Uncategorized

رواية بنت هانم الفصل الثاني 2 بقلم دودا حودا

 رواية بنت هانم الفصل الثاني 2 بقلم دودا حودا

رواية بنت هانم الفصل الثاني 2 بقلم دودا حودا

رواية بنت هانم الفصل الثاني 2 بقلم دودا حودا

سامح :انتي بتقولي اي يا ست انتي
امل :ينهارك اسود ست انتي اي الكلمه دي
سامح :انا ساكت بس لاني في بيت احمد
ودخلت اسماء
اسماء :يا ماما الفلوس اهي كانت وقعت في الدلفه اللي تحت وانتي مخدتيش بالك
منال :انا عايزه اعرف فلوس اي اللي حضرتك كنتي بتقولي عليها
وخرجت امل لشقتها
اسماء :احنا اسفين خالص يا منال معلش انتي عارفه ماما
سامح :هو انتي ناويه تكلمي في البيت ده بعد اللي سمعتي
اسماء :في اي يا سامح انت عارف ماما معلش حقك عليا انا يا منال
سامح:ردي عليا يا منال ولو كان قرارك اه انا مش هاجي ليكي ابدا
اسماء :في اي يا سامح ده بيت اختك برضه زي ما هو بيت احمد اه ملوخيه انا نفسي فيها اوي
منال:اتفضلي
اسماء :والله ما هقعد الا لما سامح يعقد
سامح :وانا مش قاعد
اسماء :راعي أن منال حامل وتعبانه ارجوك ومسكت ايد سامح
منال :علشان خاطري يا سامح اقعد
سامح :لو سكتي المره دي ليها حق تعمل فيكي اي حاجه
منال :طيب اقعد بس ونتكلم
اسماء :ممكن تجيبي ليا طبق
منال :عيني
اسماء :هو انت مش بترد علي تلفوناتي ليه
سامح :مبقاش في حاجه بيني وبينك يا اسماء خالص
اسماء :بس انا لسه بحبك
سامح :وانا عمري ما هبقي بدون راي معاكي
اسماء :انا غلط لما عليت صوتي عليك والله
#فلاش باك
اسماء :الو ازيك يا سامح هو احنا مش هنخرج ولا اي
سامح :اسماء بجد انا راجع من الشغل تعبان خليها يوم الجمعه
اسماء :لسه يوم الجمعه لا لو مخرجتش معايا انا هخرج مع اصاحبي
سامح : يعني اي لا طبعا انتي عارفه الساعه كام
اسماء :طيب انا عايزه اخرج دلوقتي
سامح :طيب اديني ساعه اكل بس
اسماء:ليه هو مافيش مطاعم
سامح :ماشي هلبس واعدي عليكي
اسماء :لا عقبال ما تلبس انا هيجيلك بالعربيه
سامح :لا هنركب اوبر بفلوسي انا
اسماء :ماشي تمام وفعلا لبس وراح ليها ونزلت اسماء
سامح :ينهار اسود اي اللي انتي لبساه ده
اسماء :بنطلون جينز وجميز
سامح :بنطلون مقطع يا اسماء
اسماء :بقولك اي هو ده لبسي
سامح :اطلعي كده قدامي
اسماء :براحه متزعقش
وطلع سامح لاحمد هو اسماء
اسماء :سيب ايدي
سامح :اطلع قدامي
اسماء :براحه طيب وفضل يخبط علي احمد فتحت منال
منال :سامح اي ده في اي
سامح :فين احمد
احمد :تعالي يا سامح
سامح :عجبك اللي اختك فيه اي
احمد :اي ده ادخلي اقلعي البنطلون ده
اسماء :بصوت عالي لا مش هقلع وده لبسي وطول ما انا في بيت ابويا محدش ليه دعوه ويعمل راجل عليا
احمد ضربها بالقلم :اخرسي انتي بتقولي اي
ودخلت امل ????????????????
امل :, فيه اي
اسماء :,ابنك عامل راجل وبيضربني قدام مراته وأخوها
احمد :انا راجل غصب عنك
امل :, اياك تمد ايدك عليها تاني
احمد :شيفاه بنتك لبساه اي
امل :مالو لبسها لبس هوانم للشحاتين ميعرفوش عنه حاجه
سامح :تمام وانا عايز وحده زي شحاته كل شي قسمه ونصيب يا احمد ومشي سامح
امل :احمد طلق منال
احمد :لا يا امي مش هيحصل
امل :سيب اختك بعد الخطوبه بشهر وانت تخلي اختك علي زمتك واغم عليها منال شلها احمد وطلب الدكتور
وجه الدكتور يكشف عليها
الدكتور :مبروك المدام حامل
امل :معقول الف الف مبروك يا احمد
احمد :مبروك يا منال
منال :تعبانه مش قادره
الدكتور :واضح أن عندها انميا لازم تعمل التحليل دي
احمد :حاضر يا دكتور وخرج الدكتور وأحمد وامل
امل :حقك عليا يا بني
احمد : ليه يا امي غاويه تخليني عيل قدام الناس
امل :حبيبي حقك عليا انا اسفه
اسماء :تعالي يا ماما عايزكي وخدت امها ومشيت
امل :فيه اي
اسماء :هو انتي هتعدي الموضوع ده علي خير
امل :مراته حامل مينفعش اعمل حاجه
اسماء :وحقي انا طول عمري انا اللي بسيب يجي اليوم اللي حساله زي ده يسبني
امل :والله لخلي يجي ليكي زاحف
#رجوع
اسماء :انا بحبك يا سامح والله
سامح :وللاسف انا بحبك جدا بس مينفعش اسلوبك معايا
اسماء :اوعدك اكون من ايدك دي لايدك دي
سامح :هتوافقي تعيشي بأسلوبي
اسماء :اكيد والله وباست سامح من خدوا وخرجت منال
منال :خدي يا اسماء
اسماء : لا هروح اشوف ماما وخرجت جري
منال :هو فيه اي
سامح :انا عايز أخطب اسماء تاني
منال :لا مينفعش
سامح :انا لسه بحبها والله
منال:بلاش دي مش هتنفعك
سامح :هي بجد مستعده تتغير علشاني
منال:والله اللي انت عايزه
وجه احمد
احمد : سامح حبيبي ازيك
سامح :الحمد لله انت عامل اي
احمد :بخير وعلشان موضوع اسماء محدش عرف أحمد ب موضوع الفلوس
وبعد ما روح سامح
احمد :مالك يا منال
منال :حبيبي الحمل تعبني اوي بس
احمد :هانت كلها شهر
منال :ربنا يعدي على خير
احمد :اي ده سامح بيرن معقول نسي حاجه
منار :لا عايزك في موضوع تاني
احمد :الو ايوه يا سامح
سامح :احمد انا عايز ارجع لاسماء
احمد :مبلاش يا سامح خلينا حبايب
سامح :هي قالت ليا أنها هتتغير
احمد :مش هيحصل انا عارف اختي
سامح :ممكن ندي بعض فرصه ثانيه
احمد :والله هشوف ماما واكلمك وفعلا الام وافقت وجه سامح
امل :بعد ما سبتها راجع ليها
سامح :انا لسه بحب اسماء والله
امل :والله اخد رأيها وخرجت اسماء وفي ايديها شنطه سفر
احمد :رايحه فين
اسماء :مسافره شرم
امل :سامح عايز يرجعلك يا اسماء
اسماء :انا ارجع ليك انت هههههههههههه لا طبعا انت عايز وحده من الشحاتين وانا بنت هانم ابص ليك انت كنت عاميه زمان انما دلوقتي لا
يتبع..
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية ابن الجيران للكاتبة سهيلة سعيد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!