Uncategorized

رواية مجنونة آدم الحلقة الثانية 2 بقلم رنا أحمد

 رواية مجنونة آدم الحلقة الثانية 2 بقلم رنا أحمد 

رواية مجنونة آدم الحلقة الثانية 2 بقلم رنا أحمد 

رواية مجنونة آدم الحلقة الثانية 2 بقلم رنا أحمد 

في شقه ادم :٠٠

ادم بعشق:ماخلاص بقا ي حنون هي اول مره ولا ايه.

حنان بغيظ:اه هي مش اول مره ولا اخر مره وانا بقا اموت بغيظي صح ي ادم.

ادم بعشق:جرا ايه ي حنان ده شغلي وبعدين مانتي عارفه انك انتي الي فيهم انتي الي جبتيني علي ملا وشي ي حنون قلبي.

حنان بطفوله :ايوه ي اخويا اضحك عليا بكلمتين زي كل مره.

ادم بخبث:لا تعالي معايا جوه هضحك عليكي براحتي.

حنان :ههههه ٠

????????????????????????????????????????????????????????????????????????

في شقه أدهم :٠٠٠

ادهم :مساء الخير.

شمس :مساء النور ي ابيه.

رحاب والده ادهم:مساء النور ي ضنايا اقعد اتعشا.

ادهم:يااه ايه ده الاكل الي بحبه كله تسلمي ي ست الكل ٠

رحاب :تسلم ي ضنايا قولي ادم عامل ايه قولوا اني زعلانه منه.

ادهم:معلش ي امي احنا في الشغل والله معارفين نشم نفسنا.

شمس بغيره :هو هيشوفنا احنا ولا ست حنان بتاعته الي خلته ينسا العالم كله مش أصحابه بس.

ادهم :سبحان الله الكل بيحب حنان مش عارفه اشمعنا انتي الي بتكرها كده.

شمس بوجع تجاهد لتخفيه:لانها رخمه ودمها تقيل ومتستاهلوش عن اذنكم شبعت.

ادهم بشك :ي ترا الي بفكر فيه حقيقي ي شمس ولا مجرد شك ربنا يستر.

????????????????????????????????????????????????????????????????????????

في امريكا :٠٠٠

في فيلا حاتم صقر.

حاتم بطمع وحقاره :الفلوس اتحولت والراجل انبسط اوي منك.

انجي بتعب والم :اخرتها ايه الي احنا فيه ده انا عايزه ارجع مصر واظن كفايه الي كسبته من ورايا.

حاتم بغضب:انتي مصممه تخليني اخرج عن شعوري وامد ايدي عليكي تقدري تقويلي هترجعيلهم ليه هتقوليلهم ايه.

انجي بغضب ودموع:هقولهم علي كل حاجه والي يحصل هقولهم اني كنت مغيبه لما افكر اسيبهم واهرب معاك هقولهم انا بشتغل في ايه كل حاجه ي حاتم كل حاجه ٠

حاتم :وتفتكري لما تراجعيلهم بكل مصايبك دي هيرحبوا بيكي ي ترا هيبقى ايه شكل بنتك قدام جوزها ولا ابنك سياده المقدم تفتكري لما بتعرف حاجه زي دي هيحصل ايه اقل حاجه هيشيولوه من الخدمه مش بس كده ده ممكن يتهموه انه كان عارف كل جرايمك دي وساكت عليكي وانا اصلا مش هسيبك تعملي كده ابدا والا فيديوهتك مع البهوات الي بتكوني معاهم ليل ونهار هتكون كل علي النت اعقلي ي حبيتي.

????????????????????????????????????????????????????????????????????????

في شقه حامد :٠٠٠

صابرين :حلا جبتلك الماكينه الي طلبتيها٠

حلا بسعاده :بجد ربنا يخليكي ي صابرين ايوه هشتغل بقا واجيب فلوس واصرف انا وابني وارتاح من الهم ده.

صابرين :انشاء الله ي حبيتي.

حامد بحده:صابرين انزلي عند امي تحت يلا.

صابرين بحده:حاضر نازاله.

حامد بغضب وصراخ:لازم ي عني اختي والعالم كله يعرف الي بيحصل بينا.

حلا بوجع :مهم لازم يعرفوا ويسمعوا كمان من صوت صراخي كل يوم.

حامد بحده:لا والله الي يسمع  كده يقول اني بعذبك انا بفواقك علشان تبقي حريصه محدش عارف الزمن فيه ايه وانا مش عايز نمد ايدينا ل حد فاهمه. 

حلا بقوه:فاهمه وانا خلاص هشتغل علي الماكينه دي. 

حامد بحده:طب متروحي لاخوكي ادم تاخذي منه فلوس. 

حلا :ادم اخويا مقطاعني من يوم جوازنا مانت عارف. 

حامد بطمع :وايه المشكله لما تراحيلوا وتستحمحيه ده برضه اخوكي. 

حلا بسخريه :وده من امتا الحنان ده كله ي حامد. 

حامد بمكر: من هنا ورايح ده مهما كان ده خال ابني. 

????????????????????????????????????????????????????????????????????????

في الاداره :٠٠

ادم بغضب:ازي ي عني ده عاشر بنت تختفي ومنعرفش نوصلها دي حاجه تجنن٠

ادهم بقلق:فعلا ي ادم ده زي ميكونوا فص وملح وداب. 

احمد بشك:تفتكروا يكونوا بيراحوا فين وايه لغز اننا حتى مبنلقيش جثتهم ده الغريب. 

ادم بغضب:احنا لازم نعمل كل الي نقدر عليه لازم نعرف البنات دي بتروح فين لازم. 

احمد :تمام ي ادم ٠

????????????????????????????????????????????????????????????????????????

في شقه المقدم ادم زيدان ٠٠٠٠٠

حنان بهيام وهي تسرح في معشوقها :انا دلوقتي هقولكم ازي قبله حبيبي ادم وازي حبنا بعض.

فارس بزهق:يوووه ي ماما انتي كل يوم نفس الحكايه والله حفظناها خلاص.

سيف بتذمر:انا مش عارف انت شايفه نفسك شاديه وهو عبدالحليم حافظ.

ام بدوي بزهق :ي اختي اشحال انتي وهو عاملين زي الي مولودين فوق رووس بعض حاجه توجع القلب.

حنان بهيام :اغبيه انتوا مش عارفين حاجه ادم ده اجمل وارق كائن علي وجه الارض بالذات اول مره اتقبلنا فيها يااااه ٠٠

في الاداره ٠٠٠٠

حنان بغضب:دي نمره عربيه الحيوان الي خطبني.

الرائد ادهم: انتي متاكده من الرقم ده انه هو الي خبطك.

حنان لتأكيد :ايوه طبعا متأكده.

الرائد احمد:فيه ايه ي ادهم ايه المشكله.

ادهم :الرقم ده رقم عربيه ادم ي احمد٠

حنان بغضب:عربيه ادم عربيه عمر انا مليش فيه الحيوان ده لازم يتربا ده واحد قليل الادب معندوش دم ومش متربي.

ادهم :خلاص براحتك تعالي انا وديكي ليه وبعدين اعملك محضر علشان متأكد انك لما تشوفيه مش هتمضي علي المحضر.

حنان باستغراب: امال همضي علي ايه.

ادهم:علي ورقه جواز عرفي انشاء الله يلا ي اختي.

في مكتب المقدم ادم زيدان :٠٠٠٠٠

ادم بدلع وهو يعطيهم ظهره : جرا ايه ي مزه ايه كل ده وحشتيني.

منار بدلع:اسفه ي بيبي غصبن عني ده انت وحشني موت.

ادم بمكر:ده انتي الي وحشاني موت وحركتك وتكاتك وحشتني.

حنان بحده:وانا اقول البلد باظت ليه ام الظباط منحرفين مده لازم يحصل لو سمحت ي افندم انتوا ازي سيبينه كده.

ادهم بهمس:لان ده شغله. 

حنان بغباء:شغلته يشقط بنات ده الاداره اتغيرت خالص. 

ادهم بياس:ي ريت تبصي علي اللوحه الي علي المكتب وانتي تعرفي. 

حنان بصدمه:ايه ادم زيدان مقدم في قسم الادب اه ده صحيح بيشوف شغله ظلمنا الراجل. 

ادم بغمزه:انتي تاني هو انا موعود بيكي ولا ايه. 

حنان بهيام فادم شخص وسيم للغايه: ده من حظي اقسم بالله ي ايس كريم شيكولاته انت. 

ادهم بصدمه:هو انتي مش كنتي من شويه عايزه تقدمي فيه بلاغ انه خبطك ب عربيته. 

حنان بهيام:ايوه بس غيرت البلاغ خليته تحرش وانتوا لازم تتصرفوا وتخلوه يتجوزني حالا. 

اادهم بغيظ:ي يارب نفسي واحده تشوفه ومتوقعش فيه. 

ادم بغمزه:طب مش نتعرف الاول ي حلو انت. 

حنان بهيام :والله انت الي حلو ي كوكتيل فواكه انت بس مش هينفع نتكلم هنا. 

ادم :عندك حق تحبي نتكلم فين اي مكان انا معاكي فيه ٠

في شقه ادم :٠٠٠

حنان بهيام :ها ايه رايكم مشهد مؤثر مش كده انا حاسه بيكم لتنظر لهم لتاروا انهم ذهبوا في سبات عميق . 

حنان بتاثر:ناموا مستحملوش قصتي المؤثره انا وحبيبي ادم الي جنني وبقيه مجنونه ادم ٠٠٠٠

❤️❤️❤️????????????????????????????????????????????????????????

في أمريكا في فيلا حاتم :٠٠٠٠٠٠

كان يجلس خاتم وهو يمسك اللاب توب الخاص بيه وهو يتفحص الحساب الشخصي ل ادم ومعه ماكس صديقه. 

حاتم :معلش ماكس الطلبات المره دي اتاخرت شويه لان الحكومه في مصر مفتاحها عينها علينا وبعدين ماحنا جيبنلك خمس بنات من كام شهر ايه لحقت تزهق منهم. 

ماكس بزهق:مملين حاتم زهقت منهم مينفعوش لتقع عيناه علي صوره حنان. 

ماكس باعجاب شديد:مين دي حاتم. 

حاتم :دي حنان مرات ابن انجي بس بتسال ليه. 

ماكس برغبه :عايزها. 

حاتم بصدمه:بتقول ايه الادي دي تؤدي في داهيه جوزها ادم زيدان ظابط ومش اي ظابط ده ظابط اداب يدعني هنفتح علي نفسنا أبواب جهنم. 

ماكس :عشره مليون جنيه ي حاتم والبنت دي تبقا تحت امري في اقرب وقت. 

حاتم بطمع:اعتبره حصل

يتبع..

لقراءة الحلقة الثالثة : اضغط هنا 

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا 

نرشح لك أيضاً رواية رقية للكاتبة هاجر محمود.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!