزلت روز 
الخدامه: تطلعي تروقي الدور اللي فوق وبعدين تنزلى تسقي الزرع وبعدين تروحي الاسطبل تنضفيه فاهمه 
روز : حاضر 
وفعلا بدأت تشتغل لحد.ماتعبت 
قعدت علي الارض ضميت رجليها بين ايدها وفضلت تعيط لحد مانامت
صقر جيه : فين الهانم اللي جايبها امبارح يا اميمه
اميمه : ماعرفشي يابيه انا قلتلها تنضف الاسطبل ولسه ماجاتشي 
صقر فضل يدور عليها : بنت التيت هربت والله لاربيكي لسه بيطلع شاف حاجه 
صقر: لقاها نايمه وباين عليها انها تعبانه جامد 
صقر راحلها : انتي ياهانم هو انا جايبك هنا تنامي والا ايه 
روز صحيت مفزوعه : انا اسفه والله 
وقامت 
صقر: انتي كلتي والا عايزه تلبسيني مصيبه 
روز بكدب : كلت الحمدلله 
صقر شك : ماشي اتفضلي ادامي 
دخلت 
اميمه : انتي جايه تدلعي والا ايه اتفضلي علي المطبخ 
روز : حاضر 
وراحت المطبخ.فضلت تغسل الأطباق 
علي الجانب الاخر 
ابراهيم دخل البيت 
ابراهيم : انتي ياهانم فضل يدور عليها مالاقهاش 
نادي علي الحرس : انتو ياكلاب ياللي تحت 
كلهم طلعوا 
كله : ايوا يابيه 
ابراهيم : فين مراتي 
مصطفي : والله يابيه ماحدش.خرج 
ابراهيم : مشغل بهايم اخفوا من وشي 
وراح لعمها 
ابراهيم : فين روز 
عمها : نعم عندك 
ابراهيم مسكه من ياقه قميصه : لا مش عندي يا ظريف ولو ماجاتشي مش هايحصلك طيب انت فاهم 
عمها : وسع كدا وانا مالي كنت انا اللي ضيعتها 
ابراهيم : ظبطوه 
الرجاله اتلموا حواليه وفضلوا يضربوا فيه 
الرجاله سابوه ومشيوا مراته نزلت عاي الصوت لاقيت جوزها مرمي في الارض 
مرات عمها : يا حزني 
وفضلت تفوق في جوزها 
يا ياسمين يا ياسمين يا روزان الحقوني 
نزلوا جري لاقوا ابوهم مرمي في الارض 
اتصلوا علي الاسعاف وجات خدته 
وصلوا المستشفي والدكاترة خدته 
الدكتور بعد ساعه خرج 
كلهم جريوا عليه 
الدكتور : هو اغمي عليه نتيجه الضرب بس ممكن تقدروا تعملوا محضر لو عارفين الشخص اللي عمل كدا
كلهم بصوا لبعض بخوف 
مرات عمها : لا لا مانعرفشي 
الدكتور : بس احنا لازم نبلغ علشان دا شغلي 
روزان : ماشي 
عند الطرف الآخر 
روز حسيت انها تعبانه علشان فقدت دم كتير وبقالها اربع ايام ماكلتشي 
خلصت للي وراها 
ولسه رايحه اوضتها 
استوقفتها اميمه 
اميميه: انتي رايحه فين 
روز : خلصت كل الشغل 
اميميه : انتي كمان بتردي عليا 
روز : قلت لحضرتك خلصت كل الشغل وعايزه ارتاح 
اميميه : انتي بتعلي صوتك عليا ولسه هاتضربها بالقلم 
ايد وقفتها
يتبع ……
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقى فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!