Uncategorized

رواية عشقت الرعد الفصل الثاني 2 بقلم أسماء محمد

رواية عشقت الرعد الفصل الثاني 2 بقلم أسماء محمد

رواية عشقت الرعد الفصل الثاني 2 بقلم أسماء محمد

رواية عشقت الرعد الفصل الثاني 2 بقلم أسماء محمد

««««««««في صباح يوم جديد»»»»»»»
استيقظت عشق من نومها وذهبت إلى المرحاض وبعد دقائق خرجت ودخلت جومانه الي غرفتها 
عشق وهي تمشط شعرها تحدثت :: جومانه جهزي الشنطه  علشان بعد ساعه لازم اكون في المطار 
جومانه :: تحت امرك يا عشق ثم ابتسمت لها بحب 
داخل غرفه نور 
تتحدث نور في هاتفها 
نور بحب وفرحه :: بجد يا عمر يعني انت كلمت طنط وهي وافقت 
عمر بحب مزيف وخبث :: اه طبعا وعايزه عايزه تشوفك علشان تعرف ابنها وقع واقف 
نور بسذاجه :: اكيد طبعا بس هنتقابل فين 
عمر بخبث :: في البيت طبعا 
نور بصدمه :: نععععععععم لا طبعا 
عمر بخبث :: خلاص براحتك بس كده ماما هتعرف انك مش بتثقي فيا وبكده هترفض وانا بحبك وعمري ما هاذيكي علي العموم معاكي يومين وعايز ردك موافقه أو لا 
نور أغلقت الهاتف معه وهي لا تعرف ماذا تفعل
««««««««««««««»»»»»»»»»»»
داخل ڤيلا الحناوي
رعد يقف أمام سيارته ومعه نورين ….نورين وهي تحتضن أخاه 
نورين :: هترجع امتي 
رعد بحب اخوي  :: يومين يا قمر  وهكون عندك وذي ما وعدتك هفضي نفسي علشانك 
نورين :: ترجع بالسلامه 
قبل رعد نورين علي جبينها وذهب الي المطار ومعه أسر وذهبوا في طائره خاصه الي المانيا 
نورين ارتدت ملابسها وذهبت الي الجامعه 
عشق ودعت والدتها واختها التي كانت متوتره للغايه 
ذهبت عشق الي المانيا لتتابع عملها 
««««««««««««««« في المانيا»»»»»»»»»»»»»»
داخل الفندق 
موظف الاستقبال ينظر إلي رعد ثم ابتسم قائلا::
Willkommen, Raad Bey Nour Deutschland
(اهلا رعد بيه نورت المانيا )
رعد بابتسامه مجامله:: Danke
(شكراً)
الموظف يعطي رعد مفتاح الغرفه ويعطي لأسر مفتاح غرفته 
رعد وأسر يذهبوا الي غرفتهم بينما كانوا يسيروا تحدث رعد 
رعد ينظر إلي أسر قائلا :: اسر مالك من امبارح وانت مش عاجبني في اي 
اسر يتحدث بضيق :: مافيش يا رعد مخنوق شويه 
رعد استنتج قائلا :: ريم صح 
اسر :: زهقت كل شويه اقول ليها الواد ده مش كويس وهي راسها ميت جزمه أنه عاجبها وخصوصا لما جه أتقدم وبردو المعلومات الي عرفتها عنه هي مش راضيه تتقبلها 
رعد بحزن :: وانت مش قلت ليا ليه من الاول 
اسر :: ماكنتش عايز اشغلك معايا يا صاحبي 
رعد ابتسم بحب وبتريقه:: يا راجل طب ابعت ليا المعلومات عن الواد ده وانا هتصرف 
اسر ابتسم :: بجد تسلم يا درش 
رعد ضربه بخفه علي رأسه :: جدع خبي عليا حاجه تاني ثم ابتسموا الاثنان معا 
ذهب كلا منهما الي غرفته لكي يستريح كلا منهما من تعب السفر
«««««««««بقلم اسماء محمد»»»»»»»»»
بعد مرور ما يقرب ساعه وصلت عشق الي نفس الفندق الذي يقيم فيه رعد وأسر 
عشق تتحدث الموظف ::Hallo
(مرحبا)
الموظف بابتسامه:: Hallo Fräulein
Wie kann ich helfen
(مرحبا انسه محتاجه مساعده)
عشق ::Ich möchte ein Zimmer, bitte
(عايزه غرفه لو سمحت)
الموظف ::Na komm schon
(تمام اتفضلي )واعطي لها مفتاح الغرفه وذهبت الي عرفتها لكي تبدل ملابسها وتذهب الي عملها ليلا 
««««««««««««»»»»»»»»»»»»
في مصر وخاصه داخل غرفه نور 
نور تجلس في غرفتها بتوتر ولا تعرف ماذا تفعل الي أن جاءت إليها فكره بأنها تحكي لأختها وبالفعل أمسكت بالهاتف واتصلت علي اختها ولكنها ولا تجيب عليها 
نور :: اووووف يعني حبك دلوقتي تقفل فونها طب اعمل اي انا لو قلت لماما ثم أخرجت هذه الفكره من راسها لالالالالالالا انا هستني بكره ارن عليها يمكن فتحت فونها 
داخل فيلا الحناوي 
جميله تتحدث في الهاتف :: هههههههههههه طبعا يا روحي بس المره الي فاتت مشيت بسرعه وانا اتضايقت اوي 
يجيب الطرف الآخر :: ولا يهمك يا روحي المره دي هفضل معاكي كتير اوي 
جميله بفرحه :: حلو واصلا رعد مش هنا تمام هقابلك بليل 
ثم أغلقت الهاتف 
«««««««««في المانيا»»»»»»»»»
في المساء وخاصه عند عشق داخل المستشفى 
عشق تمسك اشعه في يدها وجانبها المريض المصري الذي يعمل العمليه 
عشق بشفقه :: حضرتك متاكد انك عايز تعملها 
احمد :: ايوه يا بنتي علي الاقل علشان ولادي عايزين كده 
عشق بغضب :: مش مهم ولادك انت عارف لو عملتها ممكن وهنا انتبهت عشق الي ما قالته ثم قالت 
عشق :: اسفه 
احمد :: ولا يهمك يا بنتي انا عارف أنه صعب اعيش بس ولادي شايفين اني هعيش لو عملتها 
عشق بطيبه القلب :: تحب اتكلم معاهم هما اكيد خايفين عليك 
احمد :: لا يابنتي شكرا
عشق :: براحتك يا عم احمد هتتحجز هنا لحد  الساعه 8 الصبح علشان العمليه 
احمد :: ماشي يابنتي 
أنهت عشق عملها وهي خارجه سمعت أصوات تأتي من خلف الباب بجانبها أشخاص تتحدث بالغه للعربيه 
الشخص الأول :: دي الحبايه الي هتحطيها للدكتوره عشق في النسكافيه قبل العمليه علشان تفقد وعيها 
عشق اتصدمت وهنا قامت بعمل شي بغباء وهو أنها فتحت الباب لتري دكتور ومعه ممرضه 
عشق بغضب :: انتو مين وعايزين مني اي 
الدكتور بدون وعي امسك بعصاه وقام بضرب عشق علي رأسها حتي افقدت وعيها 
الممرضه بخوف :: هنعمل اي
الدكتور :: مش عارف لازم اكلمه هو هيتصرف ثم أخرج هتافه وقام بالاتصال علي شخص ما
ما هي إلا دقائق الي أن اجاب الطرف الآخر
الشخص المجهول بغضب :: انت غبي بتكلمني ليه 
الدكتور :: والله يا باشا سمعتنا وانا ضربتها من التوتر لما شوفتها 
الشخص بصدمه :: ضرب مين 
الدكتور :: عشق يا باشا 
الشخص المجهول بغضب :: انت اتجننت ازاي تمد ايدك عليها ثم قال بنبره شر قسما بالله لهتدفع الثمن غالي يا زباله 
الدكتور بخوف :: اسف يا باشا والله بس مش عارف اعمل اي هي مرميه في الارض ومغمي عليها 
الشخص المجهول :: خلي حد يربطها وتكون بنت وقسما بالله لو عرفت انك لمستها هيكون اخر يوم في عمرك 
الشخص بخوف :: لا باشا و علي اي الطيب احسن
بعد أن أغلق معه قامت الممرضه بربط عشق وخرجت من الغرفه وأغلقت الباب بالمفتاح 
الدكتور:: مش عايز اسمع نفس ليها والا كلنا هنروح في داهيه 
الممرضه طيب ماشي ثم سمعوا صوت دوشه خارج المستشفى
اسر قام بالصراخ بالغه الالمانيه 
اسر :: Schnell Doktor
(دكتور بسرعه )
اتت إليه مجموعة من الممرضات والدكاتره وهما ينقلوا رعد 
اسر بتوتر وخوف :: رعد انت سامعني صح 
رعد وهو شبه مغمي عليه :: متقلقش انا كويس 
اتجهوا جميعا الي غرفه الدكتور امجد لكي يداوي جرح رعد 
الدكتور امجد ::
Wir müssen es zur Sterilisation in den zweiten Raum bringen
(لازم يتنقل الاوضه التانيه علشان التعقيم )
اسر بغضب ::Was wichtig ist, wird in Ordnung sein
(ما تخلص لازم يكون كويس )
امجد :: in Ordnung
(حسنا )
نقلوا رعد الي الغرفه المجاوره وقام امجد بتطهير الجرح واعطي لرعد مهدئ ومغذي من الدم الي فقده 
ثم خرج من الغرفه اسر عندما رآها ذهب إليه 
اسر ::Alle Nachrichten sind in Ordnung
(اي الاخبار هو كويس )
امجد :: Ja, aber ich möchte wissen, was passiert ist, und im Allgemeinen wird es wieder vorbei sein, und es ist auch möglich zu gehen
(ايوه بس عايز اعرف اي الي حصل وعموما هو هيفوق بكره وممكن يروح كمان )
اسر بفرحه :: Danke Doktor
(شكرا ليك يا دكتور ) ثم احكي له ماحدث معه عندما كانوا يتناولوا الغداء راي رعد  مجموعه من الشباب تضايق بنت وقام رعد بالدفاع عنها وقام شاب بطعن رعد 
بعد أن حكي له اسر قال له امجد بأنه سوف يتخذ الإجراءات اللازمة وتركه وذهب 
«««««««««««بقلم اسماء محمد»»»»»»»»»»»
في صباح اليوم التالي 
رعد استيقظ علي صوت بكاء ولا يعلم اين مصدر الصوت 
عشق مقيده بالحبال ولحسن الحظ أو لسوء الحظ أن الغرفه التي توجد فيها عشق نفس غرفه  رعد ولكنها في باب سري يستعمله امجد لتهريب الاعضاء ولكنه نسي أنه وضع عشق فيها 
عشق وهي مقيده تبكي :: اممممممم 
رعد وهو يقوم متجه نحو الصوت :: كح كح كح 
دخل إليه أسر 
اسر :: في اي يا رعد قمت ليه 
رعد كان يتحدث ولكن دخلت ممرضه لكي تغير جرح رعد 
يتبع..
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببتها في مهمتي للكاتبة أسماء محمد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!