Uncategorized

رواية في بيتنا مصيبة الجزء الثاني الحلقة الثانية 2 بقلم ماسة

 رواية في بيتنا مصيبة الجزء الثاني الحلقة الثانية 2 بقلم ماسة

رواية في بيتنا مصيبة الجزء الثاني الحلقة الثانية 2 بقلم ماسة

رواية في بيتنا مصيبة الجزء الثاني الحلقة الثانية 2 بقلم ماسة

بعد مرور أسبوعين من شهر العسل
إستأذن منهم طارق أن يعود مره أخري لمنزله فأجازته أوشكت علي الإنتهاء
وافق أحمد وزين وجمعوا حقائبهم وسافروا معه
وعادت الفتيات للدراسه مره أخري
ف كلية الهندسه
عليا:ههههه يابن المجنونه إحنا ف الجامعه والله ماهتسكت غير لما نترفد ههههه
زين بمرح وهو يحتضنها: ماأنا مش هسيبك غير لما أخد البوسه إخلصي يلا
وقام بتقبيلها بحب ورومانسيه
بعد كده حسك عينك تهربي مني قبل ماننزل للجامعه وإلا إنتي حره
عليا:ههههه خلاص حرمت بس بلاش ف الجامعه عشان هنتقفش أنا وانت ف مره والله
زين:هههه طيب يلا ياجزمه إمشي من هنا شوفي محاضراتك عشان ورايا شغل
عليا بمرح:بقا كده تاخد غرضك مني وترميني أه ياني ياما يااااني
زين:هههههه يلا يامجنونه والله لأوريكي لما نروح
عليا:إشطااا عليك يازينو يالعييييب
زين:ههههههه طيب والله العظيم لو مامشيتي من أدامي دلوقت لأكون واخدك وطالع ع البيت وإنتي الجانيه ع نفسك
عليا وهي تجري ناحية الباب بمرح:لأ وع إيه الطيب أحسن ياأبو الزنانين
زين:ههههههه أبو إيه ههههه والله لما نروح لأعرفك
عليا بضحك:سلام يابوص وقبلته ف الهواء
زين:سلام يامجنونه
          ———–
رنا:أووووف مقفول برده
عليا من ورائها:بتتخانقي مع مين
رنا بزهق:يختي هو أنا لقياه عشان أتخانق معاه
عليا:ليه هو فين
رنا:مش بيرد عليا فونه مقفول عماله أرن م الصبح
عليا:يمكن عنده شغل ولا فونه فصل
رنا باشتياق:وحشني أوووي أسبوعين ماأشوفهوش والله حرام أنا تعبت
عليا بحزن:معلش ياقلبي هي فعلا حاجه صعبه أوي وكمان طارق حنين ويتحب وبعده بيصعب أوي
رنا:والله ناقص تقولي تعالي أما نخطبه
عليا:هههههه بتغيري عليه مني يامجنونه ههههه لعلمك أنا طول عمري بستني اليوم اللي طارق يرجع من شغله فيه مكنتش بحس بالأمان غير وهو معانا
ربنا يقويكي ع بعده يارب
رنا بدموع:يارب ياعليا عشان أنا بموت بجد
إحتضنتها عليا وقالت: سلامتك وسلامته ياحبيبتي ربنا مايوريني فيكوا شر أبدااا
رنا:يارب
عليا:طيب يلا ياقشطه عشان المحاضره ع وشك البدء
رنا:هرن عليه مره كمان يمكن يرد
عليا:ماشي ياحونين
وجدت رنا هاتفها يرن برقم طارق
رنا بفرحه: طارق بيرن
فتحت الخط بلهفه: كده ياطارق عماله أرن م الصبح وفونك مقفول
طارق:معلش ياروحي حقك عليا
بقولك أنا مستنيكي ف الشقه
رنا باستغراب:شقة مين
طارق:هههه شقتنا ياهبله يلا يابت وحشتيني
رنا بجنون:بتتكلم جددد إنت جيت
طارق:أيوه ياروحي ومستنيكي يلاااا
رنا بفرحه:حاضر جايه أهوو
وأغلقت الهاتف وقامت سريعا
عليا:طارق جه
رنا بفرحه:أيوه ومستنيني ف الشقه أنا ماشيه
عليا:والمحاضره
رنا:هبقي أنقلها منك
عليا:طيب استني أنادي ع زين يوصلك
رنا:لا لا أنا لسه هستني
وانطلقت رنا لخارج الكليه واستأجرت تاكسي للمنزل
           ———-
أوصل أحمد هبه للجامعه
أحمد:حبيبي لو حسيتي بتعب كلميني أبعتلك السواق يروحك عشان اليومين دول مبقتيش مظبوطه
هبه:ماتقلقش ياحبيبي أنا تمام والله
قبلت خده وأكملت:هنزل بقا عشان ألحق المحاضره
أحمد:ماشي ياروحي خلي بالك ع نفسك وزي ماقلتلك
هبه:حاضر ياحبيبي سلام
أحمد:مع السلامه
نزلت هبه من السياره
ودخلت لقاعة المحاضرات سريعا لأن محاضرتها ع وشك البدء
اتجه أحمد لشركته وتوجه لمكتبه وتابع عمله بجديه
بعد مده جاءته رساله من رقم غريب
فتح الرساله وغضب جدا من محتواها
(إنت تعرف حاجه عن ماضي المداااام أكيد لا ههههه أنا بقا اللي هعرفهولك سلام ياكبير)
غضب أحمد بشده من هذا الكلام ومن الذي يريد أن يوقع بينه وبين زوجته وحبيبته
هو فعلا لم ولن يصدق هذا الكلام عليها ولكنه غضب بشده من الذين يريدون تحطيم حياته وتفرقته عن حب حياته
أحمد بغضب:أعرف بس إنت مين ياإبن الكلب وأنا همحيك من ع وش الدنيا
         حصريا جروب الكاتبه سحر فرج  ———–
ف شقة طارق
دخلت رنا الشقه بلهفه وهي تنظر حولها وتنادي عليه:طارق طاااارق حبيبي
دخلت سريعا لغرفة نومها وجدت الغرفه مزينه بالورود والشموع ع منضدة صغيره وعليها طعام
ابتسمت رنا بفرحه ودلفت لغرفتها وهي تبحث عنه
وجدته يخرج من الحمام ويلف المنشفه حول خصره
ركضت رنا بسرعه ولهفه إليه لتحتضنه
وحشتني وحشتني وحشتنيييييييي
حملها طارق وهو يقبلها ويدور بها بمرح
طارق بحب ولهفه:انتي أكتر ياروحي وحشتيني موت
رنا بفرحه:بجدد مفاجأه تجنن ياروحي
طارق بحب:مقدرتش أبعد أكتر من كده بدلت مع واحد صحبي مش متجوز كان نازل أجازه ونزلت مكانه
رنا:حبيبي ياطارق بموت فيك
قبلها طارق بشوق ولهفه وحملها للفراش ليعيشوا أسعد أوقاتهم معا
بعد مده
خرجوا من الحمام بعدما أخذوا حمامهم
رنا بمرح:بس إيه ده ياعم الدلع ده كله
ورد وشموع وأكل كمان لاااا أنا كده هعيط
طارق:هههههه لا متهونش عليا ياروحي 
أنا قلت أكيد هترجعي من الجامعه جعانه ومش هتقدري تحضري أكل وكمان أنا واقع من الجوع بصراحه قلت أجيب أكل وأنا جاي وأعملك جوو
وغمزلها
رنا:هههههه طول عمرك صاحب واجب ياكبير
طارق:هههه طيب تعالي كلي عشان عندي ليكي مفاجأه
رنا بفضول:هاااا إيه قووول
طارق:تؤؤؤ لما ناكل وبعدها أشبع منك الأول وبعدين نتكلم
رنا بضيق:لا والله أزعل
طارق:ههههه مقدرش عليه والله خلاص ناكل وأقولك
جذبته رنا بقوة وقبلته بعمق وقالت:قولي بقا
طارق بخضه:يابنت اللذيذه طيب ماانتي بتعرفي تتعاملي أهوو أومال عاملالي فيها صامته ليه
رنا بغيظ:يوووه قول بقا
طارق بعند:والنبي أبدا هاتي كمان واحده بس بنفس العمق وغمزلها
رنا بغيظ:والله انت رخم
طارق:ماتخلصي يابت هتحايل عليكي
اقتربت رنا منه بدلع وجلست ع قدميه وقبلته برومانسيه شديده
أكمل طارق قبلتها وتركها بصعوبه
طارق:والله ياض إنت بقيت خطر عليا أووووي
ابتسمت رنا وقالت:هااا مش هتقول بقا
طارق:هقولك ياروحي أنا قدمت ع نقل وهما وافقوا هشتغل ف إسكندريه
رنا بفرحه:بجددد
طيب ليه مش هنا ف مصر
طارق:مش عاوزين حد دلوقت هنا بس محتاجين ف اسكندريه وبعدين هما ساعتين مش حوار يعني
احتضنته رنا بفرحه وقالت: أنا فرحانه أوووي ومش مصدقه نفسي
طارق بحب:أنا أعمل أي حاجه ف الدنيا عشانك انت بس ياصغنن يلي مدوخني
رنا:حبيبي ياطروق وقبلته من خده
طارق بمرح:البوس نازل عليا زي الرز الظاهر ان ريحة الخنفري شغاله ههههه
رنا:ههههههه أوووي
وقامت من ع قدمه
جذبها طارق مره أخري وأجلسها وقال:رايحه فين
رنا:هقعد جنبك عشان ناكل
طارق:وليه متاكليش وانتي ف حضني يعني
رنا بمرح:ناكل مناكلش ليه بس اياك رجلك مش توجعك
طارق:يابت ده انتي ريشه ده انا أرفعك بصباعي
رنا بضحك:ماشي ياعم العضلات
ضحكوا سويا وأكمل طعامهم بمرح وحب
           ———
ف منزل فريده
جودي ف الهاتف بصوت منخفض:بقولك إيه لازم نكمل خطتنا اللي اتقفنا عليها انت لازم تخليه يطلقها عشان انت بعد اللي عملته معايا ده محدش هيرضي بيا ولا يتجوزني ومفيش قدامي غير أحمد اللي يلبسها
يبقي لازم تفرق بينهم ف أسرع
وقت عشان أقدر أرجع أحمد ليا من تاني
فريده بغضب:جوووودي
يتبع…..
لقراءة الحلقة الثالثة : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى