روايات

رواية تزوجت عدو حبيبي الفصل العاشر 10 بقلم ساندي أحمد

رواية تزوجت عدو حبيبي الفصل العاشر 10 بقلم ساندي أحمد

رواية تزوجت عدو حبيبي البارت العاشر

رواية تزوجت عدو حبيبي الجزء العاشر

رواية تزوجت عدو حبيبي
رواية تزوجت عدو حبيبي

رواية تزوجت عدو حبيبي الحلقة العاشرة

يوسف :طنط هي قمر وجميله فين
سميه: جميله قالتلي انهم رايحين عند صاحبتهم تعبانه هيطمنو عليها وراجعين
يوسف: وازي تسيبيهم يخرجو وحدهم من غير ما حد يبقا معاهم حضرتك مش عارفه فهد ليه اعداء كتير و….
فهد:سكت ليه كمل وايه كمان
يوسف: فهد انا مقصدش حاجه انا بس خايف ع البنات لحد يع..
فهد بنبره حاده: محدش يقدر يقرب ليهم طول ما انا علي وجه الارض سامع
سميه:خلاص ي فهد يوسف ميقصدش
سعاد:تعالا ي فهد
فهد راح عندها:خير ي تيته محتاجه حاجه
سعاد: ايوه محتاجه
فهد:اؤمري ي تيته

 

سعاد: الامر لله وحده بص ي فهد انا محتاجه اشيل عيالك قبل م اموت لحد امتي ي فهد هتبقا كدا
فهد با*س ايديها: بعد الشر عليكي متقوليش كدا وبخصوص الجواز ف انا مش عايز ي تيته
سعاد:ليه ي حبيبي
فهد: عشان هتبقا ف خطر اللي هتجوزها وحضرتك عارفه شغلي كويس ي تيته ولو مصر انا موافق بس محدش يعرف اني اتجوزت عشان انت متاكده منهم لو حد عرف هتبقا هي الهدف
سعاد: و العروسه جاهزه
فهد: بسرعه دي وان شاء الله مين اللي امها داعيه عليها دي
سعاد: العروسه تبقا ميرنا
ف اللحظه دي دخلو البنات
الكيس اللي كانت مسكاه ميرنا وقع منها ع الارض الكل التفت وراه
فهد بص عليها وكمل: مش هينفع اتجوزها
سعاد:ليه ي ابني
فهد: لانها متجوزه

 

ميرنا:ايييه متجوزه مين قالك حضرتك اني متجوزه
فهد ف نفسه: معقول تكوني حامل من غير جواز
فهد: اومال عايزه اتأجهضي نفسك ليه
الكل ف صدمه وذهول
وخصوص البنات ازاي عرف بالموضوع يعني
ميرنا:مين قالك الكلام الفارغ دا
فهد:الدكتوره اتصلت بي وقالت انها مش هتيجي تعملك عمليه الاجهأض بسبب ظروف عندها
ميرنا :بس انا مش متجوزه و…
فهد: يعني اللي ف بطنك دا طفل غير شرعي
ميرنا بدموع: انت ازاي تقولي الكلام دا علي فكره انا بنت محترمه ومستحيل اعمل حاجه تغضب ربنا
فهد:ما هو واضح انك محترمه
جميله بتستجمع قوتها:ابيه لو سمحت كفايه اهانات فيها انت المفروض تشكرها علي اللي هي عملته دا ورجعتلي تاني زي الاول

 

ميرنا: جميله اسكتي خلاص
جميله: لا مش هسكت ي ميرنا ولازم يعرفه
فهد:نعرف ايه انطقي
جميله بدموع: انا اللي كنت حامل
الكلام نزل عليهم كالصاعقه
سميه: جميله حبيبتي مينفعش تقولي الكلام دا مدفعيش عنها وتتهمي نفسك زي كدا انتي لسه صغيره مش فاهمه حاجه
جميله: مش بدافع والله ودي الحقيقه
وفجاء…..

جميله: مش بدافع والله ودي الحقيقه وفجاء لقيت قلم نازل علي وشها من مامتها سميه
ميرنا جريت عليه وحضنتها: طنط لو سمحتي مش هيفيد حاجه الضرب واللي حصل حصل وخلاص أرادت ربنا هنعمل ايه الحمدلله علي كدا
فهد لسه مش مستوعب اللي اخته قالته
ميرنا:قمر لو سمحتي طلعيها معايا اوضتها
سندوها لحد ما وصلت اوضتها
سميه:يادي الفضيحه هنقول ايه للناس وهنوجهوه الناس ازاي بعد كدا
فهد وقد خرج من الصدمه

 

فهد بعضب شديد: ايه ناس ناس ناس واحنا مالنا ومال الناس مش الكلب الحيوان اللي عمل عملته وسابها دا مش من ضمن الناس برده ولا ايه واختي ضاعت بسبب دلعك ليها كله بسببك ي مرات ابويا
سميه بحزن:مرات ابويا ماشي ي فهد
سعاد:اهدئ ي فهد وروح علي غرفتك بسرعه قبل متجيلك الحاله وقفل علي نفسك كويس
سابهم فهد وطلع ل فوق ف اللحظه كانت ميرنا ع السلم نازله شافته كانت هيغمي عليها من كتر الخوف كان منظره يرعب
كملت نزل مسكها من ايديها وبكل غضب مال علي اذنها وقال: بعد بكره تجهزي نفسك هتجوزك سامعه ثم تركها من قبل م يسمع الرد
ميرنا ف نفسها : ودا المفروض افرح عشان المهمه نجحت ولا ازعل عشان هعيش اسوء ايام حياتي معاه استر ي رب
يتبع…. بقلم سےہام عبده
ف يوم جديد
صحيت من النوم بحزن وبتفكير هتعمل ايه مع هذا الفهد
رنا: ميرنا يالا احكيلي ايه اللي حصل انتي دخلت البيت وكنتي معيطه

 

ميرنا: ي بنتي الواحد بيقول الاول صباح الخير
رنا: طيب صباح الفل يالا بقا احكي
وقصه لها ميرنا م حصل بس مقلتش ان جميله حامل
ميرنا :وادي كل اللي حصل
رنا: طب وانتي رايك ايه هتوافقي
ميرنا:هعمل ايه هوافق طبعاً
رنا:طب ومازن هتسبيه
ميرنا ف نفسها:م انا بعمل كل دا عشان خاطر حبيبي مازن
رنا:هااا روحتي فين
ميرنا: هسيبه هو حد يطول يتجوز فهد الغمراوي ي بنتي
رنا بشك: ميرنا انتي متاكده
ميرنا: ايوه ي بنتي ويالا بقا قومي شوفي وراكي ايه
قامت رنا وراحت علي شغلها اما ميرنا اتصلت ع مازن بعد م اتاكدت ان رنا مشت
ميرنا: الو

 

مازن:ايوه ي ميرنا عايزه حاجه
ميرنا:بطل رخامه هو انت لسه مقموص من يوم الحفله
مازن:م حضرتك خربتي المهمه
ميرنا:طب ومين قالك انها خربت المهمه بالعكس نجحت
مازن:ازاي يعني نجحت
ميرنا:امبارح فهد وحكت له كل حاجه طبعاً موضوع جميله لأ محكتوش
مازن:انتي بتتكلمي جد ي ميرنا
ميرنا:والله هو دا اللي حصل هااا لسه زعلان

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجت عدو حبيبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى