روايات

رواية فتاة بزي رجل الفصل السابع عشر 17 بقلم ليل مراد

رواية فتاة بزي رجل الفصل السابع عشر 17 بقلم ليل مراد

رواية فتاة بزي رجل البارت السابع عشر

رواية فتاة بزي رجل الجزء السابع عشر

رواية فتاة بزي رجل
رواية فتاة بزي رجل

رواية فتاة بزي رجل الحلقة السابعة عشر

فقدت نور الوعي مرة اخري و وقعت في احضان صقر
حاول صقر ان يجعل نور تستلقي علي السرير ولكنه سمع صوت عند باب الغرفة فنظر ووجد فهد
فهد بعيون حمراء مثل الجمر من الغضب : انتم بتعملوا ايه
صقر : اهدي الموضوع مش زي ما انت فاك…
لم ينتظر فهد ان يسمع وضر..ب صقر بقوة جعلت الد..ماء تخرج من فمه.. وامسكه فهد مجددا وضر..به بقوة اكبر حتي سقط صقر علي الارض.. نهض صقر وبصق الد..ماء من فمه
صقر بغضب : انا كنت عايز اشرحلك وماكنتش عايز نتفاهم بالطريقة دي بس انت اللي اخترت كده.. متزعلش بقي
قال صقر جملته الاخيرة وضر..ب فهد بقوة ف معدته من قوة الضرب سقط فهد علي الارض وظل يتالم
صقر بغضب : في حد دبر لكل ده وكان عايز يفرقك بينك وبين نور.. فهمت دلوقتي
نهض فهد وقال بغضب : هو مين اللي عايز كده غيرك.. طول عمرك وانت كده.. اناني ومبتحبش غير نفسك.. خدت حب ابونا وبقيت انت المفضل عنده وانا الفاشل وبعد كده خدت حبي الاول (ليلة).. ودلوقتي عايز تاخد نور
صقر بغضب : طول عمرك غبي

 

بتقول اني اناني مبحبش غير نفسي.. وانا اصلا سبب سفري وبعدي عن علتي وعشتي لوحدي في بلاد غريبة معرفش فيها حد هو ان ابوك كان عايز يخليني المدير بتاع الشركة فسافرت لاني كنت شايف دائما ان ده مكانك.. شوفت انا اناني ازاي
صقر بسخرية : اما انت بقي ف بسم الله ماشاء الله عليك كنت مستهتر وبتجري وراء وحدة شمال عيزاك علشان فلوسك (ليلة).. واول ما قربت منها و قولتلها ان انت مش معاك حاجة وان انا اللي معيا الفلوس اتخلت عنك
اما عن نور فمحصلش اي حاجة بينا وجني هي اللي عملت كل ده
______________________…
طارق بخوف : نعاااااام .. انت عملتي ايه
جني ببسمة : وديت نور لي صقر وبعت شوية صور لفهد..
انت هتفضل مبلم كده لحد امتي وبعدين انت خايف كده ليه
طارق بصراخ : هو انت ملقتيش غير صقر
جني : انا مش فاهمة انت خايف كده ليه
طارق بسخرية : ايوه وانا اخاف ليه احنا كده كده مي..تين
لا احنا ليه انت اللي عملتي كل حاجة
جني بغضب : مكنتش عارفة انك جبان اوي كده
طارق : ما انت هادية كده لانك متعرفيش صقر

 

شعرت جني بالقلق بسبب خوف طارق المبالغ فيه فهو عادة لا يخاف من شيء ولا يكترث لاحد.. رن هاتف جني فنظرت ووجدته رقم غير معروف
صقر في الهاتف : صدقني لتندمي علي الحركة دي
قال ذالك ثم اقفل الخط
طارق : مين!؟
جني : ده كان صقر.. بس قفل بسرعة
طارق بصدمة : احنا لازم نمشي من هنا دلوقتي
جني وهي تعقد حاجبيها : هو في ايه
طارق : مفيش وقت اشرح لازم نمشي.. لو مش عايزة خليكي هنا بس انا ماشي
قال ذلك واتجه ناحية الباب وكانت جني لاتعلم لماذا يتصرف بغرابة هكذا.. دقيقة وكان طارق في هواء ثم سقط علي الارض.. نظرت جني بخوف لصقر الذي كان واقف علي الباب وهو يشبه الوحوش ابتلعت ريقها بخوف لانها علمت الان لماذا طارق كان يشعر بكل هذا الخوف من صقر
طارق بخوف : لو حلفتلك اني مليش دعوه بده كله مش هتصدقني.. علشان كده ادخل بقلب جامد
بعد ان انهي طارق كلامه ضر..به صقر لكمة جعلته يسقطت وظل يضر..به الي ان فقد الوعي ثم تركه وذهب لجني التي كانت ترتجف من الخوف

 

صقر بنظرة قاتلة جعلت جني تموت من الخوف : عمري ما فكرة اضرب بنت لان دي مش روجلة
قال ذالك فشعرت جني بالراحة ثم اكمل بنظر شيطانية : بس القت..ل مش نوع من الضرب
بعد ان انهي كلامه اخرج مسد..س و وجهه ناحيت جني
صقر بحدة : لو قربتي من فهد او نور هتكون نهايتك فاهمة
هزت جني راسها بموافقة بسرعة
صقر ببسمة شيطانية : انا غيرت رايي
قال هذا ثم ضغط علي الزينات وخرجت الطلقة وعبرت بجانب وجه جني تمام لو ان الطلقة تحركت قليلا لكانت اصبت جني.. نظرت جني الي الطلقة التي اصابت الحائط وسقطت مغشي عليها من شدة الخوف
_________________
تنهض نور وهي تشعر بالدوار فتجد فهد جالس علي كرسي وكان نائم ويضع راسه علي السرير.. شعرت نور بشي غريب فنظرت للملابس التي ترتديها وشعرت بالصدمة
نور بخوف في نفسها : ايه هدوم دي وفين هدمي.. هو ايه اللي حصل امبارح.. انا مش فاكرة حاجة
كانت نور ستجون بسبب تلك الملابس التي ترتديها وعدم تذكرها شئ و بدون ان تدرك بدات تبكي واستيقظت فهد علي صوت بكائها
فهد بخوف : في ايه يا نور.. انت كويسة

 

ظلت نور تبكي بدون قول شيء.. لم يكن يعلم فهد لماذا تبكي او كيف يوقفها فعنقها
فهد وهو يعنقها ويربت علي راسها : ارجوكي يا نور اهدي
شعرت نور بالصدمة عندما عنقها فهد وهي ترتدي تلك الملابس فدفعته و نزلت تحت الغطاء
فهد بقلق : انت كويسة يا نور
نور :……….
فهد بحزن : ارجوكي يا نور رودي عليا.. انا مخنوق ومش هتحمل تجاهلك ليا
نور ببكاء : هو ايه اللي حصل.. وايه المكان ده.. انا مش فاهمة حاجة
فهد : محصلش حاجة.. جني خدرتك وجبيتك هنا
تذكرت نور عندما قبلت جني امام الشركة ورشت عليها شيء
فهد : الشنطة دي فيها هدوم جبتهلك بالليل.. تقدري تبديل هدومك
خرج فهد من الغرفة و نهضت نور وبدلت ملابسها ثم خرجت وكان فهد جالس علي الأريكة وما ان راها نهض وذهب اليها
فهد بحزن : انا اسف يا نور
نور بستغراب : اسف علي ايه
اخبر فهد نور عن ما حدث وانه شك انها علي علاقة مع صقر
فهد بحزن :اسف جدا اني مواثقتش فيكي ارجوكي سامحيني يا نور

 

صفعت نور فهد علي وجهه بقوة.. ففتح فهد عينها بصدمة فهو توقع انها قد تغضب منه ولكن لم يتوقع ردة الفعل هذه
نور بغضب والدموع تنزل من عينها : انا بكرهك يا فهد ومش عايزة اشوفك تاني
كانت نور ستذهب ولكن امسكها فهد وقال بحزن : استني يا نور انا عارف ان انا غلطان بس ارجوكي متسبنيش
نور بصراخ : انت ازاي بتقولي استني وانت شيفني وحدة رخي..صة.. ازاي اصلا قدرت تفكر في بالطريقة دي،، تابعت بحزن شديد والدموع تنهمر من عينها ،،عارف يا فهد عمي زيدان كان دائما بقولي اقزر الشتا..يم بس انا عمري ما فرق معيا لاني مكنتش شايفة نفسي كده بس اما جت منك حسيت ان انا فعلا كده
قالت ذالك ثم ذهبت وهي منهارة و تبكي
فهو بعيون دامعة وهو ينظر الي المكان الذي غادرت منه نور : انا اسف.. انا مكانش قصدي
__________…

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية فتاة بزي رجل)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!