روايات

رواية احببت مجنونتي الفصل الأول 1 بقلم حبيبة الرحمن

رواية احببت مجنونتي الفصل الأول 1 بقلم حبيبة الرحمن

رواية احببت مجنونتي البارت الأول

رواية احببت مجنونتي الجزء الأول

رواية احببت مجنونتي
رواية احببت مجنونتي

رواية احببت مجنونتي الحلقة الأولى

تبدأ رويتنا في حي شعبي
الام(سميه): انتي ي زفته قومي بت ي كارما
كارما بنوم: امم
سميه: قومي يختي ما انا
كارما بمقطعه: ما انا لو مخلفه دكر بط كان نفعني عنك انتي واخوكي المنيل
سميه: لا والله دا انتي حفظتي وكملت بعصبيه: خمس دقايق وألقيكي خلصتي وطلعت
كارما: اي الوليه دي وقامت خدت شاور ولبست وطلعت دخلت المطبخ
سميه : روحي صحي اخوكي
كارما: ثواني بس اخد الطماطميه دي وهروح
سميه: انتي مش بتبطلي اكل أتي الطماطميه دي كده ورحي صحي اخوكي
(اعرفكم بقا سميه أم كارما لديه 43سنه تحب اولدها كثيرا
اما بطلتنا كارما محمد الشناوي بنت مجنونه وجميله لديها 25وعشرون سنه لدنيا بشره بيضاء وعيون زرقاء وشعر ذهبي تدرس وتشتغل تحب الشغل
اما بقا اخوها سراج محمد الشناوي شاب لديه 20سنه يشبه كارما في كل شي)
نكمل بقا رويتنا؛
تذهب كامار إلي غرفته أخوها
كارما: سررراج
سراج بنوم: نعم
كارما: يلا ي بابا عشان تفطر
سراج: ماشي حلو
كارما: هو اي اللي حلو قوم يلا
سراج: خلاص ي كارما قومت
طلعت كارما وبعد شويه طلع سراج
قعدو يفطرو وبعد كده نزلت كارما وبعد شويه وصلت الجامعه
كارما: هلا ي شباب
اصحاب كارما: اهلا
خلود: هو انتي عمرك ما هتيجي مره بدري
كارما: يبنتي انا لو نزلت من البيت بدر ممكن اقف في الشارع عشان اجي متأخر
اسلام بضحك: هبله وتعمليه
أسيا: بس بقا يلا عشان المحاضره دخلو وبعد شويه خلصو
كارما:انا همشي ومشت
ذهبت الي البيت وهي طالعه
ام ابرهيم: بت ي كارما
كارما في سره: يادي النيله
ام ابراهيم: بقا كده ي كوكو متسأليش عليا
كارما: معلش ي ام ابرهيم انا طالعه
كارما في سره: دا انا أهالي مش بيسأل عليهم اصلا
وطلعت
كارما: ياماما ي سميه
سميه: تعالي ي اخر صبري
كارما: هلا يا ست الناس
سراج: ازيكم ي جماعه
سميه: كنت عاوزاكم يولاد
كارما: اشجيني
سميه: جدوكو تعبان ولازم نروح نشوفو
محمد بقلق: مالو جدو
سميه: تعبان
كارما: الف سلامه علي
سميه: هنروح بكره ي كارما
كارما: ي ماما ما انتي عارفه انهم مش بيحبونا
سميه: معلش احنا هنروح عشان جدكو
كارما: بس
سميه: مفيش بس ابوكو قبل مايموت وصاني علي جدكو ف مش هينفع منروحش ويلا روحو نامو عشان نروح بكره
كارما: طب ما هو لو بيحبنا كان قالنا تعالو اقعدو معايا
سميه: علطول بيقولي بس انا بقولو ان احنا مرتحين
كارما: ماشي ي ماما انا هىوح انام
في يوم جديد ✨
تستيقظ كارما وتقف امام الدولاب
كارما: البس اي ألبس اي لازم ابقا قمر كده
وبعد وقت ترتدي بنطلون ابيض فرند بوي علي تيشرت اسود وكتش اسود وطرحه بيضه وكانت جميله
كارما في المرايا: قمر ي بت ي كوكي والله
سميه: يلا ي بت ي كارما
ومشو وبعد وقت وصلو
ودخلو
الجد (سالم): تعالو اتفضلو وحشتوني ي كارما وانت كمان ي سراج
كارما: ازيك ي جدو الف سلامه عليك
سراج: الف سلامه عليك ي جدو
سالم: الله يسلمكم ي حبايب قلبي
ناديه زوجت سالم: ازيكم عاملين اي
سميه: ازيك حبيبتي عامله اي
ناديه: الحمدلله بخير والله
سراج بصوت واطي : كارما امال فين بقيت العيله وفين عيال عمامك
كارما بصوت واطي: ي عم كويس دي عالم بتحب تشوف نفسها
وبعد شويه رن هاتف كارما واستأذنت وطلعت
كارما: الو اي ي كلب البحر انت
اسلام: اي يختي
كارما: عاوز اي يلاا اخلص
وحد خبط فيها
كارما بنرفزه: مش تحسب ي اعمي انت ثم تنصدم……

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت مجنونتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى