روايات

رواية حطمت قلبي الجزء الثاني الفصل الثامن عشر 18 بقلم لولا

رواية حطمت قلبي الجزء الثاني الفصل الثامن عشر 18 بقلم لولا

رواية حطمت قلبي الجزء الثاني الجزء الثامن عشر

رواية حطمت قلبي الجزء الثاني البارت الثامن عشر

رواية حطمت قلبي
رواية حطمت قلبي

رواية حطمت قلبي الجزء الثاني الحلقة الثامنة عشر

الجميع اتصدم من الاسم ومراد قام وقف بصدمه واكمل بحده نعممم انت ابن طارق !!!!
مصطفي بستغراب اه هو حضرتك تعرفه
مراد بعصبيه اتفضل من غير مطرود انا معانديش بنات للجواز
هايدي بخوف دكتور مراد ممكن تهدي الولاد ملهمش دعوه
مصطفي بفهم ااااه يبقي انت مراد قريبنا اللي بابا كان بيقول عنه بص يا عمي انا بحب ايلين ومع احترامي الشديد ليك انا مليش دعوه بابويا وهاخد بنتك يعني هاخدها
مراد بعصبيه ليه بلعافيه ولا غصب عني
ايلين بعياط بابا اهدي مين طارق ده ومصطفي ذمبه ايه لو انت بتكرهو
اسر بحده مسك ايديها واكمل بحده علي اوضتك حالا
ايلين بعياط ابيه انا
اسر بحده انا قوولت ايييه
اسيل بحزن اهدي يا حبيبي اهدي عليها هي متعرفش
ايلين بعياط بس انا بحبه وعايزاه
مصطفي بدموع وانا هاخدك يا ايلين بوعدك مش هتكوني لحد غيري
اسر بص لايلين ورايح ناحيتها فلما شافته بصت لمصطفي بوجع وحزن وطلعت جري علي اوضتها
مراد بعصبيه انت لو وقفت علي شعر راااسك مش هتاخد بنتي يا بن طارق فبلاش شغل المواعظ ده
هايدي بدموع طب هما زمبهم ايه يا دكتور في اللي حصل زمان هما اتولدوا بعد كل ده
مراد بحده والله دي بنتي وانا حر اديها لمين ومين لا مش بعد ما ابوه طعني في ضهري وقتل ابني استأمن بنتي عليه ما وارد جدا يكون ده الوجع اللي طارق ههدني ووعدني بيه. لما شوفته اخر مره انه هينتقم فيا بيه ممكن تكون بنتي ايلين
هايدي بوجع في سرها لا مش ايلين يا مراد طارق يقصد وجع اكبر بس مش هسمح ابنك يأذيك كفايه االلي حصل زمان مش هسكت تاني
مصطفي بدموع ابويا انا قتل ابنك ??
مراد بسخريه هو بابا مقلكش ولا ايه
مصطفي بدموع ايه ااكلام ده يا ماما
هايدي ساكته وبتدمع بس
مصطفي ماتردددي علياااا
هايدي بدموع حصل يا مصطفي ابوك اذي مراد اوي ومعملش حساب انهم ولاد عم
مصطفي اتصدم واكمل بدموع اقسملك بالله وشاور علي قلبه واكمل غلاوه بنتك في قلبي ما كنت اعرف كل ده وايلين احطها في عيني مش انتقم منها وكلام فاضي
مراد بحده وانا قولت طلبك مرفوض
مططفي بحده ليه عايز تعاقبني انا وهي علي غلطه احنا ملناش دخل فيهاااا يا دكتور
اسر بعصبيه انت يالا تتكلم مع ابويا عدل علشان مقلش منك ومعندناش بنات للجواز لو رسيت اقتلها بس متتجوزكش يا ابن طارق
مصطفي بدموع وعصبيه طارق مااات طااارق مات وسبني اتعاقب علي بلاويه االلي عملها اللي انا لسه عارفها دلوقتي انا مليش ذمب يا سياده الرائد واالله انا بحب اختك من قلبي معرفش كل ده
الجميع اتصدم من خبر موت طارق
مراد بصدمه ووجع ايه مات !!!
هايدي بعياط اه مات البيت اتحرق وهو جواه من سنتين
مراد اغمض عينه بألم فمهما كان كان يحبه ويعتبره اخوه واكمل بدموع يمهل ولا يهمل من اللي عمله كله الا الظلم وعلي العموم الله يرحمه ويسكنه الجنه بس بردو معانديش بنات للجواز اتفضلوا
مصطفي بتحدي وانا بحب ايلين وهتجوزها يا دكتور مراد وده اخر كلام عندي
اسر بسخريه في االحلم انشاء الله
ومشيوا
عشق قعدت بعياط واكملت ياقهره قلبي عليكي يابنتي يوم ماتحبي تحبي ابن اللي قتل اخوكي يا ايلين
ايمان بدموع مراد مصطفي باين عليه كويس و
مراد بمقاطعه ماما لو سمحتي خلاص
ادهم بتنهيده انا بردو شايف كده بس مينفعش بسهوله حتي لو ده. رائينا علشان منرجعش نقول ياريت اللي جرا ما كان
هشام بحزن البت صعبانه عليا شكلها بتحبه اوي
اسر بحده طب تبقي تكلمه تاني وتشوف هعمل فيها ايه
مراد لفله واكمل بحده هو انا موت
عشق بحزن بعد ااشر عليك يا حبيبي
اسر ايه با بابا الكلام ده بعد الشر
مراد بحده طيب يبقي تسكت وملكش دعوه باختك
اسر هو انت هتسيبها تكلمه يا بابا انت بتهزر
مراد بتنهيده انا نظرتي عمرها ماتخيب يا اسر سبني اشوف هعمل ايه
اسر انا مش فاهمك بتفكر في ايه
مراد بتنهيده مش مهم دلوقتي تفهم
ياسمين بحزن مش قولتلك كله الا الظلم ماات موته بشعه اوي الله يرحمه
اسراء بحزن برغم اللي عمله صعب عليا ده ابن عمي مهما كان
ايمان بتنهيده ربنا يرحمك ويغفرلك ويسامحك يا طارق
زين ها يا اسر هتروح القسم ولا ايه
اسر اه يلا باس راس اسيل واكمل خلي بالك من نفسك عن اذنكم يا جماعه ومشيوا
حسام وانتي يا اسيل مش هتروحي الشركه
ليان واخدين اجازه يابابا اليومين دول
عزه طيب يا حبيبتي روحوا اقعدوا مع ايلين
سليم بتعب انا داخل انام شويه
هشام مالسه بدري
سليم بحزن لا مش قادر ودخل
مكه قامت قعدت جمب هشام
مكه اتش
هشام حبيبت اتش
مكه ابنك مستقصادني في االرايحه والجايه يستفزني ويقومني وسط المحاضره لما اسرح ايه هو ده ولا اكني قريبته
هشام بضحك حقك عليا هو بس خايف عليكي يا كوكي عايزك تركزي
مكه بصوت عالي نسبيا لا ميعملش فيها دكتور عليا
سليم من اوضته طب احترمي نفسسك يا مكه علشان مقومش اروقك
مكه نينيني جتك داهيه في شكلك
هشام بضحك تشكري يا مؤدبه
مكه بضحك اتش انا عارفه انه شبهك بس انت قمر هو لا
هشام بضحك هو لا بردو
مكه بتوتر اه هو لا يلا يا بنات نتطلع لايلين
مريم يلا
———————————
في اوضه ايلين
ايلين بعياط انا مش عايزه غيره يا مريم محدش فيكم هيحس بيا
اسيل بحزن طيب اهدي طيب وباذن الله خير
ايلين بعياط وجوزك التاني مذودها يعني دلوقتي الاقيها من بابا ولا من اسر انا تعبت
اسيل بضحك لا لو علي اسورتي سيبيه عليا انا
مكه بضحك هتعملي ايه
اسيل بضحك لا دي اسرار بس انا هخليه يوافق المشكله عمي مراد
مريم بتفكير امممم اه ماما هي مفيش غيرها ماما تقدر تقنعه
ليان بحزن الموضوع مش سهل علي عمتي نفسها يا مريم
ايلين مسحت دموعها واكملت ماتفهموني مين طارق ده انا اول مره اسمع بيه وعمل ايه يخلي بابا يكرهو كده
كلهم بصوا لبعض بحزن
اسيل بتنهيده انا هقولك وحكتلها كل حاجه
ايلين بصدمه ودموع يعني انا حبيت ابن اللي قتل اخويا ايه وجع القلب ده يارب
مكه بدموع عرفتي ليه بابا مصمم
مريم بدموع طارق مع انه ابن عم ابوكي بس مرحمش العيل الصغير وقتله تفتكري باابا هيأمن لابنه ازاي يا ايلين
ايلين بعياط انتي صح بس مصطفي مش كده خالص حتي شوفت اخوه وضرب شاب علشاني وسو كيوت بجد مش ناس تأذي ابدا
اسيل بتنهيده انا اللي عليا هقنعلك اسر وعمتي بقي تشوف خالي
عشق سمعتهم ودخلت واكملت بوجع ودموع مع ان ابوه كسر قلبي وقهرني علي ابني وبوظ سمعه جوزي بس حاضر يا ايلين لاجل نظره الحب اللي شوفتها لابنه في عنيكي هحاول
ايلين حضنتها واكملت بدموع انا اسفه يا ماما لما حبيته مكنتش اعرف ان ابوه هو اللي قتل ادم حقكم عليا
عشق مسحت دموعها وباست راسها واكملت خلاص بقي كفاياكي عياط بصي انا هحاول مع بابا بس اكيد اكيد هيحط مصطفي تحت الاختبار كتير ده اللي غدر بيه متربي معاه فمش هيأمن بسهوله
ايلين بفرح مش مهم المهم يرضي بيه وانا واثقه مصطفي بيحبني بجد
اسيل بضحك هيطلع عينه
مكه مش مهم المهم يثبت انه بيحبها
عشق يلا رايحه انا لبابا اقعدوا سوا باي
البنات باي
ايلين بخبث بت يا ليان
ليان خير يا اختي
ايلين قفلت الباب وقعدت علي ااسرير جمبها واكملت الا انتي مفيش حد كده ولا كده
ليان بتوتر لا طبعا حد مين ولو في هخبي ليه
اسيل بغمز يااابت
مريم بضحك كلنا عارفين هو مين بس مينفعش نروح نقول
مكه بضحك امممم بلظبط كده
ليان بتوتر ايه هو انتوا هتحفلوا عليا
ايلين بتمثيل جديه يا ستي بنهزر المهم يابنات
اسيل قولي ياختي
ايلين قامت وقفت وادت ضهرها لي ليان وغمزت للبنات واكملت دكتور عمرو وابن تيته عايده عرفينوا طبعا
مريم اه ماله
ايلين بخبث هو دكتوري واحنا صحاب شويه فقالي انه معجب ببنت وهيخطبها خلال كام يوم وهيعزمنا كلنا فعايزين نلحق نحضر فساتينا
ليان بصدمه مسكت دموعها واكملت بوجع انتي متأكده
ايلين بخبث اه طبعا متأكده هو هيكدب عليا ليه
ليان عن اذنكم
مريم بخبث مش هتختاري معانا الفساتين يا ليونه استني
ليان تعبانه يا مريم عن اذنكم
ونزلت جري علي تحت
البنات عماله تضحك
اسيل بحزن اخص عليكم كسره القلب وحشه احنا عارفين انهم بيحبوا بعض ليه قولتي كده
ايلين ياغبيه علشان تتحرك االرجل هيخلل جمبها وهي مش مدياه فرصه بكسوفها ده
مريم ده الصح علشان متبقاش غبيه وتخسروا. وبصت علي اختها
مكه بخنقه انا رايحه انام شويه عن اذنكم
وطلعت
اسيل الخطه ااجايه الحيوانه دي اللي نشفت ريئ ابن عمي
ايلين بضحك دي معدومه المشاعر
مريم بتنهيده تعبتني والله يابنات
—————————–
في الصالون نزلت ليان بتعيط مكنش في تحت غير ايمان
ايمان بتعيطي ليه ورايحه فين
ليان ادتها ضهرها واكملت مفيش يا تيته تعبانه بطني واجعاني شويه فهخرج. اتمشي في الجنينه اشم هوا
ايمان ماشي يا حبيبتي متتاخريش
طلعت ليان وهي ماشيه متعصبه من عمرو جدا
الحارس رايحه فين يا ست هانم
ليان بعصبيه وانت مالك انت افتح الباب
الحارس فتحلها وطلعت ومشيت شويه صغيرين لان فله عايده جمب فله مراد
وخبطت واكملت بدموع في سرها هتقوليله ايه يا هبله جيتي ليه اصلا. ايه التسرع ده ورايحه تمشي الباب فتح
عمرو بفرحه ممزوجه بستغراب ليان اتفضلي
ليان بدموع انا مش جايه اتفضل انا عرفت حاجه ومن فرحتي معرفتش استني فجيت اباركلك
عمرو بستغراب حاجه حاجه ايه يا ليان وبتعيطي ليه
ليان ومسحت دموعها واكملت بقوه عكس اللي جواها مبروك يا دكتور علي خطوبتك بتمنالك حياه سعيده
عمرو بصدمه خطوبه مين انتي اتجننتي !!!!!

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حطمت قلبي الجزء الثاني)

للعودة لقراءة الجزء الأول من الرواية  اضغط على : (رواية حطمت قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!