Uncategorized

رواية احببته سكرتيره الفصل الثاني 2 بقلم شهد عصام

 رواية احببته سكرتيره الفصل الثاني 2 بقلم شهد عصام
رواية احببته سكرتيره الفصل الثاني 2 بقلم شهد عصام

رواية احببته سكرتيره الفصل الثاني 2 بقلم شهد عصام

عشق: طب ادي فرصه لقلبك و فكر
إياد: ازاي و هو مع غيرك
عشق: مع غيري و مين دي أن شاء الله
إياد: مع اللي معاه ي عشق انتي شاغله بالك لي
عشق قامت وقفت: ما هو أنا لازم اعرف مين الهانم دي 
إياد: لو دا هيبسط هقولك اسمعي ي ستي
عشق: اه سامعه قوليلي
إياد ببرود: مع آيات ي عشق ها اتبسطي
عشق: نعم مع الزباله دي ي حبيبي دي حتة سكرتيره
إياد بزعيق: انتي تلزمي حدودك وانتي بتتكلمي عنها فاهمه و متقوليش ي حبيبي دي تاني نهائي انتي متعرفيش هي بالنسبالي اي دي كل حاجه ليا دي اللي ربنا عوضني بيها عن كل الوجع اللي شوفته
عشق خافت من زعيقه و بسبب الزعيق دخلت آيات 
آيات بلهفه و خوف: خير في اي
إياد بصوت عالي: اطلعي انتي برا ي ايات من فضلك
آيات بدموع: حاضر و سابته و خرجت برا المكتب
عشق: والله ي إياد ل هخليك تندم و مش هخلي فرحتك ب ست ايات دي تكمل
إياد: اسمعي الكلام اللي هقولوا دا ي عشق و تحطي ف دماغك كويس اوي آيات دي هتكون مراتي برضاكي أو غصب عنك وانتي مش هتقدري تعملي اي حاجه و لو فكرتي مجرد تفكير تلمسيها والله هخليكي تتمني الموت ميت مره و اسمعي ترجعي ع البيت تحضري شنطة هدومك و ترجعي بيتكم من سكات قبل ما ارجع البيت متكونيش في و يلا برا المكتب
عشق: كل دا علشان واحده زي دي دا انت كنت بتموت فيا عملتلك أي خلاك كدا
إياد: اولاا اللي بتتكلمي عنها دي انضف حد ف العالم كله و لو عيشتي عمرك كله مش هتوصللها و لا توصلي ل ربعها ثانياا اديكي قولتي كنت بموت فيكي دا ف الماضي انتي كنتي الماضي و ايات بقت الحاضر و المستقبل 
مستحملتش عشق كلامه و خرجت برا الشركه كلها و رجعت بيت اهل إياد و فعلا حضرت شنطة هدومها و خرجت من البيت من غير ما تعرف حد و راحت قعدة ف اوتيل
إياد: الوو
آيات: نعم 
إياد: ممكن تجيلي المكتب في شوية اوراق عايزهم
آيات: حاضر ي فندم
بعد خمس دقايق كانت ايات راحت ل إياد المكتب و كان بيتكلم ف الفون
إياد: اتفضلي اقعدي معلش لحد ما اخلص المكالمه دي و بعد دقيقتين خلص إياد المكالمه
إياد: انا اسف ي ايات مكنتش قصدي ازعقلك قدام عشق
آيات: ممكن متتاسفش مفيش مدير بيتاسف ل موظفه عندو 
إياد: اي اللي انتي بتقولي دا انا عمري ما فكرت تفكيرك دا انتي عارفه انك غاليه عندي ي آيات
آيات: اه غاليه عند حضرتك اوي الصراحه امال لو مكنتش لسه مزعقلي قدام الملازقه دي
إياد بضحك: م اي
آيات: ملازقه في اي قولت حاجه غلط
إياد: لا ي ايات مقولتيش حاجه غلط 
آيات: طيب
إياد: طب لسه زعلانه مني
آيات: لا انا معنديش دم اصلا و مبزعلش منك دا انت 
إياد: انا اي
آيات: انت انت 
إياد: ايوا انا اي
آيات: انت صديقي الصدوق
إياد: طب يلا اطلعي برا ي بت
آيات: بت ف عينك انا طالعه من غير ما تقول و قامت مشيت كام خطوه
إياد: آيات
آيات: نعم
إياد: عزمك ع العشا النهارده متتاخريش
آيات: لا ي واد ع أساس انا هاجي اوي 
إياد: هتيجي 
آيات بضحك: بلاش العشم دا ي ايوده
إياد: ي قلوده يلا ع شغلك
آيات: حاضر ي ايوده و سبته و خرجت راحت تكمل شغلها و جه معاد العشا
إياد: بقالي ساعه بعتلك اللوكيشن و برن عليكي مش بتردي لي
آيات: كنت نايمه 
إياد: نايمه؟! 
آيات: اه اصل انا قولتلك بلا العشم دا مصدقتش
إياد بضيق: آيات متهزريش
آيات: مبهزرش و براحه ي عمهم عليا 
إياد: طب يلا سلام و قفل الخط و لسه هيقوم يمشي لقاا حد وقفه ايوده ي ايوده
آياد: هزارك تقيل هاا
آيات: أن شاء الله يخليك يارب دايما بتشكر فيا كدا اي دا ي ربي
إياد: اقعدي طيب فرجتي علينا الناس
قعدة ايات و إياد
آيات: ها هتاكلني اي
إياد: مبتفكريش ف حاجه غير الاكل
آيات بتلقائيه: لا والله بفكر فيك كمان
إياد: اي بتفكري فيا
آيات: اي انا قولت كدا انا سمعتني قولت كدا
إياد: اه سمعتك
آيات بضحك: انا مسمعتنيش الصراحه و غيرت الموضوع ف وقتها قول بقا انك مش عايز تاكلني
إياد: لا هاكلك ي ست ايات هاكلك
آيات: لا نفسي اتسدت هاتلي عصير مانجا
إياد: حاضر و طلب اتنين مانجا و الجارسون حط الطالبات و مشي
إياد: حلو العصير صح
آيات: يعني
اياد: طب سيبي العصير دا علشان عايز اقولك حاجه
آيات: اديني سبته اهو يلا قول انا سمعاك
إياد: انا بحبك ي ايات تتجوزيني
آيات:——-
يتبع…
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى